Leksands IF

SHL · 27141 inlägg · 1367 ämnen
« · 1510155 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2012 / 2013

mattias - 74:

Seger med 3 - 2 mot FBK nu är vi klara för Elitserien.

mattias - 74:

3 - 2 till Leksand i början av tredje.

Joakim H:

FBK - Leksand  1 - 1 efter 2 perioder i den första matchen för säsongen. Hersley målskytt för Leksand.

Redigerad kommentar

mattias - 74:

Självklart är Lif en av seriefavoriterna, och det med rätta tycker jag, själv hoppas jag på fler derbyn nästa säsong så ni får banne mej hålla er kvar någon såsong till. Dif går upp o Timrå halkar ur. Leksand missar en given andra plats på grund av en kollektiv kollaps i sista omgången och missar på målskillnad.

;)

zigge:

Om du varit med påläst så hade du vetat att återtåget bara nämnts 2 gånger när det gjordes rejäla satsningar för att nå ES, det är ni andra Supportrar från andra lag och media som använder återtåg 3 , 4, 5, 125 osv. tröttsamt.

Jag har för övrigt också varit lite försiktig med att vara optismist under åren eftersom jag vet av erfarenhet att det skiter sig i slutändan men detta år så ser Leksand ut mer som ett homogent lag än vad de gjort tidigare, inga dyra egoistiska tjecker, inga överbetalda slovaker osv osv. självklart skall DIF och Örebro och Leksand vara favoriter i AS, nånting annat är inte och räkna med att dessa 3 lag kommer först och tar en direktplats till kvalserien och jag säger nu innan säsongen börjat att Leksand spelar Elitserien 2013 / 2014.

Redigerad kommentar

arnio:

Skulle vara kul om det stod endast en eller två leksingar på läktaren. Har nog inte hänt på 55 år. :) Skulle nog vara en ny upplevelse i klubbens historia :)

Men garanterat så skulle det vara två mer än vad vi har när Mora besöker happaranda. Men vi är vana med det från hemmaplan ;)

mattias - 74:Återtåget, del...12? Inga naiva optimister, inte, nähädå!

arnio:

Huvudet på spiken av Niva..

arnio:

det beror ju på vilken dag matchen spelas, vardag blir det nog mest dom som bor i närheten om det inte är en fredag vill säga, Lördagsmatch så är det garanterat mer folk. det tar ju ett tag och köra, är ju 96 mil från Uppsala ;)

mattias - 74: Det blir spännande att se hur många fans Leksand får på matcherna där uppe.

arnio:

Längtar för övrigt till det drar igång. Kommer bli roliga resor till Haparanda för killarna ;)

arnio:

Se nu till och försvar erat Sm Guld. Allt annat än Final är fiasko.

mattias - 74: Heja Brynäs !

mattias - 74: Han måste vara bra. Fick ju för fan en stad uppkallad efter sig i Sydafrika ;)

renen:

Kevin Kapstad klar för Leksand. Vet lite om honom men Salos beskrivning låter ju lysande.

mattias - 74: När han var här i Modo så hände det väl lite mycket runt omkring han. Sen tycker jag att han blivit sämre nu när han spelat i Skaik

Jaha nästa namn att droppas i kommentarerna på mrmadhawk:

Fredde:
2012-04-26 12:09:30
Hannu Pikkarainen på gång till Leksand.

Är han nåt och ha tro?

mattias - 74: Vet inte ens vem det är, men det blir nog bra för er:)

jå1:

Pär Edblom från Örebro väntas bli Leksands nästa spelare in i nästa års trupp. Enligt Mr Madhawk har han synts i Leksand. Känns väl så där... vad tycker Alisandali? ;)

mattias - 74: Ja han är snäppet bättre än selänne;)

Bissett_19:

Nu lutar det åt att Granath kommer. Heja =)

mattias - 74:

Jeff Friesen då?

Peja:

HAHA ja du det där ryktet ;)

mattias - 74: Har Selänne skrivit på än?

Sv: Kvalserien

horcoff:

Nej det gör han inte. =)

www.youtube.com/watch?v=Ukj5j5HFFgY

Redigerad kommentar

mattias - 74: Sedan tycker han inte om att kramas :-)

arnio:

Bibic är en tuff spelande back och grinig. Han var riktigt bra i grundserien och jag tyckte då att han såg mogen ut att för att testa Elitseriespel. Efter att ha bevittnat honom i kvalserien så är jag beredd och ändra mig, han såg allmänt vilse ut och spelade oftast över sin förmåga Timande fick städa gång på gång efter honom när dom spelade tillsammans. Kanske lika bra att han får en säsong till i Allsvenskan. Han är dock en riktig talang som kan bli hur bra som helst. Han är halvserb så hans humör har man ju sett åtskilliga gånger ;)

Redigerad kommentar

mattias - 74: Vilken spelartyp är Bibic då?

arnio:

Salo har sagt att Leksand skall spela ES inom 3 år så det innebär att vi har 2 år på oss. Skönt att se att en sportchef äntligen ser potential i våra juniorer och tror på våra juniorer och vågar spela dom. Delarose kommer bli hur bra som helst. Timande förlängde i  förrgår och det var en viktig pusselbit. Han har varit totalt överlägsen bland backarna. Nu vill jag se att Salo ger delarose ett A lags kontrakt samt att forsberg och Bibic samt hanses stannar en säsong till, då ser det riktigt bra ut. Bibic ryktas ju till er :/

mattias - 74: Jaha det sket sig som vanligt för er i Kvalserien, jag  önskar er dock bättre lycka till nästa säsong. Då får ny gärna byta plats med Rögle för det är ju Leksand vi Brynäsare helst av allt vill slå.

Det känns i alla fall som att ni är på rätt väg efter några år av kaos i föreningen. Du hade rätt i att Ollas är en riktigt bra spelare och han blir ju bara bättre ju längre säsongen lider.

mattias - 74:http://modoiter.se/?p=3521

Är en vecka gammalt rykte

Redigerad kommentar

Metal Guru:

* asg *

mattias - 74:
"Självklart tror jag på mirakel men det ser tufft ut."

Har du kontaktat oraklet Ranelid? 

Svanru:

Leksand var aldrig med i matchen igår. DIF var minst ett nummer för stora för oss. Självklart tror jag på mirakel men det ser tufft ut.

mattias - 74:För en gångs skull höll jag på er men ack fasiken vad nära det var.

P.S. Du håller väl på ett mirakel på ons mot tandkrossarna eller!!

Otroligt viktig match mot DIF imorgon. 3 poäng där och jag vågar tro på Es på allvar. Kommer bli sjukt spännande. Det jag sett imponerar inte av DIF , då är Leksand betydligt bättre. tror på tajt match. Måste sova på nu , om jag kan. Detta är inte bra för hjärtat och framförallt inte för nerverna

Bröderna Abrahamsson i taket imorgon innan matchen mot Timrå.

mattias - 74:Tycker jag ni gör rätt i!

Wayne Gresky:Ähum, han heter väl fortf ENström? :-)  Ingen av småbröderna har närmat sig storebror Tobbe  i Jets, stagnerat i Allsvenskan. Synd

Wayne Gresky:

Ja våra " modokillar " är sannerligen viktiga för Leksand. Nu tar vi Timrå av bara farten imorgon.

zigge: Det är mycket MoDo i kvalserien i år också:

Bofors: Eddie Larsson, Johan Nilsson

Djurgården: Jonas Almtorp, Mario Kempe

Leksand: Tommy Enström, Patrik Hersley, Mattias Timander, Johan Ryno, Tobias Forsberg, Jacob Blomqvist

Rögle: Alexander Bonsaksen, Daniel Sondell, Jonathan Zaar

Timrå: Oscar Hedman, Andreas Molinder

Örebro: Nicklas Dahlberg, Per Edblom, Thomas Edström, Conny Strömberg

(Jag kan mycket väl ha glömt någon.)

mattias - 74: + Timmy, vad har dessa 3 gemensamt?  O var har Salo spelat tidigare? :-) GRATTIS!

Patrik Källstr:

Alltså fy fan vilken kämpaseger. Hersley och Ryno är banans förgrundsfigurer. Otroligt bra defensivt arbete av ryno matchen igenom.

Grattis till tre sköna poäng Leksand :)

Lycka till mot Timrå på Lördag!

Lycka till nu Leksand! Hoppas ni återvänder till Elitserien så vi får mötas i en utomhusmatch :-)

Brynäslegenden:

Sjukt nervös, detta är inte bra för hjärtat :/

Upp med er nu! Saknar er i ES

Patrik Källstr:

Se till att ta steget upp nu. Har saknat att se Brynäs spöa er några år nu :-)

Det måste vara mer vårkänslor i luften i Leksand än på många år??

« · 1510155 · »