Fotboll

Grupper · 16856 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Berka: Var ju en solklar straff.

Poffa: Surt, nu är det väl så gott som klart att manU vinner.

Men vad är det som händer i pl, de är straffsituationer varje match och domarna blåser i 8 fall av 10, spelförstörande något fruktansvärt

Spurs - Gunners 3-3.

Tack.

mattias - 74: Wenger skämmer ut sig igen.. Grattis ManU

mattias - 74: Älska Dailglish svar. :)

Poffa:

Känns som om det är 2 tveksamma straffar. Jag är mest orolig över Carragher, såg riktigt otäckt ut. Wenger visar sportsmanship efter matchen :)

Poffa: Jesus, och jösses Amalia! Har aldrig varit med om nåt liknande, helt sinnes...

Sjuk avslutning på matchen! Två straffar på stopptid. En extrem stopptid efter allvarliga skador. Helt galet, men som Man Utd-supporter så klagar jag inte över resultatet.

Sjukaste matchen på länge. Herregud!

Herregud vilken dramatisk avslutning på matchen!

1-0 straff (98)
1-1 straff (102)

mattias - 74: Finns inte på kartan, här ska det köras över!

Hence:

Ser gärna att vi lägger oss idag :)

Dags att mosa Arse idag då! Oh, viva Kuyt!!! Jo, den där Suarez är rätt bra också. :)

mattias - 74: Så länge City klarar fjärdeplatsen sitter han nog säkert. Tycker dock han kastar in handduken i den här matchen när han sparar både Silva och De Jong, det hade kanske fungerat mot Sunderland, men inte mot Liverpool. City förlorade den här matchen på mittfältet, och eftersom Kolarov var på plan.

mattias - 74: Synd att vi ska vara så svängiga bara, slå topplagen losa/tappa poäng mot bottengängen.

sylf:

Johnson är bra. Tycker faktikst Hart borde tagit åtminstone 1 mål men det är svårt när försvaret är värdelösa

mattias - 74: Eller så köper dom ett nytt lag i paus!

sylf:

Helvete vilka första 45 minuter. Manchini får nog foten snart.

sylf: Mmm.. typ Super Mac! :-)

Dream Team: Skaplig vänsterslägga av Andy Carroll till 1-0!!

mattias - 74: En helt ok första halvtimme på Anfield och 3-0 till Pool!

Wayne Gresky: Som arsenalfan vet jag inte om det är bra el. dåligt.
Man har svårt att vinna titlar på senare år ,Klubben är en av de rikaste i england men wenger har aldrig haft den filosofin att köpa dyra spelare, utan satsar hellre på yngre billigare talanger som han lär upp till proffs.

Jag tror dock att det är svårt att köpa sig till en titel, speciellt i england där det kryllar av bra lag!

mattias - 74: Spelar ingen roll, dom tar den inte ändå!

sylf:

Gerrad missar resten sv säsongen. FAN också.. Nu kan vi säga adjöss till Europa platsen tror jag !

Poffa: Haha... Du har humor du.

Frisco: Crouch skrek "Fuck Off" när han fick sitt andra gula ikväll. Två matchers avstängning, förutom de han får för det röda kortet. Tveksamt om han får spela något mer denna säsong.

Frella: Vissa tränares språkbruk har fått sig ett lyft också tack vare regeln. ;)

T T: Fast efter några års trimmande så fungerar det väl lite bättre idag än vad det gjorde då. Att få gult kort när man bränner öppet mål kan vara nog så provocerande =)

Däremot skulle det vara intressant att se den där regeln på elitnivå. Det är ju ändå där mest barn huserar på matcherna.

T T: Suveränt bra.

T T: Jag tycker det helt ärligt är skitlarvigt att man som en vuxen människa inte ska få svära på en fotbollsplan. Svordomar är en naturlig del av språket för att uttrycka starka känslor, det kan och ska man inte försöka censurera bort.
Sedan att man i pojk- och flickfotboll varnar för svordomar har jag inget emot, men att en fullvuxen spelare inte får säga "sånt jävla grymt mål du gör!" till en lagkamrat, det är, som någon så fint uttryckte det, moralpanik i bregottfabriken.

Frisco: Samma gäller i Medelpad sedan några år.

mattias - 74: Göteborgsfotbollen är ett föredöme.

Dragan 2k:

Kan det vara så att Rooney förväntas bli avstängd för att han gjort så här tidigare. Dock tycker jag det är löjligt iaf. Man måste kunna få svära, I Sverige infördes väl nån regel där du kan bli varnad om du ex svär vid missad målchans. Pinsamt löjligt.

Poffa: Bryta benet? Man behöver inte jämföra saker hela tiden. Regeln finns, spelaren visste om det.

Poffa: Nu får Sir Alex sätta ner foten och göra det enda han kan göra angående Rooney. Hans svordom är omöjlig att förlåta. Det är bland det värsta jag upplevt.

Nej Sir Alex. Ta ditt ansvar och sätt honom på transferlistan per omgående.

scim:

Såg att även Avram Grant blivit avstängd 2 matcher för att ha kritiserat domaren. Är det nån ide att vi har domare snart om inte spelare eller tränare får uttrycka sitt missnöje, till saken hör ju det att domarna allt som oftast är riktigt bedrövliga och då måste man få gnälla eller?

mattias - 74: Inte ens onödigt, det är ett ord. Moralpanik i Bregottfabriken.

Rytter:

Det där kan jag tycka är löjligt. The F word onödigt men knappast avstängning.

Frisco: Men allvarligt talat. Oavsett var man har sina sympatier, hur många avstängningar skulle det bli per match i PL om det räckte med att skrika F-ordet? Och ja, spelarna i PL är löjliga! ;-)

Frisco: Stämpla någon så de bryter benet, du får tre matcher. Svär in i en TV-kamera och du får två matcher.

Rytter: Alla vet vilka regler som gäller. Bryter man mot dem då är det väl snarare spelaren som är löjlig.

mattias - 74:

Här får du mer saker att lägga till din samling av fall där United blir förfördelade av FA.

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article12831669.ab

Om han blir avstängd två matcher för detta är det fan löjligt. Böter kan jag köpa men inte avstängning.

T T:

Sämsta insatsen med Kenny vid rodret. City kommande måndag är inte heller lätt..

mattias - 74: Fortsatt brunt för Liverpool.

mattias - 74: Som sagt ;)

scim:

Varför håller man inte käften :)

mattias - 74: Garanterat

scim:

undrar om Man UTD gjort en sämre insats nånsin i PL än vad som pågår nu.

« · 1376686 · »