Café

48289 inlägg · 1042 ämnen

Vårdad klädsel

« · 963928 · » Till forumet


Sv: Vårdad klädsel
Lumber Jack: Fel ordval. Möjligheten finns.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Dream Team: Risken finns.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Lumber Jack: Min gissning är att högern förlorar valet nästa gång. Varför? Av samma skäl som de själva blev satta till makten. Men det var en parentes från min sida. Låt mig icke störa i klädkodsdebatten.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Härligt! Nu har ungfeministerna vunnit en stor seger, ungefär lika stor som när de kom på att de kunde sluta raka sig under armarna...

Vad blir nästa steg, att ge sig på offentliga sektorns ineffektivitet och alldeles förstora överrock som leder till att lönerna i klassiska kvinnoyrken hålls tillbaka, eller kanske försöker de att utverka ett förbud mot uppdelningen dam- och herrfrisörer. De ska bli spännade att se.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Socialtjänsten, domstolar. räcker det som svar. Det är ju bara och titta på hur det ser ut när vårdnaden om barnen ska fördelas. Spelar ingen roll om båda föräldrar har samma förutsättningar, ensam vårdnad delas ändå ut till kvinnorna i 95% av fallen.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud:
Här får du två artiklar som handlar om väldigt gamla män:
Särskilt då rubrikerna skulle sättas.

TV 4-stjärna blottade sig – i en park
www.aftonbladet.se/nyheter/article1109011.ab

TV4-stjärna dömd för blottning
www.aftonbladet.se/nyheter/article1513022.ab
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Det beror väl helt och hållet på topen... (Eller skall man kanske säga topparna) ;-)
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Hehe, du är rolig du.

Klart att det förs flera debatter samtidigt men poängen med det här är att det diskuteras mer om kvotering och lika lön för lika jobb än om barns välmående i media.

Tycker jag iaf.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
70 Rodrigues: Vilken grupp människor är emot det? Tell me, och du ska självklart ange en större grupp än din exfru eller liknande.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Metal Guru: DEt ska nog till en väldigt gammal man att anse att topless är att blotta sig.. Jag undrar vem det är som skulle ha tungan ute jag..
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: "men du kommer nog inte hitta någon motståndare när det gäller att män ska få större rättighet och ansvar över barn"

Nähä, har du koll på läget när det gäller den här frågan??
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba:


För sista gången: Jämställdhet

Efter rättelse från sydligare breddgrader.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi:
Så därför ska ni få blotta er, eftersom vi får blotta oss.
Lex Spud.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba: Så man ska bara debattera en sak åt gången? Du får nog öppna ögonen och inse att det förs flera debatter samtidigt som förhoppningsvis leder till en bättre värld.

Och visst är en sådan sak viktigare, men du kommer nog inte hitta någon motståndare när det gäller att män ska få större rättighet och ansvar över barn.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi: Sluta prata om män å kinnor prata människor de behöver aldrig va 50/50av könen rätt människa på rätt plats även om det är 100procent män eller kvinnor
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi: Inget snack om den saken.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba: Jämställdhet=)
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba:

De är en av våra viktigaste frågor. Kvinnan ska ha samma rättigheter som männen och vice versa.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba: Jämnställdhet
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba: För dom som inte begriper bättre så tycker jag att jämdställdhet är viktigt.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Så kan man ju tolka det! Självklart ska dom få ta upp vilka jävla orättvisor dom vill. Blir bara så trött på att det endast snackas om kvinnors rättigheter och mäns skyldigheter, what about the other way around??
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Jag tror att du ska byta ut ordet man mot jag. Självklart menar 70 Rodrigues att den debatten som handlar om våra barn kan kännas aningen viktigare med tanke på att dom (barnen) är det viktigast som finns än om samma lön för samma jobb.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Jo men kan du ge en anledning till att man inte ska få göra det?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
70 Rodrigues: eftersom du var så trött på en debatt om kvinnors rätt kan man tolka det som att du inte tycker att kvinnor ska ha rätt att ta upp orättvisor förrän män har lika stor ansvar och rättighet att vara med sina barn.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Vad tror du??
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
70 Rodrigues: DU menar att udda ska få vara jämnt eller?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Wayne Gresky: Ja men då har ju kvinnan valt att visa sina bröst.. Inget tvång om att de måste ha det ena eller det andra utan människans egna val.

Du höjer verkligen en debatt om kvinnors rätt genom att göra en liknelse med din önskan om att få göra ifrån dig likt en hund.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Fan vad jag är trött på diskussioner ang kvinnors rättigheter, hur är det med männens rättigheter när det gäller det viktigaste vi har, våra barn?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
73Sjöbba:
Jag tror svaret blir underbart. Muhahahaha!
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi: En sak som jag kukkilurar på är:

-Hur ska skäggiga damen på cirkus bete sig på ett kommunalt badhus?

Bart eller täckt?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Du fattar ju inte ett piss. Mitt inlägg var bara ett sätt att höja diskussionen en nivå. Tänk innan du skriver.

Omklädningsrummen för flickorna i skolgymnastiken lär nog översvämmas av "gubbar" som kollar vart deras skattepengar tar vägen om din filosofi praktiseras fullt ut.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud:

Målet är väl att kvinnan ska ha lika regler som männen, eller missförstår jag dig helt fel nu?

MGuru: Alla är ju tyvärr inte så duktiga på att plocka upp efter sig ;P
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Wayne Gresky: Och om du brukar använda dig av sådana argument skulle nog ingen i din omgivning protestera om du bedde dig som ett djur.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Wayne Gresky: Larvigt, kvinnor och män betalar lika stor del av sin lön i skatt, därför bör vi även ha lika stor frihet på våra gemensamma inrättningar.

Alla utgår ju bara från att kvinnor ska ha bh för att hon alltid har varit täckt där, men det är ju knappast ett argument som använts för att föra ett samhälle frammåt. Så ge mig argument varför kvinnor ska ha andra regler än män istället för att dra historier som bara skjuter tillbaka på er som obildade tölpar.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi:
Det skulle bli fullt med svarta plastpåsar i papperskorgarna.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Wayne Gresky:

Egentligen har du en väldigt bra poäng där :)
Men då vill jag vrida det i stället så här, hur skulle de se ut om alla gick och uträttade sina behov så som hundar gör?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Wayne Gresky: Mästare.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Själv tycker jag att djuren ska ha samma rättigheter som vi människor. Har djuren rätt gå omkring nakna hur som helst på stan så ska vi människor också ha det. Och om en hund pissar vid en lyktstolpe eller om jag gör det, vad är skillnaden? Hundens piss har lite mer frätande verkan?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
difzi: Att han jämför att han faktiskt har rätt att gå som en kvinna på alla platser i vårat samhälle medan kvinnor inte har samma möjlighet.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud:
Är ledsen, men nu utgår jag för att följa hockeymatchen. Mora leder med 0-1.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud:

mGura va väl bara lite ironisk om jag förståd honom rätt? vad är fjantigt med det??
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Metal Guru: Jag vet inte om du låtsas eller ej, men du har ju glömt den viktiga detaljen att det är förbjudet för kvinnor på de flesta bad att bara använda sig av badshorts.

Och även om det borde vara förbjudet för dig att gå klädd såsom du beskriver är det tyvärr inte det.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud:
Tror du på fullaste allvar att det svenska folket skulle tillåta mig och 200 andra hockeysnack-män att klä sig som trettonåriga tjejer?

Jag lovar dig att ramaskriet i pressen hade blivit rätt mycket större än vad den västanfläkt Ragnhild nu lyckas producera.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Varför har inte barn samma rätt till sin pappa som till sin mamma undrar jag?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Jag gör dig en tjänst, och översätter mina ord till dina ord:


"Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar."


"Varför ska inte män ha samma regler som kvinnor på stadens gator och torg? Således håller jag självklart med mGuru i sin åsikt att han och alla andra killar ska kunna klä sig i samma kläder som er kvinnor."
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Metal Guru: För att det finns ingen som förbjuder oss killar att använda oss av sådana kläder, därför är du bara fjantig.
Det ragnhild vill är att ha möjligheten, hon kommer knappast att tvinga alla tjejer att alltid vara klädd som män.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Mycket märkligt, spud:
Om detta nu är din fullständigt seriösa åsikt, VAD ser du då som är konstigt i mitt förslag?
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Metal Guru:

Då är jag med på dina noter :) och håller med dig!
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
Huge: Ja verkligen, eller jag tycker inte det känns seriöst att vi idag 2008 har en sådan debatt ens.

Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar.
Kommentera

Sv: Vårdad klädsel
spud: Karlsson anser att kvinnor inte ska behöva använda BH eftersom männen ju inte gör det.
Alternativt: om kvinnor ska tvingas använda BH på badhusen så ska också männen tvingas använda BH.

Tycker du att den debatten känns seriös?
Kommentera

« · 963928 · »