Fotboll

16212 inlägg · 40 ämnen

VM

« · 1266753 · » Till forumet


Sv: VM
Man märker skillnad när det är Tyskland - England och Argentina - Mexiko. Då var det sång och tutorna blev överröstade, nu är tutjävlarna tillbaka till max igen -.-
Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: Tror inget kunnat hjälpa England. Tyskarna hade bara lagt in högsta växeln igen. Capello misslyckas precis som alla andra pga feghet. Vad gör Gerrard och Barry på planen egentligen? Med ett vettigt kantspel hade kanske detta sett annorlunda ut då Tyskarnas offensiv lämnar rätt rejäla luckor just på kanterna. Nu hade man istället Barry/Gerrard som sökte sig inåt i banan varje gång. Ska man spela 4-4-2 eller 4-2-3-1 är det väl rätt grundläggande att man har yttrar. Men Capello är precis som sina föregångare för feg för att bänka någon given stjärna.
Kommentera

Sv: VM
T T: Alltså, jag bara garvar åt Englands "otur" i mästerskapssammanhang. Varför behöver de alltid ha en anledning till varför de aldrig når längre än till kvarstfinal än otur på straffar eller andra saker än att de faktiskt inte är bättre än såhär? Den engelska ligan håller den höga nivå den gör tack vare importspelarna, inte p.g.a de inhemska spelarnas klass. Att man sedan är sämst när det verkligen gäller gör ju det hela bara än roligare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: In med Roy Hodgson, låt honom slippa Liverpool.
Kommentera

Sv: VM

Salle:

Det är ganska mycket som är oklart i England. Varje gång de får bollen ser de vilsna ut och vet inte vad det ska göra. Ingen beslutsamhet och inga egna initiativ. Periodvis hittar de ett momentum, men de faller till slut tillbaks i någon sorts trans där de knappt vet vilken sport de sysslar med. Till skillnad från tyskarna som ser möjligheter istället för omöjligheter när de får bollen.

hade jag varit Capello hade jag blivit så jävla sur att jag försökt banka in vett i dom med en jävla spikklubba..

Hade Lampards mål godkänts hade kanske England fått förlängning. Dom var på väg in i matchen efter 2 -1 målet av Upson. Och vad fan har hänt med Rooney?

Kommentera

Sv: VM

Blizzard:

SUCK !

Kommentera


Sv: VM

65selander:

Har united värvat Muller? I så fall har dom gjort en kanonvärvning..

Kommentera

Sv: VM
aah kärleken för tyskland växer för varje dag som går
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky: Håller med att rätt lag vann. Så jävla bra gjort utav Tyskarnas ungtuppar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: VM
Salle: Så kommer det att vara. Dock anser jag att det är rätt lag som går vidare.
Kommentera

Sv: VM
Tyvärr kommer denna Tysklands-seger inte kännas helt rättvis oavsett hur många mål dom gör. För med 2-2 på tavlan i halvtid så hade spelet sett annorlunda ut.


Kommentera

Sv: VM
Omställningar var ordet.
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky: Kom tillbaka Martin Hansson, allt är förlåtet.
Kommentera

Sv: VM
Någon mer än jag som tror att det här domarteamet dömt klart för turneringen? :)
Kommentera

Sv: VM
Poffa: Se där, det kände jag inte till.
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky:
Klose är inte offside i den situationen.
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky: Fast han kan inte bli offside på utspark.
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky: Vilket offsidemål? Lät du dig luras när de frös bilden för tidigt?
Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: Ska vi gissa att det kommer att bli någon form av ändring till nästa VM?
Kommentera

Sv: VM

Poffa:

Året är 2010 och i ett fotbolls VM kan man fortfarande inte använda Tv - bilder för att skapa en rättvis bedömning om det är mål eller inte. Alla utom domaren  såg Englands 2 - 2. Vilken jävla skandal FY FAN

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: VM
spud:
Point taken! Lyckas vi utrota den mänskliga faktorn, kommer vi gå under med den.
Kommentera

Sv: VM
Lumber Jack: Äää detta är ju charmigt. Förstår inte varför den männskliga faktorn ska utrotas i vårt samhälle.
Kommentera

Sv: VM
Metal Guru: Ännu ett bevis på att fotboll är något man möjligtvis håller på med på sommaren innan de riktiga idrotterna sätter igång.
Kommentera

Sv: VM
Poffa:
Så kan det bli om man inte vill ha måldomare, dito kameror eller teknik.
Kommentera

Sv: VM
Poffa: Synd att det inte blev 3-1 på kontringen.
Kommentera

Sv: VM
Poffa: Ett offsidemål mot sig och en sådan tabbe sen, stackars England.
Men vilken match!
Kommentera

Sv: VM
SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: VM
Tänk hur det jämnar ut sig med tiden.
Kommentera

Sv: VM

Frisco: Nu skall jag sticka ut hakan rejält inför hatmötet klockan 16. Det finns en del saker som talar för England idag trots allt.

1. England gillar inte att föra matcherna i lågt tempo vilket vi såg i  gruppspelet. Det passar lag som Spanien mm mycket bättre. Nu kommer dock  England ställas mot ett offensivt Tyskland fullt av unga naiva spelare  som älskar att anfalla. Det kommer passa England perfekt och man kan  spela på kontring och med snabba omställningar. Julafton för Rooney och  Defoe?

2. Erfarenhet är en annan sak som talar för England. Laget är fullt av  Premier League-spelare som vet vilket oerhört viktigt möte det här är.  Spelare som Terry, Lampard, Gerrard mm kommer inte vika ner sig och de  klarar att hantera den press ett sådant här möte innebär. Gör de mer  oprövade tyskarna det?

Vad tror Selander ? :)

Jag tippar Englandsseger med 3 - 1 Kalla mig gärna Naiv...:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: VM
Kvitteringen kom på straff. Dock inte den solklaraste straffen kanske.
Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: Japp.
Kommentera

Sv: VM

Dream Team:

Ghana på väg mot kvarten just nu. USA är inte ofarliga alls.. Kommer kanske en kvittering inom kort.

Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: 2-1 till de tvåfaldiga världsmästarna blev det. Uruguay kändes genomgående bättre matchen igenom, även om koreanernas intensiva press också ledde till en kvittering. Segern för Uruguay kändes dock väldigt rättvis. Vad tror du om kvällsmatchen sen då? Känns vidöppet enligt mig där jag har svårt att sätta något lag som favorit. Tipset faller dock på Ghana. Det vore skoj med ett afrikanskt lag kvar i turneringen.
Kommentera

Sv: VM

Metal Guru:

Finns väl en hel del rivalitet mellan Chile och Brasilien om jag inte missminner mig. I Eftermiddag tar nog Sydkoreas VM saga slut. Uruguay vinner med 2 - 0

Kommentera

Sv: VM
Metal Guru: Ok, men samma världsdel är det ju, iaf.
Kommentera

Sv: VM
Dream Team:
Mellan Brasilien och Chile är det hundra mil. ungefär lika mycket grannmöte som om Sverige och Slovenien skulle mötts.
Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: Med de slutresultaten skulle vi få två st. "grannmöten" i åttondelarna. Spanien-Portugal och Brasilien-Chile. Sounds exciting =)
Kommentera

Sv: VM

Frella:

Chile - Spanien 1 - 2

Portugal - Brasilien 1 - 1

Rygga :)

Kommentera

Sv: VM

Metal Guru: Jo och Quagliarella förtjänade sitt gula för det. Slovakiske målvakten skulle däremot fått det röda för knytnäven. Det räcker ju trots allt med att måtta spark eller slag för att det ska vara rött.

Skönt att Danmark är ute. Skandinavisk fotboll är fan inte vacker.

Kommentera

Sv: VM

Lumber Jack:

Jag tycker man borde införa världsdels VM.Det bästa laget  från varje världsdel möter varandra i en serie där dom 2 bästa spelar final :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: VM
Metal Guru: Ja det vette håken. Men Afrika har inte direkt rosat marknaden heller, så vi får väl i gammal god kolonialstil ta av dem ett par platser.
Kommentera

Sv: VM
Lumber Jack:
Undrar om hur många platser Europa kommer få framöver i VM..?
Det kan bli jobbigt att kvalificera sig, om man skär ner på platser till förmån för övriga världen...
Kommentera

Sv: VM
mattias - 74: Danmark är rent ut sagt pinsamt dåliga.
Kommentera

Sv: VM

Metal Guru:

Det märks att Hussfeldt är Italienvän. han sa om den Slovakiska målvakten att " jag undrar om han spelat teater hela matchen " vad har Italienarna sysslat med i flera år undrar jag...

Kommentera

Sv: VM
Metal Guru: Italienaren har ingenting i målet att göra. Rätt åt honom tycker jag.
Kommentera

Sv: VM

Frisco:
1) Italien gör mål.
2) Slovakiens målvakt går in i buren för att hämta bollen.
3) Gör det inte tillräckligt snabbt tycker italienarna.
4) Först en, sedan en annan trycker in målvaken längst in i hörnet i nätet, det ser ut som ett regelrätt överfall.
5) I denna palaver trycker/slår målvakten upp en knuten näve mot ena italiernarens ansikte.
6) Folk ylar på direkt slovakiskt rött kort.

Var någonstans finns vett och sans här?

Dessutom säger jag 'mot'.
Jag tror nämligen inte målvakten träffade. Slovaken som kom bakom drar nämligen bort italienaren därifrån, kanske lite bryskt - men ändå.

Kommentera

Sv: VM
Metal Guru: Det kan man säga. En Italienare var orsaken.
Kommentera

Sv: VM
Frella:
Var det inget annat som försigick 'det solklara röda kortet på Slovakiens målvakt'?
Kommentera

Sv: VM
Wayne Gresky: Matchens sista 15 lär ha fått en helt annan karraktär, även om det var rätt kul att se det som hände nu också.
Kommentera

« · 1266753 · »