Eftersom Disney har intagit Scandinavium nu så tänkte jag passa på att fråga om hur det står till med Hästarna vs. Hockeyfinal? Jag menar nu får dom f*n lära sig på GotEvent vad som betyder mest för dom. Hästar i 3 dar eller 25 elitseriematcher + slutspel.
Krockar SM finalerna med Hästarna så uppmanar jag till Demonstration! Nu borde dom fatta att det kan bli aktuellt iaf och boka om Hästarna (ifall det skulle krocka)
Man jag blir förbannad! Varför lägga det där? Lägg hästarna på nåt annat ställe. Eller hoppa på sommaren. Eller på hösten. Varför precis mitt i slutspelet. Spelar ingen roll om det är i semi eller i kvart eller i final. Det ska inte krocka över huvud taget. Brukar det alltid ligga den tiden. Låg det inte senare förr? Runt mitten av april. Jag menar slutspelet i Elitserien ligger ju tidigare nu. Och ändå krockar det. SKANDAL!
FreddanVF: Precis som Liepins säger så är det inte mycket man kan göra åt Hästarna i scandinavium. Glädjs bara att det inte drabbar ev finalspel. Sen antar jag det är lila lätt att flytta ett planerat slutspel som att flytta sen en länge planerad hästtävling,
Grejen är att Frölunda alltid får flytta på sig. Och det är ju tråkigt att Frölunda inte har en egen hall... För GotEvent äger ju Borgen också om det är som jag fattat det. Jag tycker ändå det är skandal. När jag sett Tv bilder från Horse show så är det ju aldrig fullsatt. Det är det däremot garanterat i ett VF slutspel. VF behöver en egen hall. En med plats för sådär 14 - 15 000 åskådare. Synd bara att det aldrig kommer bli verklighet.
FreddanVF: Fast egentligen är det inte så att någon får flytta på sig. Hästarna har bokat hallen och det har inte VF. VF vågar nog inte heller boka hallen innan säsongen för ifall de skulle missa en final eller semi skulle det nog stå dem dyrt att ha hallen bokad.
Kan ju hoppas att VF någon gång i framtiden antingen kan köpa Scandinavium eller få en egen hall. Guldgruva!:)
liepins: Ser jag hellre då att dom köper scandinavium, ingen annan arena, scandinavium är den enda!! Skicka hellre dom vandrande hamburgarna till Frölundaborg :)
liepins: Jovisst jag vet att hallen är uppbokad av dom j-vla hästarna. Men det är ändå så... Frölunda har legat i toppen hela året och kommer antagligen gå långt i ett slutspel. Isf tycker jag dom borde kompenseras med gratis matcher i Scandinavium om det blir så. Så att finalerna blir utan hyra eftersom GotEvent ändå får det som säljs i matväg? Är det inte så?
Att fixa egen hall eller köpa loss Scandinavium borde ju inte kosta jättemycket??? FBK byggde en om sin hall till en hypermodern hall för 8000 åskådare och fick betala vad var det 100 miljoner? 150?
Fick Färjestad och HV sponsorer så borde Frölunda kunna med hjälp av sponsorer och annat och banklån kunna köpa loss Scandinavium för 100 - 200 miljoner?
Sen alla rockkonserter och allt som man skulle tjäna det på. Men det skulle väl aldrig GotEvent ge upp nä, då är det bättre att flytta på Frölunda >:(
danoj: Problemet är att Frölundaborg sväljer inte hästtävlingarna. Det kanske inte är fullsatt men mycket folk är det sen brukar dom ju ha massa saker inne i mässan oxå.
Gotevent skulle förlora på att inte ha hästarna eftersom det är deras egna event, dem får alla biljettintäkter etc, samt är ett av deras större evenemang under året.
Mer häst till Scandinavium, det skulle va underbart att få fler avbrott under säsongen! Jag menar vad är en spännande hockeymatch där vi får se Jensa spöa skiten ur motsåndaren, där vi får se Henke/Norrena rädda omöjliga skott, där vi får se Joel, Tolsa, Kahnberg leka, eller för att inte tala om våra gamla hjältar med Carnbäck i spetsen. Än att se en vacker brun häst med en fjolla i sadeln springa runt som en galning. Inte att förlömma deras söta små hjälmar.
rayar: Ja men om det är GotEvents egna grej så är det ju så himla mycket enklare att flytta det till en vecka efter slutspelet. Va fan dom kan ju lägga det samtidigt som HockeyVM det är väl ändå inga hockeyfans som kommer dit och tittar.
liepins: Ja usch! du är en sån där häst smyg fans va? svikare eller? nä hehe. Men är det europaturne kan dom ju byta med nån. Nu var det väl Globen Horse Show. Är det 3 månader innan det är Göteborg då eller vart är dom imellan här och Stockholm?
FreddanVF: hehe...nja jag har vart som dig. Upprorisk men tagit reda på fakta och vet därmed hur det ligger till. Och tro mig. Det kommer inte ändras förren staden tackar nej till Horse show...som sagt stålars.
liepins: Finns det något mer inspirerande än att träffa polarna, ta några öl innan man beger sig till Scandinavium för lite underhållning i världsklass. Atmosfären är sprakande, man beger sig till ståplats, viftar med halsduken och njuter av det man ser längre ner... hästar.
Patrik87: )6 när Luleå vann Sm guldet spelades finalen i FRölundaborg iaf så det e nog mycket möjligt att dom har hästhoppning under semi/final det är väl en årligt återkommande show
Är det nån som vet vilka summor det rör sig om? Hur mycket betalar VF för en hockeykväll i scandinavium till Got event? Hur mycket måste Vf betala för en kväll i borgen?
Krockar SM finalerna med Hästarna så uppmanar jag till Demonstration! Nu borde dom fatta att det kan bli aktuellt iaf och boka om Hästarna (ifall det skulle krocka)