Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim: förra säsongen pratades det om att målkameror kan komma till säsongen 08/09, de hade kameror på prov (dvs de användes inte av domarna utan bara av en testgrupp som deltog "utom tävlan", så att säga) på ett par arenor för att utvärdera om det var något att ha. Tror det var på fyra arenor de fanns, Craven Cottage var i alla fall en av dem. Systemet är rätt så avancerat och kamerorna behöver inte ens se hela bollen för att kunna avgöra dess position, tror det räckte med att 35% av den var synlig för kamerorna så skulle det gå att räkna ut var bollens ytterkanter befinner sig.

Bissett19:

Nu vet jag vilken du menar och det är ingen straff

mattias - 74:

Jag tror nog inte hela bollen var inne, men det var nära. För nära för att en linjedomare ska kunna göra en korrekt bedömning. Målkameror NU!

mattias - 74:

Du som gnäller på alla filmare,vad tyckte du om straffen?

mattias - 74: jag tycker inte att den ser ut att vara inne. Men å andra sidan var ju Sunderlands straff helt feldömd, Reading-backen rör inte anfallaren som ändå faller handlöst, så de ska nog inte gnälla så mycket ändå.

Scim:

Är bollen inne? Keane var mäkta upprörd att linjedomaren hade vinkat. Personligen så tycker nog jag att den är inne.

LL:

Jag såg tyvärr inte matchen men om det är som du säger så är det naturligtvis inte bra. Jag försvarar inga spelare som filmar (Inte ens Gerrard ) men jag ogillar spelare som har satt i system att filma hela tiden och dit hör b.la Ronaldo samt Drogba m.fl. och som du nämner och som du även skriver så har inte ronaldo lärt sig nånting sedan hankom hit

Den i Liverpool som filmar mest tycker jag är sissoko när han nu spelar, han skall ju säljas till Juventus ryktas det om och då passar han ju verkligne i i deras fotboll om han kommer dit.

Rytter; Klart statusen är högre med alla utländska stjärnor men då kvarstår frågan.

Måste de filma så mycket om de tillhör bärldens främsta i sin sport?

mattias - 74: om du såg dagens match mot Pompey så såg du Torres filma, men han gjorde det tämligen uselt. Det var när han blev glidtacklad precis innan 1-0, faktum är att Pool ska vara glada för att han inte fick en varning för då hade de inte fått sitt ledningsmål - i alla fall inte i den situationen.

Men du Rytter, du får nog ta av dig dina Alex Ferguson-glasögon ;-) Ronaldo filmar fortfarande väldigt mycket. Visst har han skärpt till sig rejält, men han faller fortfarande väldigt, väldigt lätt.

Fast ligans värsta filmare finns nog tyvärr i Arsenal, även om det tar emot att säga det. Jag pratar om Emmanuel Eboue, den killen faller så fort en motståndare tittar på honom samtidigt som han gärna delar ut en smäll eller två själv och sedan gnäller på domaren när han får frisparkar emot sig. Usch.

"Skulle vilja se den Engelsman som ligger ner och åmar sig lika mycket som Drogba Robben Ronaldo m.fl gör."

Jag säger bara Robbie Savage, Blackburn. En spelare som gärna sparkar allt han kan på motståndarna men så fort han får lite mothugg så slänger han sig på marken och har såååå ont. Eller förresten, inte riktigt varje gång - ibland springer han till domaren och gnäller i stället.

mattias - 74:

Varför jag blandar in Gerrard i detta är för att jag tycker det är så fånigt av engelsmän (tidigare Gerrard och nu Crouch) att gå ut och säga att importerna förstör ligan genom sina filmningar, för att sedan visa att dom inte är ett dugg bättre själva. Det är ju importernas förtjänst att stausen på PL höjts och den just nu rankas som världens bästa liga.

Angående Ronaldo och filma kan jag säga att han blir dömd på gammla meriter av många. Jag har sett nästan alla Uniteds matcher i år och nästan alla förra säsongen och jag kan inte påstå att han filmar överdrivet mycket längre. När han kom som 17-åring så filmade han en hel del, men detta är något som han har bättrat på från säsong till säsong, och idagsläget ser jag han inte som en spelare som är en överdriven filmare. Visst kan han söka frispark i farliga lägen, men säg den spelare som inte gör det, oavsett om han är engelsk eller inte, Gerrard gör det, Haman gör det, Lampard gör det, Torres gör det, Ronaldo gör det, ja alla gör i princip det utanför straffområdet ifall det kan leda till en farlig frispark.

Hurvida Torres har filmat eller inte är jag inte rätt man att svara på och det intresserar mig helt ärligt inte så mycket heller eftersom jag inte ser speciellt många Liverpool matcher och inte bryr mig ett dugg om laget.

Rytter:

varför blandar du in Gerrard i detta ? Visst filmar han nån enstaka gång men sakfrågan var crouch påstående om att utländska spelar i PL ligger och töntar sig fastän det i själva verket inte tog så farligt. I det håller jag med honom helt och hållet.

Skulle vilja se den Engelsman som ligger ner och åmar sig lika mycket som Drogba Robben Ronaldo m.fl gör.

På frågan om Ronaldo filmar lika mycket i år så kan jag svara så här. Av det jag sett av United i år ( vilket inte är så jätte mycket ) Så har han vad jag sett iaf filmat minst en gång i varje match. I matchen mot liverpool så dök han som en svan och domaren bad honom resa sig. varför inte varna då istället då.

Jag tycker ronaldo är en bra fptbollspelare men jag gillar inte att han har satt i system att filma?

Har du sett Torres filma än i Liverpopl förresten ??

Rytter: "men tycker du att Ronaldo har filmat mycket i år?"

Konstant! Han slänger sig i parti och minut, en tragisk figur som borde deporteras.

mattias - 74:

"Absolut är det så men han har ju rätt i att det är utlänningarna som står för pajaskonsterna i PL. Kolla Ronaldo, Drogba m.fl"

Nu har jag inte följt Droga speciellt noga iår, men tycker du att Ronaldo har filmat mycket i år?

Ännu en Liverpoolspelare som klagar på filmningar från utländska spelare. Sist var det Gerrard som förlöjligade sig själv genom att hävda att de utländska spelarna förstörde ligan genom att filma. Sedan visade han själv hur hög moral han har genom att försöka filma till sig några straffar innom loppet av ett par veckor.

mattias - 74: Det är samma utlänningar som ser till att PL inte bara består av evigt bolltjongande. Kolla Ronaldo, Drogba m.fl

Mike Skinner:

Absolut är det så men han har ju rätt i att det är utlänningarna som står för pajaskonsterna i PL. Kolla Ronaldo, Drogba m.fl

mattias - 74:

Känns väl rätt överspelat. Vare sig han filmade eller inte ska den tacklingen vara utvisning, på samma sätt som att man kan bli utvisad för att gå in i en situation alldeles för hårt men inte träffa spelaren. Jag tycker såklart det är tråkigt med filmningar, men det berättigar ju inte den tacklingen.

Mike Skinner:

Nu sågar crouch utlänningarna i PL, med all rätt också men han försvrar ju inte sitt eget agerande heller.

Mike Skinner:

Tror Capello absolut kan övertala honom. Engelsmännen är ju värre patrioter än amerikanerna. Carra lär knappast tacka ja till första bästa träningslandskamp i vår, med cl och avgörandet i ligan. Om inte Capello ska starta honom förstås...Capello är ju känd för att ha ytterbackar som egentligen är gamla mittbackar. Där passar både Micah och Carra in. Ger ju ruskigt starka försvar, för mittbackar är ju defensivt otroligt mycket mer kompetenta.

Dock tror jag att han inte spelar nåt mer i landslaget men man kan ju fel jag har ju haft det förut =)

Skall iaf bli oerhört intressant och se hur han klarar världens tuffaste jobb.

scim:

Och så var det det här med Engelska fotbollslag och julfester. För vilken gång i ordningen ??

LL:

Anledningen till bojkotten ligger väl just i att han hela tiden fått lov att spela högerback istället för mittback? Men om han fortfarande inte vill spela landslagsfotboll är han ju i vilket fall som helst inte ett alternativ för mittbacksplatsen. :)

Mike Skinner: nu kanske jag är helt ute och seglar, men har inte Carragher sagt att han inte längre vill spela i landslaget? Har ett bestämt minne av att jag läste det i någon artikel om Capello och mittbackar häromdagen.

Mike Skinner:

Absolut inte för gammal men han är kanske en aning sämre än Terry och Richards men rutin har han i massor så det blir över också.

Men Capello bestämmer ju. Jag gråter inte om Carrgher får st åt sidan

Om jag ska få lov att blanda in mig i mittbacksdebatten så måste jag ändå säga att ni glömmer Carragher alldeles för lätt. Visst, Terry är en bättre mittback, men Carra fyller upp hans plats mer än väl. Kalla mig Poolfanatiker, jag ser hellre en mogen Richards där, men än så länge håller han inte för det. Felet med Carragher och landslag är ju att han har tvingats spela högerback, men han är inte bra där. Inte med det spelet England använder.

Nu är iofs spekulationerna irrelevanta eftersom Terry kommer vara frisk tills nästa gång England spelar en viktig landskamp. Men Carra är INTE för gammal för att spela mittlås i landslaget.

mattias - 74:

"Mitbascksplatsen är väl lite av en gåta. Terry, Ferdinand, Richards Carragher eller kanske Taylor ?

Just nu är väl Richards och Ferdinand de som skall ha platsen anser jag."

Nej det är Terry (när han är tillbaka från skadan) och Ferdinand som ska spela i miten. Detta mittlås skulle ju kunna bli samma typ av mittlås som Ferdinand och Vidic, som borde rankas som ett av ligans bästa (om inte det bästa). Terry skulle ju kunna ta Vidic's roll som den som går in stenhårt i närkamperna och i luftrummet, och Ferdinand säkrar bakåt med sin snabbhet. Sedan är ju Ferdinand riktigt bra med fötterna för att vara mittback så han är den som samlar upp bollen djut och fördelar den vidare till ytterback eller mittfältare.

Richards bör spelas till höger tycker jag, Richards är som Scim skriver lite för orutinerad för att vara mittback, ser ut som han har svårt att hålla koncentrationen uppe på 100%, och som mittback kostar det lätt i form av ett insläppt mål. Men framförallt bör han spela där eftersom att han är så otroligt snabb och man får mer nytta av hans snabbhet och offensiva egenskaper som högerback än mittback.

Frella:

Jag tror nog SWP kommer vara med och slåss om en kantplats. Gareth Barry borde få en chans att visa vad han går för på mittfältet också.

scim: Jo det verkar ju så, vore ju onekligen kul om han kunde hålla sig skadefri. Men då England inte spelar EM så är det väl egentligen irrelevant vem som går in som mittback i nån enstaka landskamp. I VM-kvalet är det nog Terry-Rio i mittbackslåset igen. Mittfältet är desto mer intressant att se vad Capello gör med. Lampard är för mig otroligt överskattad på internationell nivå medan Gerrard känns given då han är mer komplett som fotbollsspelare. Medan kanterna bör vara vigda åt Cole och Lennon.

Frella:

Sedan han lämnade Real så har han väl varit helt skadefri om jag inte missminner mig. Han är hursomhelst en klassback och en stor anledning till att Boro inte är inblandad i bottenstriden.

scim: Woodgate känns väl sådär att satsa på då han gått kroniskt skadad sedan tiden i Leeds i princip, även om han verkar klarat sig på slutet från allvarligare skador. Lescott spelade väl den avgörande matchen mot Kroatien och lär väl ligga närmast en plats i elvan som mittback.

mattias - 74: Ja, Carra har gjort sitt på den nivån. Knarkar-Rio och Terry känns mest naturligt även om det finns flera bra. Woodgate,Richards är väl 2 utmanare.

mattias - 74:

Jag skulle nog hellre se Woodgate isåfall, eller varför inte Lescott?

scim:

Terry är ju skadad nu och borta i 3 månader så då må¨ste ju Carra ha en rimlig Chans att ta plasen bredvid Ferdinand.

mattias - 74:

Njae, Carragher känns lite over the hill. Terry och Ferdinand är numero uno i mina ögon, utan att fundera allt för mkt på alternativen.

scim:

Ferdinand och Carra då eller?

mattias - 74:

Jag tycker Richards är på tok för valpig defensivt för att spela mittback i landslaget, ska han vara med är det som ytterback definitivt.

sylf:

Såg förresten att Capello ville ha tillbaks Carragher i landslaget men Jamie är osäker.

Mitbascksplatsen är väl lite av en gåta. Terry, Ferdinand, Richards Carragher eller kanske Taylor ?

Just nu är väl Richards och Ferdinand de som skall ha platsen anser jag.

Terry ådrog sig ju en skada i matchen igår och blir tydligen borta i 3 månader? Jamie är ju bra men de 2 ovannämnda är väl bättre tycker jag

scim:

Vi är lite lättstötta efter gårdagens match men det går över.

City kommer garanterat dala i tabellen det vet ju vilken idiot som helst :)

sylf:

Vilken idiot som helst fattade att jag skämtade. Snarstuckna scousers undantagna, uppenbarligen.

scim: Och? Vilken idiot som helst fattar väl att inte ManC inkluderas i "de 4 stora" Inte inom de närmsta 100 åren i alla fall.

sylf:

Låt mig gissa...du håller på Pool?

mattias - 74: jodå, han har spelat ganska mycket den här säsongen. Däremot var Frank Lampard totalt osynlig i den här matchen - precis som han brukar vara i större sammanhang. Det går bra att dominera och bomba in mål mot Derby och Wigan och andra sämre lag, men i "större" sammanhang är han nästan alltid helt osynlig.

Förresten - domaren var urusel. Helt obegripligt dålig.

JAAAAAAAAA!

Vi firar med en liten visa tillägnad en penningjägare och hans hustru:

"Oooh Cherly Cole's a slapper
She is a f***ing whore
And when she's doing Ashley Cole
She thinks of Adebayor"

Rätt lag vann till sist. Arsenal borde ha gjort fler mål men Fabregas hade tagit på sig de felvinklade skorna i dag.

LL:

Ser att superförvärvet Stjevchenko spelar. Trodde ärligt talat inte han va kvar i Chelsea.

scim: "Nä, det är nog upp till the big four att slåss om guldet nu. Ja, Arsenal, Chelsea, United och City då."

Dream on!

Hoppla! Arsenal slår till i halvlekens slutsekunder! Vore dock svårt att påstå att ledningen är välförtjänt, inget av lagen har skapat något alls framåt. Chelsea satt nöjda med sin åttabackslinje, vi får tacka Peter Cech för att han totalmissade på hörnan som Gallas nickade in.

scim:

Ja City imponerar verkligen, svennis utskällning i går i halvtid var tydligen nånting av det grövsta. Nånting i stil med att ni ser ut som loosers. det borde Rafa saagt till Kuyt innan avspark =)

Tror att Pool kommer igen men ligan känns långt borta hoppas arsenal tar den nu för Chelsea och United får inte ta den.

LL: ...tycker dock att Arsenal ägnar lite väl mycket energi åt att gnälla och gestikulera åt domaren. Det håller inte, fokus på spelet tack!

scim: :-)

Nu fick Chelsea frispark i livsfarigt läge för att Joe Cole snubblade. Jävla sopa till domare. Tack och lov skickade Lampard upp bollen på läktaren.

mattias - 74:

Nä, det är nog upp till the big four att slåss om guldet nu. Ja, Arsenal, Chelsea, United och City då.

LL:

Bra insats av United trots att vidic ovh van der sar hade kommunikationsproblem som kunde gått riktigt illa.

Dock är jag imponerad av deras unga stjärna Anderson, riktigt bra. i Liverpool förtjänar Babel samt Mittbacksparet bra betyg. Kuyt är skitkass förstår inte varför rafa envisas med att spela med honom.

Ligatiteln är långt borta men vi har 1 match mindre spelad men vad gör det en dag som denna.

« · 956936 · »