IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Matchserie Djurgården - Löven

« · 2523198 · » Till forumet


Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Trist som fan. Trodde det äntligen var er tur i år. Vi ses nästa säsong, må bästa lag vinna.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Lövblåsen åkte fram.
Kommentera



Sv: Matchserie Djurgården - Löven
agne: Fler än er faktiskt, enligt dom senaste siffrorna jag såg. Kan tänka mig att vi fått några fler medan ni studsat upp och ner mellan SHL och bakgården.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Har ni fans? Färre nu kanske.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Sörj inte grabbar, nästa år spelar antingen DIF eller Modo INTE i SHL.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Iceman99: Nej såklart, det är ju inte SHL heller :P

Jag menade dock bara att det var skönt att DIF fick en dålig start då jag bävat inför att de skulle komma ut och valsa sig igenom matchen utan ansträngning.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Uppförsbacke måste det vara för båda lagen. Slarvigt och hafsigt och få genomtänkta kombinationer vilket gäller för båda lagen. Skulle aldrig hålla i SHL.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Dvyjns: Är inte ett dugg avundsjuk på dig/er. Vet exakt hur mycket ångest som involveras i ett kval, dock endast negativa sådana.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
dempa: Jag hade ivrat upp mig betydligt mer om löven inte varit så utspelade i perioden. Men verkar ha vaknat en aning nu, hoppet lever ju iaf. Tredje kan bli underhållande, eller bäcksvart XD
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Drömmen lever kvar! Vilket jävla känsloras jag kommer ha ifall det är ett mål som avgör det här för DIF tillslut.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Dvyjns: SÅJA LÖVEN! Kul att det är Mustonen som får göra det med.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Jouna tappade fokus när han på första parkett såg avsaknaden av domarinsats.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Hinken: En tabbe i en otroligt viktig match dessutom. Men vafan, det är bara och vänta ett år till.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
modomille: Det var ju de forna mesta mästarna som gjorde mål...
Om istället en Lövenspelare gör som Kryger gjorde innan målet och Löven gör mål, då UDERKÄNNS målet!!! p g a handpassning!!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Dvyjns: naturligtvis hade man varit rosenrasande om den drabbat oss. domarna missade den helt enkelt, vilket är en gåta i sig med så många zebra-ögon på isen.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Djurgårdsfans är det vidrigaste vi har i svensk hockey. Tätt följda av LHC.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten:

Fast har dom inte blåst för det på isen kan de ju inte ta bort målet. Eller menar du att man ska frångå regelboken.

Missen är att man inte tar den under spelet inte att man ej drömmer bort målet.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
När man ser publiken på Hovet så inser man vilken välsignelse pandemin var.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Blev också förbannad att dom kollade målgården istället för att blåsa av spelet vid den solklara kvartsvarvsrotationen med puck i hand och halvpassen till han på bortre. Blir rädd att vi ska ner i HA med dessa domare nästa säsong, nog för att SHL inte är så mycket bättre, men jag är säker på att dom hade tagit den handpassningen direkt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Dvyjns: Det stämmer att ni är gnälliga men den här situationen måste ju vara den mest uppenbara tabben av domarna. Den här och Mustonens utvisning är de situationerna där jag står på er sida!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Det var väl inte störning i målgården det handlade om.
Den solklara HANDPASSNINGEN till sig själv som föregår målet, GÅR INTE ATT MISSA, när domarna man ser reprisen....
Fucking skandalöst!!!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Hinken: Det snackas en hel del om att lövare är gnälliga när det kommer till domare. Tja, undrar varför?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Så är det. En domartabbe. Är hockeyallsvenskan after all hehe
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
dempa: Jag menar såklart att 2-1 aldrig skulle ha godkänts från början, otydligt av mig. Han vrider sig ett kvarts varv med puck i hand och halvpassar den mot spelaren på bortre stolpen. Uselt av domarna.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Om jag varit Lövare skulle jag faktiskt varit sjukt förbannad just nu. Trist att dem inte kunde döma bort det på grund av Krügers olagliga manöver.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: När dom väl har missat den så kan dom inte göra något tror jag. Men ja en domartabbe.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: men får man verkligen kolla video på en sån grej? det tror jag inte.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Nä det är inte så galet.
Har ingen betydelse heller, även om det dömts bort så har löven inget att komma med, vet inte vad som inte fungerar men de är helt utspelade, tredje matchen i rad.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SuneMangs: Haha bra nog. har fan gått i taket om det drabbat oss
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Galet att 2-1 godkänns. Snacka om hemmadomare!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Björklövens försvar är helt borta emellanåt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Gratis men vi tar det!
Skönt att dif iaf får en liten uppförsbacke
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Jag bor iofs bara i denna bok, eftersom jag skriver så pass lite. Jag tänker mest på hur bra matcher vi skall få i vår hall i fortsättningen. Klart man vill att laget går upp. Därnäst får jag ju hoppas att norr-lagen går bra. Det finns alltid folk som hånar när det går dåligt. Så har det alltid varit. Så kommer det alltid att vara.
Men så länge Löven har säsong, så hejar jag på Löven. Enkelt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Du har aldrig tänkt tanken att det till viss del kan vara befogat..?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Inget ont menat, bara en fråga: Det här ogillandet måste ju komma nånstans ifrån, kan det vara självförvållat tro?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SPOODI: Ännu en troligtvis 10 årig modoit som svarat.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: gråt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Tycker vi tar finalplatsen i två raka matcher nu.. Om inte är jag kluven vilken som går upp i SHL. Inget stort fan av dryga Dif.. Men som Modoiterna uppför sig i sin bok med sånt hat mot Löven och självkkarhet att gå upp får jag nig lägga min röst på Dif. Aldrig läst så mycket hat mot ett lag som i Modoboken...
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Det är ett svårt val. Hur mycket jag än missunnar modo så är nog önskan att få läsa i DIFs forum efter att de blir kvar i HA större. När allt är åt helvete får man hitta lycka där man kan.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: jag kan bara tänka mig den ev. stämning som kommer infinna sig när DIF avgör i Hägglunds på övertid i match 7. Hela Ö-vik slocknar. Jag mår dåligt av bara tanken att se Gapande Garpen fira det, kommer vara självgod som få.

Pizza-Karlin må vara butter men värre än Gapande Garpen är han inte på långa vägar.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag håller med tillfullo. Ett sådant scenario "all over again" repris från 2016, det vill iallafall jag inte se, ÅTMINSTONE INTE om det blir mot Djurgården, med Garpen'fj*nt' vid rodret. Blir det MoDo - DIF hoppas iallafall jag på MoDo.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Jag inflikar att du är helt rätt ute, Modospelarna har bevisat svagt psyke i avgörande matcher speciellt mot Löven!

Det blir stentufft för Modo i finalen mot DIF, jag kan bara tänka mig den ev. stämning som kommer infinna sig när DIF avgör i Hägglunds på övertid i match 7. Hela Ö-vik slocknar. Jag mår dåligt av bara tanken att se Gapande Garpen fira det, kommer vara självgod som få.

Pizza-Karlin må vara butter men värre än Gapande Garpen är han inte på långa vägar.

Vidhåller fortfarande att det är skamligt för svensk hockey att se en final mellan "bönderna" från Ö-vik och de evigt självgoda kotlettfrillorna och "Mesta Mästarna" från Stockholm.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SPOODI: Så kan det mycket väl vara. Styrelsen borde jobba med såna saker hela tiden, det skall alltid finnas ett par möjliga vägar framåt. Men Kenttä har gjort mycket bra och etablerat oss i toppen. Minns att vi fick starta om från början (nästan). Det tar massor av tid, och oss tog det ett antal år innan vi kunde gå upp till allsvenskan igen. Sen etablerade vi oss där efter några svåra år. Men visst borde vi mellan 2020-23 ha kunnat ta oss upp. Men det har gått förr och kan gå igen.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Mezdah: går inte löven upp i år eller nästa år är nog Kenttä borta, tyvärr för er
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
KB65: Vi är inte riktigt off season ännu, då såna rykten brukar florera. Men Kenttä har ju kontrakt över några år till, om jag inte har fel. Svåraste är väl att hitta bra sportchefer, och tränare. Att spelare kommer och går är ju vanligare.
Men vi får nog vara beredda på många rykten, som alla lag.
Jag tror Luleå har bra grejor på gång, så de borde inte agera i besvikelse ändå.
Men först ska vi ge Djurgården en bra match imorgon, innan det blir försäsong igen. Kanske en till också.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Mezdah: Har nyss stött på en del Lövensupportrar här i Umeå som beklagar sig över att det återigen florerar ganska starka rykten kring att Kenttä drar till Luleå efter denna säsong. Schilkey även så.

Måste säga att jag är lite skeptisk eftersom Luleå förlängde ganska långa kontrakt på sina sportchefer/GM för inte så längesen?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Exakt, det roliga är att gå så långt som möjligt. Så enkelt är det. Jag tror egentligen inte det är komplex för Löven, men jag märker en helt annan agenda hos TV-fans jämfört med bland de som går på matcherna i hallen. Det finns helt andra diskussioner, om saker som man aldrig ser på matcherna. Jag tycker absout inte det är grisigare hockey nu än förut, men det verkar som att hockeyn dissikeras in i minsta detalj i VAR-rummet och TV-studion på ett helt annat sätt än förr. Man märker det genom att mediakuben visar "videogranskning" ganska ofta, och att publiken inte kan vara säker på om det är dömt eller ej.
Igår var Djurgården bättre, inte mer med det.

Bara att ge järnet imorgon kväll, och hoppas vi kan prestera den hockey som trots allt finns i laget.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
KB65: Skulle vi gå upp så plockar nog halva Umeå fram MoDotröjorna ur garderoben igen och åker SHL-buss ner till fina Övik.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Björklöven slår ni om ni får möta dem, det är jag tämligen övertygad om.
Jag har dock oerhört svårt att tro att så blir fallet.

Skulle MoDo däremot slå ut IF Skansen skulle det faktiskt betraktas som en lika stor knall som när £yxfällan slog er 2016("Miracle on ice" 2) (fast INTE sett med MoDo-ögon då förstås), och en med Hästlängder mycket större sensation än då USA:s Collagelag vann OS-Guldet 1980 (Miracle on ice 1) mot forna Sovjet.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Modotrogen: Ni har komplex för Löven märker jag.

Jag hade hellre gått till final oavsett motstånd där, hade inte brytt mig vilket lag vi förlorat mot om vi förlorar finalen. Vi har liksom torskat två raka finaler, inte så jag grävt ner mig för de var Timrå eller HV som vann, snarare att vi inte gick upp.

Tar mycket hellre en till final än att åka ut i semifinal nu som vi kommer göra.
Kommentera

« · 2523198 · »