MorganaLefaey: Att låtar tagit sig in är inte särskilt konstigt. Jag skulle gissa att det har räckt med ett par röster för att hamna i slutet av listan. Hade vi här på HS gått ihop om att rösta fram en låt så hade den antagligen hamnat topp 10, alternativt redigerats bort ur listan om vi hade valt något för obskyrt.
Wayne Gresky: Funkar om man sitter i bilen och åker en kort sväng. Men ska man lyssna en längre stund så kör jag nog min egen musik.
Har en kompis som jobbat på en station som spelar musik. Och han berättade att vissa skivbolag mm ibland ställer motkrav till reklamköp osv. Spela den här låten si och så många gånger på en dag så köper vi reklam för den här summan. Så förvånar mig inte alls att vissa låtar vevas lite väl mycket.
Sen så är väl smaken som baken. Men vissa låtar kan jag inte bara förstå hur de lyckats smita in på en sådan där lista.
MorganaLefaey: Det som framför allt går att utläsa av listan är att personer med bra smak inte lyssnar på den här kanalen alternativt inte orkar lägga någon kraft på att rösta. Vill jag höra samma 50 låtar hela tiden så gör jag väl helt enkelt en egen spellista. Då slipper jag både den pratande idioten och reklamen dessutom.
Dream Team: Jag är faktiskt ganska emot en sådan där lista/tävling. Då den skulle blivit annorlunda redan dagen efter om omröstningen gjordes om. Plus då att man blandar så många olika stilar mm.
Den skiljer sig faktiskt ganska rejält mot tidigare listor som gjorts av stora rock tidningar. Och då menar jag inte bara för att det finns svenska låtar med.
Salle: Det där är en sån där tävling som är omöjlig att utse nån vinnare i. Nu gillar jag hårdrock från den här tiden, så att Purple kommer etta med deras största hit känns ju rätt bra. Jag hade dock kunnat nämna en hel drös låtar före den här på samma lista. Jag har inte sett topplistan, så kanske mina förslag ryms där :)
Fruktansvärt bra liveband, ett måste att se om du frågar mig. Sveriges i särklass bästa hårdrocksband genom tiderna. " enligt mig " Lyssna på skivan Reroute To Remain så ändrar du dig :)
Dream Team:
Pearl Jam till Sverige den 7 Juli för en spelning i Globen. Ett måste.