Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Första gången?

« · 838579 Till forumet


Första gången?
Ungrar om idag inte är första gången som jag hoppas på en Malmö-seger??? Det är ju nästan otäckt.
Kommentera

Sv: Första gången?
Klinth: Ungrar = Undrar för ungrare..... Blä. Feta fingrar, dyslexi och taskigt tangentbord.
Kommentera

Sv: Första gången?
Klinth: Du kanske ska be Danne forma om dem lite med sin köttyxa? Sorry...
Kommentera

Sv: Första gången?
Klinth:

Tycks inte spela någon roll att man sänkt sig till att hålla på några av de normalt sett främsta rivalerna. Dom lyssnar inte ändå!
Kommentera

Sv: Första gången?
Danne_l: Som resultaten ser ut just i nuläget verkar det som att det är Skellefteå som ni kommer att ha inom hyfsat armlängds avstånd. Ja, avstånd nog att hämta ikapp alltså. Vilken pärs det lär kuna bli däruppe till veckan. Eller avgörs allt för er del i mötet med oss här nere? Ja, att ni tar den eller de poäng ni ev. behöver för att komma på säker mark.. ;-)
Kommentera

Sv: Första gången?
Dream Team:

Det avgörs nog innan den sista omgången. Lördagens och måndagens omgång är oerhört intressant inför framtiden. Vi behöver två segrar...
Kommentera

Sv: Första gången?
Danne_l: Vi måste vinna mot Luleå, Timrå och Skellefteå. Det är bonus om vi vinner mot HV också.
Kommentera

Sv: Första gången?
Dream Team: Ja inte många andra resultat som går med oss om man säger så. En mycket underlig säsong i ES måste man säga.
Kommentera

Sv: Första gången?
mok: Otroligt. Precis alla resutat gick emot Frölunda... nu är det hela fyra poäng upp till Mora. Det blir mkt svårt det här.. Slutspel blir enormt svårt nu.
Kommentera

Sv: Första gången?
Allting har gått emot Frölunda hela året. Nu när vi behöver massa poäng så lider vi av att hästhoppningen ligger just här, som vi alltid velat för att det inte ska krocka med slutspelet. Resultatet blir tre raka bortamatcher när vi sitter i skiten och behöver poäng. Visst är det sjukt hur fel allt kan bli ibland.

Allting går som sagt emot oss just nu. Bara att sitta och hoppas. Och stödja laget hela vägen hur det än går.
Kommentera

Sv: Första gången?
audiblegiraffe: Ja, det blir sannerligen inte lätt, det är en sak som är säker. Jag påtade ihop ett litet spelprogram för de aktuella lagen i de kvarvarande matcherna. Frågan är om man ska räkna bort LHC ur den här striden nu? Jag gör det iaf. Såhär ser det ut:

Luleå 71 p.
Mora (h)
DIF (b)
Frölunda (b)
Brynäs (h)
Det räcker nog med två segrar på de fyra sista matcherna för Luleå. Det känns som att man borde kunna fixa det med två hemmamatcher kvar på programmet. Två tuffa lag iofs, men Luleå grejar det.

Djurgården 71 p.
Brynäs (b) (redan spelad. Vinst 3-1 för DIF)
Luleå (h)
Malmö (b)
LHC (b)
Har samma förutsättningar som Luleå. Fyra pinnar och man klarar sig undan kvalspel. Det borde man ha goda förutsättningar att klara av, då man är ett av de starkaste hemmalagen i elitserien. Har en match mindre spelad vilket gör att de måste vinna två av sina tre matcher för att ta de nödvändiga poängen.

Mora 70 p.
Luleå (b)
LHC (h)
MoDo (h)
MoDo (b)
Har ett riktigt tufft spelprogram framför sig. Å andra sidan så är Mora ett av de lag i den här tabellregionen med allra bäst dagsform. Det kan bli strid på kniven här, helt klart. Jag väljer att inte tippa hur det går i de resterande matcherna. Dramatik värre...

Skellefteå 70 p.
Färjestad (b)
Frölunda (h)
HV 71 (h)
HV 71 (b)
Har helt klar det i särklass svåraste spelschemat! Här skulle jag som SAIK-supporter vara livrädd! Nyckelmatchen, och kanske den enda möjligheten att klara sig undan kvalspel, är givetvis Frölunda hemma. Kan mycket väl få en och annan "gratispoäng av HV 71 i slutet, då tabellen för deras del redan kan vara klar. Synd och skam om det skulle ske, men liknande saker har ju hänt tidigare.

Frölunda 66 p.
HV 71 (b)
SAIK (b)
Luleå (h)
Timrå (h)
Ojoj, vem hade förväntat sig det här i september månad? Frölunda näst sist i elitserien, med blott fyra matcher kvar att spela. Som redan nämnts så har man en oerhört viktig match uppe i Skellefteå att fokusera på. Eller ja, de ska ju fokusera på de övriga matcherna med, men om man inte vinner den matchen i västerbotten så är det nog tyvärr kört. De har chans att ta poäng i Jönköping som jag ser det. Seger kan bli tufft, men klar poängchans. Man vinner både mot Luleå och Timrå på hemmais. Motivation går alla gånger före klass i det här läget.

Kommentera

Sv: Första gången?
Dream Team:

Mitt tips är att SAIK ramlar på målsnöret igen som de gjort i Kvalserien ett antal år och att Frölunda reder ut det.

Kom ihåg var du läste det först.
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Tror nog mera på att du är rädd att Frölunda skall hamna i kvalet. ;-9
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Ja, med tanke på hur spelschemat ser ut för deras del så säger jag då inte emot dig, det är helt klart.
Kommentera

Sv: Första gången?
65selander:

Nej faktikst inte, jag tror dom reder ut det. Dessutom så är ju frölunda i Kvalserien garanterat en match som drar fullt i Ejendals så på det sättet är det bra men frågar du mig om jag får välja så tar jag SAIk alla dagar i veckan !!!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Jag läste det inte först av dej har hört det tidigare. Är dock rädd att Frölunda kommer hamna i KS för dom slarvar till det för ofta i matcherna. O fanken vet hur det går i en KS.... lotteri vore säkrare.
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:

det känns ju som om lag som Frölunda eller Linköping skulle vara ännu en större sporre hos motståndarna. Snacka om att bollen ligger hos er i så fall !!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Hockey spelas med Puck,iaf i Elitserien,har du glömt det?
Kommentera

Sv: Första gången?
Bissett19:

Måste du alltid va så jävla dryg :)

Pucken ligger hos Frölunda då.. Nöjd ??
Kommentera

Sv: Första gången?
Klinth: Det blir kvalet för er!!!
Kommentera

Sv: Första gången?
Anders i Budum: Optimismen flödar, heja!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Dryg?Nu hänger jag inte med.......

Jobba puck.
Kommentera

Sv: Första gången?
Frölunda är svajiga.. Det hade varit lägligt att komma in i ett stim som vi hade när vi tog en sex trepoängare i rad i Januari. Med matcher som 7-2 borta mot LHC och 8-3 borta mot Malmö.

Men det är ju inte speciellt troligt. Man blir ju knäpp av mindre saker än att se sitt lag spela drömhockey som exemplena jag nyss drog och när man slarvar sönder en match som mot Modo senast. Och inte alls gör mål som mot Mora två gånger hemma. Två vinster där och slutspelet hade varit grejat nästan.

Men som Forrest Gump sa - Shit Happens.
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Jo men inte ens själva kan vi avgöra detta utan måste ha hjälp. Tror det är SAIK vi skall förbi om vi skall förbi nått lag speciellt efetrsom vi skall möta den men tror att vinner vi inet imorgon så blir det nog så att vi syns ii Scandinavium :)
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:

Intressant läsning i fallet Elitseriens 14 lags system eller inte så verkar Ahdrian ändrat sig. Rädd för att åka ur kanske ??

Se länk !!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Sen skall man ju inte alltid lita på precis allt media skriver men att denna disskusion skulle uppkomma om nått av dom "större" lagen hamnade där nere var ju faktiskt ganska väntad.
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:
Jag vill se Färjestad i den situationen, för att se hur Glennert skulle tackla den ångesten.
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru:

Kommer dessvärre aldrig at inträffa men man har ju sina förhoppninagr om det.. Nån gån i denna tid iaf !!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Det kommer förr eller senare o Gnällert lär ju va värre än Mats "Bonus" Ahdrian vad gäller detta. Men när det kommer e det nog redan 14 lag men då kanske dom önskar 16?

Sen tror jag att det är inte frågan om det blir 14 lag frågan är bara när.
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:

Mitt tips är att de utökar redan nästa säsong eftersom alla klubbar nu verkar vara överens, gäller bara och få se vilka de övriga 2 lagen blir men de 4 första lagen i Kvalserien är väl ett tips =)
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74: Förstår att du ser en möjlighet men så snabbt lär det nog inte gå.
Kommentera

Sv: Första gången?
Stigsson:

Tror du inte ?? De har jag varit på tal om det länge utan att det inte hänt nånting!
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74:
Men serien för 2007/08 är redan lagd och ute på remiss, så det lär man inte riva upp. Blir det 14 lag till nästa säsong, kommer lag 13 och 14 få 0 matcher, och och åka ur, eftersom de inte samlade ihop några poäng.
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru:

Kan man inte ändra =)
Kommentera

Sv: Första gången?
mattias - 74:
Jo'rå man kan ändra.
Men Förbundet är inte lika med 'man'.
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru: 08/09 blir det säkerligen en ändring men den beror ju knappast på nya förutsättningar. Det var ju redan planerat tror jag.
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:
Det tror jag med. Då blir det nog 14 lag i AS också, och serier som går hand i hand omgångsmässigt.
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru: Frågan är bra hur det skall bli med lagen upp och ner mellan serierna då?
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru: Vi var i VF´s situation 1993-94 och hamnade efter 20 omg i ES i Allsvenskan. Guschelöv klarade vi av Boden i finalen och fick stanna kvar i ES. En parantes var att antalet besök på Psykakuten tredubblades av all den ångest som skapades. Vi har även iår drabbats då vårt kära Boltic gjorde respass ur Bandyallsvenskan efter omåttligt stora framgångar under åren även om det var ett tag sedan.
Kommentera

Sv: Första gången?
Svanru:
Är Glennert motvalls kärring i Bandyn också?
Har reagerade han 93-94?
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:
Förstår inte frågan?
Skulle lagen gå upp och ner mellan AS och ES under seriernas gång..?
Kommentera

Sv: Första gången?
mok:
Är Glennert informerad?
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru: ?
Du blandar nog ihop klanen Glennert. Den Glennert som bossar nu är inte samme som bossade 93. Den nuvarande Glennert släppte nog en tår för Boltic ty vi alla värmlänningar gillar alla värmländska lag oavsett idrott till skillnad för er masar. Den gamle Glennert vilar i frid.
Kommentera

Sv: Första gången?
Metal Guru: Ja kan man inte göra så?

Hehe nej jag menar hur man skall göra med kvalserien eller liknande om det blir 14 lag? Skall 2 lag fortfarande kvala och 4 händer inget med? Eller skall 2 lag rasa direkt och 2 kvala?
Kommentera

« · 838579