Café

Grupper · 49935 inlägg · 1048 ämnen

Roliga länkar

Sv: Roliga länkar
Dream Team: På tal om acceleration så ställer Helander upp på Sättna i helgen i klassen TopFuel funnycar. Han ligger på 0-100km/h på runt 0,8-0,9 sekunder och ska väl passera mållinjen efter 402m på lite över 400km/h. Det går inte att beskrivas, det måste upplevas.

knaskamilla:

Backa med släp gör jag aldrig mer efter att farsan fått postlådan nermejad =)

mattias - 74:

Aha. Det har jag aldrig gjort. Backat på en släpvagn har jag däremot gjort.

knaskamilla:

Man backar på rutin

Dream Team:

Själv skulle jag nog ha haft mest problem med bakrutan. Hur gör man t.ex. om man vill backa, när man inte ser något bakåt?

knaskamilla: Känslan när bilen accelererar från 0 till 100 på dryga tre sekunder törs jag gissa enbart är en ren njutning. Dock så skulle nog jag inte vilja sitta på en så pass utsatt plats, sett till att bilen är gjord i ett så lätt material som carbonfiber, när hjulen helt plötsligt tappar i downforce i över 300 knyck. Det är väl inte precis balsaträ, men i de höga farterna så lär det inte bil mycket kvar av kärran om det skulle smälla ordentligt. Som tur var så befann man ju sig på en start- och landningssträcka för flygplan när testkörningarna gjordes, så det fanns ju marginal för sådant att inträffa. Men ändå.

En kompis till mig fick för övrigt en rätt skojig 30-årspresent när det begav sig. Han fick åka en rätt lång vända med en rallybil rattad av Sten-Erik "Stene" Eriksson, en rallyveteran i Sundsvall med omnejd. Det blev en rätt minnesvärd resa som det lät, där de känslor du beskriver blandades med en fascination för hur kontrollen av fordonet kan vara så total på så pass smala skogsvägar som i det här fallet.

Dream Team:

Jag förstod aldrig riktigt om han tyckte det var kul eller smärtsamt att köra bilen...

Per HApps: Hyfsad kärra. Smidigt att sitta i bilen i över 300 km/h när däcken tappar fäste..

koenigsegg på top gear

Metal Guru:
spana in nian

knaskamilla:
Tycker rubriken känns... eh, felaktig på nåt vis.

knaskamilla: Hahaha, vilka idéer. Det vet ju alla att om man är homosexuell så kan man ju helt enkelt inte fungera normalt utan måste slänga sig handlöst över närmaste person av samma kön och tja, vad det nu är de gör... deklarerar kanske...

Jag kunde inte riktigt bestämma mig för i vilken tråd den här länken passade, fanns ju ett par alternativ...

Gidde: Haha, det där var lite annorlunda.Värsta partyknepet ju.

Only in Japan!!

Mänsklig Tetris...

[url=
www.youtube.com/watch?v=IzO1mCAVyMw]Regler för Herrarnas Toalett[/url]

Hoppas tvåan kan förklarar varför tjejer går två och två på toa?

Är det någon som är lite törstig?

Salle: Haha. Det var lite Björn Wirdheim över det hela.

Salle: Haha, den där var riktigt bra må jag säga.Så kan det gå

Salle:

ASG!!

Kom mig att tänka på vissa skriverier i våras ;-)

Gidde: Ropa inte hej förrän...

[url=www.metacafe.com/watch/470256/driver_starts_a_win_celebration_too_soon/]Säg hej till Publiken[/url]

Fel plats vid fel tillfälle?!?

Metal Guru:

Sedan var det det där med Fickparkering

knaskamilla: På tal om Chewbacca...ett tips till Luleå kanske? :)

Heeej, är Chewbacca hemma?

65selander: Hahaha. Sanning. Skulle varit intressant att se nästa bil som kommer. Den kanske bjöds på en flygtur istället för att buckla till fronten lite.

MorganaLefaey: klockren Checking to the head

LL: blir ju lite som när däcken snurrar bakåt på bilar. Här kan man i alla fall snacka om att man skulle bli en aning förvånad.

Salle: lustig effekt, där ser man vad en frame rate kan ställa till med om den håller samma frekvens som det som filmas :-)

Salle: Bjuder på lite tårtor från Ryssland englishrussia.com/?p=851

250kg kärlek: Den här är också fin :-)

Mitt namn är Tååååny Rickardsson...

Snacka om missflyt. Varför inte lägga in pucken från längre avstånd.

Dream Team: Det hade kunnat bli riktigt lustigt om polisen hade rekvirerat den där biltrailern och konfiskerat slynglarnas åkdon på plats. :-)

Lumber Jack: Uttrycket "att ha roligt på andras bekostnad", blir knappast tydligare än det här. Saxat från AB:

"Vid halvniotiden i går kväll blockerade de så kallade streetraceförarna och deras kumpaner E 4:an i höjd med Bredäng för att ha vägen för sig själva när de tävlade i sina snabba bilar. Den södergående vägbanan var helt stoppad mellan klockan 20.31 och 20.36.
Medan trafikanterna tvingades vänta jublade publiken som samlats för kappåkningen."

Ja, jag är utråkad.Men man kan då inte säga annat än att det är en lite udda tappning av "Total eclipse of the heart".

Två asiater som spelar ping-pong

SAIK:

Japp, Hipp Hipp är ett mycket roligt TV-program :)

JD: Tackar.

MorganaLefaey: Här är en länk till klippet från Snickeriet.

har någon länken till den där killen som intervjuades på någon verkstad och som känner folk från Stockholm och Göteborg Va, och han haft 9 brudar Va, och han har hållit på med spriten Va osv.

Här kommer en urkul länk!

Äntligen en namninsamling värt namnet.

Tycker den här är sjukt rolig. Undra vem som försökt lära honom någon rolig mening. Han har nog i alla fall blivit lurad om man säger så.

bubblare.se/finne_forsoker_snacka_svenska/

Passande länk i denna bok.
Lär er göra en Latte :)

« · 888152 · »