Då är HS-ligans sista omgång snart slut. Några matcher återstår.
Tänkte starta upp en ny säsong på måndag. Ni som är med nu blir automatiskt anmälda till nästa säsong. Vill du INTE vara med så skicka ett brev här på HS till mig.
Grattis till uppflyttningen Stigsson , det var den där J-A sekunden i matchen mellan som kanske avgjorde till din fördel . Nu kan jag lugnt gå ut och fixa en noll poängare i min sista match , för den har ingen betydelse för varken upp eller nedflyttning .
Gidde: Och jag sitter och är orolig för att Alisandali ska vinna sista matchen och gå om mig så jag missar uppflyttningen när jag inser att han inte gå om eftersom man vid lika poäng räknar flest antal rätt. :-) Stigsson är klar för div 1, jippi.
Wayne Gresky: Enligt den rätt okända regeln 3 A, så kommer detta att utredas. Det mesta talar för att samtliga andra i min liga kommer att uteslutas och att totalsegern går till undertecknad.
Mer info kommer i ämnet så fort något är beslutat.
Gidde: Jag vet inte vad jag tänkte på, men båda kommer för Poffa vid oavgjort. Poffa ser rökt ut, enda hoppet hade varit wo-wo men iom att Mattias svarat så är det kört.
Gidde: Endast en match återstår i div 1 och den handlar om vem som ska åka ned. Vi har ett klassiskt Sverige-Danmark-2004-läge. 2-2 och båda klarar sig kvar. Spännande!
Portello: Ja det var en bra skalp. Skulle gissa att jag missar uppflyttning iaf. Det är bara att hoppas på att konkurrenternas motståndare överträffar sig själva. Annars är det bara att ta nya tag nästa säsong. När börjar den?
Gidde: Jag har också satt min (välförtjänta) plats i Div1 under hasardliknande former för en utlandsresa. Vi får se om jag lyckas betvinga mattias, i en direkt avgörande match om KS eller inte.
Hmmm, får jag inte möta bistrofinno eller har jag bara inte fått någon kallelse? Eller räcker det att vi båda vann våra första matcher och är vidare, ingen inbördes uppgörelse?
Metal Guru: Det ska till att alla resultat går min väg för att det ska inträffa. Lite fler sportfrågor skulle hur som helst inte skada. Kamilla utmanade mig att göra en egen kategori och så kan det bli.
Ibland är det kul med frågesport, som när jag som 9:e och avgörande fråga i duellen fick en tom rad att fylla i den som avgjorde VM-finalen -90.
Men åh. Du skrev ju att det hade diskuterats tidigare. Fel ordval, med andra ord.
Det låter mer som att han säger "fräckhes" med lite läspande s än "fräckis", tycker jag, därför jag alltid har hört fräckhet. Kanske man måste ringa och fråga honom vad han egentligen sa?
knaskamilla: Ja, "fräckis" på stockholmska borde väl bli nåt i stil med "freckis".
Nej, det var alltså inget debattforum som jag länkde ifrån Det var ju bara en frågeställning med den aktuella frågan som tema. Dock så har du helt rätt enligt den här sajten...
Jaha, NU förstår jag. Det låter i alla fall mycket bättre om man tänker att han säger fräckhet än om man tänker att han säger fräckis, så jag fortsätter nog att höra det jag hör.
Nä, det där med Sterner kommer senare. Det är jag ganska säker på. Fast nu har du kanske lyssnat på klippet och hört att du har rätt...jag orkar inte kolla igen.
"Så där kunde Ulf Sterner göra på sin tid" är det första kommentatorn (Arne) säger efter straffen. "Vilken fräckis" sägs av bisittaren/ experten (Ankan).
Tänkte starta upp en ny säsong på måndag. Ni som är med nu blir automatiskt anmälda till nästa säsong. Vill du INTE vara med så skicka ett brev här på HS till mig.
Nybörjare anmäler sig på adressen:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4846&left=1
Du med lite mer rutin anmäler dig på adressen:
Du som anser dig kunna allting anmäler dig på adressen:
Alla är välkomna!