Fotboll

Grupper · 16856 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: Om Ryan Giggs fru lämnar honom och tar hälften av allt de hade, så kommer hon ha 6 Premier League-titlar mer än Steven Gerrard.

mattias - 74: Med lönen syftade jag väl på att andra klubbar (t.ex. City) har djupare fickor när det kommer till löneförhandlingen.

scim:

Självklart lockas väl europaspel för alla spelare. Rent lönemässigt så vet jag inte vad han har om man ex jämför med Suarez.

mattias - 74: Nej, det menade jag inte heller, jag undrade bara vad du trodde.

scim:

Man skall väl aldrig säga aldrig eller?

mattias - 74: Tror du Liverpool är intressant för honom när de inte kan erbjuda europaspel (förmodligen inte samma lön heller)?

Hence:

Tycker precis som dig. Drömvärvning. Tänk att ha Suarez Carrol och Aguero på topp då blir det en rolig säsong , det kan det iof bli ändå. =)

mattias - 74: Har Liverpool 360 mille att lägga upp?

T T:

Apropå Chelsea så hade tydligen Galatasaray presenterat en bild på Drogba på deras hemsida men sedan tagit bort den efter en liten stund. Drogba är ju till salu så kanske kommer han bli turk till kommande säsong. Kan tänka mig att Chelsea får en skaplig slant för honom.

T T:

Måste säga att Fergusons ord om Neville var väldigt rörande.

mattias - 74: Spanska tidningen Sport som citeras är i princip aldrig att lita på. Men visst känns det som att affären kommer hända tids nog ändå. Har varit alldeles för mycket rök för att det inte ska finnas någon eld...

Poffa:

Så har ferguson hittat Van Der Saars ersättare vad det verkar.

Greven:

Ja som poolfan är ju riktigt nyfiken på vad nästa säsong kan erbjuda. Suarez Carroll och det snackas om Aguero, Helvete vad kul om det blir verklighet. Gerrard tillbaks och skadefri en hel säsong kan va skillnaden mellan plats 1 och 5. Folk får snacka om att han är trött osv men faktum är att ionnan han skadade sig så var det han som försökte och lyckades lyfta laget också en hel del under Hodgson. Dock har Stevie stagnerat vilket inte är kul. Skall bli kul och se om Ferguson stannar i MU. Hans efterträdare får det ju sannerligen inte lätt i så fall

mattias - 74: Ja, klassmålvakt. Även om jag inte är en merseysider vore det kul för PL om dom tog sig tillbaka till den absoluta toppen.  Öht vore det roligare om det var 7-8 lag som slogs om top 3 och framför allt titeln än de 3 som varit nu i snart 20 år. Det är egentligen konstigt att Pool misslyckats så länge att strida om titeln  med tanke på de tidigare meriterna även om CL-vinsten är ett rätt kraftigt plåster.

När nu QPR och Norwich tog sig tillbaka i år vore det kul om Leeds lyckas gå upp nästa år. Fler Tipsextralag till PL!! Wigan och Bolton m fl får ursäkta ;-)

Redigerad kommentar

Greven:

Byter tråd, detta var viktigt...

Poffa: Brynäsare vinner alltid över Leksingar i tippning ;)

mattias - 74: Du skulle lyssnat på henke1.

mattias - 74: Sant det du säger men magkänslan säger 1-2 ;)

henke1:

Finns faktikst inte nånting som talar för bortaseger, Pool är i ruskigt bra form och hemma har det sett bra ut. United 3 - 1 City 3 - 0 Newcastle 3 - 0 och Birmingham 5 - 0 på dom 4 senaste hemma matcherna... Jag tror på 3 - 0 idag med :)

mattias - 74: Dröm vidare. Tottenham vinner med 2-1 idag!

Dragan 2k:

Grattis och nästa år står det 19 - 19 ..

sylf: Nani filmar väl inte?

Poffa: Grattis som fan ja menar det

Idag kommer Liverpool förövrigt slå vakt om 5:e platsen. Vem hade kunnat tro det när Dalglish tog över? Inte jag iaf.

Poffa: Sjukt att det kan gå så fort egentligen att ta upp kampen med Liverpool om mesta mästarna och blåsa förbi.

sylf: Nej, det är Liverpools placering om ett år.

Poffa: 19?
Är det Nanis filmningar per minut?

19!!!

renen:

Topp 3.. Nej jag är inte färgad.. =)

sylf: Viktigt! Några fina nyförvärv så kan det bli en rolig säsong 2011-2012.
Vinner nog inte ligan men en CL-plats måste bara vara målet.

mattias - 74: Åfan, grymt!!!!!

King Kenny har skrivt på för 3 år.. Fy fan vad härligt...

mattias - 74: Liverpool hittade formen när de inte längre hade något att förlora, det är inte alls omöjligt att det hade skett även med Hodgson kvar som manager. Det återstår att se om de kan prestera under den press som de kommer att hamna under när nästa säsong startar.

Poffa:

Säsongen lider mot sitt slut. Bara att Gratulera United, ( jo det är klart ) . Nu är ni störst med 19 titlar, Grattis... Värdiga vinnare verkligen.

Grattis till Scim och City till 4:e platsen. Frågan är om Manchini sitter säkert nästa säsong? Hur stor blir spelaromsättningen kommande säsong i MC? Vilka försvinner? Jag är ingen expert men nog känns Dzeko som en av säsongens största floppar?

Nästa säsong är pool med på allvar igen:)

Liverpool får ändå godkänt denna säsong med tanke på deras resultat efter att Kenny tillträdde. Ponera vart Liverpool hade legat i tabellen om Dalglish tagit över tidigare under säsongen?Jag tror vi hade varit med i den absoluta toppstriden med tanke på vilken hiskelig form Liverpool har nu och hur spelarna verkar trivas med Kenny vid rodret. Skall förresten försöka åka till Liverpool nån gång i höst så finns det intresse så meddela gärna mig så åker vi till världens vackraste arena..

Dragan 2k: Samtidigt som Webb blåste av så slog jag upp en skvätt GlenDronach 18 och njöt lite. Nej, jag njöt mycket.

Det riktiga "firandet" får dock vänta till det är helt klart.

mattias - 74: Haha. Så är det. Nu jäklar blirre fest.

Jag tar en whiskey och njuter.
Jag föreslår att Poffa gör något liknande för att fira ännu ett mästerskap.

sylf:

Hur var det poolfansen sa till United 1985, come back when you won 18? Jojo..

renen: Välförtjänt dessutom, Chelsea är totalt urusla!

renen:

United har en högre växel, dock får man väl påstå att Chelseas Backlinje suger rejält.

mattias - 74: Ja då var titeln klar för manchu!

T T:

Grattis till QPR nu definitvit till sin PL plats då man slipper poängavdrag som dom hotades av. Norwich är även klara. Kul med ett klassiskt lag tillbaks i finrummet.

T T:

Nej man gottar sig åt det lilla hopp som finns för Chelsea :)

Poffa: Hoppsansa. Ligatiteln känns plötsligt inte så väldigt given längre.

Där satt den till slut! TV-puckshög över Torres.

Poffa: Han slår spelaren på enna foten när han missar bollen, spelaren släpar så otroligt patetiskt med benet och dyker i gräset, typiskt dagens fotboll.

Spelaren satsar allt för att få bollen förbi målvakten så att straffchansen ska bli maximal, sen att spelaren aldrig skulle hinna ikapp bollen innan sidlinjen om han inte träffas av målvakten tas sällan med i beräkningarna.
Jag tycker situationen igår visar att båda satsar in i situationen, spelaren hinner före att peta bort bollen och målvakten missar och träffar spelaren, armarna är rakt upp för att inte orsaka en nedrivning men spelaren på bästa skådespeleri släpar med benet så det ska se ut som att målvakten kapat benet på han.

Jag tycker det är för lätt att få straff i dagens läge, och straffar har ju blivit en matchavgörande faktor i dagens fotboll. 1-2 straffar i varje match är ju inget ovanligt

Berka: Det är klart det är fotboll. Anser du att den där typen av fällningar inte är fotboll så föreslår jag rugby eller Amerikansk fotboll. Där är det tillåtet att slänga sig runt benen för att få stopp på en motståndare.

LL: Dagens fotboll saknar helt värdighet, nu handlar de mest om att lura domarna i olika lägen.
Straffar blåses enligt mig på tok för ofta, nu söker spelare straffar 9/10 gånger dom befinner sig i straffområdet och dom får straff ofta, spelförstörande och bedrövligt.

Målvakterna är grymt utsatta för i såna lägen som igår så ramlar spelaren i stort sett alla lägen vare sig han är 1:a el. 2:a på bollen vilket väldigt väldigt ofta renderar i straff.

Gör det svårare att få straff, ge målvakter mer fördel och våga straffa filmare och straffsökare med hårda straff.

Sen kan man ist. förespråka en mer publikfriande och anfallsgladare fotboll igenom att som man sagt, sluta blåsa på ytterst tveksamma offsider, nu blåser domarna offside på allt om inte spelaren i fråga befinner sig minst 2 meter på rätt sida, alla tveksamma offsidesituationer skall frias för att stävja denna gladare fotboll som man har pratat om att man vill ha.

Ang straffen igår så ja det är straff med dagens mått mätt, men om det är fotboll de vete fan.

Berka: tycker inte att straffen i går är något att säga om. Szczesny är nära att hinna först på bollen men är tyvärr någon tiondel för sen. De berömda små marginalerna du vet. Då tyckte jag att flaggan på van Persie på det som hade betytt 4-2 och nästan garanterad Arsenal-vinst var värre, vad jag kunde se var han solklart onside.

Poffa: de är det alltid.

Spelar ingen roll om målvakten undviker att fälla spelaren men denne släpar med benet och ramlar... Pinsamt tycker jag oavsett vilka lag som spelar

Tottenham <3

« · 1382783 · »