Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

Hence:

I och för sig men Italienaren har ju varit i frysboxen länge men nu kanske Benitez har hittat vilka som skall spela på mitten. Kuyt saknades absolut inte igår heller.

mattias - 74: Jadu vet ju vad jag tycker tom Lucas ! han platsar inte ens i nått PL lag

Premier League till Viasat. I alla fall om man ska tro Aftonbladets initierade källor. Jag tror tyvärr de har rätt den här gången.

Poffa: Usch och fy

scim: Jag håller med dig.

Man U - Liverpool...
har en stor känsla att man u vinner detta med 3-0 !
dom är mycket bättre än liverpool, som även spelat cup i Torsdags.

Poffa:

Kommentar om straffen som United fick igår. vad säger reglerna ? Borde det inte varit frispark eftersom mascherna börjar dra i valencia utaför straffområdet. Jag anser att det är en oschysst som absolut skall beivras men är straffaen så solklar. ?

Dom diskuterar den efter runt 12 - 13 minuter.

mattias - 74: Det sker ju utanför straffområdet, sen springer han in och kastar sig....Spär bara på teorin om att ManUre vinner ligan år efter år på fusk!

Va har dom nu i straffar på OT, 4786-2 de senaste 15 åren....

sylf:

Bitter? :)

sylf:

Den här har man aldrig hört förut. Varför inte sälja Lucas. Benayoun är mycket bättre.

Redigerad kommentar

sylf: Det där är ingen straff i mina ögon. Solklar frispark och gult kort dock.

scim: Det skulle varit frispark och rött kort, det blev straff och gult kort. Ett beslut som jag uppskattade som objektiv åskådare. Matcher med utvisningar blir oftast rätt trista.

Wayne Gresky: aha, så straffen var helt ok i dina ögon, även om den var feldömd?

Appropå att Viasats ägarbolag MTG vann kampen om Premier League-rättigheterna framför näsan på huvudkonkurrenten TV4-gruppen där Canal Plus ingår så kände jag mig tvungen att skicka följande brev till Canal+.....

Hej Canal+ Info!
Nu är jag sur. Jag har Canal+ till 89% enbart för sporten. Inför den här säsongen så blev ni av med NHL och nu får jag läsa att ni nu kommer att tappa Premier League också.

- Vad faan håller ni på med?
- Vill ni inte ha några kunder längre?
- Vilken kompensation kan jag få nu när ni slarvat bort två grejor som jag hade?
- Kommer ni sänka priserna?
- Kommer NHL och Premier League att ersättas av andra sporter? Vadå isåfall?

Hockey är huvudsporten och blir ni av med Elitserien så finns det ingen som helst anledning att vara kund hos er längre…

Med Vänlig Hälsning
Friman SR

Jag väntar spänt på svaret....

Friman SR:

Är inne på din linje, har haft Canal + i ex antal år också nu men det känns som om dom sviker kunderna men det handlar väl om pengar som allting annat..

mattias - 74: Canal+ kommer att va ett avslutat kapitel i min TV!!

sylf:

SUCK !

mattias - 74: Ja nu får det vara nog, det är i slutändan vi konsumenter som får betala notan, det som varit bra med canal+ är att man inte behöver haft typ en kanal för fotboll, en för hockey. Nä money talks.

Då klipper jag in svaret jag just fått från Canal+...

Hej!
Det stämmer att vi inte kommer ha rättigheten för Premier League i Norge, Sverige och Danmark från i höst. Självklart är Premier League en stor och stark rättighet, men inte till vilket pris som helst. Tyvärr går det inte att ekonomiskt räkna hem en affär på de nivåer som föreslagits. På de nivåer det nu handlat om i förhandlingen kring Premier League hade vi tvingats höja priset för konsumenterna rejält för att ha råd att köpa Premier League vilket inte var ett alternativ för oss. Arbetet med en alternativ plan har pågått sen förhandlingarna med Premier League startade, vilket är självklart eftersom en förhandling alltid är en förhandling. CANAL+ fortsätter sända högklassig sport och adderar nu de exklusiva sändningsrättigheterna för La Liga till CANAL+ sportutbud. Dessutom kommer CANAL+ nu att erbjuda samtliga matcher från Allsvenskan.

Med Vänliga Hälsningar
Kevin - CANAL+ kundtjänst

Friman SR:

Bra att dom tänker på konsumenternas bästa iaf .

Friman SR:

Klassmål av El nino idag igen. Han är fantastisk.

mattias - 74: tänker på konsumenterna? Jag betalar över 500kr/mån för canal+ sport och säsongskortet ishockey, och de höjs varje år med en 30-40 spänn. Sänd all sport gratis röstar jag för ;)

United utan rooney idag. det mesta talar för att Chelsea tar poäng.

mattias - 74: Vilket också blev fallet. Mer än bara "poäng", t.o.m.

Dream Team: Bra omgång för City idag, seger mor Burnley samtidigt som Tottenham lite oväntat förlorade borta mot Sunderland.

Anmärkningsvärt från de matcherna var att Sunderland brände två straffar (båda av Bent om jag inte missuppfattade rapporterna) samt att City ledde med hela 3-0 efter endast dryga 7 minuter.

Ska bli intressant att se om Liverpool hänger med i kampen om den åtråvärda fjärdeplatsen i morgondagens match mot Birmingham. Sällan har avslutningen av Premier League varit så spännande!

scim: Jag vill minnas att avslutningen så nära som förra säsongen var rätt så spännande också! ;)

Dream Team: Inte som den här, vi har tre lag som slåss om seriesegern (med Arsenal som outsider), fem lag som slåss om fjärdeplatsen (med Everton som outsider) och sex lag inblandade in nerflyttningsstriden. Sällan har det varit så många lag inblandade i kampen om de olika nyckelpositionerna.

Välkommen tillbaka till Premier League, Newcastle.

mattias - 74: Kommer ta lång lång tid innan jag kan förlika mig med att Carlsberg inte finns med på tröjan längre. Om ens någonsin..

mattias - 74: Bara att hänga på låset och beställa en!!!!

sylf:

Undrar vad Carragher och Kuyt säger nu när tröjorna är så tighta, dom har ju alltid spelt i tröjor som fladdrar :)

mattias - 74: Undrar vad din pojkvän tycker när du köper en så tajt tröja:-))

sylf:

HAHA Ja " Han " blir väl alldeles till sig :)

sylf: Sitter nog snyggt på min välbyggda bryggerikropp.

Annars så såg den jävligt bra ut förutom övergångstället längst ner på armarna.

Förra helgen hälsade vi Newcastle välkommen tillbaka till Premier League. Den här helgen hälsar vi West Bromwich välkommen åter. Detta efter att de vunnit dagens match mot Doncaster med 3-2.

sylf:

Idag vill jag se bländande fotboll på Anfield! Så pass bländande att Machini sätter vinet i halsen och darrar sig till söms i natt.

4:e platsen tillhör Liverpool

65selander:

Skaplig strut av Spurs youngster igår.

"I don't know Jeff, has there?"

T T: Haha! Kamaras min är helt oslagbar. Han är helt ute i det blå. Det kanske är spriten som gör det, men jag skrattar riktigt gott åt detta.

T T: Underbart:-)

Snart avspark mellan City - United... Heja City då :)

mattias - 74: Självklart, Go City! Det är som att välja mellan pest eller kolera om Chelski eller Man U ska ta hem ligan, men ska vi säga kryss då, så har väl Pool fortfarande kvar en mikroskopisk chans på fjärdeplatsen? ;)

PAUL SCHOLES!!! The noisy neighbours are beaten! Again!

I övrigt, en rätt medioker match med lågt tempo och inte speciellt mycket närkamper.

Poffa: Så jävla enkelt! :)

Poffa: jo, rätt så dålig match till största del. Det blir lite för försiktigt.

Och så skänker vi även en tanke till Scim som nu har sisådär 250 mil i bil framför sig med det målet i ryggen.

Redigerad kommentar

Poffa:

Frisco: "What did you learn from Scholes today, dear little boy of mine".

LL:

Vad fan sysslar Arsenal med?

1 - 2  wigan  80 min

2 - 2  wigan 89 min

3 - 2 wigan  90min

« · 1247223 · »