Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL:

Jag är mot kompetensdiskriminering inom arbetslivet, varför ska inte en inkompetent ha samma chans att få arbete som en kompetent? Alla är ju lika mycket värda!

Ibland skulle en del behöva tänka efter innan de öppnar käften:

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article2966895.ab

"– ”Help the aged” har en kampanj för att få bort åldersdiskrimineringen i samhället, oavsett om det är i yrkeslivet eller inom sporten. "

Jamen vad i helvete??? Skulle man inte få välja spelare baserat på vilka som är bäst eller vad? Blir det åldersdiskriminering om Ferguson spelar med Anderson i stället för Bobby Charlton? Måste Wenger ta med Charlie George i laget i stället för Cesc Fabregas? Ska Benitez gräva upp Bill Shankly ur jorden och lämna över sin plats som coach?

Satan i gatan vilka idioter det finns i den här världen.

mattias - 74: Berbatov lär också försvinna, tyvärr så har det inte värvatrs nämnvärt, ungefär som i Brynäs :-)

70 Rodrigues:

United hade tydligen lagt ett hiskeligt bud på Berbatov också! Undrar om det är mest för att ersätta ronaldo ?

mattias - 74: Förstår honom, han vill ju ha chansen att vinna något och det har han ju tyvärr inte i Spurs, ungefär som att spela i Brynäs.

scim:

Birmingham vägrar sälja Sebastian Larsson. Ägaren säger " Över min döda kropp" Newcastle och Blackburn är 2 lag som är med i striden om Seb. Frågan är vad prislappen hamnar på om de säljer honom ändå?

Frisco: Jag är inte insatt i just det här fallet men poängavdrag av den här storleken är ju bara löjliga från FA's sida. Jag är tveksam med poängavdrag öht och det borde räcka med rejäla böter alternativt degradering.

mattias - 74: Det finns väl inget som är givet? En varas värde är vad köpare och säljare kommer överens om. Bara för att jag säger att min högra lilltå är värd fyra miljarder innebär inte att den är det.

Sedan får väl O'Neill bli upprörd över att en klubb ger ett skambud enbart i syfte att få spelaren att tveka på sin nuvarande klubbadress - samtidigt som han själv lämnar ett fullkomligt rimligt bud på en annan spelare.

Jag säger inte att det är så, men det är säkert så O'Neill ser på saken. Personligen har jag f.ö. aldrig haft mycket över för den gaphalsen.

Gusse:

Ingen PL-nyhet direkt men den får passa in här ändå.

Den engelska division 2-klubben Luton Town får inleda nästa säsong med 30 minuspoäng. På tisdagen avslog det engelska fotbollsförbundet, FA, klubbens överklagan om deras straff på tio minuspoäng på grund av att de brutit mot FA:s regler om fotbollsagenter.

www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1233232/30-minuspoang-for-luton-town

scim:

Absolut inte men det är lite småroligt att O´Neill först blir arg över att Liverpool inte bjuder det utsatta priset direkt för Barry och sen lägger han själv nästan hälften av vad Bentley är värd? Dessutom ganska mycket under (7 miljoner pund )

Får man buda under vad som är givet ?? Jag har ingen aning om man får det men förmodligen får man nog inte det.

mattias - 74: Det känns som du har blivit väldigt upprörd över ingenting.

LL:

Kan ju tillägga att O'Neill var upprörd över att Pool bjöd mindre än vad (han anser) att Barry är värd. Sen kan man nu läsa att Aston Villa bjudit 10 miljoner pund för Bently som Blackburn värderar till 17 miljoner pund. Märkligt. Trodde man inte fick bjuda mindre än det satta värdet? Kan det vara så att man trots allt får försöka få ett så bra pris som möjligt? Eller kan det vara så att det finns hycklare inom fotbollen? Min världsbild är splittrad. Vem kan man lita på? Dock erkänner jag att Rafa inte heller är nån duvunge i denna soppa!

Vi lär inte ha sett det sista i detta ämne.

mattias - 74: fast nu missar du en viktig poäng. Arsenal pratade direkt med Aston Villa och inte via tidningarna. Det O'Neill är sur över angående Liverpool är att Benitez har gått via media i stället för att kontakta O'Neill direkt. Liverpool har, anser O'Neill, inte agerat renhårigt.

Bissett19:

Martin O´Neill måste vara det största skämtet någonsin, först klagar karln över att Liverpool går ut i media med sitt intresse i Barry. Sen går dåren själv ut i media med att berätta att han i telefon diskuterat Barry affären med Arsenal. Har alltid gillat denna man innan då jag tycker han är en bra tränare.

Men men vad göra. Arsenal vill kanske bjuda mindre än vad pool gjort ?

70 Rodrigues:

Få se om Keane går till en riktig klubb nu då :)

Bissett19: Denna säsong är Tottenhams :-)

mattias - 74: Inge roligt läge för denne man!!

Bissett19:

Nja så länge dom sköter sig och inte filmar är det ok. Var vaäl det man var orolig för när Torres kom men han är ju som du kanske vet inte sån.

mattias - 74: Tycker de låter som ett bra köp med David Villa om de går igenom...

mattias - 74:

Kanske ännu en "Medelhavsmupp" till Liverpöl,det gillar du väl inte?

mattias - 74:

nära och nära, det enda Benitez sagt är att han finns med på deras lista över tänkbara nyförvärv men att det kan bli svårt att värva honom.

Rytter:

Crouch är klar för Pompey och Liverpool skall tydligen vara nära att knyta till sig David Villa.

sedan kan jag tycka att 130 miljoner för Peter är hiskeligt mycket.

Nu börjar man bli lite less på snacket kring Ronaldo, nu får han besluta sig en gång för alla vart han vill spela och gå ut officielt med det. Stannar han är det bra för United eftersom vi får behålla en världsspelare. Drar han är det bara att skratta hela vägen till banken, vi har ändå en riktigt stark trupp som kan spetsas ytterligare med pengarna från försäljningen av Ronaldo.

Sedan undrar jag hur Real Madrid får hålla på som de gör, finns ju regler som säger att man inte får kontakta spelare under kontrakt utan tillstånd från klubben som äger spelaren.

Ifall det stämmer att Calderón har sagt följande till sin styrelse (se länk), så har ju bevisligen Real kontaktat Ronaldo utan tillstånd från United. Men FIFA/UEFA är helt handlingsförlamade och agerar inte. Vad är det för ide att ha massor med regler ifall dom inte följs eller innebär någon form av bestraffning ifall de bryts?

scim:

Inter bjuder 80 miljoner för Lampard. Känns väl som om det är i minsta laget eller ?

arnio:

Cole kommer väl att bli ofrrad till bänken om ryssen kommer och den stora skillnaden dem i mellan är att Arshavin besitter ett spelsinne av absoluta världsklass.

Tror inte man erbjuder Zenit tonvis med miljoner för att sätta honom på bänken? tror du?

Jag kommer föja honom oavsett vart han går.

arnio:

Jag säger inte mot dig men det fanns intresse för honom även innan EM från PL. Dessutom kan en anledning till att han inte flyttat varit att den ryska ligan är stark ekonomiskt och väldigt bra på att hålla kvar sina spelare.

arnio: Du har helt rätt. de e ju en annan sak att lira i PL än sjäklva ryska ligan,

mattias - 74: Jag är inte så säker på att Arashvins lyckas i PL. Han var bra i Em i två matcher och ingen har upptäkt honom tidigare trots att han är 28 bast. Skulle han hamna i Chelsea så¨blir det nog bänken.

mattias - 74: Tyckte jag hörde ryckten om att han skulle spela i Roma kommande säsong =)

Så har nu Arashvins klubb Zenit fått ett bud från Chelsea på 140 Miljoner. Skall bli intressant och se vart den där ryssen går, blev mäkta imponerad av honom i EM. Han blir en sevärdhet i PL om han nu går dit.

Bissett19: Elmander klar för Bolton.

Bissett19:

Snacka om Överpris!

LL:

Såg att de hade smygfilmats i Manchester ?

Scim:

Paul Ince tar över Blackburn

Spel Schemat klart
Kanske inte så intressant direkt

mattias - 74: Han ska väl till Juve?

LL:

Det är nog tänkt som du säger för Alonso lämnar med största sannolikhet och flyttar hem till Spanien igen.

mattias - 74: engelska spelare brukar kosta mer än en motsvarande utländsk, så räkna med att det lär bli åtminstone £15 miljoner. Tottenham värvade inför förra säsongen Darren Bent för £16 miljoner, och han är inte ens en etablerad landslagsman som Barry är.

Jag har dock svårt att se vad Liverpool ska med Barry till, om man inte har tänkt sig att sätta ut Gerrard på en kant. Annars är ju han och Mascherano givna i mitten och att ha Barry som backup på bänken känns som ganska dåligt spenderade pengar. Visst måste man ha backup för spelare måste vila ibland, men ska man lägga £15-20 mille på en avbytare?

sylf:

Liverpool har lagt ett nytt bud på Barry på £13M men villa tackar nej. Han är värderad till £15M. Frågan är om Barry är värd så mycket som £15M som är ca 180 Miljoner kronor ?

Fortsättning lär följa !

O Neil säger dock att han har gett opp hoppet om att få behålla sin stjärna!

Bissett19: Scolari? Vad tänker dom med? Jag jublade när vi fick Hughes istället för honom i City!

...och nu har han sagt rätt ut att han vill flytta:

www.guardian.co.uk/football/2008/jun/06/manchesterunited.realmadrid1

Bissett19: skulden kommer sig till största del av att Malcolm Glazer köpte klubben för lånade pengar och sedan lastade över skulderna på klubben. Det i sig är egentligen inte så märkligt, men det som inte är helt bra för Uniteds del är att skulden förra året ökade med 58 miljoner pund trots att de drog in mer pengar än någonsin. Det här året kanske är annorlunda (som jag fattade saken gällde ökningen får 2007), men helt otänkbart är det inte att diverse fordringsägare inte skulle vara helt nöjda med att se dem tacka nej till närmare en miljard kronor i det läget oavsett vad Alex Ferguson har sagt om att de hellre låter Ronaldo sitta på läktaren än att sälja honom.

"Finallag med enorma skulder
Mycket glimmar, allra mest pokalen. Men det finns också en baksida på Champions League-finalen i fotboll. Manchester United och Chelsea har tillsammans skulder om mer än 17 miljarder.

17 250 000 000 kronor är de två klubbarnas totalt skulder. Egentligen ofattbara siffror, men samtidigt ett pris för vägen till framgång"

"Manchester United erövrar titlar och har stora supporterskaror som gärna köper souvenirer, men det hjälps inte. Klubbens skulder innebär bara i fjol räntekostnader om 900 miljoner"

För att läsa hela artikeln klicka på länken.

LL:

Är det så illa ställt hos Utd?

Rytter: "För dessa pengar skulle man kunna köpa in spelare av hög klass och stärka upp där det är svagt idag"

Eller betala av en liten del av de ca tio miljarder kronor klubben är skyldig diverse banker och andra fordringsägare?

Så verkar det som Ronaldo kan tänkas att lämna United redan denna säsong.

www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1052847_ronaldo_i_want_to_join_real

Skulle vara tråkigt ifall han lämnade eftersom han är en riktigt stor stjärna i PL och United. Men ifall ryktena stämmer att Real Madrid är redo att betala United 950 Miljoner för Ronlado, samt ge honom en lön på 180 Miljoner/år så är det bara att släppa honom och skratta hela vägen till banken.

För dessa pengar skulle man kunna köpa in spelare av hög klass och stärka upp där det är svagt idag (en ny winger, samt en striker av hög klass och ev en höger back) och inte vara ett sämre lag än denna säsong.

Det som är mest trist ifall Ronaldo lämnar är väl att han förmodligen kommer ha nått sin peak trots att han endast är 23 år. Det är ju något fenomen som inträffar med de flesta som går till Real. I United så fick han ju ha sin fria roll och vara winger/anfallare och kunde dominera matcherna eftersom han hade ett LAG bakom sig, är inte riktigt säker på att det kommer vara på samma sätt i Real där alla vill ha bollen och vara den stora stjärnan.

« · 1051180 · »