Fotboll

16148 inlägg · 40 ämnen

Premier League

« · 2536990 · » Till forumet


Sv: Premier League
dempa:

Det var andra säsongen för Gefle i deras senaste allsvenska sejour. Mitt i sommaren 2006 svarade man för den där makalösa vändningen. Ungefär samtidigt förlorade Giffarna i Superettan på övertid i Umeå och låg väl då sist i tabellen. David Wilson sparkades, Mika Sankala tog över och Giffers gjorde en grym höstsäsong och slutade på en mittenplacering. Året därpå inträffade miraklet i Ljungskile i sista omgången, apropå detta med osannolika vändningar.
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:

Håll dig i rätt tråd ;)
Kommentera

Sv: Premier League
dempa: Skumt att superettan inte verkar ha höjdpunkter på sin webbplats? Eller så letar jag på fel del av webbplatsen.

Nåja, för den som vill och hinner innan det här klippet lär bli nerplockat för den stackars Bobcaten pga copyright.

youtu.be/4XOFPrkpL5M
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp: kul med en sån oväntad vändning!
Fick mig att tänka på första (?) Säsongen Gefle IF spelar allsvenskan, hemma på Strömvallen och det står 0-3 hemma efter en halvlek mot Malmö FF som sig bör.
Men sedan vaknar GIF och framförallt Mattias Woxlin från Högbo AIK - de vänder och vinner med 4-3 efter en sanslös andrahalvlek 🤩


Btw, Liverpool-fan jag med. Blev det 2005, innan hade jag ingen tillhörighet.
Har dock precis som den gode DJ Hemp inte varit på anfield, bara varit runt på massa London-matcher; QPR, Millwall, Crystal P..
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp:

Gör du rätt i, jag kan säga såhär, hade inte klopp kommit till klubben hade Liverpool varit ett lag i de nedre regionerna. Han har gjort så att det är roligt att hålla på Liverpool igen. " Dock inte denna säsongen " haha
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:

Coolt. Har aldrig varit på Anfield. Bara på matcher i London. Men idag inträffade något magiskt. Giffers vände ett underläge med 3-1 i Trelleborg till 3-4. Ska ta några stänkare till det ❤️⚽️🙂
Kommentera

Sv: Premier League
DJ Hemp:

Jag har varit Liverpoolsupporter sedan 1982 och oavsett en medioker säsong ser jag alla matcher, har 1 tatuering och håller på och sparar till en 2a.

varit på Anfield 3 gånger.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

Råkade bara fastna för Liverpool en gång i tiden när jag som liten kollade på Tipsextra. Är väl ingen riktig fan egentligen men detta är ännu laget som jag följer på den fronten. CL-finalen 2005 var något utöver det vanliga och även den efterlängtade PL-vinsten 15 år senare, men i övrigt har jag ärligt talat lite svårt att bry mig. Håller mig främst till Giffarna (jobbigt som fan!) och det franska landslaget (VM-finalen senast blev rena mardrömmen).
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs: 51%-regeln är det enda rätta.
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Bor och född i Gävle dock... Nej men jag blir bara så jävla besviken.. Iaf nöjd med andra halvan
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Nä byta klubb bara för att det går dåligt ALDRIG har hållt på Tottenham i 40 år!! ( ser att du håller på Brynäs ska du lämna även där.??)
Kommentera

Sv: Premier League
Världens bästa liga har världens sämsta domare.. Football Mafia
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Vad kul med supportrar till Liverpool, Tottenham, Chelsea och andra lag som har det "tufft" just nu som tycker allt är uppförsbacke för stunden, med dåliga ägare och allt vad det är.

Själv är jag West Ham-supporter sedan 2003 och som ni säkert förstår, oerhört härdad. Vi skulle vara med och slåss om CL-platserna var det tänkt, men istället är det nedflyttningsstrid (med den bästa truppen någonsin) som gäller. Allt är som vanligt med våra ägare i vår kaosklubb. Någon som vill byta tränare med oss, kanske? Inte? Ägare då? Inte? Hepp.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Helt ärligt så är jag klar med klubben.. Har fyra tröjor från de 4 senaste säsongerna och älskar Kane, Son, Kulusevksi och Bentacur men resten kan dra åt helvetet...Jag är så checked out med denna klubb... Nya ägare och ny ledning i sommaren eller så hejar jag inte längre på denna klubb..
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Tycker synd om er supportrar som skall dras med den där ägaren. Han verkar ju inte ens berörd av det som sker i klubben.
Kommentera

Sv: Premier League
Jävla patetiska spurs.. Säger detta som en spurs supporter... Vad är det för jävla fel på idioterna!?
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jag hejar på Chelsea sedan 1997 då jag fick upp ögonen för engelsk fotboll, men det går inte så bra för oss nu 🤣
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: hehe jo.... :(
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:

Snarare Liverpool i så fall. Det är sedan gammalt. Men ärligt talat kollar jag inte på de utländska ligorna längre. Däremot blir det DIF - MoDo ikväll.
Kommentera

Sv: Premier League
Har vi några Tottenhamsupportrar här?

Fy fan vad laget skämmer ut sig. 5 - 0 till Newcastle efter 20 min.
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :
Höll på dem hela uppväxten men tappade intresset 2013-2014…. Dålig tajming men fick uppleva CL vinster iaf
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: jag var nöjd med 1:a halvlek men katastrof i andra, ni sköt 7 skott på mål i andra och sex gick in! Mycket medstuds och ett lag som agerade som juniorer !
Vet ej om ikväll men Betis är inte Liverpool på Anfield! Hoppas på lite flyt likt Liverpool i söndags!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :

Ok då misstog jag mig har för mig det var många som stod över men den där matchen är historia ;)

men men hursomhelst, tror united vinner ikväll i EL när Liverpool förnedrade dom sist
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: van dijk, Robertson, Trent Arnold Gomez i backlinjen Salah jota firminho på topp wiljnandum kieta Fabinho på mitten. Adrian i mål pga skada! B och C uppställning! 😂 nä det är A uppställning sorry!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :

7 - 2 matchen du refererar till så hade Liverpool en b - c uppställning då de hade en viktig match samma helg, minns inte vilken det var

De villade 8 - 9 ordinarie spelare tror jag
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: ja å det gick ju helt åt helvete! Men det är sånt som händer men inte får hända! Minns Aston Villa - Liverpool 7-2 en säsong där Liverpool är bra! Förutom starten och matchen i söndags är jag mer än nöjd hittills:)
Kommentera

Sv: Premier League
4 - 0 till Liverpool med drygt 20 min kvar, nu mår man ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :

Snart dags för hatmöte. YNWA

;)
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: tur man inte håller på Liverpool en klubb i totalt sönderfall;)

Glory Glory
Kommentera

Sv: Premier League
Nog för att man som Liverpoolsupporter har en mellansäsong så måste det kännas ännu värre för Chelseas supportrar. Jösses vad kassa dom är,. värvat spelare för 7-8 miljarder sedan i somras och spelar utan självförtroende, ingen spelide öht. Mitt tips är att Harry Potter ryker innan nästa match
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Ser ut så, tydligen är den tillverkad av ett företag som 'producerat många spanska lags tröjor med nöjt resultat'.

Ett lag man gärna skänker en extra tanke till i Juletider
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Är det ärtor?
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Var glad för det du :)

Inte ens elitserien i bandy kan skapa en kreation likt detta.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Kan inte nå länkmålet.
Kommentera

Sv: Premier League
....
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Vad hände med Freiburg?
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Då har man nytt favoritlag i Tyskland då, adjöss ST Paul, trots era vackra bruna tröjor
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: MSV Duisburg, samma stuk. ;-)
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Men, dom har jävligt coola tröjor :)
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Om någon oligark köper klubben då?

Nä sorry, glömde, det har ju redan hänt. ;-)
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Som om det inte vore nog med elände att MoDo spelar i fel serie, så har vi ju även QPR. Dom lyfte i tabellen ett tag, men man börjar bli van med ett liv som motgångssupporter. Skulle tappa min identitet om något positivt kedde
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Tungt nu. Vikande form, bästa spelaren är i Qatar och tränaren drog som en avlöning när Glasgow Rangers kallade.
Kommentera

Sv: Premier League
Var det inte någon som hade QPR som favoritlag här inne, de visat strax matchen mot Burnley på Viasat Sport fotboll ;)
Kommentera

Sv: Premier League
Malmö vann mot HIF med 2-1. Hoppas att HIF kan lyfta någon placering i tabellen. Degerfors endast en poäng före.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Nu har du ett ytterligare skäl att äta Schwarzwald-tårta! ;-)
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: Fick precis ett lag att hålla på i tyska ligan, tack :)
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Fel o fel, tänkte lite fiffigare. Tycker England ör en diktatur, vägrar låta frisinnade skottar bilda eget land mm
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland: Tottenham is owned by majority shareholder ENIC Group, a British Investment Company created by Joe Lewis.
ENIC also owns all of THL's convertible A shares.

Det ägs alltså av en oligarks investmentbolag.

Riktigt dystert i jämförelse med exempelvis SC Freiburg som ägs av medlemmarna i föreningen.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: QPR är också ägt. Som sagt är det Tyskland som gäller om man vill slippa klubbar som styrs av diktaturer och oligarker.
Kommentera

Sv: Premier League
puffe2: Nej där har du fel! TOTTENHAM ägs av Engelsmän.
Kommentera

« · 2536990 · »