Fotboll

16157 inlägg · 40 ämnen

Internationell fotboll

« · 2549181 · » Till forumet


Sv: Internationell fotboll
SuneMangs:

Du skulle verkligen ha bettat. Satsat 10 000 kr eller något i den stilen. Nu får du nöja dig med en guldstjärna ⭐️

Håller med angående 4-4-2. Fungerade på ”Åbys” och ”Labans” tid eller? Men inte idag.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Rip Kirby: Ge mig Janne vs Bojan nu. Det kan inte blir mer underhållande än så ikväll. Begrav 4-4-2 nu, en gång för alla, det hör hemma på ett museum.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: Haha det kallar jag understatement 🙈🤭🤣
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Mitt tips ser hett ut. Synd att man inte bettade på det...
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
mattias - 74: Trött jävla match är det i alla fall. Saknar hockeyn. Där händer något precis hela tiden, såvida man inte möter Växjö.

Cred till Olsen dock. Alltid bra i landslaget.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs:

Vilka jävla räddningar av Olsen

Sjukt
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
mattias - 74: Nu har jag inte koll på skadelägen och grejer, men spelare, från the top of my head, som jag hellre hade sett än Olsson på vänsterbacken:

Joel Andersson, FC Midtjylland
Jonathan Augustinsson, Rosenborg
Eric Kahl, Århus
Adam Andersson, Rosenborg
Elias Andersson, Djurgården
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Han försöker trolla med det lilla han har, dock är Janne är min hjälte, efter guldet med Norrköping . Ett stort problem är dock att så få svenska spelare ens får speltid i sina klubblag. Förr levde vi på att vara ett lag där spelare offrade sej för laget, men när alla ska vara stjärnor blir vi väldigt synade

Landslaget speglar samhället, Egot är betydligt intressantare än Laget, tycker hockeyn klarat det lite bättre
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs:

" Martin Olsson på en vänsterback hade känts bra för 10 år sedan. "

HAHA sant men finns väl inget annat alternativ hoppas jag för Olsson lär bli rundad under hela matchen, känns som om återväxten på den positionen är sådär va?
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Österrike vinner med 2-0 ikväll. Jannes 4-4-2 blir vår död som fotbollsnation. 4-4-2 existerar tamejfan inte utanför våra nationsgränser längre (typ), spelarna är inte vana att spela det i sina klubblag, inga unga spelare som kommer upp är van med att spela det, så varför envisas han? Det gick åt helvete med 4-3-3-experimentet i några matcher, men varför överge det bara därför?

Martin Olsson på en vänsterback hade känts bra för 10 år sedan.

Vad i hela friden håller Janne på med?
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Red Bull på grund av Leipzig eller annat?
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe:

Testa gärna att lyssna på Kruder & Dorfmeister också. Finns bra musik från Österrike även i nutid.

Var ju ett fruktansvärt slut på Sveriges EM-slutspel senast. Värsta tänkbara faktiskt. Så visst hade det varit roligt med en ny chans. Men då måste vi till att börja med kunna avfärda nationer som Österrike. Även på bortaplan.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
DJ Hemp: Vi ska ju inte blanda in politik, men Red Bull o Hitler gör att jag inte skulle sakna Österrike , fast Mozart gjorde ju några hits på sin tid.

Men, vore kul med Sverige i ett mästerskap snart igen, så VINN
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe:

Hoppas kan man alltid. Har en del dåliga minnen mot dem. Särskilt när Kenneth A brände sin straff på Råsunda hösten 1996 (var på plats). Känner till att Sverige har dålig statistik i Wien dessutom. Kan sluta lite hur som helst det där.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
DJ Hemp: Kan vi inte bara få glädja oss med en seger ikväll, spelar ingen roll om det är snyggt eller ej, men Österrike är inget man saknar i mästerskap
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
mattias - 74:

Grattis till dig också! Läste på Brynäs-forumet. Vet själv hur det känns när livet är som mest för jävligt 😎
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe:

Nej det är väl inte direkt överraskande att Engelska och Italienska fans skämmer ut sig.

West Hams supportrar är ju ganska ökända då de har tampats med sina värsta rivaler Millwall" kanske de mest ökända " innan de blev en stabil PL klubb. Finns väl en film som handlar om dom?
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Grattis!
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Var tvungen att kolla, men John Cleese är lycklig ikväll, liksom Alfred Hitchcock i sin grav. Klassiska namn som Är/var Hammers
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Minns mej själv som Bowen, först gör man mål, sedan är man siste man hem o avvärjer ett anfall. Imponerande. Stort Grattis till alla Hammers
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: JAAAAAAA!!!! 1-0 HAMMERS!!!!

WEST HAM ARE MASSIVE, EVERYWHERE WE GO!

Edit: Piss...
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Okej, inget livshotande jag fattar. Men det är ju själva principen hur man gör för att minimera risken i stort sett helt. Här i Sverige är iallafall jag van hur det fungerar när man ska komma in på sin hockeyarena. Det är väldigt svårt att kunna komma in med saker som du inte bör ha med dig.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Rip Kirby: Nu var det ju visserligen ölmuggar som kastades in, men jag förstår din poäng och det ska alltid visiteras och kollas. Tänker att säkerhetskontroller likt flygplatser hade varit något.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Spontant tänker iallafall jag, var i själva visitationen, alltså där behöriga vakter med ansvaret att ge ok och kolla så inga vapen eller andra saker som kan medföra skada, innan lagens supportrar får komma in på arenan går det fel?

Sker inte den här kontrollen?
För uppenbarligen missas det på just den här punkten alltför ofta.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Borde bli och kommer bli böter... Förresten Fiorentina bättre laget hittils. Jag tror de kommer att vinna :)
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Spelar ingen roll vilket lag det gäller. Fotbollen borde ta tag i sådant innan man skeppar mästerskap till diktaturer. Men , utan att veta, kan det finnas korruption inom den nobla sporten bollsparkande? Vem vet, inte jag.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Glöm allt jag sa om våra fans. Bedrövligt jävla beteende att kasta in saker på planen så motståndare börjar blöda. Tänk att det ska vara så jävla svårt att bete sig på en fotbollsmatch.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Benhrama diver
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: Nu när Biraghi gick ner utan kontakt insåg jag varför jag typ inte tittar på fotboll längre. Jävla kärringsport där det filmas mer än sparkas boll.

Edit: och nu nästa Violaspelare som dör vid kontakt...
Har alltid gillat Fiorentina, men något säger mig att jag är färdig med den känslan efter ikväll.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Sluta med faktan! Jag vill bantra West Ham lol
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Lite ledsamt att det är Declan Rice sista match i Hammers-tröjan. Men han är alldeles för bra för oss och ska spela i ett större lag nästa år, så passar på att njuta av att se honom leda mitt lag på planen för sista gången.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: Haha, den ena är en hockeybockeyturnering där man luftar junisar och kvalificerar sig för just Conference League vid vinst. Den andra garanterar en plats i Europa League vid vinst. Gissa vilken som väger tyngst? :)
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe:

Tack för den 🙏
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: känns lugnt, QPR är ju inte med, haha.

Men det är väl Hammers tur nu då? Håller tummarna, dock ej under hammaren
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Hade jag också varit om spurs var där lol. P.S ligacupen och confrence league = samma nivå. ;)
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Usch, fyfan. 5 minuter till avspark, skapligt nervös nu.
Kommentera


Sv: Internationell fotboll
Bäckis69:

Tack för de snälla orden. Okej, jag är född 1967. Råkar bara se ut så här ändå. ;)
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: Måste balansera lite då, finns trevliga fans såklart.

Här överlever en Gringo, mexikaner har jag mött på VM, sjunger bäst och är trevligast

www.youtube.com/watch?v=_OvVWOqXZ9I
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69:

Inte farligt alls. Hängde mycket på Bajens matcher då jag bodde i Sthlm. På gamla Söderstadion alltså. Var aldrig några problem när DIF stod för motståndet. Åk ner du!
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
DJ Hemp: Menar bara att du har varit på en fotbollsmatch i England på 80 talet.. Då måste du vara minst 50 haha. Du ser ju inte så jätte gammal ut. Typ 40. Menar inget illa haha.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69:

Menar inget illa nu, men vad har det för betydelse? Vill veta hur du tänker kring den saken innan jag svarar. Ju äldre man blir, desto mer suddas gränserna ut för det där med åldrar för min del.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Den idioten Reinfedlt får ju aldrig något gjort så inget kommer ju hända haha.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: Har alltid velat gå på en Hammarby mot Djurgården match. (Hammarby är mitt favorit lag i Allsvenskan.) Är det farligt? Gävle är ju nära till Stockholm så skulle ju kunna göra det någon gång denna eller nästa år. Men är det farligt om man inte är kaxig mot motståndar fansen? Förresten när jag har kollat på Premier league så är det nästan aldrig problem med hooligans. Ända jag kommer ihåg är när Arsenal fans kastade öl på Tottenham fans när Spurs slog de med 3-0 föra säsongen. Kommer ihåg att jag kommenterade under en sportbladet instagram post föra veckan och sa va dumma de är som kastar flares osv och då kom en jävla Malmö 12 åring idiot som kallar min mamma en hora osv.. Fuck ultras alltså.. jävla idioter.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
DJ Hemp: Hur gammal är du? är du född på 60 talet?
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: För de skyller på fotbollen men är bara hooliganer..
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
SuneMangs: Allmän reflektering. När barnfamiljer inte vill/vågar gå på fotbollsderbyn i Stockholm, samtidigt som spelarna visar 'full' förståelse för att supportrar måste få vädra sitt missnöje vid förlust, då bör vi snart tvingas införa personnummer-kontroll vid insläpp på arenorna och ha full videokoll på de som som svinar på läktarna. Inget man vill se, men alla bör ha rätt att avnjuta en fotbollsmatch
utan att känna sej skrämda.

Något för den erfarne fotbollsbossen, Reinfeldt, att nysta i
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: "Töntultras skämmer ut sej igen. Åker till en finalfest, klär sej i huvor, attackerar oskyldiga supportrar och lär inte få se matchen. Verkar inte vara ett dugg intresserade av fotboll i allmänhet o speciellt inte av att stötta sitt lag överhuvud taget. Helt sjukt, faktiskt."

Är rätt glad att det var Violas fans och inte våra. Vi har en mörk historia vad gäller huliganism, så jag jag är väldigt glad att fansen fortsättningsvis håller sig på mattan. Alkmaarfansen började ju bråka med West Ham-fansen efter slutsignalen i semin också.
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
Bäckis69: Jo, men att resa till annat land, bara för att slåss, inget för fattiga pugilister.

Att spela är billigt, därav folksport(om du inte vill köpa in ditt barn i Brommapojkarna förstås). Men att resa runt bara för att bete sej...förstår icke
Kommentera

Sv: Internationell fotboll
puffe: "Suarez, hmmm undrar hur många bett Mr Niceguy delade ut då?"

Den här hör väl hemma i din bok för musik egentligen, men apropå Luis Suarez.
Kommentera

« · 2549181 · »