HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

1258127 · » Till forumet


Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

Kul med E4-Derby i finalen!
En riktig överraskning. :0)

Kommentera


Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

Om alla i det stora landet i öster håller tummarna. Hur många tummar blir det det då?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=71741086721]Björn Melin Om Matcherna På Hovet Och Globen -"Det Är Mäktigt"[/url]

Kommentera



Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=69951295489]Patrik Ross Om Finallagen, Adam Almquist, AIK Och Leksand[/url]

Kommentera

Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

För fjärde gången ställs HV mot Djurgården i ett SM-slutspel. De andra tre gångerna har det uteslutande handlat om kvartsfinaler. Det första mötet tog HV hem med 3-0 i matcher. Sedan har det blivit en femte avgörande respektive en sjunde avgörande, som DIF tagit hem båda gångerna.

Efter 15 matcher finns det ett litet övertag för HV (matcher, vinster, förlorade, otw, otl, målskillnad).

HV71 15  8  7  2  2  42-38
DIF   15  7  8  2  2  38-42

Hemma:

HV71 6  3  3  1  2  15-12
DIF   9  4  5  0  1  26-27

Hur man än vänder och vrider på detta så finns ett litet plus för HV, totalt, hemma och borta.

Något som är smått roligt i sammanhanget är att HV, trots 26 säsonger i ES, så har man aldrig lyckats nolla DIF i en grundseriematch. Däremot har man under de här 15 slutspelsmatcherna lyckats med det konststycket 3 gånger. Kari Takko (97/98-99/00) har gjort det två gånger och Stefan Liv en gång.

Senast lagen möttes, den 13 mars 2003, så nollade DIF HV på Hovet med 3-0 när man vann den sjunde och avgörande matchen. I DIF:s mål såg vi då Joaquin Gage, som DIF hämtat i skotska Ayr, men som även hade erfarenhet från Edmonton Oilers.


2xTakko


1xGage

Kommentera

Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

distanserad:

Hehe, först och främst betraktar jag mig som ytterst lokalpatriotisk, men sedan är det väl som ringar på vattnet, Södra Vätterbygden, Länet, Småland till den yttersta gränsen av patriotism, Götaland.

Louise hade förmodligen varit en fena på hockey, om hon nu valt detta. Säkert i klass med den stora sportsmannen, Magnus Johansson. Äras den som äras bör.

I en prioritering, så ser jag ju helst, att regionen, Norra Götaland, är den som är ledande i svensk hockey, så visst utan LHC och Frölunda så blir konkurrensen svagare. Men för den sakens skull kompromissar jag aldrig :-)

Är du färdig med årets badbollar än?

Kommentera

Sv: Inför Finalen 2010 - HV71-Djurgården

Et tu Brute: Intressant att du lägger upp en Linköpingsprofil. Har alltid misstänkt att du har ett svagt hjärta för LHC.

Kommentera


1258127 · »