Wayne Gresky: Ja, det var oväntat med tanke på den ekonomiska situation City befinner sig. Kompany kommer användas som defensiv mittfältare, känns bra att få ett vettigt komplement till Hamann.
Blackburn V Hull City Hemmaseger, Hull slog förvisso Fulham i premiären men Blackburns vinst borta mot Everton smäller förstås ännu högre.
Liverpool V Middlesbrough Boro sägs ha imponerat mot Tottenham i premiären, men mot ett antagligen grymt taggat Liverpool ska det inte kunna bli några poäng. Etta, alltså.
Newcastle V Bolton Hemmaseger även här, Bolton vann förvisso med 3-1 i sin premiär men de imponerade inte för det.
Stoke City V Aston Villa Det här ska Villa vinna. Agbonlahor och Young var grymt bra i premiären mot Man City, och Stoke är ett klart sämre lag än City.
Tottenham V Sunderland Bör bli hemmaseger, men jag blir inte förvånad om Sunderland snor en poäng. Tipset blir dock en etta.
West Brom V Everton 23 Borde ju bli bortaseger, men jag är inte säker. Everton saknar Cahill vilket är ett tungt avbräck för dem och WBA är taggade för hemmapremiär och fick säkert en del självförtroende av att bara förlora med ett mål mot Arsenal. Jag drar till med ett kryss.
Fulham V Arsenal 23 Lite orolig för den här matchen, Arsenal har fortfarande en hel del skador (som vanligt) så det är lite osäkert vilket lag man kommer till spel med. Men jag måste ju tippa med hjärtat så det får bli en tvåa.
Wigan V Chelsea 24 Chelsea ska vara glada att de möter Wigan borta tidigt på hösten för då är det inte total potatisåker i stället för gräsmatta på JJB Stadium. Chelsea vinner.
Man City V West Ham City släppte in fyra mot Villa och även fyra i UEFA-cupen veckan innan. Jag misstänker att de kommer att prioritera defensiven, och West Ham är inte heller något målglatt lag så jag tror på ett kryss, 0-0 eller 1-1.
Portsmouth V Man Utd Pompey var katastrofalt usla mot Chelsea och lär vara rejält revanschsugna. ManU har en del skadeproblem och spelet hackade betänkligt långa stunder i premiären mot Newcastle. Mycket svårtippat, men jag hoppas på kryss så det får bli mitt tips också.
Portello: det kommer väl att stå mellan United och Chelsea. Men jag vet inte om Chelsea egentligen imponerar så mycket, tycker mer det är Portsmouth som är riktigt dåliga. Långt mellan lagdelarna, stillastående och en backlinje som ser ut som om den har Hammarbys försvarsspel som förebild.
LL: ...och nu 2-0. Pompeys försvar är allt annat än bra. Backlinjen är utspridd över hela banan och det är alldeles för enkelt för Chelsea att skapa chanser. Trodde att Pompey skulle bjuda mer motstånd än så här, men hittills har de vikt ner sig fullständigt.
mattias - 74: Berbatov är inte klar för United. Däremot kommer Rooney mest troligt starta i Uniteds match i helgen. Han är frisk från den förkylning som han haft senaste veckan.
Arsenal-WBA Allt annat än etta är ett fiasko för Arsenal.
West Ham-Wigan Ska sluta med hemmaseger.
Bolton-Stoke Bör bli hemmavinst, får se vad Elmander kan bidra med också.
Everton-Blackburn Blackburn har tappat Bentley, och Everton är ett bra hemmalag. Etta, med andra ord.
Boro-Spurs Spurs har förstärkt på mittfältet, men Keane är borta och Berbatov kanske på väg till United. Han är dock med i truppen till den här matchen, spelar han vinner Tottenham. Annars blir det ett kryss.
Hull-Fulham Roy Hodgson förvandlade Fulham från ett förvirrat långtjongargäng till ett lag som insåg att om man själv har bollen är det lättare att göra mål. Jag tror inte att de kommer att vara lika nära att åka ur den här säsongen och den här matchen tror jag att de vinner.
Sunderland-Liverpool Tror till skillnad från Mattias att det inte alls är någon behaglig match för Liverpool. Sunderland är svårspelade. Jag drar till med ett kryss.
United-Newcastle Michael Owen är, föga överraskande, skadad igen. Newcastle har inte förstärkt nämnvärt och även om United saknar Ronaldo och Rooney så ska de slå de svartvita.
Villa-City Försvarsproblem i Villa och frågan är hur allt snack om Barrys transfer till Liverpool har påverkat - medan City ryktas vara på väg att göra en Leeds. Två lag som känns svåra att veta var de står, men jag har en känsla av att City tar hem den här fajten. Tvåa, alltså.
Chelsea-Pompey Pompey kan bli riktigt bra den här säsongen, men här bör de inte räcka till även om jag tror att det kan bli en ganska jämn match.
Absolut så finns det många olika alternativ för Alex och mönstra laget .
De matcher jag såg med United förra säsongen ( Ganska många ) så tror jag mig minnas att de 3 jag nämnde inte startade i avsevärt många matcher ! Kan ha fel naturligtvis.
"Kan det bli lite osämja mellan spelarna vilka som skall spela eller inte tro?"
Är det någon coach jag har fullt förtoende för när det kommer till att hålla ihop laget som grupp så är det SAF. Förra säsongen roterade man ganska friskt bland mittfältarna och det fungerade ju perfekt, enda lagdelen som var samma match efter match var ju backlinjen.
Varför skulle inte dessa kunna starta en enda match tillsammans under säsongen?
Tre av dessa är ju givna i en startelva om man vill mönstra starkast tänkbart lag för en 4-4-2 uppställning, två på topp och Ronaldo på höger mitt, så det är en av dessa fyra du namngivit som får börja på bänken.
Tror också att tanken med Berbatov värvningen är att man i vissa matcher vill spela ett 4-2-3-1 system (t.ex. bortaplan i CL), och då lär Berbatov lira som ensam forward med iaf minst två st av Rooney, Ronaldo och Tevez bakom sig, även alla tre bakom en ensam Berbatov skulle kunna fungera.
Berbatov ger ju också möjligheten att spela ett annat typ av spel ifall det låser sig, varken Tevez eller Rooney har ju den kraft i straffområdet som han har, utan lever mer på rörligheten och tekniken.
Tror inte du har sett många United matcher förra säsongen om du påstår att inte Rooney,Tevez och Ronaldo startade samtidigt ofta. Var alla tillgängliga så var det ju Rooney och Tevez som var givna på top och sedan Ronaldo på höger mitt. Det var ju när det var någon skada som ställde till det dom inte startade tillsammans eller när någon behövde vila.
Frågan är hur SIR Alex skall kunna vraka och välja mellan dessa klasspelare?
Berbatov, Rooney, Tevez och Ronaldo kommer knappast starta en enda match tillsammans under säsongen. Det var ju inte särskilt många matcher förra säsongen som Rooney, Tevez och Ronaldo startade i.
Kan det bli lite osämja mellan spelarna vilka som skall spela eller inte tro?
mattias - 74: Åtta st? Ska man spela ca 70-80 matcher så lär det behövas. Dessutom lär nog Scholes, Giggs och Park spela rätt sporadiskt jämfört med övriga.
mattias - 74: visst kan Liverpool vinna ligan, men det kräver först och främst att Benitez vågar satsa på att försöka vinna den och inte bara riktar in sig på Champions League.
Å ja det finns några klubbar som är intresserade av Freddies tjänster. Hoppas han väljer Halmstad BK, det vore bra för allsvenskan men han går väl till USA där pengarna finns. Mycket vill ha mer heter det ju som bekant
Kul att Robbie Keane är klar för Liverpool tycker jag
Keane är en värvning som tillför oss mycket i jämförelse med Crouch. Vi får in en vinnarskalle som kan förändra mönster och likt Gerrard ta tag i saker på egen hand när det går trögt för laget.
Lägg därtill att Keane är en spelare som nästan aldrig gnäller och kan hantera Rafas rotationstänk, även om jag ibland kan tycka att det roteras för mycket.
En mycket klok värvning. Omöjligt att sia om han kommer att lyckas eller inte då det är så många faktorer som spelar in.
Vi skall komma ihåg dock att med en spelare som Fernando Torres, blir både Keane själv livsfarlig framför mål och han är jäkligt bra på att spela boll med. Titta bara på hans samarbete med Berbatov. Jag ser fram mot denna säsong och hoppas gör man väl alltid.