Fotboll

16280 inlägg · 40 ämnen

Premier League

« · 2545036 · » Till forumet


Sv: Premier League
mattias - 74:
"
Newcastle, de lyckades med sin satsning denna säsong, skall bli intressant och se vad de får för lag kommande säsong.
"

Med andra ord, hur mycket "sponsring" kan Saudiarabien ge utan att fastna i FFP.
Den stora frågan inför nästa säsong är väl om Qatar får ett lag i ligan.

Håller med om att Thailand borde klarat sig kvar. Men det blir svårare och svårare när plånböckerna får större och större omkrets.
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:

Uniteds backklippa Harry Mguire är klar för west ham 😎
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Maguire 😉 En skaplig förstärkning för Hammers, onekligen. Undra om United ville göra sig av med honom, och isåfall så bör man väl ha ett annat toppnamn på väg in?

Hur sent eller hur länge kan klubbarna I PL fylla på med spelare?
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Tror sommar fönstret slutar sista augusti utan att ha googlat
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Tror faktiskt Harry kan göra skillnad

Han var grym i Leicester men katastrofal i MU som tur var ;)

Någonstans finns ju fotbollskunnandet 😄
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: Harry M är nog den sämsta mittbacken totalt sett i Uniteds historia! som dessutom kostade 1 miljard! Alla supportrar till United är överlyckliga nu!!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan : Du behöver lägga till en sak och det är förväntningarna som fanns på honom efter succén i Leicester. Han hade en säsong där allt klaffade för honom. Klart som faen kraven är uppe i det blå då. Och i en klubb som Man U som törstar efter framgångar tändes såklart hoppet om att man hade hittat rätt. Nu var det inte riktigt så enkelt. Bara att önska honom lycka till hos West Ham istället.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: jag hyser inget agg till honom och hoppas att han lyckas i ett lag som kanske spelar lite mer som Leicester! Men han var ju inte ens bra på huvudet varesig i anfallet eller försvaret! Självförtroende som en krabba i kastrullen!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan : Precis. Det är där som de helt orimliga förväntningarna på honom kommer in. Han blir medveten om vad som krävs av honom, han kan inte leva upp till det, beroende på spelsystemet, lagkamrater eller gud vet vad? Inget fungerade till slut och självförtroendet var lika med noll.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby: hursomhelst är nog de flesta United supportrar väldigt glada just nu även om han sedan en tid inte ens varit 4:e valet som mittback då Lindelöv och Shaw fått spela där som 3:a och 4:a.
Skall han behålla landslagsplatsen så blir nog detta bra för honom och han framtida karriär!
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Stackars SuneMangs. Maguire är ju ett skämt inom Ghanansk politik.
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:

I morgon startar äntligen Premier League

Jag vågar inte tippa serien, någon annan får börja haha men att det står mellan City, Arsenal, Liverpool och United om första 4 platserna tror jag. Chelsea känns svårbedömda

Dessutom får nog Bournemouth, Luton och Burnley svårt att hålla sig kvar, kanske åker alla 3 ur.

Liverpool får en svår premiär borta mot Chelsea.



Här är första omgången.

FREDAG 11 AUGUSTI, 2023
21:00 Burnley - Manchester City

LÖRDAG 12 AUGUSTI, 2023
13:30 Arsenal - Nottingham
16:00 Sheffield United - Crystal Palace
16:00 Bournemouth - West Ham
16:00 Brighton - Luton
16:00 Everton - Fulham
18:30 Newcastle - Aston VIlla

SÖNDAG 13 AUGUSTI, 2023
15:00 Brentford - Tottenham
17:30 Chelsea - Liverpool

MÅNDAG 14 AUGUSTI, 2023
21:00 Manchester United - Wolverhampton
Kommentera

Sv: Premier League
Tippar såhär

1. City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. United

5. Newcastle

6. Spurs
7. Chelsea
8. Villa
9. Brighton
10. WH
11. Palace
12. Brentford
13. Nottingham
14. Fulham
15. Everton
16. Wolves
17. Sheffield U

18. Bournemouth
19. Burnley
20. Luton
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Harry Kane verkar lämna Spurs. Bayern München blir 30-åringens nya klubb. Tufft tapp för Londonklubben sent inpå säsongsstart dessutom.
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Ganska väntat, har ju varit snack om det länge.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Så sant. Har Spurs varit förutseende och redan ersatt honom?
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

De har fått James Maddison från Leicester men även om han är bra är han ingen som gör 25 mål i PL, det kommer nog någon skall du se.

Maddison är en personlig favorit för mig, fattar ännu inte hur Leicester kunde åka ut med det där laget de hade förra säsongen.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: sticker ut hakan lite här tror jag
1. Arsenal
2. City
3. Liverpool
4. Newcastle
5. Chelsea
6. United
7. Tottenham
8. Austin villa
9. Brentford
10. West Ham
11. Brighton
12. Fulham
13. Crystal palace
14. Wolves
15.Burnley
16. Nottingham
17. Bournemouth
18. Luton
19. Everton
20. Sheffield United
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: "Stackars SuneMangs. Maguire är ju ett skämt inom Ghanansk politik."

Mitt tips att West Ham slutar på nittonde plats kvarstår än mer nu med Maguire. Kan dinosaurien Moyes bara gå i pension och låta kunnigt fotbollsfolk arbeta, tro?

Här är mitt tips:

1. Arsenal
2. Man City
3. Newcastle
4. Liverpool
5. Aston Villa
6. Brighton
7. Man United
8. Chelsea
9. Tottenham
10. Fulham
11. Brentford
12. Burnley
13. Crystal Palace
14. Wolves
15. Everton
16. Sheffield U
17. Nottingham
18. Bournemouth
19. West Ham
20. Luton
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

West Ham kommer inte sådär långt ner, det lovar jag dig. Harry behöver miljöombyte, finns ju fotboll i honom, hans säsonger i Leicester bekräftar ju det. Jag tror bara att han behöver komma in i ett nytt gäng med andra förutsättningar, tror att hans enorma krav i United blev för mycket, att han var värdelös i United är ingen överdrift men jag tror ändå han blir bättre i ett " sämre lag "
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jag räknar kallt med en nedflyttningsstrid även i år. Spelar ingen roll om nyförvärven heter Alvarez, Ward Prowse eller Maguire. Så länge dinosaurie-Moyes, som bara har en endaste taktik och aldrig kan anpassa sig till motståndare, vare sig dessa kontrar eller kör sitt eget race, är kvar som manager och så länge Sullivan fortfarande är ägare kommer kaoset inte upphöra.

Jag kan mitt West Ham och har varit med förut. Vi överlevde knappt förra säsongen, mycket tack vare Rice. Nu är han borta. Vi ses i Championship nästa år.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

Vi ses? Jag håller på Liverpool och dom åker nog inte ur ;)

det gör inte WH heller, jag vet att du känner ditt eget lag men jag tycker Luton, Bournemouth och Burnley känns mycket sämre på papperet. Tror Everton får det svårt med men de klarar sig.

WH blir någonstans där jag tippat dom. jag lovar dig
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Själv tror jag Burnley under Kompany blir årets överraskning och slutar tolva.
Kommentera

Sv: Premier League
SuneMangs:

Det är alltid svårt att komma upp som nykomling och stanna kvar men jag förstår vad du menar, Kompany har ju dessutom ingen erfarenhet av att träna ett lag på denna nivån

Själv tror jag Aston Villa blir säsongens flipp

Magkänslan säger det
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Har Qatar köpt Man United ännu?
Är något annat land i köptagen?

Bör inte Saudiarabien vara där uppe med Förenade arabemiraten och de tre amerikanska oligarkerna?
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae:
1. United
2. Shitty
3. Newcastle
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Liverpool

Topp 6
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan : Topp-6 PL 2023-24:

1. Shitty
2. Arsenal
3. Newcastle
4. Liverpool
5. United
6. Chelski
Kommentera

Sv: Premier League
Pinaceae: fast han från Qatar är ju inte staten utan privat!
Kommentera

Sv: Premier League
Rulltårtan :

Arsenal ser ut att gå mot en premiärseger även om första 15 såg stela ut, Rice kommer bli viktig i Arsenal denna säsongen, han gör det han är bra på.

Klockan 1600 skall jag se Brighton mot nykomlingen Luton, bir spännande och se Brighton hur se går med ny ägaren. Dessutom har de kvar en del av spelarna från i fjol.
Kommentera

Sv: Premier League
Snart är det dags

YNWA
Uppladdat:

450x300-img1086.jpegimg1086.jpeg

Kommentera

Sv: Premier League
Brighton kommer nog bli en obehaglig överraskning för många lag i PL, de har 8 - 2 i målskillnad på 2 matcher, iof mot ganska överkomligt motstånd men de spelar en otroligt rolig fotboll
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: För inte tala om Tottenham!! Viken match de gör ikväll men framför allt vi spelar bra utan Harry Kane Skönt.
Kommentera

Sv: Premier League
Chelseas miljardförvärv orsakar straff för sitt eget lag, så glad att Liverpool inte tog honom för den prislappen, Chelsea har värvat för 4,7 MDKR i sommar och Caicedo kostade 1,6 MDKR, Vart gåt gränsen för FFP?

Borde inte City och Real varit straffade för längesedan?

West Ham avgör dessutom med 1 man mindre, fan vad jag njuter när jag ser lag värvar såhär och misslyckas

WH vann rättvist, en seger för fotbollen
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:
" WH vann rättvist, en seger för fotbollen"

Är ju bara en annan grupp oligarker som ägare.

"
What is Kretinsky like as an owner?

Sparta Prague are the most successful football club in Czech history, with 36 league titles, but the most recent one came in 2014. It is not for want of investment from Kretinsky, but they have suffered while fierce city rivals Slavia Prague and new kids on the block Viktoria Plzen dominate.

?He?s one of the most successful businessmen in the Czech Republic,? says Filip Horky, a Sparta fan and journalist who works for Czech media outlet Flash News, of Kretinsky. ?But he isn?t universally loved by supporters. He?s made a lot of mistakes, like the hiring and sacking of managers. They were really bad decisions and they set the club back. We started to lose our identity, which made supporters angry.
"

Sedan hela London Stadium-skandalen på det.

Nä, 51%-regeln är den enda vägen ut.

Lyssna på
pod.space/whenwewerekings/202-51-procentsregeln
Kommentera

Sv: Premier League
Dagens matcher.

1500

Burnley - Aston Villa

Sheffield United - Manchester City

17.30

Newcastle - Liverpool
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Tycker inte det där var rött...
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Inte jag heller men domarn dömer, experterna var överens, dock måste jag erkänna att VanDijk har tappat rejält sedan han kom.

Tror man tar rött för att Gordon är före i situationen, och van dijk stämplar honom säker av misstag innan han tar bollen

Tror de tar det som en frilägesutvisning men man har sett värre situationer som inte blivit något alls
Kommentera

Sv: Premier League
Ishak menar jag inte Gordon
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Helt sinnessjukt!!!!
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Oddsen på den vändningen? Haha
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Skapligt inhopp av Nunez
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Helt okej men inte så speciellt xD
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69: Att hålla på Leeds är ju intressant. När man åker ur PL förra säsongen så hoppades i alla fall jag någon slags omtag. Men dom drömmarna var ju helt förgäves. Efter en tveksam start på ligaspelet så deltar man som alla andra lagen i England i ligacupen. Just ikväll så ligger man under mot Salford City, 0-1 efter första halvlek. Nu när jag googlar klubben ser jag att man är ägda av fanimej halva gamla Manchester United. Till exempel: Bröderna Neville, Nicky Butt (vet jag inte om han lirat i Man U iofs?), Paul Scholes och David Beckham. Var för sig 10% av klubben. Så tillsammans alltså 60%, alltså mer än halva klubben. Hyfsat bra nöjesprojekt att driva en skitklubb till framgångar.

Näe, ja e inte bitter!!! 😡🫣😆😂🤭

Leeds kvitterar, 1-1 nu!!!
Kommentera

Sv: Premier League
Rip Kirby:

Chelseas miljardbygge fortsätter imponera 😂😂😂

Elanga målskytt för Nottingham på Stamford Bridge

Matchen slutar 0-1
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Fan vad bra vi är! COYSSSSSSSSSSSS
Kommentera

Sv: Premier League
Bäckis69:

Maddison kommer bli viktig för Tottenham, kanske är det säsongens värvning, har alltid velat ha honom i Liverpool. Han har varit bäst på plan i Tottenham alla matcher tycker jag.

Åslund " jag var inte säker på att han skulle vara såhär bra "

Har man följt honom i Leicester i PL så vet man vad man får.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Tror Tottenham kommer göra vad Arsenal gjorde förra året. Komma tvåa från ingenstans :D
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Ja denna säsong blir Vi (Tottenham) farliga fått ihop ett bra lag.
Kommentera

Sv: Premier League
Saik-Småland:

Nu har det inte gått så långt av säsongen men jag är imponerad av Tottenham hittills, de har ingen riktig 9a denna säsongen sedan Kane lämnade inför säsongen men ändå vinner de matcher.

Son och Maddison är klasspelare, jag är även imponerad över Romero, tycker han är otroligt underskattad, en fantastisk mittback.
Kommentera

Sv: Premier League
Nu känner man igen Liverpool igen, otrolig solid insats.

Alexander Arnold och den nye ungraren Szoboszlai bäst på planen
Kommentera

« · 2545036 · »