IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Apropå nånting...

« · 2414870 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Tarasov:
Det skall vara Ryan Miller
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna:
Tolkar det som att målvakten fortfarande inte är tacklingsbar men att det får ske kontakt, om de är utanför målgården. I just den här situationen försöker JD bryta in mot och när er målis kommer utanför sker kontakt men det bedöms inte som en tackling såvida han inte uppenbart söker en tackling.

Kolla Milan Lucic hits Tim Thomas apropå tackla målvakten, lär finnas på youtube
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Färdkost: Håller helt med dej Sebastin Ohlsson är mycket bra spelare särskilt i Box Play då han spelarde med oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Såg du inte hur våra stjärnskott Ohlsson och Mannberg lekte in 4-2 och 5-2? DET var som att plocka godis från barn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Calleballe: Såg du inte hur vårt stjärnskott Schilkey lekte in 0-1? Det var som att plocka godis från barn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Calleballe: Då ljuger dom för oss vanligt folk som inte läst varenda parameter i regelboken, det sas att målvakten inte är tacklingsbar förut iaf.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Antar att du fortfarande inte läst regelboken, så jag skickar ett inlägg från modos forum så slipper du leta själv och även kanske lär dig något!

”Josh går förbi sin back och bryter på kassen, Joona är utanför målgården där kontakt uppstår, uppsåtet är inte att skada utan att göra mål. Kontakten är varken hård eller medveten på ett sådant sätt att försöka skada målvakten.

Regel 67 – Goaltender interference

BEDÖMNINGSDIREKTIV
Domarens bedömning om huruvida målvakten har hindrats tillfälligt ska skilja beroende av målvaktens position. Målvakten ska kunna känna sig trygg i att kunna utföra sitt arbete utan att bli störd så länge målvakten befinner sig i målområdet. Om målvakten däremot väljer att befinna sig utanför målområdet (t.ex. med sina armar och händer), ska domaren ta hänsyn till att den delen av banan även tillhör utespelarna:

Målvaktsstörning där kontakten med målvakten sker utanför målområdet:
Om målvakten självmant väljer att placera sig delvis utanför målområdet måste domaren anta att målvakten förstår att det görs på egen risk.


BEDÖMNINGSDIREKTIV
Goaltender interference ska utdömas om förseelsen är att anse som uppenbar för alla, fördelsskapande eller skaderiskerande:


Situation 2:
Aaagaard blir crosscheckad in i motståndarlagets målvakt av motståndarlagets försvarare före målet:



BEDÖMNINGSDIREKTIV
En anfallande spelare som tacklas eller knuffas av en försvarande spelare in i en målvakt ska inte anses bryta mot denna regel under förutsättning att anfallaren gör en uppenbar ansträngning att undvika kontakten.”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Så det du menar är att en målvakt kan kasta sig ut ur målgården framför en spelare och kräva en utvisning?😆

Sedan att kalla er själva effektiva och farliga när ni ligger 4a i serien i skotteffektivitet (4%!!) bakom modo är lite komiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Calleballe: En målvakt är aldrig tacklingsbar. Men modo spelar väl efter sin egen regelbok så då kan jag förstå ditt resonemang.

Ja, vi är farliga och effektiva. Skjuta i magplattan vinner man inga matcher på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Läs regelboken först innan du slänger iväg anklagelser på modospelare. När Joona slänger sig framför dickinsson så befinner han sig alltså utanför målgården vilket resulterar i att domaren inte slänger iväg en felaktig utvisning på en modospelare. Sedan att du påstår att ni ”spelade ut serieledarna” när ni drog iväg 2 mål på 5 skott i den period ni spelade som bäst är bara komiskt. Snacka om att vara färgad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: En matchanalys dagen efter, vi spelade nästan ut serieledarna fastän vi gick på dryga två kedjor hela matchen. Det får mig att må bra inför slutspelet. Det är synd att man får fortsätta och köra över målvakter i ligan dock och att denne utespelare sedan får spela vidare och göra mål. Nu åkte vi på en målvaktsskada på grund av överkörnigen som Modos målgörare stod för. Vi hade bara tur att de inte valde att skada vårt stjärnskott Schilkey också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mightyquinn: Bra bild på modos moppepojkar!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Glöm inte Pooley som hängde två igår. Det är väl ingen förvåning att dessa killar är här för att producera? Annars skulle inte Kenttä tagit hit dom. Jag är glad att Schilkey valde Löven före MoDo! ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe2: Vad man tycker kring sport är ju en subjektiv känsla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: nej nej verkligen inte😅 fan vad jag älskar Karlskoga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
cloon: När man börjar en mening med Jag...har man antingen för stort Ego, eller liten styrka bakom sej
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Ja heja löven ! Jag och alla jag känner vill ha upp löven!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Självklart är vi beroende av seriens just nu överlägset bästa spelare. Förhoppningsvis får vi igång produktion på lite fler spelare framöver för det behövs om vi ska bli stabilare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Walle2: Schilkey har gjort en fjärdedel av alla era mål hittills. Att säga att ni är beroende av honom är en underdrift.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Du såg säkert inte matchen mot Vik. Många olika målgörare där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Jojo, men vi är ett kollektiv med flera kedjor som alla levererar. Ni har bara en leading line som ni lever på.

Känns det bekant? ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Woods är en spelare som kompletterar sin lina. Tre av fem bästa spelare är ju från MoDo. Schilkey öser in för att han ÄR Björklöven.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Schilkey fortsätter ösa in mål, snart lika många mål som Woods har poäng. Överlägsen just nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Erik177776: Jo, från många håll.. Men det här var något utöver det vanliga, drygt 12,5 min i BP och 9 utespelare mot sig. Svårt att vinna trots att man är ett topplag då. Dessutom missade de flera solklara på KIK och de skadade två av våra spelare som renderade i noll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klåparna: Bruka låta så när man förlorar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sämsta domarinsatsen någonsin skådad inom svensk ishockey ikväll. Helt jävla horribelt!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
doubleT: Den åldrades inte väl..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sundstrom: Du kan nog hockey bättre än oss andra, hoppas du får ta över sportchefs-jobbet i Löven snart, klarsynt som du verkar vara..

Kör detta intro när ni äntrar isen, jävligt bra låt

www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Gerry Fitzgerald och hans två trillingbröder var med i två Hollywoodfilmer som barn!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Ser inte vad det står men Björklövenrelaterat iaf
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: ni sa samma sak ifjol att Timrå skulle åka ut
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ni är två poäng från negativt kval. Sannolikheten är rätt stor att vi båda spelar i HA nästa säsong. Men kul att ni fortfarande är intresserade av löven 😊

Visste inte att Timrå spelade i div 1 heller!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ni förlorade mot Vita Hästen HAHAAHAHAHAHHAHA, take me home, Vita Hästen roads. Ni har ett jävla korplag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Modoiter och Timråiter är alltid spydiga mot varandra. Men det enda som förenar oss är att vara spydiga mot Löven "fans". Tror Skellefteå supportrar också gärna hoppar in i den debatten. ÖIK fick storstryk och är nog inte heller jätteglada på Löven. Löven förenar Norrlands hockey intresserade. Vackert.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: 3 poäng från negativt kval. Välkomna till Div1
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Iofs kan jag förstå Sundströms analys uppträdde som ett mittenlag i div 1 lördags. Dock skall jag inte ta ifrån er att ni gjorde en bra insats. Gillar Beaudoin och Fortier...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sundstrom: Håller jag inte med om. MoDo är tippade ganska exakt där jag tycker deras trupp håller i kvalitet, 3-4. Skulle ta Bernhardt alla dagar i veckan. Forwards är det bara Marenis och Dickinson som skulle intressera mig och deras målvaktssidan är inte bra utan Tex. Men överskattade tycker jag inte dom är alls.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sundstrom: nja...nu är du väl lite hård, mest överskattade vet jag inte 🤔! Bernhard och Näsén är ju normalt två skickliga backar...tar plats i vilket annat lag som helst i serien...tänker och tror jag 😎!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLoven: Modo är det mest överskattade laget i årets HA och jag skulle inte byta en spelare i deras trupp mot någon av våra spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Klasskillnad...lite oväntat med tanke på att MoDo startat serien starkt...och vi lite tveksamt! Men när vi fick möta seriens sämsta boxplay så behövdes inte mer för att avgöra matchen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hompa90: Den åldrades inte bra hompa. Tänk vilken hybris vi har nu när vi slagit Modo med samma målskillnad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Sluta tjafsa pojkar, tack för god match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Hade önskat mig en match såhär ett derby en lördag. 5-1 och aldrig hotade mot serieledaren. Fysiskt spel är MODOs kryptonit i år igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Tvivlar starkt på det om du får så mycket adrenalin av att trolla på ett hockeyforum.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Till skillnad från dig ditt ökenbo så har jag ju det faktiskt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Lugn nu grabben, det är 8 oktober idag inte 8 april. Ni vinner kanske idag tack vare ett dåligt BP från vår sida. Det kommer förbättras och vi kommer ta in de spelare vi behöver så god ekonomi som modo har.
Förra året hade modo vunnit serien med Sam men tyvärr är Löven fullt av smutsiga spelare.
Fortfarande 2-1 i sm guld. ❤️💚🤑🤑🤑🤑
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Har du inga familjemedlemmar, vänner eller tjej att umgås med?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Keriksson: Vi kommer vinna mot er på samma sätt i vår som förra våren. Tydligt idag att er mentalitet är lika svag som ifjol!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Vem bryr sig om en match i oktober? Återkom i april det är då vi går upp i shl där vi hör hemma medan ni harvar vidare i allsvenskan.
🤑🤑🤑💚❤️💚❤️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Haha satan så lätt match. Är ni såhär dåliga på riktigt? Ser ut som ni håller div1 klass idag
Kommentera

« · 2414870 · »