Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Poffa:

Är det förbjudet att ge exempel ??

mattias - 74: Gör man inte? Du har ju själv gett exempel på folk som gjort det. Och som Utd-supporter så skulle jag inte bry mig nämvärt om RvN går till City.

mattias - 74:

"Jag tror du har fel Det är aldrig acceptabelt att gå till en rival , jag tror inte Uniteds fans vill se van nistelrooy i City, jag som liverpoolsupporter hade varit skitförbannad om tex alonso eller masherano gått till everton. man gör bara inte så. "

Ja just det du som supporter hade blivit förbannad. Men i dina tidigare inlägg skrev du ju att Ruud själv inte skulle kunna tänka sig att gå till City för att han lirat i United tidigare.

Faktum är ifall en spelare får en tillräckligt bra utmaning i en klubb och bra lön, så skiter han i vad vi supportrar tycker, han gör det som är bra för sin karriär och sin börs helt enkelt.

Rytter:

Nej men det är en jämförelse, förstår du inte ?? Har man en gång representerat en klubb och sedan fått sparken eller blivit såld eller på nåt annat sätt inte varit kvar så går man inte till en rival vid ett annat tillfälle i sin karriär?

mattias - 74:

Suck, har Alonso eller Masherano fått sparken från Liverpool???

Rytter:

Jag tror du har fel Det är aldrig acceptabelt att gå till en rival , jag tror inte Uniteds fans vill se van nistelrooy i City, jag som liverpoolsupporter hade varit skitförbannad om tex alonso eller masherano gått till everton. man gör bara inte så.

Min åsikt .

mattias - 74:

"Nej det är inte scholes eller giggs vi pratar om men det är känsligt lik förbannat det måste du hålla med om?"

Varför skulle det vara det? Som jag skrev Ruud fick i princip sparken från United, jag tror inte att United fansen skulle hata honom ifall han skrev på för City. Det enda jag skulle känna är "Fan också, nu har dom fått en vass målgörare"

scim:

Nej det är inte scholes eller giggs vi pratar om men det är känsligt lik förbannat det måste du hålla med om?

Noel Gallagher, artist och vardagshjälte reflekterar över Citys situation:

"It'll be nice to know that every gallon of petrol a Man Utd fan buys will be going into City's transfer kitty."

;)

Rytter: På rak arm kommer jag på Shaun Goater och Denis Law, båda framgångsrika avhoppare från den mörka sidan... Hursomhelst tycker jag mattias drar för höga växlar om Ruuds eventuella klubbkänsla...det är ju inte direkt Scholes eller Giggs vi pratar om.

mattias - 74:

"Det är en dödssynd att hoppa mellan tex Barca / real Fråga Figo tottenham / arsenal fråga Cambell. "

Dödssynd i supportrars ögon ja, ändå sket Figo och Cambell i det och lämnade för rivaler. Så omöjligt är det då inte.

"Jag minns inte senast en spelare gick från city till United eller tvärtom? "

Nu är jag ju inte insatt i hur det ser ut riktigt långt tillbaka. Men om du ser från 90-talet och framåt så kan ju det förklaras utav skillnaden mellan klubbarna. United har varit den stora klubben och City har inte haft råd att köpa deras bästa spelare och än mindre kunnat locka dessa till klubben. Och så länge City låg i de lägre divisionerna så tror jag knappast att någon spelare i City ens var intressant för United.

Skulle City med sina nya ägare och ekonomiska styrka bli ett topplag i PL samt spela CL i framtiden, så tror jag säkert att man med en tillräckligt hög lön, chansen till ligatitel och CL spel skulle kunna locka över någon spelare från United.

"Det har du rätt i men i vissa fall spelar man inte i vissa klubbar om man redan spelat för konkurrenten."

Varför skulle Ruud känna något speciellt för United egentligen, visst han spelade där ett par säsonger, men sedan fick han i princip sparken från klubben. Det är inte direkt så att vi snackar om en spelare som är fostrad i klubben och spelat där större delen av sin karriär. Däremot tror jag inte att City skulle kunna värva en spelare som t.ex. Scholes, men det var inte direkt det vi snackade om.

Rytter:

För rätt summa pengar så betyder ordet klubbkänsla inte så mycket.

Det har du rätt i men i vissa fall spelar man inte i vissa klubbar om man redan spelat för konkurrenten.

Rytter:

Det är en dödssynd att hoppa mellan tex Barca / real Fråga Figo tottenham / arsenal fråga Cambell. Jag minns inte senast en spelare gick från city till United eller tvärtom? Kanske SCIM vet.

Dessurtom så borde van nistelrooy veta vad det innebär att gå mellan United / city ?

mattias - 74:

Tror säkert att Ruud skulle kunna gå till City. Ifall han skulle tacka nej så beror det nog mer på att dom inte spelar i CL än att han spelat i United.

För rätt summa pengar så betyder ordet klubbkänsla inte så mycket.

Wayne Gresky:

Haha att Van nistelrooy skulle gå till City är väl inte heller så troligt då han representerat United vid ett tidigare tillfälle.

Vort bättre om de frågade snejder eller nån annan som inte spelat i United. Ronaldo och Ruud kommer inte till city

Senaste ryktet är att City lämnade en blank check till Real Madrid för att köpa loss Ruud van Nistelroy. Madrid sa nej...

mattias - 74:

Jag är inte säker men jag tror att det är Ballack eller Lampard, och jag tror att siffran jag sett är £130.000/vecka.

Rytter:

Vem är egentligen bäst betald i PL ( robinho ) borträknad ? Terry ?

Rytter:

Enligt nyhetskanalen.se får han 5 miljoner Euro per år vilket är ett rejält lönelyft från de 1,7 han had ei Real . Stackare :)

mattias - 74:

Om jag räknade rätt så blir det ca £70.000/vecka med en kurs där pundet stod i 13 SEK (har ingen aning vad det egentligen står i).

Men £70.000/vecka låter mycket mer rimligt än £160.000/vecka iaf.

scim:

47 miljoner på ett år får Robinho vad nu det blir i engelska pengar i veckan ?

scim:

Jo allt är inte lätt med mycket pengar heller. Kan lätt leda till en ond spiral som slår på ungdomsverksamheten som du säger. Kolla på United t.ex. inte många som har kommit därifrån på senare år som slagit igenom på allvar som t.ex. bröderna Neville, Scholes, Giggs, Beckham mfl. Sedan om man ska kritisera SAF så har ju de få som kommit och visat potential blivit sålda, tänker på Rossi, Pique mfl. Som tur var lånade man bara ut Campbell till Tottenham nu, för han är ju en som visat sig ha stor potential.

En annan nackdel är ju att klubbar som har mycket pengar alltid får betala mer för att köpa spelare och mer i lön. Detta leder ju som du säger till högre medellön sedan kommer de spelare som är backup att vara dyrare att ha, eftersom dessa kommer att kräva mer i lön när dom ser vad stjärnorna får.

Vet du föresten vad Robinho fick i lön, någon påstod £160.000/vecka, men det har jag svårt att tro på. Jag tycker att det låter helt sjuk, han skulle då vara den bäst betalda i PL med god marginal. Nog för att han är en bra spelare men det låter konstigt att ge så mycket till en som aldrig ens provat på PL spel.

Rytter: Och om övergångssumman skulle ligga där i trakterna så kan man ju bara gissa i var lönen skulle hamna. Det jag är rädd för är att man kommer ta in för många "stjärnor" som drar upp medellönen väldigt högt, samtidigt som ungdomarna släpar efter. Det kommer i slutändan slå ut vår ungdomsverksamhet och det är för mig hjärtat i klubben.

Rytter:

Jag tror inte han är så korkad att han byter mellan United / city

mattias - 74:

"Dessutom är väl Ronaldo så klok och vis att han inte byter mellan Manchesterklubbarna ??"

För dom summorna så skulle han mer än gärna få byta till City.

scim:

Hehe varför då? Det är ju billigt ;-)

Inte för att jag tror att någon normal människa skulle bjuda så mycket för en spelare, men dom där araberna verkar ju iaf inte vara fega för att inverstera.

Gillar hur han som är frontfigur beskriver sig själv =)

"I always feel like I'm a kind of bulldozer, a full insured bulldozer," he added in The Sun

"If nobody likes it, it starts moving - even if there are cars in its way, it has to crush the cars and move. I can't stop. If I have an idea, I have to do it."

scim:

Dessutom är väl Ronaldo så klok och vis att han inte byter mellan Manchesterklubbarna ??

Rytter: Ja i dessa dagar vet man ju inte vad man ska tro på, hursomhelst så passar jag gärna på Ronaldo, dom miljarderna kan vi nog lägga på annat...

Newcastle fortsätter att vara en klubb i harmoni, idag avgick tydligen Kevin Keegan då klubben inte uppfyllt de krav han hade på förstärkningar i det nyss stängda transferfönstret.

Rytter: För oss med sympatier i de lägre divisionerna så är dock Arsenal det klart mest sevärda laget. Tänk om man sagt det för 20 år sedan, folk hade legat på marken och vridit sig av skratt!

Skulle det ligga minsta lilla sanning i detta och summan vara i närheten. Så snälla sälj fort som fan, om Ronaldo inte vill lämna för City så tvinga honom att skriva på =)

Dessutom skulle Scim bli glad att få sin favoritspelare till sitt lag ;-)

Klippt från manchester evening news:

"PROSPECTIVE Manchester City owner Dr Sulaiman Al Fahim has said he is prepared to bid a staggering £134million for United star Cristiano Ronaldo in the January transfer window, according to a report."

"Real Madrid were estimating his value at $160 million but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more, I would think $240 million."

"But why not? We are going to be the biggest club in the world, bigger than both Real Madrid and Manchester United."

Rytter:

United ser ännu starkare ut offensivt nu för övrigt också med värvningen av Berbatov. Dock håller jag Chelsea som nr 1 i dagsläget ändå.

Rytter:

Jag skrev ju att det var kanske för mycket att hoppas på? Vad är problemet ?

Att jag skrev att de på allvar blir och räkna med var att de kanske skulle kunna vara med och slåss om PL titeln om dessa spelare kom till klubben . NU kom Robinho och det får väl ses som helt ok men att de vinner ligan nu tror jag inte men de kan absolut vara med i topp 4 racet.

För övrigt är jag inte alls orolig för 4:e platsen eftersom Liverpool kommer högre än så :)

Bissett19:

Enligt Mattias hade City först varit att räkna med ifall man fått alla tre forwards man bjudit på.

"Zabaleta också, känns som om ni blir och räkna med nu på allvar om Villa Gomez och Berba kommer men det kanske är att hoppas på för mycket ?"

City hade helt klart en trupp innan värvningen av Robinho som skulle kunna placera sig bättre än förra säsongen. Nu med Robinho ser man ännu starkare ut, med lite värvningar under nästa fönster för att bredda truppen och stärka med t.ex. en vänster back så ser det bra ut för City.

Liverpool får se upp så dom inte tappar sin fjärdeplats =)

Bissett19:

Jo absolut men nu blir dom ännu bättre.

mattias - 74:

"Själv så hade jag gärna sett att Berbatov hade gått till city också men nu gick han till United och nu blir United och räkna med på allvar."

Det hade dem inte blivit utan Berbatov eller?

Poffa:

Skall bli kul och följa Robinho nu i PL. Själv så hade jag gärna sett att Berbatov hade gått till city också men nu gick han till United och nu blir United och räkna med på allvar.

Liverpool skulle tydligen ha lagt ett bud på Owen igår också men utan resultat. Kanske lika bra då han är för skadebenägen.

City kommer garanterat att bli och räkna med också och sätta käppar i hjulen för de andra lagen.

Rytter: Robinho är en ung och duktig spelare, men jag tror hans spelstil passar bättre i sydeuropeiska ligor än i Premier League.

Scim: Vore du inte nöjd skulle du ha en smäll. De ä sant dä.

Scim:

Förstår att du är nöjd :)

Robinho ville ju till chelsea ? Han sa ju det själv. Premier League kommer nu få en riktig publikattraktion i den lille tekniske brassen. Bra jobbat.

Poffa:

Skönt att Berbatov äntligen är klar, synd bara att man måste betala £30m för honom. Känns som att det är lite för mycket.

Jävla City som kommer in sent med sitt bud på en spelare dom inte kan få och höjer priset vi får betala med £5m =)

Vet inte vad jag ska säga om Robinho mer än att det ska bli intressant att se hur han klarar sig i PL.

Poffa:

Citys facit i sommar,

In:

Tal Ben Haim
Vincent Kompany
Shaun Wright-Phillips
Glauber Berti
Pablo Zabaleta
Robinho

Ut:
Vedran Corluka

Jag är ganska nöjd.

Kontraktet mellan City och Robinho sägs löpa över fem år och lönen blir fem miljoner Euro per år.

Rytter: Det står nu klart att Berbatov går till United för dryga 30 miljoner pund. Och City har enligt Real Madrid köpt loss Robinho för 42 miljoner Euro.

Intressant, är väl det minsta man kan kalla detta.

Frisco:

Skulle tro att det står mellan United eller stanna i Tottenham för Berbatov. Allt beror på ifall de kommer överens om priset.

Verkar som City inte ens har pratat med honom än trots det accepterade budet.

"But with hours to go before the transfer deadline closes at 0000 BST on 2 September, City manager Mark Hughes told BBC Radio 5 Live that he had not spoken to the player. "

"I would like the opportunity to talk to him but we haven't been afforded that opportunity," he said.

"The lad has made his intentions known for some time [playing Champions League football] and it might be difficult to change his focus."

scim: Spännande. Underlig länk jag hittade. Joinade Man U 2006.

Frisco: Enligt Sky har Spurs inte ens gett United rätt att prata med Berbatov, så det ska bli intressant att se hur den där historien slutar.

scim: City ska enligt Svenskafans ha köpt Robinho för 40 miljoner euro

Rytter:

På forwardsfronten har vi Jo, Bojinov, Benjani, Vassell samt ungtupparna Evans och Sturridge där åtminstone den senare visat att han håller för a-laget. Har inte sett något datum för Bojinov ännu men som du säger så är det runt ett halvår han kommer vara borta.

Angående de tre buden så tror jag mycket kan förklaras av den sena timmen, man anser sig inte ha råd att chansa så man testar alla alternativ.

Säga vad man vill om Keegans ofta usla värvningar (Macken är ett kapitel för sig, förmodligen den enda forwarden som blivit brädad av en målvakt vid ett offensivt byte), men vi spelade en attraktiv fotboll under hans glansdagar.

scim:

Jo jag menade att vänsterback och ytter var prio efter en forward. Som jag sa Jo ser intressant ut, men med Bojinov skadad (är han borta i 6 månader?) så är det lite svagt där. Även fast era ungdomar verkar ha varit helt ok, men att lita på dessa under en hel säsong och i UEFA-cupen kanske är lite hårt.

Men det är lite härligt galet att lägga bud på tre st forwards. Även fast jag tror att det är som jag skrev tidigare för att man inte har tid att vänta på att bud ska accepteras eller nekas innan man går vidare till nästa spelare.

Enda skillnaden mot Keegans dagar är att det inte är någon Macken man försöker att köpa ;-)

« · 1059567 · »