Lumber Jack: Min gissning är att högern förlorar valet nästa gång. Varför? Av samma skäl som de själva blev satta till makten. Men det var en parentes från min sida. Låt mig icke störa i klädkodsdebatten.
Härligt! Nu har ungfeministerna vunnit en stor seger, ungefär lika stor som när de kom på att de kunde sluta raka sig under armarna...
Vad blir nästa steg, att ge sig på offentliga sektorns ineffektivitet och alldeles förstora överrock som leder till att lönerna i klassiska kvinnoyrken hålls tillbaka, eller kanske försöker de att utverka ett förbud mot uppdelningen dam- och herrfrisörer. De ska bli spännade att se.
spud: Socialtjänsten, domstolar. räcker det som svar. Det är ju bara och titta på hur det ser ut när vårdnaden om barnen ska fördelas. Spelar ingen roll om båda föräldrar har samma förutsättningar, ensam vårdnad delas ändå ut till kvinnorna i 95% av fallen.
Klart att det förs flera debatter samtidigt men poängen med det här är att det diskuteras mer om kvotering och lika lön för lika jobb än om barns välmående i media.
73Sjöbba: Så man ska bara debattera en sak åt gången? Du får nog öppna ögonen och inse att det förs flera debatter samtidigt som förhoppningsvis leder till en bättre värld.
Och visst är en sådan sak viktigare, men du kommer nog inte hitta någon motståndare när det gäller att män ska få större rättighet och ansvar över barn.
difzi: Sluta prata om män å kinnor prata människor de behöver aldrig va 50/50av könen rätt människa på rätt plats även om det är 100procent män eller kvinnor
spud: Så kan man ju tolka det! Självklart ska dom få ta upp vilka jävla orättvisor dom vill. Blir bara så trött på att det endast snackas om kvinnors rättigheter och mäns skyldigheter, what about the other way around??
spud: Jag tror att du ska byta ut ordet man mot jag. Självklart menar 70 Rodrigues att den debatten som handlar om våra barn kan kännas aningen viktigare med tanke på att dom (barnen) är det viktigast som finns än om samma lön för samma jobb.
70 Rodrigues: eftersom du var så trött på en debatt om kvinnors rätt kan man tolka det som att du inte tycker att kvinnor ska ha rätt att ta upp orättvisor förrän män har lika stor ansvar och rättighet att vara med sina barn.
spud: Du fattar ju inte ett piss. Mitt inlägg var bara ett sätt att höja diskussionen en nivå. Tänk innan du skriver.
Omklädningsrummen för flickorna i skolgymnastiken lär nog översvämmas av "gubbar" som kollar vart deras skattepengar tar vägen om din filosofi praktiseras fullt ut.
Wayne Gresky: Larvigt, kvinnor och män betalar lika stor del av sin lön i skatt, därför bör vi även ha lika stor frihet på våra gemensamma inrättningar.
Alla utgår ju bara från att kvinnor ska ha bh för att hon alltid har varit täckt där, men det är ju knappast ett argument som använts för att föra ett samhälle frammåt. Så ge mig argument varför kvinnor ska ha andra regler än män istället för att dra historier som bara skjuter tillbaka på er som obildade tölpar.
Egentligen har du en väldigt bra poäng där :) Men då vill jag vrida det i stället så här, hur skulle de se ut om alla gick och uträttade sina behov så som hundar gör?
spud: Själv tycker jag att djuren ska ha samma rättigheter som vi människor. Har djuren rätt gå omkring nakna hur som helst på stan så ska vi människor också ha det. Och om en hund pissar vid en lyktstolpe eller om jag gör det, vad är skillnaden? Hundens piss har lite mer frätande verkan?
Metal Guru: Jag vet inte om du låtsas eller ej, men du har ju glömt den viktiga detaljen att det är förbjudet för kvinnor på de flesta bad att bara använda sig av badshorts.
Och även om det borde vara förbjudet för dig att gå klädd såsom du beskriver är det tyvärr inte det.
Jag gör dig en tjänst, och översätter mina ord till dina ord:
"Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar."
"Varför ska inte män ha samma regler som kvinnor på stadens gator och torg? Således håller jag självklart med mGuru i sin åsikt att han och alla andra killar ska kunna klä sig i samma kläder som er kvinnor."
Metal Guru: För att det finns ingen som förbjuder oss killar att använda oss av sådana kläder, därför är du bara fjantig. Det ragnhild vill är att ha möjligheten, hon kommer knappast att tvinga alla tjejer att alltid vara klädd som män.
Huge: Ja verkligen, eller jag tycker inte det känns seriöst att vi idag 2008 har en sådan debatt ens.
Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar.
spud: Karlsson anser att kvinnor inte ska behöva använda BH eftersom männen ju inte gör det. Alternativt: om kvinnor ska tvingas använda BH på badhusen så ska också männen tvingas använda BH.