Café

48384 inlägg · 1042 ämnen

Tv-tipset

« · 1177095 · » Till forumet


Sv: Tv-tipset

Bissett19: Att dricka mjölk och vara mjölkallergiker är inte skoj. Att varje gång man handlar mjölk få samma känsla som att köpa oxfilé, svindyrt m.a.o. Vi har samma problem i min familj och även om jag sällan/aldrig reagerar över matpriserna kan jag inte sluta irritera mig på varför en liter laktosmjölk skall behöva vara tian dyrare än vanlig mjölk.

Kommentera

Sv: Tv-tipset

Frella:

Klart jag gör det men jag kommer inte opp i 9000 på långa vägar, tror inte ens jag skulle klara av det om jag ens försökte :)  Blir ju Hummer och Champagne varje dag !

Har alltid varit sparsam och inte köpt onödiga saker. tänker även på att köpa så billigt som möjligt. Pengarna räcker varje månad. Har just nu 1200 på kontot med en dryg vecka till lön.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74:

Fast om du börjar räkna vad småhandlingen kostar så kommer det nog öka rejält;)

Här köps det väl mjölk för 2 tusen/månaden känns det som,och då är vi ändå två mjölkallergiker i familjen;)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Äter du inte lunch eller middag ute utöver dessa pengar då?
Kommentera

Sv: Tv-tipset

HF:

Ok då säger väl 2000 då men det blir sällan mer, vi storhandlar 1 ggr i månaden på en stormarknad för den summan ungefär sedan ströhanlar man ju naturligtvis men det råcker som sagt till vilket är bra. Man äter lagomt mycket tycker jag ! 

Bisset: Lidl? Nej fy fan här är det ICA MAXI som gäller :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
65selander: Ja, hur går det med fysläraren? =)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74:

1500 i månaden?
Handlar du bara konserver på Lidls?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
HF: Själv gör man väl av med 4000-5000 i månaden, men så stöder man snabbmatsnäringen också
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Klart man kan käka för 9000 i månaden, jag kan visa om du vill =) Men då bör man ju ha täckning för det. Tycker din siffra på 1500 är mer förvånande. Är det bara nudlar som gäller?=)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Sitter och ser Lyxfällan på TV 3 och jag är glad att jag inte har ekonmiska bekymmer som dom som är med i programmet. Hur fan kan man göra slut på 9000 i månaden på Mat när man är ett par över 50 år med en 19 årig son i familjen? Jag och sambon handlar för 1500 i månaden och det blir över. Förklaring nån? Obegripligt. Glad at jag inte har lån heller.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Bissett19: Heja Bruno Wintzell! Vad hände med Bikini beach party? Och vad har hänt med tv3? Det går utför med världen...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Alisandali: Ja, å Wintzell hette han han Bruno. Så här kunde det se ut:

www.youtube.com/watch?v=tVgrojje0Qc

...lär kanske inte var på Brunos tid utan snarare nutid när någon svenskitalienare gjort en dok, det sades om denna fantastiska film som går för fulla hus i Italien just idag på Aktuellt vilket jag namnet på kastat i farstun,.. Hursomhaver så var det arbetet i studion Brunos gebit....
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Dragan 2k:Bruno dog i cancer 2002 , 58 år gamal , se länk .
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Dragan 2k:

Bruno Wintzell.
Var på plats på Råsunda vid detta pinsamma tilfälle;)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Portello:Haha. Var det tutt tv med Bruno Wentz eller vad han hette?
När gick den. Jag har för mig att den gick när jag flyttade hem till Sverige 1990.
Kan det stämma?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Portello: ojoj, nu snackar vi kvalitets-tv :-)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Dragan 2k: Har du även sett Tutti Frutti? :)
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Ett omvänt TV-tips. Missa Kändisdjungeln. Bland det sämsta jag sett i TV väg och då har jag ändå sett the Avengers med Ralph Fiennes.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
NuMo: Teckar och bockar kanske$
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: En fråga utan frågetacken. Hur gör jag nu""
Kommentera

Sv: Tv-tipset
NuMo:Eller gjorde den det...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Frisco: Nöjesmassakern.

Minnenas television just nu på ettan. Massakern massakrerar fortfarande.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Du får vänta ett tag till innan du öppnar den luckan.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Poffa:

Nej jag skämtar inte men å andra sidan är jag ett stort fan av willis.

Kommentera


Sv: Tv-tipset
Salle: Ööh, vilken kanal?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Åfan, och jag som nyss druckit kaffe. Hur ska jag nu hinna somna inom 56 minuter?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Paddan: Glöm bara inte... Drygt en timma kvar.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Paddan:
Ja, jag spelar Jefferson Airplane, Long John Silver.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Själv kikar jag på "Jorden i fokus, när haven föddes" på National Geographic.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Jag väljer Norskt kriminaldrama jag. 1:a omgången av Hunter var ju klart OK så man kan ju hoppas dom lyckats igen.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Du skämtar när du säger grym, va?
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Salle:

Grym film med Bruce Willis på TV 6 nu kl 21. Kod Mercury

Kommentera

Sv: Tv-tipset
För oss som fortfarande ser TV på TV...

Säsongsstart för Dexter 22.30 på TV6
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Lumber Jack:

till dig som är hårdrockare.

Börjar nu

Kommentera


Sv: Tv-tipset
Det ser ut att blåsa upp till storm i det lilla vattenglaset. Filip och Fredriks valvaka inför presidentvalet har nominerats till Kristallen i kategorien Årets nyhets- och debattprogram. Ett flertal journalister rasar, däribland Janne Josefsson, Peter Birro och Karin Hübinette.

Märkligt att tre kompletta sopor (OK. Josefsson gör ibland bra undersökande journalistik men som programledare för Debatt är han en fullständig katastrof) har mage att klaga. De enda som med rätta kan klaga i samlingen av nominerade är de ansvariga för Agenda som trots valet av Hübinette som programledare faktiskt gör ett bra samhällsprogram. Att bli förknippade med övriga måste kännas som en förolämpning.

TV 4-nyheterna verkar dock vara klädsamt tysta, förmodligen förstummade av att över huvud taget ha blivit nämnda i detta sammanhang.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Jag sitter och väntar på att få sommarens dos av "Midsomer murders" som ska börja sändas 23/6. Konstigt dock att SVT bara kommer visa fyra av de sju avsnitt som ingår i säsong 10. Undra om dom andra kommer senare i höst eller om man helt enkelt skiter i att visa dom?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
ante08: och missa för all del inte hockyn inatt lär bli en grym match.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Då sommaren verkar ha hittat in i TV-tablåerna så är det ganska glest emellan sevärdheterna.

Men Kanal 9 har hittat en fin gammal film med bra skådisar (DeNiro bla), bra story, lite action, lite humor och en liten tvist på slutet.

Kanal 9 kl 21.00-23.35
[url=www.imdb.com/title/tt0095631/]Midnight Run[/url]
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Portello: Men då kan du se på Lalola istället, den argentiska "såpan" är ganska intressant.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Portello:

Då kan jag rekommendera denna som du säkert också sett. Annars funkar väl Fredagen den 13:e :)

www.imdb.com/media/rm1449172736/tt0230600

Kommentera

Sv: Tv-tipset
T T: När man som jag har Tele2 så ingår den kanalen i grundutbudet.

mattias - 74: Har sett den. Tror banne mig att jag till och med har den filmen.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Portello: Jag visste inte ens att det fanns ett TV7.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Portello:

Med tanke på hur dåligt det är borde väl inte tråden heta TV tipset ?

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Metal Guru : Undvik detta. Har inte sett många sekunder men det verkor olidligt dåligt. Kanalen är TV 7 och programmet är Pedros ande. Usch..
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Paddan:

"Redan i det tredje avsnittet av den måttligt amerikanska science-fiction-serien 'V' stod det klart för mig hur de glada jordborna skulle lösa sina problem med de muntra rymdödlorna.

Den mordiska jordiska motståndsrörelsen kommer till sist vaska fram en tvättäkta prinsessa, som luras att kyssa de grodliknande varanerna, varvid de omedelbart förvandlas till sockersöta sagoprinsar.

Det är sådana här förutsägbara slut som får mig att tvingas tvivla på den annars så högt stående amerikanska skräpkulturen.
Strider inte detta mot god underhållningssed?

Förtvivlad Metal Guru,
Mälardalen"
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Paddan:
Det påminner mig om en insändare jag fick in i Expressen lagom till upplösningen i omgång ett.
Undrar om jag kan hitta den..?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Ni missar väl inte kvällens premiär. Kultserien "V" landar på TV6 kl 22 ikväll. Mike Donovan, Diana och Willie kämpar om makten över jordklotet.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
hellge:

Hehe, den där hade jag aaaaaaldrig hört förr ;-)
Eller jo, kanske några gånger...

Men jag är stolt som tusan över min släkt, det förstår du va?
Kommentera

« · 1177095 · »