Café

Grupper · 49935 inlägg · 1048 ämnen

Roliga länkar

Sv: Roliga länkar
38m är mitt rekord

Här är en sida som man kan få fnatt på, lite beroendeframkallande.

Paddan: Denna är inte så tokig heller!
Men jag hittar inte den som var så poppis för några år sedan.

Salle: Blanda aldrig öl och Mentos

Paddan: Undra om inte detta tom är lägre än Glocalnet...

[url=www.patricksaviation.com/videos/Richard/1265/large/]KC-135 på lowlevel-flyby[/url]

AM: Så har då den ort utsetts som får äran att hysa världspremiären av The Simpsons Movie. Det blev Springfield, Vermont som gick segrande.

I länken kan ni se bidragen till tävlingen.

Wayne Gresky: Hehe. Många guldklimpar där. www.gotahoe.com var min favorit.

Säkert postat tidigare någonstans, men halvkul iaf.

Har ni, liksom jag, legat vaken om nätterna och undrat hur det skulle låta om en gangsta slog sig ilag med ett dansband ?
Här har ni svaret...

Nästan som på film, i de små djurens liv.

Metal Guru:

"Larry Skåpbil Kriedt"?

"deras första gig på en klubba i Sydney"???

Visst är det underbart? Jag tror jag skall försöka få mina avångsbetyg översatta av translated.net. Det lär ge dem en helt ny dimension.

Metal Guru: En kille försöker att stjäla en iPhone i direktsändning i tv innan den börjat säljas, men fick bara tag i en mIcroPhone

Et tu Brute:

"Larry Skåpbil Kriedt"?

"deras första gig på en klubba i Sydney"???

Paddan:

Själva tillkomsten av gruppen är ju inte att leka med heller :-)

"I November 1973, Malcolm ung startad AC/DC, som han lekte i rhythmgitarren och den Angus lekte bly- gitarren. De rekryterade den handelsresandeColin burgessen (före detta- styr lärlingar), basisten Larry Skåpbil Kriedt och vocalisten Dave Evans. De ämnade ursprungligen ha en keyboardist, men tappade snart idén. De lekte deras första gig på en klubba i Sydney, Australien på nyårsaftonen, 1973."

Metal Guru: En synnerligen intressant diskografi

Smutsar ner gärningar gjord smutsbilligt pris (användes för att göra reklam för Ariel Ultra)

Låtet det finns vaggar

Huvudvägtill helvetet

För de omkring som vaggar vi, saluterar dig

Knäpp av koppla (inspirerad av ett möte med Tomas Di Leva)

Vredesutbrott din video (måste vara influerad av formatbråket)

Rakknivarna kantar

Styv övrekant (tydligen väldigt populär i Timrå)

Brasa (på grund av ett lätt synfel av en LIF-supporter blev denna extremt populär lokalt i Leksand, då man trodde att det var ett hyllningsalbum till en spelare)

Et tu Brute:

Skurk-roll-metall-musik..?

Hört talas om Translated.net? Inte? Översättningsprogrammet som marknadsför sig som "the easy way to translate your documents" Här kan man verkligen lägga betoningen på "easy"...du milde!

Men skojigt blir det. Kolla länken som är en översättning till svenska från den engelska sidan av Wikipedia:

Lägg också märke till informationen längst upp i mitten:

"Translated has no connection with the authors of this page and is not responsible for its content"....tja, tur är väl det!

73Sjöbba: Det är ju roligt att få vara med i tidningen, på så sätt var det en rolig länk =)

F.d renskötaren: Roligt och roligt? Det är iaf jag högst upp på ställningen.

En sansad beskrivning på hur en åkattraktion på ett nöjesfält kan beskrivas med målande ord.

...eller kanske skrik...

Någon som skulle vilja vara flygledare på O'hare?

O’Hare-flygplatsen Chicago, är världens mest trafikerade flygplats alla kategorier; plan, människor, gods etc.
Under 2001 lyfte och landade cirka 900 000 flyg, i genomsnitt 2 500 per dag.

flightaware.com/live/airport_status_bigmap.rvt?airport=KORD&key=3fc779f0f530f70acb2933990b1bca62d4a899ab

Kanske inte så knepigt att de har/hade 4 timmars arbetsdagar och under den tiden så har de 1 timmes paus.

Dragan 2k: Hahaha, hur roligt som helst. Inte direkt så man skulle tro att det där var en riktig polisbil. Var det inte någon raggare som nyligen hade åkt dit också? Han hade väl iofs inte utgett sig för att vara polis utan bara lackat den som en polisbil.

orion: Vet inte om det här har varit uppe tidigare men allvarligt talat. Att personen inte åkte dit tidigare är för mig ett mysterium. Bilen är väl ska vi säga av mindre bra kvalité när det gäller att likna en polisbil:

En dålig kopia

Dream Team: Hmm, har Tony Rickardsson blivit bonde?

Dream Team: Ett extremt fall av traktorfylla?

Dream Team:
Jag har läst artikeln, men trots det tror jag det handlar om att en bonde i Leksand är i stort behov av att avmaska sin åker.

Salle: Utan att fuska, och läsa innehållet i artikelns text, är det någon som kan luska ut vad bilden föreställer?

Helg Ernest:
Ingen server är säkrare än vad serverns administratör gör den till.

Metal Guru: Jag är skeptisk! Har funderat , men får nog problem med programen att matcha.
Älsta sonen körde en server med det "Idiotsäkra" Open BSD.
Det slutade med att jag fick ett brev från Telia Abus, att om dom hittade vårt IP nummer i en till utredning skulle dom stänga ner vårt internet.
Varvid jag ringde upp dom och frågade vad det handlade om.
Jo, sonens Open BSD server hade varit språngbräda för ca 20 st som försökt hacka sig in i Sveriges Riksdag.
Tror du jag stängde varenda port på Routern?

Handen på hjärtat, kära medborgare:
Har ni Linux Genuine Advantage, eller har ni en non-Genuine Linux?

PS. Kolla gärna sourcekoden.

Salle: Fick fara in på akuten och sy. Överläppen sprack.

Salle: Japp, tänk om man vore en norsk lillebror.

73Sjöbba: Gissar att du är storebror. Men låt inte skrattet fastna i halsen för du vet ju vad man säger om norrmännen.

Salle: Vilken rolig länk! Jag skrattar fortfarande.

Roligt för vissa. Storebrorsan var dock snabba att SMS-a...

[url=svt.se/svttext/web/pages/108.html]Storebror smartare än lillebror      

Äldre syskon är intelligentare än    
  yngre. Det framgår av en ny norsk    
  studie, som visar att födelseordningen
  har betydelse för intelligenskvoten  
  (IQ), åtminstone bland män.          

Enligt studien, som redovisas i den  
  vetenskapliga tidningen Science, har 
  äldre förstfödda bröder något högre  
  IQ än sina yngre bröder. Skillnaden  
  är i snitt 2,3 punkter på IQ-skalan. 

Studien, som är den mest omfattande  
  i sitt slag, bygger på analyser av IQ-
  tester av 241.310 norska män i 18-   
  19-årsåldern i samband med           
  mönstringen.                      [/url]

Salle:

New balls, Annica
var ju ett av tabloidpressens lågvattenmärken i London på åttiotalet.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1096602,00.html]"New balls, Please!"[/url] har fått en helt ny innebörd i tennisen.

Wayne Gresky: Själv tycker jag vi har Världens bästa hockey liga.
NHL är överskatta och bara en stor penning maskin.

Helg Ernest: Det är faktiskt intressant att folk i huvudstaden föredrar europas 42:a (eller liknande) bästa fotbollsliga framför världens tredje bästa hockeyliga. Själv tycker jag att svensk fotboll håller pinsamt låg nivå.

knaskamilla: Det här är väl en rolig länk? (Om du inte bor i Sthlm förståss?)

knaskamilla: Innehållet i själva länken, eller filmen, som i det här fallet, var fruktansvärd, men den har mycket riktigt att göra med det vi pratade om under gårdagskvällen (den förbättring vi sett gällande säkerhet inom Formel 1, och en tillbakablick hur illa det kunde gå, för väldigt länge sedan), i den här tråden. Därav den något missvisande postningen i fel "rolig" tråd..

Helg Ernest:

Utan att ha kollat på länken...hamnade den inte i fel tråd om det absolut inte är någon rolig länk?

Salle: Tekniken har gått frammåt!
Detta är absolut INGEN ROLIG LÄNK

Salle: Ähum, okej... pardon my okunnighet i ämnet hållfasthetslära ;-)
Ja, jag såg loppet och ja, jag såg kraschen. Att han överhuvudtaget kom levande ur den smällen är väl ett mirakel i sig, som jag ser det. Det blev ju en väldig smäll rakt in i muren. En frontalkrock, i det närmaste. Fantastiskt hur säkerheten har förbättrats inom F1-sporten det senaste decenniet.

Friman SR: Tack för länken. Tänke skriva i motor-gb:n men glömde.

Han lättade i 272km/t så han var nog "nere" i 210-220 vid själva kraschen i muren sa F1-sidorna i söndags,

Salle: Du glömde någon länk. Det finns en nedan. Det var +260 knyck gissar jag... Han fick inte ens det benbrott som pressen påstod. Etter värre är att tänka sig att han tänker köra nästa race i helgen... Kolfiber bara måste vara STARKT...

Dream Team: "ett så lätt material som carbonfiber"...

Jag sitter hellre i Königseggs monoqoque-chassi om jag skulle krascha än i min, din eller nån annans bil om det bara är säkerhet jag är ute efter.

Har du inte sett hur j-a starkt kolfiber är så kolla in krasch-filmen från F1 i söndags där Kubica i +200 "flyger" in i en mur, voltar, snurrar och har sig.

Han GICK ut från sjukhuset igår?

73Sjöbba: Här är en snutt från Santa Pod, England. Han vann dock inte =(

« · 896908 · »