Alfred Awful: Okej, jag missuppfattade dig lite. Mitt fel.
Men uppenbarligen anser du ju att Holmgren gör rätt, ja du anser ju i alla fall inte att han gör fel, då han kommenterar händelserna helt fel och därigenom tydligt visar var hans sympatier ligger hos för lag i den här matchen.
Jag petar ofta in mycket i mina inlägg, hence mina dåliga resultat i inläggstoppen. Men ok, jag hade varit inne på SFs Man City-sida och hade tänkt skriva några rader om dina compadres reaktioner på Pompey - Man City-matchen.
Nöjde mig med att skriva 2 rader om omröstningen, vilket var tänkt som en överlämning till dig att fortsätta med valfritt City-tema, eftersom jag inte hade så mycket mer att skriva om The Arse.
Poffa: Jag tycker inte att han gör rätt, jag vidareförmedlade bara en möjlighet att ta ställning till om han hade någon uttryckt storlagssympati. Det tror jag inte, längre.
Dragan 2k: Lehmans pajaskonster är aningen irriterande även för mig som Arsenal-supporter. Av hans fem kort vill jag minnas att tre av dem är för pajaserier likt dagens. Dock hade han med största sannolikhet inte stått i ligacupfinalen oavsett avstängning, för där skulle Almunia ha stått i alla fall. Wenger har sagt att laget kommer att vara i stort sett detsamma som spelade semifinalen, dvs det kommer att vara en hel del reserver som spelar från start.
Och visst var det kanske offside på 1-1, men det är inte med mycket och behöver man själv en superslomo med en ditritad linje för att avgöra om det var korrekt så har man i mina ögon egentligen ingen rätt att gnälla. Domarna har ju som bekant bara bråkdelar av en sekund på sig att fatta ett beslut.
Att sedan Niklas Holmgren var virrigare än vanligt är en annan femma. Och vad Kennet Andersson hade druckit innan sändning för att få Fabregas till att först hela Ronaldinho och sedan Ronaldo vill jag nog helst inte veta.
Skott i ribban av Gunarsson på övertid för Reading men United vann efter en hård press i slutet av Reading. Den andra matchen idag pågår det förlängning mellan West Bromwich och Middlesbrough !
...och Arsenals reservlag kunde inte slå ut Blackburn ur FA-cupen. Ett gäng juniorer och tre-fyra a-lagsspelare var inte nog för att betvinga hemmalaget. 1-0 till Blackburn efter sent och, får man tyvärr erkänna, mycket snyggt segermål av Benni McCarthy. Vet inte riktigt vad Arsenal har gjort för att få alla skador, men något fel måste man göra för det kan inte bara vara otur att hela tiden ha sju-åtta man borta för muskelbristningar och liknande. Bara hoppas att några är tillbaka till lördagens ligamatch mot Reading.
När jag såg Arsenal-Liverpool fär några år sedan så så satt det folk helt öppet och rökte på och sedan så haglade orden Wanker och f-u Cunt. Det gick för sig men när man tog fram Digitalkameran så höll man på att åka ut ;-)
mattias - 74: tugn press på Chelsea nu. Tolv poäng upp, även om det är med två matcher färre spelade så måste ju Chelsea vinna sina två hängmatcher för annars är det nog finito.
Idag var Isaksson tillbaka i målet och Aftonbladet gör sitt bästa för att idiotförklara sig själva:
"City-förlorade visserligen mot Chelsea men ”Isak” höll nere siffrorna. I slutminuterna räddade han en farligt skruvad Chelsea-frispark vid sin vänstra stolpe. Några minuter tidigare hade han fått hjälp av ribban när Shaun Wright-Phillips dammade till. Isaksson var dock där och hade räddat om bollen gått under ribban."
scim: men har du inte förstått att Isaksson är Världens Bästa Målvakt! Det är ju bara den där dumma Stjoart Piiirs som inte fattar det, hade han kunnat lika mycket om fotboll som Peter Wennman så hade den där sopan Weaver aldrig fått stå en match!!!
(personligen har jag aldrig riktigt sett Isakssons storhet - bra i närstrid och på frilägen men tämligen medioker i luften och på avslut från mer än fem meter)
mattias - 74: Höll nere siffrorna? Hur många farliga chanser hade Chelsea egentligen? Ballacks frispark, möjligtvis. Men den hade nog de flesta målvakter i världen räddat.
Jag tolkar hans inlägg som om han anser att Isaksson inte gjorde nån bra match när han skriver att de har gjort en höna av en fjäder. men vi som skriver här inne i fotbollsboken vet ju att Scim inte direkt är överförtjust i Isaksson.
mattias - 74: Du tolkar det helt fel. Det han anser är att Aftonbladet överdriver Isakssons insats. Isaksson gör ingen dålig match, han gör helt enkelt det han ska göra.
Isaksson hade knappt något att göra under matchen, och det han hade att göra gjorde han rätt (är väl mest den där frisparken som testade honom). Aftonbladet tar dock tillfället i akt och använder en ickeräddning (den boll som gick i ribban) som ett argument för vilken fantastisk målvakt Isaksson är.
Isaksson skulle må mycket bättre ifall svensk media inte höjde honom till skyarna hela tiden. Han är en duktig målvakt, men långt ifrån någon världsmålvakt (ja förutom att han spelar i världen då, men det är det ju många som gör).
Så har West Ham återigen tagit en osannolik ligaseger i jakten på förnyat kontrakt. Denna gång var det Arsenal som besegreades med 0-1 på Emirates Stadium, Arsenals första förlust på den nya arenan bör nämnas.
Westham tar inget kliv i tabellen iom dagens vinst men nu är det bara 2 poäng upp till rätt sida strecket, ska dom lyckas med en "Great escape"?
scim: kunde inte se dagens match, det var nog tur det. Arsenal är en djup, djup formsvacka och saknaden av Robin van Persie och Thierry Henry är enorm. Något måste hända snart om inte Bolton ska komma och sno fjärdeplatsen.
scim: Lite MoDo-varning på Hammers. Man slår gärna topplagen, bryter andra lags sviter och får stryk mot skitlagen.
Men, men. Liket lever och jag ser med tillförsikt fram mot de avslutande matcherna. Två tiktigt tunga mot Chelski (h)och Flygolycka (b), halvtunga mot Everton och Bolton, men sedan lite lättare motstånd iform av Sheffield, Wigan. Vinst i dessa kan räcka, men det är ju skitlag så det vette fan hur det ska gå.
Gusten: UNderbart att se en av mest spännande kreativa anfallsglada spelarna i världen spela så länge i United. Den mannen kommer inom denna avtalstid ha en guldboll i sin ägo.
Dragan 2k: Ronaldo är kanske den främsta orsaken till att United har gått så bra den här säsongen. Förut han han mest varit en dribbeljesus som inte har fått ut så mycket av sin teknik men den här säsongen har han varit ruskigt bra - fast mot Arsenal kammade han noll i bägge matcherna ;-)
Arsenal hittade ju förresten äntligen tillbaka på rätt spår igen i dag, 2-1 mot Bolton borde snarare ha varit 5-1 - fast det kunde ha blivit straff för Bolton med tre-fyra minuter kvar då Eboue fick bollen på armen. Tre mycket viktiga pinnar i jakten på fjärdeplatsen.
Att påstå att Ronaldo är ensam den främsta orsaken till Uniteds framgång är väl att ta i. Visst han har varit helt magisk denna säsong och är förmodligen europas bästa ytter just nu.
Men jag som United supporter tycker framförallt att det är några fler spelare som ska lyftas fram i United när man förklarar dess framgång.
1. Scholes - Största skillnaden i United i år måste vara Scholes, sedan han kom tillbaka från sin ögonskada som höll han borta nästan hela förra säsongen har United fått tillbaka sin playmaker dom saknat så mycket. Kolla hur Uniteds flesta anfall har sin start i att Scholes går djupt ner hämtar boll och lägger fina crossbollar ut till Giggs eller Ronaldo eller precisa bollar på djupet för forwards att löpa på. Skulle vilja påstå att han har en väldigt stor del i Uniteds uppryckning i år jämfört med förra året.
2. Vidic - Har kompletterat Ferdinand på ett strålande sätt. Tillsammans bildar dom nog ett av ligans främsta mittbackspar. Vidic dominerar ju totalt i luftrummet och har även visat prov på att vara ett anfallsvapen, har ju varit upp och nickat in några hörnor och frisparkar iår. Tidigare säsonger har ju Brown och Silvestre spelat med Ferdinand. Bägge är ju bra mittbackar men för ojämna, speciellt då Silvestre som förra säsongen får ta på sig x antal mål. Vidic har varit ruggigt stabil och inte gjort en dålig match vad jag kan minnas.
3. Carrick - I Carrick har Unided fått en spelare som fungerar perfekt med Scholes på mitten och är länken mellan backlinje och mittfält. Han är bra både defensivt, fast hans främsta styrkor är passningsspelet och det offensiva spelet. Tidigare har man ju spelat O'Shea, Fletcher mfl på den andra mittfältspositionen, och de spelare man då haft att välja mellan har i mina ögon varit alldeles för defensiva och saknat den offensiva kunskap som Carrick har.
4. Giggs - Har visat att han trots sin ålder håller i ett av Europas bästa lag. Hans start på ligan var ju helt strålande och räddade många poäng till United i början fast han har mattats något nu på slutet.
I mina ögon är dessa fyra väldigt viktiga för Uniteds spel och att dom har presterat på den nivå som dom gjort är en väldigt stor del i Uniteds framgång iår.
Har inte nämt spelare som Saha, Rooney och Evra t.ex. Men jag tycker att dom har presterat som förväntat inför säsongen. Så förutom Ronaldo så anser jag att dessa fyra jag nämt ska tillskrivas sin del i Uniteds framgång.
Men uppenbarligen anser du ju att Holmgren gör rätt, ja du anser ju i alla fall inte att han gör fel, då han kommenterar händelserna helt fel och därigenom tydligt visar var hans sympatier ligger hos för lag i den här matchen.