scim: jo, City skulle få världens största trupp om man skulle tro media. Lite kul det där, om man slår ihop alla som "säkert" vet att den ena spelaren eller den andra ska till den eller den klubben så kan man konstatera att tex Michael Owen får det jobbigt som ska spela i Newcastle, Bolton, Arsenal, Liverpool och Manchester United nästa säsong. Anelka å sin sida ska spela i United, Arsenal, Newcastle, Man City och Bolton, medan Obafemi Martins ska spela kvar i Newcastle samtidigt som han spelar i åtminstone Liverpool (eller var det United?) och Arsenal...
Jag är skeptisk som sagt eftersom Morientes inte rosade marknaden men levererar han är det bara att gratulera! Men jag tror på honom efterosm han är ung och har mycket utveckling kvar!
scim: Tydligen har Manchesterområdet drabbats väldigt lite av det regnoväder som drabbat södra Yorkshire. Istället har man upplevt en märklig kyla, som fört med sig ett märkligt väderfenomen... Svenn-Is.
Enligt de svenska kvällsblaskorna (som anger engelska tidningar som källa) så är tydligen Svennis och Man City överens nu och bara detaljer återstår innan han kommer presenteras som ny tränare.
Kan bli bra det här, även om man har vissa frågetecken kring nye ägarens bakgrund.
Jag har läst Pappersbilagan och det var för att det var 2 Derbymatcher i Allsvenskan ikväll och Artikeln hade ingenting som helst med Derby County att göra. Antagligen blir det en liten notis bara imorgon för AB fokuserar ju alltid på Fel saker!
mattias - 74: Jupp! Utifrån den delen av matchen jag såg vet jag inte om det var välförtjänt. Då blir det iaf ett lag som inte varit i PL på några år. Annars hade ju alla tre som åkte ner i fjol gått upp igen.
Frisco: Jag betackar mig för de båda sidorna, högeridioter som vänsteridioter. Men vad är det för fel med en gammal romersk hälsning? T.o.m Hitler hade vett att uppskatta denna hisoriska gest? ;-)
scim: Kanske just för att Di Canio var en hårding och ingen vanlig italiensk pimadonna. Sedan att han gav sig på en domare var väl mindre... nä föresten det var ju lysande, då hamnade han ju i West Ham.
Klart det finns, Dicanio för att nämna en. Men gipskatter har i regel svårt att ställa om sig till det engelska spelet, iofs har väl inte brittiska spelare inte lyckats så bra ute i europa heller.
Jag har svårt att se varför Ranieri skulle satsa på en spelare som han misslyckats med tidigare. Corradi verkar inte trivas i klubben och han passar inte in i det engelska spelet. Skeppa han till Italien.
Om inte priset blir för högt så kan det vara en bra värvning, tyckte han gjorde det rätt bra i Liverpool och han verkar ju vara tillbaka från sitt benbrott nu också. Snabb och målfarlig, perfekt komplement till Mpenza.
I och med ägarbytet (som i princip verkar vara klart, även om det inte bekräftats officiellt) så var det rätt väntat, då den nye ägaren förmodligen vill satsa på ett etablerat namn.
Jag tycker dock Pearce, precis som han själv säger, behandlats som en "care taker". Han har inte fått några resurser att värva för och har lyckats hålla klubben flytande trots att man tappat några av sina bästa spelare, SWP för att nämna en.