Café

48436 inlägg · 1042 ämnen

Tv-tipset

« · 1162730 · » Till forumet


Sv: Tv-tipset
hellge: Man bör ha i åtanke att Torvald trots allt har 600 yngre syskon att lägga till sina 838 äldre. Dessvärre eller kanske snarare lyckligtvis har inte Alf varit i närheten av mamman till hans blivande föl. Utan allt oftast sker genom nerfrusna rester av en skön stund på egen hand.
Men däremot, tar han 5000Kr bara för att försöka göra ett föl, och om han lyckas ja då kan han inkassera 40´Kr till.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
spud:

839:e? Det var som rackarn. Hingstarnas hingst eller? Om vi utgår från att det det blir barn, eller vi måste väl säga föl, si så där var tionde eller var tjugonde gång. Då har den där rackarns Alf gjort det mellan 8390 och 16780 gånger.

Man kanske kan gissa att det inte var samma partner varje gång. Jag menar 16780 påsättningar måste väl ändå vara rätt okey i en hingst CV?

:)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
hellge: Halvbröder, Gidde är Alfs 127e unge medan torvald kom först som nr 839e. Lyckligtvis byter Alf kvinnor väldigt ofta så att inte samma måste stå ut med hans potens.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Gidde:

Torvald Palema är det brorsan eller?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
AM: Rensar nån kylen?
Kommentera


Sv: Tv-tipset
Frisco: Vackra bilder på Ego Boy i Sportspegeln.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack: Ego Boy vann på 23.8.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Tack för varningen. Nu slipper man zappa förbi 4:an.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Elitloppet på TV 4 nu klockan 14.

Kommentera

Sv: Tv-tipset

hellge:

Ingen nyhet kanske men 2045 är det final i Champions League på Tv 6. Jag fick i alla fall se matchen, kärringen vek ned sig :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74:

Va, skulle du inte lägga ned HS:andet?

Eller var det en mycket kort paus?

Nåja, jag tycker det är bra att du är här :)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Slökollade lite, har redan sett det live.

www.youtube.com/watch?v=jrvec34qL-M
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Bissett19:

Ja förbannade  laptop, :)

Speciellt det där med att man skulle röka under fläkten med campari juice stämmer så in i helvete, känner igen mig till 100 % :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74:

Tredje gången gillt?;)

Jo det var riktigt bra.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Nån mer än jag som har sett Schyffert briljera på tv med sin syn på 90 talet? det var mycket där man kände igen sig i.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
ante08: och ikväll bjuds det på lite nostalgi när svt bjuder på Pistvakt kl20 och Sjukan en halevtimme efter. Minns att man satt och såg dom pogrammen när man var lite mindre.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Lika som bär: Ett penntroll, Valentino Rossi, Alexander Rybak och Crazy Frog
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Det kallas konst. Ungefär som att sabba en tunnelbanevagn eller försöka mygla in sig på psyket.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack: Jag och schlagerfantasten MorganaLefaey såg delar av tillställningen, och vi förundrades väl mest över den bisarra mellanakten där "dansarna" skallade en flygande plexiglasbassäng...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Jag blev bjuden på grillning hos några kamrater. Efter ätningen slär de på Slagerfinalen så man blev tvungen att titta på för första gången sedan man gick i blöjor. Skitmusik, riktigt illa. Men jävlar vilken scen! Kvällens behållning.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Matt Damon!
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Wayne Gresky: Men man som kommenterande sa ju "va kul"minst en miljon gånger så jobbigt att lyssna på.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
knaskamilla: Det måste vara skottpengar på Shirley Klump. Maken till irriterande människa är svår att hitta. Jag undvek större delen av omröstningen men lyckades trots detta höra "helt galet" minst tio gånger. Någon måste avgå, den saken är klar!
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Inte används det nåt huvud här inte. ;-)

Ser med gott samvete på en kvalitetsfilm med bland de coolaste introna någonsin.
[url=
www.youtube.com/watch?v=3BWA1T78WpI]jackie Brown[/url]
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa:

Och vad billigt det blir att skicka dit nästa års tävlande. Eller nå't.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
knaskamilla: Vilken tur att det blir Norge, det landet kan ju betala för evenemanget själva.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
...359.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa:

Tidigare poängrekord i ESC: 292 poäng. Norge just nu: 347.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Salle har faktiskt en poäng där. =)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Försök att använda huvudet du har mellan axlarna och inte det som sitter ungefär en meter längre ner.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
73Sjöbba & Poffa: Prisbelönta mastodontkrigsfilmer från olika århundraden när ni kunnat se på 2xAmerican Pie. Att ni inte skäms. :-)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
65selander: Är den så stor att du behövde säga det två gånger?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Du ser ut och missa en Norsk jätte seger. Ang film så...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
65selander: Känns så avgjort att jag växlat över till realmötet, Villa mot Madrid.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Då måste jag säga att jag gillar Braveheart på TV4+ bättre.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Du ser ut och missa en Norsk jätte seger. Ang film så...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
65selander: Jag har också haft filmkanalerna sedan förra milleniet och såg filmen på bio när den kom. Låt säga att det är femte eller sjätte gången jag ser den och den står sig fortfarande väldigt bra i den ansamling av smörja som visas på alla kanaler jag har.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Kan förstå att du tycker filmen är outstanding i kväll. En annan har filmkanalerna sedan Dackefejden. Gõr som Salle... Dansa vugg med Knaskamilla på maran
Kommentera

Sv: Tv-tipset
65selander: Byta kanal? Filmen började 21.00 och dess höjdpunkt är faktiskt inledningen med landstigningen på Omaha Beach. Fortsätt du titta på Schlager så fortsätter jag se på en av de bästa filmerna någonsin.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Du talar för döva öron. Vi sitter här och laddar inför omröstningen. :)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Ryan är en bra film men tillräckligt för dig att byta kanal
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Saving Private Ryan har pågått en stund på TV4. Och vilken jäkligt bra film det är. Ljudeffekterna är fantastiska och vissa av stridsscenerna håller extremt hög klass.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Återigen håller jag med. Ekonomi vore något som borde införas som en obligatorisk del av gymnasietiden. Hade jag vetat då, vad jag vet nu, hade jag läst en hel del om ekonomi och gärna även en del om projektering och projektledning. Dessa saker är sånt som man kan ha nytta av i sitt arbetsliv, men som också ger en kunskaper för det egna privatlivet.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Poffa: Ekonomi borde få en större plats i skolan, det är mängder av folk som lämnar skolan som inte ens vet vad en marknadsekonomi är.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Mer filosofi i skolan.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

scim: Jag håller med dig. Jag har ju läst all denna matte, plus en del på högskola och det är väldigt sällan man har någon nytta av det. Och detta säger jag som trots allt använder en hel del matte i beräkningar av effekter, lastbarhet och liknande saker på de anläggningar vi levererar.

Tittar man på de tekniska och naturvetenskapliga programmen på gymnaiset så borde dessa ha mindre matte och mer inriktning på det man verkligen vill läsa. Tekniskterna borde t ex få mer fysik och teknik medan naturvetarna får mer biologi och allmän naturvetenskap.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
hellge:

Instämmer helt angående matematiken. Jag försökte häromdagen hjälpa min lillasyster med att plugga till nationella provet i matte D som man läser på det naturvetenskapliga programmet. Mina grå celler fick jobba riktigt hårt för att komma ihåg alla deriveringsregler, integraler och differentialekvationer som var nödvändiga för att lösa uppgifterna. Syrran frågade mig när man egentligen skulle använda den här kunskapen och jag hade inget bra svar, trots att jag själv jobbar med hyffsat avancerad mjukvaruutveckling (där man kan tycka att mattekunskaper är viktiga).

Nä, skär ner på matten och bespara ungdomarna från en massa onödig skolångest.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
hellge: "Sen blir han också en aning politisk då han menar att social välfärd ofta leder till ekonomisk utveckling, fast jag tror han har rätt i det."

Visst har han rätt i det, bara man vet när man ska ge sig. Men när skattetrycket skenar iväg över 45-50% och den offentliga sektorn blir en egen levande kravmaskin utom de folkvaldas kontroll blir effekten motsatt. Se bara på Sverige.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Paddan:

Här är de 10 mest populära talarna hos TED.

www.ted.com/index.php/themes/top_10_tedtalks.html
Kommentera

« · 1162730 · »