Äh, vem som helst kan se skillnaden mellan en uppenbar diving och att man undviker en ful tackling. Dessutom ska en tackling med dobbarna före rendera i rött kort, oavsett om den träffar eller ej.
Dessutom har lag möjligheter att överklaga avstängningar redan idag, men om överklagan avslås läggs en match avstängning till spelarens befintliga straff.
Sedan är det självklart att avstängningar kommer förebygga filmningar.
Frågan är varför han vill lämna ? Han har ju 2 år kvar på kontraktet och Arsenal kan ju tänka sig skriva långtidskontrakt med honom. Nånting mellan han och wenger kanske ??
mattias - 74: större pengar, bättre väder i Italien?
Känns hur som helst inte som någon katastrof för Arsenal om/när han flyttar, Flamini är ett större avbräck som jag ser det. Hleb är skicklig på att hålla bollen men det blir alldeles för ofta för mycket av det goda och han skjuter ungefär ett skott var tredje månad (träningar inkluderade) så jag tror att det går ganska bra att hitta någon som totalt sett producerar mer nytta för laget.
Ja, i dag kan inte Alex Ferguson gnälla på domaren. Han blundar för en hands på Rio Ferdinand i straffområdet, och blåser sedan en ganska diskutabel straff för United lite senare.
Är det förresten någon som har koll på hur många av Ronaldos mål som är straffar respektive frisparkar?
Är inte riktigt säker på exakt nur många han gjort totalt på fasta situationer. Men i ligan har han satt 4 straffar iallfall fram tills idag. Frisparkar är jag inte helt säker på men en 3-4 kanske.
Rytter: ok, tackar. Men är det verkligen inte fler frisparkar än så? Tycker det kändes som om han öste in frisparkar där ett tag runt nyår och någon månad därefter.
Det tråkiga är att man dragit på sig ett rött och ett gult kort. Inför den här omgången låg City på femteplats i fairplay-ligan vilket ger europaspel nästa säsong. Nu riskerar man att passeras av Fulham som då istället tilldelas europaplatsen.
Resulatet i sig skiter jag i, men inte är det kul att bli hammrade av Boro, även om jag misstänker att stämningen i truppen knappast är på topp.
För ett par säsonger sedan slog Arsenal Everton på Highbury med 7-0 i sista matchen för säsongen. Everton-spelarna kastade upp tröjorna på bortaläktaren, men supportrarna kastade tillbaka dem :-)
Man United förlorar fler matcher än alla tre övriga "big four". De förlorade fem matcher, medan Chelsea och Arsenal förlorade tre var och Liverpool fyra. Det som fällde Chelsea och Arsenal var således för många kryss.
Chelsea vann flest bortamatcher, 13 stycken. Flest hemmamatcher vann följaktligen ManU med 17 stycken. Chelsea må inte ha förlorat hemma på länge, men de är "bara" delad trea i antal hemmasegrar (13) med Liverpool.
De enda lag som gick obesegrade på hemmaplan var Chelsea och Arsenal. Inget av dessa lag förlorade någon match överhuvudtaget (alla cuper och allt inräknat) på hemmaplan.
Ikväll avgörs det vilket lag som får möta Bristol City i kvalet till PL. Hull eller Watford? Klar fördel Hull eftersom de vann försa mötet med 2 - 0 ? Kul med Stoke och Hull i PL, lite udda lag.
mattias - 74: Man kan aldrig komma ifatt nån i ålder:)
Full name Nicholas Jonathan Barmby Date of birth 11 February 1974 (1974-02-11) (age 34) Place of birth Hull, England Height 5 ft 7 in (1.70 m) Playing position Midfielder/Striker Han var bäst på plan i den första Spursmatchen jag såg live. Mot B´burn 1995.
"Får man lämna en klubb så där bara om man har ett långtidskontrakt"
Klart man kan, men då måste ju klubben gå med på att sälja. Du vet väl att det är det som kallas köpa en spelare. Man betalar för att andra klubben ska gå med på att släppa honom trots gällande kontrakt ;-)
Du kan se mitt lilla addendum som min röda tråd i domarfrågor här på HS.