Café

Grupper · 49814 inlägg · 1046 ämnen

Melodifestivalen

Sv: Melodifestivalen
65selander: Själv så gillar jag inte BWO låt.Själv så vill jag rösta på Elena.Men jag kan inte hitta nummret till den låten...

wap.hockeysnack.com
#1 Är vinnaren, sanna mina ord. #10 blir en radio och danshit

mattias - 74: Det blir nog ingen Bäcklund i Aten iaf. Fel av mig. Det pekar väl på Andreas Johnson eller BWO med Bard i spetsen just nu. Går Carola vidare från den svenska uttagningen så blir det nog inte någon final i Aten ens.

Bissett19:

Skicka för fan inte den där drogliberalen Bard till Aten!!

Bissett19:

Patetiskt och höra Fredrik Lindström härma en Dalmas. Lät mer som en hes närking!!!

Bissett19:

haha.. Linda Bengtzing ligger väl bra till. Iaf de lilla jag hörde :)

Dream Team: Då tror jag mer på att Wikegård får fler röster......

Kvällens vinnare, så ni slipper se skiten: Magnus Bäcklund!

wap.hockeysnack.com
Mattias74:Men fortfarande otroligt Lidlsbillig! Var är Babben Larsson?......:-)

Bissett19:

Skabbig ?? Nej Nej.. Sveriges fräschaste 40 åring...

mattias - 74: Usch vilken skabbig människa,vet inte varför jag tänker på Lidls när jag ser henne!!

Bissett19:

Programledaren gör att man kan se skiten. Sexigare människa finns inte :)

mattias - 74: Host Host.....

Bissett19:

Jag zappar :)

mattias - 74: "Vem som helst utom den överskattade divan få vinna.. sj skall jag dricka öl och se på fotboll så jag skiter i det men tål bara inte Carola..."

Host Host.....

Portello:

Detsamma för mig, Vore det inte för programledaren så hade jag hellre sett antikrundan :-)

Hade inte tänk kolla på melodifestivalen, men nu är klockan drygt 20 och SVT1 är på.
Jaja.Har man inget liv så har man inte.

Bissett19:

KENT... ?? Usch, Hellre Carola. Då vet du :)

mattias - 74: Vi ses på Roskilde i sommar,Kent gör ju en av sina två spelningar då!!

Bissett19:

Jag håller på den låten som liknar mest hårdrock :-)

mattias - 74: Du får hålla på Poodles din gamla pudelrockare........:-)

Bissett19:

Vem som helst utom den överskattade divan få vinna.. sj skall jag dricka öl och se på fotboll så jag skiter i det men tål bara inte Carola...

Vinner inte Karrååla ikväll lovar jag att göra helikoptern i mittcirkeln vid invigningen av Läkerol Arena.....:-)

Helg Ernest: Fasen, tänkte inte på dem......;-)

Lumber Jack: Var inte rädd för fjantigt Poodels du för dom har inte en suck ändå, jag bara hävdar lite gitarrer och rörande i grytan jag.... Däremot så har ju Lordi vunnit finska uttagningen och upprört över halva finska befolkningen redan hehe.... å det var nog det som var meningen redan från början.... det e ju rock'n'roll att uppröra ju....;-)

Friman SR: Hårdrock är den sista bastionen för människor med stil, finess och kulturell överlägsenhet. Nu försöker de lågkulturella kommersiella intressena slå mynt av denna sista utpost av den sanna kärlekens lovsång. Horor och böghoror säger jag om dessa avarter till den sanna kärlekens lära. Lena Philipsson har ungefär lika mycket cred kvar som hon har spänst kvar i býsten...E-type ska vi inte bara tala om... Lordi gör det förhoppningsvis med stil och stolthet, men vi "hurris" kommer att skämma ut oss än värre än 1939 (OK. det är omöjligt ).

Hade det varit nån jävla ordning hade det utlysts skottpengar på Poodäls av Public Service-företaget SVT, men inte. Ska man verkligen måsta sluta betala licensen p.g.a kulturell förolämpning och horeri? Det är förjävligt!

Friman SR: Du glömde dom mest förnämliga av dem alla
Nauticat

Ja vad har vi att välja på??? Fjantmetal tills du dönar, men kul... Finnarna är designing mästarna, tänk bara på Mikka, Swanbåtarna, Jukka, Balticbåtarna, Hanoi Rock's, Ittalaglasen, Piistipirkko, Hurriganes, dom vedeldade bastukaminerna, Juha Vourinen, Kimi Raikkonen och nu kommer han finnen Keke's Rosberg's son och som kommer styra skiten av alla tuffa F1:drivers i framtiden..... Lyssna nu... Ja e bara 1/8 finne, morfars far rodde över och hamnade i Ö-viksstrakten... men Finland rules... Heavy LORDI vann finska melodifestivalen och finnarna och finskorna har så rätt, trots att LORDI ser ut som Slipknot.....hehe.... METAL RULES.... och därmed SKA POODLES vinna den svenska uttagningen idag... Iallafall om vi ska hänga med i utveckling och design gentemot våra grannar....;-)

Sannes: Jepp, så den som kvalificerar sig måste göra om den på engelska och göra parodi på sig själv sen =) Jag hade gärna sett Östen med Restens bidrag på engelska =)

claesw: Tantstämpeln kanske man helst bör undvika när man är dryga 20. Sandra lyckades väl sådär med det. Låten, som väl trots allt är det viktiga, var som du säger inget vidare den heller. På tal om klädsel så stod ju Roger Pontare i vanlig ordning för ytterligheterna. Den utstyrsel han hade valt var lika pampig som den låt han framförde. Ett utmärkt (och vackert) val!

claesw: Det var i mitt tycke helt rätt att Sandra inte gick vidare av de fem som gjorde upp om finalplatserna och andra chansen. För en gångs skull tyckte jag att bedömningen på bidragen var helt okej. Jag hade kanske hellre sett att Pontare gått vidare direkt till finalen även fast bidraget i sig inte har något att hämta internationellt. Där tror jag faktiskt att Björns bidrag skulle kunna få en del poäng av de länder som annars aldrig ger Sverige poäng. Rednexlåten var minst sagt originell, man väntade på att den skulle komma igång, något som uteblev. Låten i sig var ändå rätt okej. På en bar i Texas skulle den sopa mattan med övrigt motstånd.

När det gäller Carola så tyckte jag mig skönja rätt myket nervositet i hennes uppträdande. Långt ifrån ett klockrent framträdande men dock otvivelaktigt bäst under hela melodifestivalresan. Det enda jag får taskiga vibbar över är den "livets ord orgie" som är nära att uppstå några gånger under framträdandet. Med all respekt för alla eventuella anhängare.

mattias - 74:
Du uttryckte i ett tidigare inlägg ungefär följande åsikt: Sandra borde ha vunnit och Gunter var dålig.

Skönt att man har olika smak. Jag sågade ju Sandra och ASGARVADE åt Gunters härliga parodi, som ju faktiskt hade en rätt "catchy"- e-type-refräng...

Dream Team:
Sandra Dahlberg var o t r o l i g t dålig. Att vara så pass ung och ändå lyckas framträda som en tant...Dessutom ska man INTE anspela på sexighet när man är helt osexig, med en falsk dålig röst!

Carola verkar gå på något, om hon taggade ner lite skulle det vara RIKTIGT bra, även pyjamasdräkten skulle kunna bytas ut.

Kickan: I vanlig ordning väljer jag att inte ta dig på allvar. Vi säger så.

Kickan: Äh, jag låter honom hållas. Både han och jag vet ju vem som egentligen bestämmer.

Finland skickar Lordi. Varför öht bry sig om vad vi i Fjollsverige håller på med. Vi är som vanligt moraliskt underlägsna brödrafolket...

NallePhu:
Hörru, jag har inte alls hjärnsläpp, jag bara konstaterade att Carola kommer att gå till finalen, för hur än hennes låt var så skulle hon vinna delfinalen.
Visst kan man säga mycket om Carola, men sjunga kan hon sannerligen.

Sen var det väl en skräll när Björn Kjellman tog sig till final, det var en låt som liksom bara passerade när jag lyssnade på den.

Sen tycker jag det är kul att det är så många låtar med svensk text som har tagit sig vidare till finalen.

mattias - 74: Typ ett år eller så....;-)

Kickan: Rednex var bäst... De var de enda som visade en just halsduk...heheheheeee...

I think I'm goes country....

Men innan dess.... Hockey rock'n'roll på Trägår'n på torsdag..... DANKO JONES.. - Did you kiss on your first date....eller gjorde du mer en så???

Vill ni joina ni mig på Danko, så messar ni mig.........

Dream Team: Att kalla henne din sämre hälft tyder starkt på, att hon borde dumpa dig per omgående.Du är kärringsupporter. Alltså har hon IRL övertaget.

mattias - 74: Haha.. min sämre hälft gjorde precis samma liknelse! ;-)

Låten lär ändå gå varm under sommaren och den lär väl bli en plåga på dansgolven i olika mixversioner. För att inte tala om videon.... ;-)
Som schlagerlåt hade den väl inte mycket att hämta. Men det var ett lite udda och kul inslag som absolut hade sin plats.

Sandra Dahlbergs låt var inte bäst! Den hamnade väl där den skulle, d.v.s i ingenmansland. De väntade gick vidare, även om det hade varit lite kul med Günther i andra chansen.. ;-)

250kg kärlek: Han lät ju som om han gjorde parodi på sig själv när han sjöng. Riktigt pinsamt.

Dream Team:

Bortbjuden till polaren på middag så kollade jag på Melodifestivalen idag och jag måste säga att jag tycker Sandra Dahlberg borde vunnit. Bäst låt bäst utstrålning på scen osv. Carola går vidare för att hon är Carola, inget annat. MEn vad F*N gör gunther i Melodifestivalen. Han setr ut som en tysk Porrstjärna med moppemustach. Nej Melodifestivalen är inte vad den en gång varit och det dröjer innan jag ser den igen!

250kg kärlek:

Stenmarck sjunger ju inte konstigt. Nu blandar du nog ihop med min andra idol, Håkan. ;)

knaskamilla: Nja du hade säkert tyckt om Evan. Såg ut som Martin Stenmark och sjöng ungefär lika konstigt också ;o)

Utan att ha sett något annat än Carola och Björn Kjellman undrar jag - hur kassa var resten av låtarna? Om Carolas låt var överlägsen, alltså. För jämarns vad trist.

Linnea: Vem har nåt innanför pannbenet,inte jag iaf.......:-)

Linnea: Där sa du ett sanningens ord "gåshudsvarning". För första gången under hela uttagningstiden andas jag en viss optimism för det som komma skall i Aten.

Nästan lika mycket gåshudsvarning var den vackra halsduken som en av Rednex medlemmar visade fram. Röd och vit...

Bissett19: Ja, alltså säga vad man vill om Carola, men sjunga kan hon. Sen att hon inte verkar ha så mycket innanför pannbebet iblans är ju en annan sak. Tur att Eurovision inte kräver så mycket mer än att kunna sjunga och uppträda. gåshudsvarning..

NallePhu: Smaken är som baken.........Carola sjöng skiten ur hela Scandinavium!

« · 693513 · »