Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
knaskamilla:
Narkotika är en drog som är olaglig. Alkohol är en drog som är laglig. Vad är det du inte förstår ? Jag är emot narkotika på festivaler men jag är inte emot alkohol på festivaler.
Detta är ett urbota fånigt debattämne. Att ens jämföra narkotika, tobak, alkohol, socker och kaffe.
Man måste kunna läsa mellan raderna också utan att behöva påpeka små bagateller hos varandra.
Fel, narkotika är droger och alkohol är en drog. Du var anti drogfestivaler, men jag tror du menar knarkfestivaler.
knaskamilla:
ja men det är skillnad på droger och Narkotika lik förbannat.
Då vet du kanske också att det är svårt att hitta en drogfri festival i Sverige?
knaskamilla:
Jag vet skillnaden men nu är det ju så att Alkohol är en laglig drog vilket narkotika inte är, även om alkoholen allt som oftast för skit med sig och ser till att advokaterna har jobb hela tiden.
Däremot är vi nog eniga de flesta här inne om att om alkoholen skulle lanseras idag skulle den bli förbjuden.
Haha. Alltså. Jag tror inte att jag någonstans har uttryckt åsikten att alkohol ska förbjudas, jag är inte dum i huvudet.
Egentligen ville jag bara lära Mattias skillnaden mellan narkotika och droger.
Du vet väl att du slåss med väderkvarnar? Alkohol kommer aldrig förbjudas i vår del av världe. Även om så var fallet skulle människor hitta annat att fördärva sig med, för det mesta kan missbrukas.
Jag vet att det fortfarande var med, det var därför jag gjorde förtydligandet om vad WHO anser vara en drog. Tyckte mest att det var roligt att du valde din länk när du hade två att välja på och den du valde var det andra alternativ som kom upp. Har dock svårt att tro att tobak skulle vara farligare för samhället än vad alkohol är, vad har du för motivering?
Lumber:
Och jo, jag noterade att jag stavade egyptier fel. Tur jag gick och lade mig sen.
ante08:
Det gäller bara att inte börja ta det där glaset vin varje dag innan man fyllt minst medelålders (se länk).
Men visst, socker ska man inte underskatta för det är en farlig bov. Leve Annika Dahlqvist och Fredric Paulún's teorier. De leve, hurra, hurra, hurra, hurra....
Det är kexen jag är rädd sen jag satte det i halsen när jag konfirmerade mig.
Kontentan blir givetvis-drick , men ät inte samtidigt !
Själv måste jag ta nattvarden för att våga dansa. Det behöver ju inte du.
Det heter förövrigt egyptier. Har du varit på geografikurs hos riara?
Känns inte som att den muslimska världen i Sverige traditionellt varit så stor.
Fråga förresten en Egypt vilken drog som är värst, och du får förmodligen höra cannabis. Du vet den där som så många svenskar hävdar är i princip ofarlig. Alla kulturer har "sina" droger. Sverige har alkohol.
Haha. Intressant länkval.
Enligt WHOs definition av vad en drog är (berusande, beroendeframkallande och giftig) är inte tobak en drog. Fast det är klart, snusar man tillräckligt sällan kan man nog få sig fina fyllor på snus också. Eller nå't.
Som jag skrev tidigare. Ge mig siffror.
Undrar förresten hur många som aldrig druckit alkohol som testat heroin...?
Tobak? Går varken in under narkotika (vilket är det ord Mattias förmodligen försökte använda när han råkade skriva droger) eller droger. Men skål på dig med!
Lumber Jack:
Om folk vill förstöra sina liv med droger är det upp till dom. Jag tar mig en grogg och mår bra en lördag, mycket bättre än om jag skulle ta en lina koks.
Wow. :smiley med stora ögon:
Och det görs i landet där man säljer 3% mjölk som 97% fettfri.