Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Musik.

Sv: Musik.
Metal Guru:Fick hem en DVD med Jack Bruce idag och lägger in en låt med Brucen och Rory Gallagher.

Alisandali:

Lite lördagsunderhållning

En rätt ball video av den franska orkestern Archimède.

Visar med tydlighet vinylskivans överlägsenhet mot exempelvis mp3:an.

Metal Guru: En av de bättre på länge!

Lumber Jack: Metallica ställer in kvällens konsert, Hetfield är tydligen sjuk och på väg till sjukhus.

Poffa: Pengar tillbaka och biljetterna gäller...
Sicket pjosk. Kunde Lundell så borde väl stora stygga hårdrockarna kunna.
'En inställd spelning är också en spelning' ;-)

Salle:

Dålig mat på Cafe Opera igår ?

Poffa: Surt för de stackare som rest till Stockholm från när och fjärran. Fast att sjunga med magsjuka slutar bara i ett försmädligt nedsläpp...

mattias - 74: Större risk att det var den där kryddiga korven man köper på väg hem från krogen. Varm, stark och grynig in.
Svidande, skarp och flytande ut.

Låten som tuggar igång i slutet av Beck-filmerna. är det någon som vet vad den heter. Enligt eftertexterna är det herr Bagge som har skrivit den men finns den att få på MP3?

Jaha ja, den 31 juli kommer man tydligen spendera i Gbg. Inte mig emot.

Poffa:

Nej U2 har jag alltid velat se.

mattias - 74: Även nu när de bara lyckas ge ut skräp?

Wayne Gresky:

VA?

mattias - 74: I mina öron har de inte släppt något bra sen -93.

Wayne Gresky:

Man går ju naturligtvis för att höra de gamla klassikerna men samtidigt även en del nytt som ex elevation som är en bra låt. Zooropa är enligt mig den sämsta plattan. vad tycker poffa ?

mattias - 74: Ja, nog har de släppt bra låtar sedan 1993, även om de bästa är från innan det året.

Elevation, City of blinding lights, Vertigo, Stuck in a moment... och When I look at the world är några, i mina öron, riktigt grymma låtar. Alla från senare utgåvor.

Och som du skriver, man lär ju få höra många av de gamla låtarna under denna turné.

Poffa:

Bästa låten är New Years day tillsammans med where the streets have no name och I still havn`t found what im looking for.

Poffa: WOW, blir det flyguppvisning? Man kanske hänger på!

sv.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2

Poffa: Ser man till scenkonstruktion och var scenen enligt gotevent är placerad borde ju de billigaste sittplatserna bakom scenen vara nästintill de bästa bästa platserna? Eller cyklar jag helt nu?

Frella: Man kan tycka det. Det man kan undra är ju om det blir skymd sikt pga TV-skärmar eller dylikt. Då kanske man ska gå på långsida för 725:- eller övre etage för 625:-.

Lumber Jack: Flyguppvisning med U2...
Den kunde ju knappt svänga 180 grader utan att korsa gränser och hade ju så lite motor att den knappt kunde lyfta om inte piloten var nyskiten...
Då ser jag hellre några irländare med förbrukat bästföre-datum eller en magsjuk hårdrockare primalskita ut sina 'alster'.

Salle: Äh, lite flygande verkar de ju göra i varje fall.

Poffa: Spelar de ännu. Jag var i göteborg 6 juni 1987 och såg dem. www.gp.se/content/1/c6/48/15/14/60696.jpg

Frisco: Var det nåt slags bevis på att du var där? För jag kunde inte hitta dig. ;-)

Paddan: Det är klart att den kan flyga nu.
Med alla kameror och utan bränsle för att flyga över Sovjet så är den ju toklätt. Men jag skulle hellre se andra 'Skunkworks'-alster från samma era om man säger så.

Salle: Bevis.... hm. Måste forska i det.

Salle: Äh. Har inte biljetten kvar. Det stod dock Ullevi på den fast konserten var på Eriksbergsvarvet. Däremot hittade jag några andra biljetter, tex. Deep Purple Isstadion 1985, Simple Minds Isstadion 1986, Monsters of Rock Råsunda 1986. Det var billigare att gå på konserter förr:)

Gissa priserna.

Frisco:

Deep Purple Isstadion 1985
Om du var på tredje spelningen, så har jag den på vinyl-boot. Och det var nog den jag var på också, om jag inte kommer ihåg helt fel.

Frisco: jag gissar på 150 spänn för Monsters of Rock. De andra runt hundringen.

Metal Guru: Fredag 14 juni.

LL: 150 + förköp på Monsters. 140:- + 5:- i förköp på de andra två.

Frisco:
det var den första kvällen.

Deep Purple - Third Night
Live in Schweden 16 of June-85

Frisco: fan, då var det ju rätt bra gissat av mig...

LL: Det kan man säga:)

Metal Guru: Tror till och med det var den första konserten i Europa för Deep Purple den turnen. Och innan dess hade de väl legat i dvala i ett tiotal år?

Jaha, så var man då lycklig biljettägare till U2:s konsert på Ullevi 31 juli. Wohoooo!

Poffa:

Grattis!!
Jag nöjer med mig att lyssna på skivorna :)

10 minuters livemedley med Pet Shop Boys från Brit Awards.
www.youtube.com/watch?v=bBHK_4vf4lw

Wayne Gresky: Klart att du nu skulle riva upp gamla sår... Sundsvall, Gärdet, Betongladan med Pajen Lindström, Espan, Tallnäs... Stockvik Övre och Nedre, Birsta, Veda, o s v. Det enda bra med denna tid var Söderins i Ånge.

65selander: Mmm... Söderins på Söderins tid var ett höjdarställe.

Ursäkta att jag bryter mig in mitt i erat tvtittande , men va fan är det inte dags för MUSIK nu ??

Mera av bra musik

Alisandali:
Har ingen aning om vad de håller på med. Gusten är inblandad, så det kan vara Idol-final..?

Metal Guru:En låt för oss som gillar MUSIK

Alisandali:
Den där har jag länkat förr.
Men inte med denna video. Brittisk bluesrock's absoluta peak.

Alisandali:
Kontrar med Svensk Hårdrock's absoluta peak.

Balladen 'Julias Dream'

Metal Guru:

Alisandali:
Fan. Du bjuder också på den absoluta, absoluta peaken.

Ikväll lyssnar man på Thåströms nya album Kärlek är för dom. Mörkt som fan.

« · 1136457 · »