Café

Grupper · 49819 inlägg · 1046 ämnen

Melodifestivalen 07

Sv: Melodifestivalen 07
El Maco:

Du måste missuppfattat något.

Uno & Irma OCH Nanne kunde ju inte gå vidare, eftersom dom var på samma halva ;-)

Men jag håller med dig om att Ugglas låt inte var värd att gå vidare, det var en typiskt Uggla-skriklåt, men med mycket sämre text än han brukar ha...

Sannes:

Kan bara hålla med.

The Ark (som jag egentligen inte är så förtjust i) tror jag också tar hem tävlingen, outsiders är Måns, Sebastian & Andreas Johsson. Alla andra kan lika gärna låta bli att komma till tävlingen ;-)

claesw:
Jag tycker att Sanna sjunger bättre än Jessica och så var hennes låt mycket mycket bättre än Jessicas.
Sen har jag förstått av grabbarna på jobbet att hon Trollhättetjejen är betydligt snyggare än Sanna, men det är en helt annan historia antar jag....

Och så finns det en mycket bra bugglåt i startfältet i år, det är The Arks låt den kommer man att svänga sina lurviga till ett antal gånger i sommar.

Sannes:

Lurviga?

Hmmm.... ;-)

Gidde: Du får tänka på att det blir kallt i Uddevalla om vintern; ))

Linnea:

Aha!!
Jag har ju bara varit där på sommaren :)

Blev lite orolig att Sannes hade lika håriga ben som jag har...

Gidde:
Har du varit i Uddevalla, då måste du ha kört vilse för här är det inte mycket att se, men svänga våra lurviga, det kan vi....

Sannes: Jag håller med dig, det är inte mycket att se. :-)

För övrigt förstår jag om hela västkustens befolkning går med lurviga ben, för maken till blåsigt, blött och kallt har jag aldrig varit med om.

För att citera killarna som bott i Gbg 1½ år för att färdigställa Ryaverken:

"Här är det inte bra eller dåligt väder, bara mer eller mindre blött."

Poffa:
Då såg ju mest Carlia, Mona-Lisas och Sjukhuset när du var här, trots allt så finns det lite mer att se.
Sen är faktiskt Göteborg värre än Uddevalla när det gäller väder och vind, sådeså!

Fasen Sannes, du staver ju fel.
Skall vara Du i början och inte då.... 

Sannes: Åh ja, jag såg ju bron och "strandpromenaden" också. :-)

Poffa:
Men du missade det viktigaste, mig..... :)
Det var nog lika bra det förresten, du skulle haft mardrömmar fortfarande....

Sannes:

Nej då, jag skulle faktiskt till Uddevalla.
Bodde på det fantastiska Hotell Viking också! :)

Gidde:
Hm, Hotell Viking, hm.... Det var väl ändå ingen höjdare, jag antar att det inte har ändrat så mycket på 25-30 år, för det var nog runt 1975 jag var där...

Sannes:

Hehe!
Nä, det är ingen höjdare.
Men dom hade en överlägsen frukost, kolla med Frisco, tror han har lite bilder från den sagolika buffén där!! :)

Gidde: Vilka minnen.

www.frisco.se/hs/buffe.jpg

Frisco:
Det ser ut som den frukosten jag fick för två år sedan när jag var på kärringarallyt.

Frisco:

Haha!

Ja, visst var den underbar!
Dessutom räckte ju nästan äggen till alla.
Kaviaren däremot fanns ju tydligen att uppbringa i hela Uddevalla, sedan den enda tuben tog slut första dagen...

:)

Melodifestivalen i all ära, men det kommer en intressant dokumentär gällande kriget mellan Spanien och Katalonien mitt där i röstningsprocedurerna:

TV4+ klockan 21.55: El Classico, Barcelona versus Real Madrid

Å vad faan ska jag välja nu då??? Fotboll och melodifestval det är ju lixom året runt det nuförtiden... Svårt val, nä inte för mig....;-)

Heja Sonja Aldén

Stigsson: Den låten var ju bara hur tråkig som helst...

Stigsson:

Boooooring. Vi kan inte skicka det där till ESC.

Vilken tråkig tråd. Sluta och skriv.

Sebastian har hittat kläder i rätt storlek, äntligen!

NuMo: Ja sluta och skriv,,, För det som gäller det är ju kriget mellan Spanien och Katalonien:

TV4+ klockan 21.55: El Classico, Barcelona versus Real Madrid

Barca vs. Kungliga Madrid... Om det finns fiser i rymden så är det trätan Stockholm vs. Göteborg, men det här är den riktiga brakskiten i gasklockan där allt sker på liv och död... Liv är ju viktigt därnere, men fotbollen och att slå den där jävla Franco-kungen från satans Madrid, det är viktigare än livet det se..........

knaskamilla: Frågan är vad som är bäst att skicka till finalen. En lugn låt eller en med lite fart i? För man får ju efter vart och ett av bidragen sätta låten i fokus: Har det här bidraget någon chans i den stora finalen? Detta är givetvis ett mission impossible, då man inte känner till konkurrensen, men du vet hur jag menar.

De av bidragen som varit av den lugnare karaktären är rätt så bra som jag ser det.

Men disco är ju alltid disco, förstås...

Friman SR: Äh, lägg ner nu Frippe. Vi måste som ansvarsfulla medborgare i landet Sverige gå igenom detta och uthärda det. Så har det altid varit, och kommer alltid att vara.

Dream Team:

Jag menar också att det är frågan. Det spelar ingen roll hur bra en ballad är, den kommer ändå inte att ha en chans i ESC. Alltså måste vi skicka The Ark. Andreas Johnsons låt t.ex. är skitbra, men den sticker inte ut tillräckligt för att ha en chans i ESC.

knaskamilla: Sticka ut ja. En ack så svår utmaning, men vägen till framgång, halt klart. Tänk saker ute i periferin, tänk ytterligheter, tänk Finland, tänk Lordi. Tha way to go!

Tänk Tommy Nilsson... eller näe, jag tror nog inte det ändå.

knaskamilla: Vem bryr sig i ESC. Vad vi än skickar dit så kommer ju ändå alla ca 200 nya rysstater att rösta på varandra. Nej den intressanta finalen är idag sen skiter då jag i resten.

Dream Team:

Nä, vad gör han där? Jag minns inte vilka han tävlade mot, men det måste ha varit ett dåligt startfält...alltså...var det i första deltävlingen han var med?

Stigsson:

Äh, idag är väl inte så jävla intressant egentligen. Man har ju redan hört alla låtar. Ska bli roligt att se vad alla andra länder skickar till ESC.

Stigsson: Så det var rysstaterna som röstade bort varandra under den förra finalen? Ja, så att Finland kunde stå där som fullständigt överlägsen vinnare. Det inser jag först nu.

knaskamilla: Eeh.. ja, det var väl i den första. Tyckte man inte t.o.m att Nilssons allt annat än bra bidrag faktiskt var lite bra i just den deltävlingen? Det säger en del.

Dream Team:

Jo, det kan nog stämma. Var det inte då Uno & Irma var med också?

knaskamilla: Det kanske det var, eller jag vet inte. Den låten hör väl till de sämre den med.

Dream Team:

Jag minns att jag tyckte att den låten var dålig fast ändå ganska bra. Det borde väl tyda på att den var med i samma startfält? Anna Book var väl med där också, eller?

Dream Team: Tysta nu och gå till TV´n. Nu sjunger fru Shrek,

Stigsson:

Man kan faktiskt ha datorn i knäet framför TV:n. Döh. Jag gillar den här låten, men jag skulle inte vilja skicka den till Finland.

knaskamilla: Nej, det kan hon väl inte ha varit, eller? Två bidrag från varje deltävling gick väl vidare direkt, plus två till andra chansen. Varken dancing Anna, Uno & Irma eller Tommy Nilsson var väl med i andra chansen?

Nu: The Ark!

Dream Team:

Jo, Uno & Irma var med i andra chansen.

Buggelibugg.

knaskamilla: Jag visste det! Loo-hoo-ser...

Den här är bra, men räcker den till?

Let´s dance!

Dream Team:

För mig räcker den. ;)

Dream Team: Vadå måste??? Det måste vi inte alls det, Vi måste heller inte se Barca vs. Real Madrid men det katalanska kriget mot kungamakten från Madrid är enligt mig grymmare än alla schlagers som finns... Men du vinner väl för imorgon på löpet bland de "kloka" tidningarna kommer det stå något så intellektuellt som att "Fel låt vann" och inte ett ord om kriget Katalonien vs. Spanien...

Ja, jag kommer glutta på schlagern jag med, ibland, så jag inte kommer cyklandes hippsomhapp...;-)

Friman SR: Lugn och fin. Schlagern är slut när fotbollen börjar. No need to worry ;-)

Dream Team:

På tal om... Hur vet man att just en specifik delfinal verkligen hade det absolut sämsta startfältet?

knaskamilla: 

Ingen delfinal var en höjdare..Nån låt här o var helt ok..

Ska man ärligt hård dra det hela så var andra chansens final den bästa..

gud:

Nä, nu har du fel. Den här finalen är den bästa.

Och på tal om bästa... Det här måste vara den bästa melodifestivalfinalen på många år. Kolla topp 4:

1. The Ark
2. Andreas Johnson
3. Måns
4. Sarah Dawn Finer

Jag är helnöjd. Jag är fan aldrig nöjd. Otroligt.

knaskamilla:

Av dessa fyra så är Andreas Johnson som har den bästa låten för en stor final i Finland..

Eller så kan man sammanfatta det med en bubbla jag fick av en HS skribent..

"Jävla skit också skicka vem som helst..hellre Masken Carlsson"

« · 846800 · »