Café

48284 inlägg · 1042 ämnen

Viktigaste valfrågan 2018

« · 1904785 Till forumet


Viktigaste valfrågan 2018
Vilka frågor kommer ligga er närmast när ni väljer till riksdagen nu i höst?

Motivera gärna varför
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
ante08: De höga kaffepriserna tycker jag är en av de viktigaste frågorna.


Sen måste vi mota socker och fettskatten vid grinden. Jag vill ha mina wienerbröd till kaffet.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Är ingen supporter alls av SD eller Jimmie Åksson. Men jag tycker det är mycket anmärkningsvärt att public service tar avstånd från ett demokratiskt valt partis uttalande.

Ni tar inte avstånd, SVT, ni tar politisk ställning. Det är mycket allvarligt.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
ante08: billigare o boy till folket. Ja menar 17.000 kr kg☹
Politiker är nåra jävla kuksugare. Dom borde steglas och malas ner till pellets. Heja Jimpa.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Hmmm...
Åkesson är ju politiker.
Och nazist i grunden.
Tänkte inte på det, eller?
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
viktigaste valfrågan är miljön. Vi måste ställa om vår ekonomi, och öka det internationella samarbetet. Det är en ödesfråga för mänskligheten och tiden tar snart slut.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
För mig som fyrbarnspappa är såklart familjepolitiken viktig. Men även att fler jobb skapas, att skattepengar förvaltas på ett ansvarsfullt och effektivt sätt. Att äldre får en bättre pensioner och plats på äldreboende. Att vården blir mer jämlik i hela landet. Att gängkriminaliteten stävjas. Att barn som mår dåligt går hjälp snabbare. Att vårdköerna kortas. Det är mycket som måste förändras, många viktiga frågor.

För mig blir det kristdemokraterna.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
För mig som tvåbarnspappa är såklart familjepolitiken viktig. Men även att fler jobb skapas, att skattepengar förvaltas på ett ansvarsfullt och effektivt sätt. Att äldre får en bättre pensioner och plats på äldreboende. Att vården blir mer jämlik i hela landet. Att gängkriminaliteten stävjas. Att barn som mår dåligt går hjälp snabbare. Att vårdköerna kortas. Att Nazism och främlingsfientlighet bekämpas är många viktiga frågor.

För mig blev det Socialdemokraterna.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
DansbandsWolf: du måste blandat ihop foldrarna. Vårdköerna har mer än fördubblats under er tid vid makten, trots brinnande högkonjunktur.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Jensen_12: Respekterar din åsikt men tycker du att vårdköerna är viktigare än att bekämpa den ökande främlingsfientligheten och Nazismen så rösta du som du tycker.
I beg to differ.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Självklart man röstar på en Statsminister som har regerat fyra år vänt stort underskott till överskott förbättrat för pensionärer och barnfamiljer...👍🌷 Stefan Löfven gjort det bra dessa fyra åren,folk har glömt vad Alliansens lämnade efter sig,Så lycka till.🌹
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
ante08: du vet att han vände till överskott på alliansens budget va? Därefter har överskottet minskat årligen, och om jag inte missminner mig ligger vi på underskott för tillfället.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Jensen_12: Hur kan du få det till ett underskott när vi amorterat 30 miljarder årligen dessa 4 år på stadskulden?
Den som är satt i skuld är icke fri oavsett vad räntan ligger på, det vet alla med pejl på sin privatekonomi.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
DansbandsWolf: den informationen jag sett säger underskott, hur det går ihop kan jag inte svara på.

Hade man inte betalat illbaka på statsskulden under brinnande högkonjunktur hade det varit katastrof.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Jensen_12:
Om ni söker på Ekonomistyrningsverkets hemsida tror jag ni hittar uppgifter om budgetsaldo od där.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: är Åkesson Nazist? Då är ca 20 procent av Svenska folket nazister. Hemska tanke..näduu.. du har läst för mycket vänster smörja. Då är Sjöstedt farcist och kommunist i samma mening. En mini Stalin. Som mördade ca 30.000 000 miljoner av sitt eget folk.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
DansbandsWolf: det begicks 7000 våldtäkter förra året? Av våra nysvenskar. Det skjuts i förorten varje vecka. Det fuskas med bidrag. Det mutas i kommunpolitiken för att få bygga moskéer. Och Judar måste flytta ifrån Malmö pga Islamiseringen som sker där. Svenskar blir kallade svennefittor på jobbet av sina muslimska arbetskamrater. Och du snackar om främlingsfientlighet? Öppna ögonen för tusan.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: källa på dom uppgifterna tack!

Mike.F
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Åkesson är och förblir nazist, han var med och startade ett nazistiskt parti som idag har utvecklats till ett allmänt och populistiskt missnöjesparti med EN enda fråga på dagordningen: invandringen.
Att han och hans anhang i ledningen idag försöker tvätta bort den bruna färgen lurar iaf inte mig. Men dom lurar tydligen ca 20% av svenska folket, sorgligt.
Sen begriper jag inte vad Sjöstedt har med saken att göra.
Menar du att hans ev kommunistiska förflutna skulle göra Åkesson mer rumsren då, eller vadå?
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: nazist är nog att ta i men ledare för ett nationalistiskt högerpopulistiskt parti som gillar Putin, Erdogan och Orban borde ju få folk att tänka efter! Men efter det som hände i USA förra året så blir man ju inte så förvånad längre!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Lägg ner den här skiten och prata om sporten Hockey istället.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Blixt1980: Nazisten Åkesson håller säkert på Växjö eller Karlskrona, han är ju från Blekinge.
Så där, det var lite hockeysnack i en tråd som iofs är avsedd för annat än just hockeysnack....
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge:

Det kommer att bli väldigt svårt att forma en regering. Men skönt att nassarna verkar får mindre röster än man befarat i alla fall.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Mike.F: senast iförrgår nämnde dom det på tvn. Hörde den siffran för några veckor sen oxå. Inget jag hittat på
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: du är ute på djupt vatten då du anklagar Åkesson för nazist. Som jag sa tidigare. Då är 20 procent av landet nazister. Och centerpartiet som en gång i tiden hette Bondepartiet. Om du läst historia så vet du vart dom stod på 20-30 talet politiskt! Under andra världskriget tillät en sociademokratiskt regering tyska krigsmakten att använda våran infrastruktur. Vi sålde järnmalm till tyska krigsmakten ! Socialdemokraterna styrde då!
Ett tips Huge är att du läser på historia.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: jo jag vet att det är 7000 anmälda våldtäkter men alla är ju inte gjord av nyanlända el invandrare! 2 var ju tex hos MUF!

Mike.F
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: hur som helst så är dom högerpopulister och det har HISTORISKT sett bara lett till elände om DU kan din historia!! Nationalism är skadligt för ett demokratiskt samhälle!! Sen finns det en himla massa problem men tyvärr löser vi inte dom med SD retorik!

Mike.F
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: En gång nazist, alltid nazist. Ränderna går sällan eller aldrig ur, så är det bara. Som jag redan påpekat: 20% behöver inte vara nazister bara för att man röstar på ett i grunden nazistiskt parti. Många i Hitlertyskland röstade också på Hitler, mkt tack vare att man kände sig tvingade pga propagandan och terrorn som nazisterna så skickligt använde på sin väg mot makten.
Du talar om att läsa historia, nåt du själv inte verkar ha gjort.
Vet mkt väl var Bondepartiet stod under 20-30-talet. Vad det nu har med dagens Centerparti och Sverigedemokraterna att göra.
Under WW2 styrde en samlingsregering Sverige, där ALLA partier utom Kommunisterna ingick. Samlingsregeringens absolut största uppgift då var att hålla Sverige utanför kriget, att så här i efterhand sitta och klandra besluten som togs med den tidens förutsättningar är ju enbart löjligt och ohederligt. Ja, vi sålde järnmalm till tyskarna men även kullager och andra viktiga produkter till de allierade. Inget konstigt med det, då vi var neutrala. Och neutralitet innebär att man inte allierar sig eller gynnar nån av det stridande parterna.
Dessutom, och ngt av en myt ang just järnmalmsexporten till Tyskland: den var absolut viktig för tyskarna, men inte alls så enormt viktig som det framställts i efterhand. Den största delen av tyskarnas järnmalm fick man från sina egna gruvor, även om kvaliteten inte var lika god som den svenska.
Och ovanstående hade du känt till om du hade läst lite basic historia.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Nä, det är nog inget du hittat på: 7000 anmälda våldtäkter 2017, enligt BRÅ.
Synd bara att du hittat på att samtliga av dessa våldtäkter ska ha begåtts av nysvenskar. En så pass flagrant lögn bör väl inte ens en Sverigedemokrat tro på, eller?
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Yoda Marklund: Ja, det känns skönt. Alltid nåt sa Fan, när han såg Åmål....
I princip borde ju läget ändå inte ha ändrats nämnvärt jämfört med de 4 senaste åren, när det gäller problemen med att styra landet under de förutsättningarna som nu föreligger.
Blir intressant att se hur Kristersson agerar: rösta över blockgränsen för att inte ge Åkesson nån makt (som han lovat) eller pga makthunger bryta det löftet och ta hjälp av nassarna och därmed nå det hägrande målet: att själv bli statsminister.
Forts följer...
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: du verkar galen.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare:

Bara så du vet begås de flesta våldtäkter av någon som offret känner, ofta i en relation. Men att nyanlända är kraftigt överrepresenterade i överfallsvåldtäkter stämmer. Tror du vi har 7000 överfallsvåltäkter per år eller? 99.9% av våldtäkterna begås av män, röstade du på FI?
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Du verkar vara en rasist, av vokabulären att döma. Då föredrar jag att framstå som galen...
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge:

man får ha förståelse för att andra kan ha en politisk uppfattning än en själv. Men har väldigt väldigt svårt för nasseriet.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: åkesson är nazist och jag är rasist? Vad grundar du det på? För att? Du har ingen aning om vad jag är grabbhalva.!
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Yoda Marklund: Ja, enbart SD:s nazianstrukna historia där personer från nazitiden fortfarande sitter kvar i ledningen och forfarande har samma nazi/rasseåsikter, borde vara motiv nog för vilken rättänkande person som helst, att inte rösta på skiten.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Jo, som sagt: utifrån din vokabulär och ditt argumenterande i allmänhet så har jag faktiskt en aning om vad du kan tänkas vara...
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Huge: bla bla bla..jag är Röd och vit. Ha en bra dag och en bra hockeysäsong.
Kommentera

Sv: Viktigaste valfrågan 2018
Tikkare: Och jag är svart/röd/gul.
Ha en bra dag och en bra hockeysäsong själv.
Kommentera

« · 1904785