Fotboll

Grupper · 16871 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Friman SR:

Du kan få bajs i brevlådan :)

mattias - 74: Då får du det jobbigt, jag har säkerhetsdörr och faan ingen brevlåda......;-)

mattias - 74: Jag tycker bara mest synd om dig. :)

Hahl Bundy: Jag också. Och på låret av alla ställen?

T T: Ha ha ha
Insida lår? :)

Hahl Bundy:

Vaden

Tvärstopp för Chelsea vid första riktiga utmaningen och fortsatt en liga där det inte finns någon anledning av skriva av något av de första fyra lagen i tabellen från en möjlig ligaseger.

Härligt!

Björn W:

Poulsen borde åka hem till Danmark, vilken ärkesopa

renen:

Frustrationen är total i Liverpool.

mattias - 74: Och Arsenal är svajiga, skadebenägna och något för smala i truppbredd. Inget nytt under solen, men fotboll är skoj.

Björn W:

Fotboll är inte skoj om man är Liverpoolsupporter just nu men det vänder så småningom.

mattias - 74: Ja, säsongen är väl tyvärr körd redan nu. Den obotlige optimisten inom mig säger att vi fortfarande kan vara med och fajtas om platser till Champions League, men de orden lär jag säkerligen få käka upp.

mattias - 74:

Det är väl toppfyra som gäller?

Bissett19:

Jag tror alltid på mitt lag.

mattias - 74:

Nu tänkte jag på i nästa års Championship?

Bissett19:

Gör dig inte lustig :)

Liverpool må ligga i slutet av tabellen nu men att dom åker ur vet både du och jag att dom inte gör. I nuläget är nog en realistisk målsättning 6 - 8 Laget kommer snart igång sanna mina ord :)

Skall tillägga att jag är besviken på insatsen även om det inte märks. Jag är liksom inte sylf som totalsågar laget efter varje insats :)

mattias - 74: "laget kommer snart igång".
Var har jag hört det begreppet förut.

Jo nu minns jag.
Det är ett mantra som vi i Göteborg sagt i ett par år nu.
We're still waiting.

mattias - 74:

Kanske dags att låna Sylfs såg nu?

Bissett19: Ja herrejävlar vad dåligt! Tänk om man kunde byta lag -)

renen: Vilket mål av Alex! Herregud.

Bissett19:

Japp verkligen, besviken är bara förnamnet.

Skaplig rökare av Alex till 2 - 0 för Chelsea.

mattias - 74: Borde gå till historien som en av premier leagus mest orättvisa resultat.
Arsenal gör nog sin bästa match på väldigt länge trots det prikära skadeläget och är stundtals överlägsen chelsae på stamford, ändå vinner chelsa... och drogba gör återigen mål på gunners, rätt typiskt!

Berka:

Chelsea är som sagt Chelsea, dom är oerhört tunga och möta på Stamford

mattias - 74: And kvalplats there is, alltså. Spännande säsong detta. Blackpool, ska man ta dom på allvar? Ja, tydligen gjorde ju inte hemmaspelarna det, därav förlusten.

Jag ställer om frågan jag gav tidigare, den om vi kan nå en kvalplats till Champions Leauge och ändrar den till ifall vi kan hålla oss kvar i Premier League, för det här ser verkligen fantastiskt dåligt ut!
Och Torres skadad, det kom ju som en överraskning eller nåt. Inte för att han gjort nån större skillnad, men det känns ju bättre att ha honom med i laget än inte iaf.

Huvaligen säger jag...

Dream Team: Skulle tro att Torres förvinner till januarifönstret öppnar. Men som du skriver det ser inte bra ut, lite Leeds varning.

renen: Ja, sannolikheten för det är nog väldigt stor, men det kanske är lika bra då man verkar ha kört fast helt i det offensiva spelet.

Leeds förköpte väl sig på "stjärnor" och rasade väl i seriesystemet mycket p.g.a en illa skött ekonomi. Nu har jag inte koll på exakt hur dåligt Liverpool ligger till, men jag har svårt att se hur man ska kunna kopiera en så remarkabelt dåligt skött klubb som Leeds var under -90 talet och ända fram till för nån säsong sen då klubben verkade lida av fullständigt storhetsvansinne..

Dream Team: Det Leeds och Liverpool har gemensamt är svaga ägare. Det finns ingen som pumpar in pengar när de sportsliga framgångarna inte ger inkomster. Med nuvarande ägare har jag svårt att se att Liverpool ska hitta tillbaka till Champions League då konkurrensen om dessa platser är stenhård.

En annan fråga är om inte Torres marknadsvärde är på väg ned med tanke på alla skador?

Wayne Gresky:

I en nygjord omröstning på liverpools engelska hemsida så ville 95 % byta ägare. Ju längre dom får sitta kvar desto sämre kommer det gå. Ang Torres så tror jag inte hans marknadsvärde sjunkit så himla mycket, kanske en del dock. Får han bara göra ett mål och att laget vinner nån match ( ja det kommer dom göra :-) ) så tror jag han kommer tillbaks i sin gamla form så småningom. Han är ju inte mer än 26 år heller och han är trots allt en av världens bästa anfallare när han får vara skadefri och i form. Hoppas det inte dröjer allt för länge. Blir det ingen titel denna säsong ELoch FA cupen så tror jag han försvinner, kandske även Kuyt och Gerrard.

mattias - 74: Ja, det känns väl som att vad som behövs är väl en slags nystart för hela klubben, kanske både vad gäller ägarskap och även spelare. Då kan det ev. vara bra att byta ut även Gerrard, så Liverpool ikon han är.

Dream Team:

Ang värvningarna som gjorts så måste Poulsen vara den överlägset sämsta nånsin. Sätt honom i den djupaste jävla frysbox som finns och lås igen. SOPA. Han får Lucas att framstå som en stjärna.

Törs man hoppas på en topp 8 plats nu trots allt, jag är obotlig optimist till laget trots att man beviottnat en usel fotboll de senaste matcherna, bästa insatsen var i 1:a matchen mot Arsenal sedan har det varit sämre och sämre och frågan är om de kan spela sämre än vad de gjorde igår?Man vet ju vad de kan men som det ser ut nu så är det kanske läget att förvänta sig en plats nånstans mellan 10 - 12?

Dream Team: " Nu har jag inte koll på exakt hur dåligt Liverpool ligger till, men jag har svårt att se hur man ska kunna kopiera en så remarkabelt dåligt skött klubb som Leeds var"

Liverpool ligger, för att tala klarspråk, riktigt jävla pissilla till. Worst-case scenariot är så illa att de kan vara ett par veckor ifrån att försättas i konkurs. Den 15/10 (på en del ställen uppges det dock vara den 6/10, alltså om två dagar) förfaller lånen som ägarna har till betalning och misslyckas Hicks/Gillett att betala så tar RBS (Royal Bank of Scotland) över ägandeskapet av klubben och de kommer inte att vara intresserade av något annat än att få tillbaka sina pengar och ett av de medel de kan ta till är att driva klubben* under konkursförvaltning. Om det inte kommer någon köpare relativt snabbt - en köpare som då alltså måste ta över skulderna också för att RBS ska få sina pengar - är det inte alls otänkbart att det blir konkursförvaltning och därmed nio poängs avdrag i tabellen.

Det som dock också kan hända och som vore mer positivt för Liverpool är att RBS när de tar över klubben säljer den till i stort sett första bästa köpare som bjuder så mycket att det täcker skulderna (dvs i stort sett ger bort klubben gratis mot att skulderna betalas) men det förutsätter ju förstås att det finns köpare, och oavsett vem som köper klubben så måste ju denna ha pengar att investera i truppen och en ny arena för annars är det ju bara ur askan i elden för klubben.

*tekniskt sett är det inte Liverpool FC som har skulder, det är holdingbolaget (som jag inte kommer ihåg vad det heter, något i stil med Kop Holdings Ltd) vars enda tillgång är aktieinnehavet i Liverpool FC - men det är i princip bara en papperskonstruktion då de olika företagen betraktas som ett och samma i detta sammanhang.

LL:

Du har rätt i allt du skriver.. Känns väl sisådär och vara liverpoolsupporter nu kan jag säga.

Nånting helt annat, jag missade De Jongs satsning på newcastlespelaren, enligt många skall han få en lång avstägning, nån som har tacklingen så man kan få bedöma den?

renen:

Redigerad kommentar

mattias - 74: Klubben har tydligen blivit såld i natt enl deras hemsida. New England Sports Venue (NESV) heter tydligen de nya ägarna. Amerikaner igen som det verkar, more to come.....

sylf:

Verkar jävligt lovande, dock förstår jag inte varför ärkenötterna försöker byta ut styrelsemedlemmar?

" Strax före mötet dyker Tom Hicks och George Gillett upp och försöker avsätta styrelsemedlemmarna Christian Purslow och Ian Ayre, för att ersätta dem med Mack Hicks och Lori Kay McCutcheon."

Vilka idioter

mattias - 74: Ja, vilka mongon!

sylf:

Lyssna noga om du förstår vad dom säger.. :-)

Du behöver programmet veetle.

mattias - 74: Har inte Veetle....

sylf:

Det är gratis att ta hem din snåla fan :)

Björn W: Hur ligger nuvarande ägarna till i likviditet egentligen? Sitter de kvar med skulder om de säljer till nu föreslagna priset eller har de mer tillgångar än lån?

Björn W: Det där är väl bara förhandlingtaktik? Man vill markera nu och se till att köpekillingen kan korrigeras när dom faller?

spud: Jag tänker mest på de nio minuspoängen och hur nära nedflyttning de borde komma med dem.

Wayne: De ska visst göra en förlust på £140M om de accepterar den nuvarande budnivån från nordöstra USA.

www.bloomberg.com/news/2010-10-06/liverpool-chairman-broughton-says-hicks-gillett-lost-222-million-on-sale.html

Björn W: Förlusten har jag koll på. Min fråga var om de har tillgångar att täcka den. Liverpool är ju inte det enda Hicks-ägda laget med ekonomiska problem. Texas Rangers var ju på väg mot konkurs och Dallas Stars blöder rejält och är till salu.

Wayne Gresky: Ingen av dem ligger med på Forbes 400 för USA:s rikaste personer, vilket kräver $1 miljard för att komma in på. Med andra ord kommer det att bli ganska påfrestande för den privata ekonomin och när någon är officiellt pressad så blir ju priset på personens övriga tillgångar också lägre, ifall han/hon skulle tvingas till försäljning av sin bank.

Redigerad kommentar

Berka: Kan faktiskt bli räddningen sälj Torres å byt ägare vilket är på G behåll Stevie, börja om! Se på Spurs.

renen:

Tycker man skall behålla båda 2. Man kan göra sig av med spelare som Lucas, babel, Poulsen , kyrgiakos m.fl som inte tillför nånting i truppen.Iof tillför inte Torres nånting heller men man vet ju vad det är för spelare när han är på topp. Personligen så hoppas jag man gör allt för att få båda och stanna. Om det nu är nån av dom som jag tror kan försvinna så är det Torres. Gerrard har alldeles för stort hjärta för att gå till nån annan klubb i England. Möjligtvis Italien eller Spanien men jag tror han blir kvar, min magkänsla säger det.

mattias - 74:

"Man kan göra sig av med spelare som Lucas, babel, Poulsen , kyrgiakos m.fl som inte tillför nånting i truppen"

Men då måste väl dom ersättas av nya spelare?Har inte följt alla ekonomiska turer vad gäller Liverpool den senaste tiden.Men det är väl framförallt pengar som måste in i Pool just nu?Försäljning av b l a Torres skulle väl betyda en bra pengapåse....;)

Bissett19:

Det finns andra spelare som kan spela på positionerna jag räknade upp. Torres vill ju vinna titlar så förmodligen lämnar han redan nästa säsong även om jag inte vill tro det. En försäljning av Torres skulle rendera i en hel del pengar men frågan är om inte man försöker prioritera att behålla Stevie och Fernando om klubben nu säljs. Fansen kommer iaf göra sitt för att inte få klubben att sälja dom 2.

« · 1281444 · »