Ni? Om du menar Liverpool så är svaret NEJ . Det är väl United som brukar vinna på tilläggstid men det var inte det jag skrev utan att det var roligt att se Fergusons fullständiga utbrott igår när det endast hade gått 10 sekunder över övertiden.
mattias - 74: Måste nog hålla mer Gusten här.Den känns verkligen som Pool ofta avgör i slutet på matcherna. Det är ju en egenskap som är rätt ok att ha.
Kan inte minnas att Liverpool vunnit speciellt mycket på övertid dom senaste tiden, kanske har dåligt närminne i så fall :).
Jämför man united och Liverpool så är det sistnämnda laget långt före i antal avgjorda matcher på tilläggstid men det var fortfarande inte det jag ville ha sagt med mitt inlägg.
Jag tar gärna att jag har fel men jag vet att jag inte har det. Tror att över de senaste 5 säsongerna så har nog United avgjort på övertid åtskilligt fler gånger. Sylf kanske vet? :-)
mattias - 74: ManUre vinner för att : 1. DumRonaldo skaffat en horribel straff. 2. Domaren har lagt till den tid som behövs. 3. Tomatnyllet Fergie skrikit åt laget en frispark på straffområdesgränsen.
Jag ber härmed om ursäkt, jag mailade min kompis i Linköping som är liverpoolfan och bad honom kolla hur många matcher som avgjorts på övertid de 5 senaste åren lagen emellan och här är svaret =)
" Om jag räknade rätt så har Liverpool avgjort på övertid sju gånger och United sex gånger de senaste fem säsongerna i Premier League. Det är alltså ingen större skillnad mellan lagen och det händer inte särskilt ofta även om det känns betydligt mer när det händer. "
Mest klantigt av Reina,Carragher signalerade åt Reina att ta det lugnt,men ändå så kastar han sej framför Parks fötter. Men Vidic bjöd ju igen nyss vid 1-1målet.
Liverpool vann välförtjänt, jag såg från strax efter 1-1 och framåt och United var oväntat bleka och var aldrig särskilt nära att kvittera ens innan Vidic drog på sig sitt röda. Dock tror jag fortfarande att det ska mycket till för att de ska missa ligasegern. De har väl fortfarande en mindre spelad och vinner de den så har de sju pinnars försprång igen.
mattias - 74: Efter lördagens ack så förnöjsamma bortatriumf ekar det nästan lite tomt härinne.. ;)
Själv har jag varit borta ända sen lördag morgon på, ska vi säga, livgivande övningar. Där och då kvittade både fotboll och hockey fullständigt! Det ena smakar fortfarande rätt surt i efterhand medan det andra fortfarande är en skön njutning... ;)
mattias - 74: Ja, Villa kan bli knepiga. Fast hemmafavören borde göra skillnad tycker man. Riktigt härligt att se Man U vika ner sig idag. Att se att även dom kan vara mänskliga. Om det sedan räcker det återstår ju att se.
Dream Team: ManU gjorde verkligen inget skrämmande intryck i dag. Två röda kort som kunde ha varit ännu fler så som Ronaldo höll på att grina på domaren. United lever faktiskt lite farligt nu, pressen på dem kommer att bli enorm om Liverpool vinner i morgon. Visst har de en match mindre spelad, men den matchen spelas inte förrän mot slutet av serien och att känna flåset i nacken är inte helt enkelt. De spelade inte särskilt bra mot Inter vad jag förstår, och sedan då 1-4 förra helgen och 0-2 i dag så det är ingen bra trend. Nästa match möter de Villa på hemmaplan och har Vidic och Rooney avstängda (och Scholes, men han hade kanske inte spelat i alla fall) och framför allt Vidic är ett enormt avbräck.
Jag tror inte heller att landslagsuppehåller kommer särskilt lägligt för United. I sådana här lägen brukar man vilja ha sitt lag samlat så att man kan komma rätt igen, men jag antar att i princip hela laget ska ut på diverse landskamper. Inte helt enkelt, så matchen mot Villa efter uppehållet blir under alla omständigheter enormt viktig.
Men vinner Liverpool i morgon då? Nja, jag är inte alls säker på det. Det passar Aston Villa bra att få ligga på försvar och kontra via Young och Agbonlahor. Liverpool kommer att anfalla rejält och kan Villa stå emot i början är jag inte alls övertygad om att Liverpool vinner.
...och vad som också måste sägas är att Roy Hodgson har gjort ett fenomenalt jobb med Fulham. Från att ha varit i princip avsågade och nästan klara för nedflyttning förra säsongen har han lyft dem till ett lag som framför allt på hemmaplan verkligen kan spela fotboll och deras första 20-25 minuter mot United i dag var helt fenomenala.
Ni? Om du menar Liverpool så är svaret NEJ . Det är väl United som brukar vinna på tilläggstid men det var inte det jag skrev utan att det var roligt att se Fergusons fullständiga utbrott igår när det endast hade gått 10 sekunder över övertiden.