High Voltage: Hela säsongen har vi Leksingar fått höra att vi ska åka ur. Men vi klarade oss kvar och nu är vi i slutspel. Jag var i Scaniarinken och såg er Banderoll "Återtåget tur och retur".Vissa spelar slutspel andra gör det inte:)
bennyi: Det kommer från mitt smarta inre....=) Ja, det är mycket tjat om detta... Vi borde lägga det åt sidan och börja från ruta 1 igen.. Det är jag villig att göra iaf..
Jag hoppas på en jämn tuff match ikväll... Må bästa lag vinna...
bennyi: Väldigt tjat om dom anmälningarna... Ni förtjänade dom.. Varför tror du Olsson blev avstäng två matcher för?? Jo, för att dom tyckte det var fult spel.. Kanske t.o.m farligt...
Jag tycker om hårt spel, men med LIF`s spel blir det bara grinigt och ingen bra hockey match, ingen rolig heller.. FBK ledningen vill nog att publiken ska få valuta för pengarna och se en bra hockey match, inte att spelarna försöker slå ihjäl varann och att utv.båset blir överfullt..
Leksands utv.bås kanske skulle behöva byggas ut en aning till nästa säsong... Men se upp så att den inte blir större än eran så kallade hockey hall....
Vargatjutet: Hårt spel har det varit, valp-ylaren, inte fult. Kanske fult emellanåt men lagen i ES är lika goda kålsupare allihop.
Jag citerar dig nu men med lite ändringar: Hoppas att Rådbjer har lite vett att han ser hur LIF spelar så att matchen kan avgöras på spel och inte "den som skickar in mest anmälningar vinner"...
arto lind: Det du säger är bara skitsnack.. Ni vet mycket väl att LIF har spelat sig till en slutspelsplats genom fult spel.. Hoppas ni skärper er till nästa säsong annars har ni inget i ES att göra.. Det var läkaren som gjorde anmälningen och det förstår jag så väl.. Loob håller nog med att LIF spelar fult om man frågar honom...
Men visst, det är LIF enda chans att komma till semi, det förstår jag ju.. Men det är fult, och då får ni ta konsekvenserna.. Hoppas att Rådbjer har lite vett att han ser hur LIF spelar så att matchen kan avgöras på spel och inte "den som slår ihjäl det andra laget vinner"....
gAyL0rD: Vi älskar dig ändå masken!!!!. Hur är det med eran egen superkärring fröken LOOB. Törs inte stå för anmälan på Christer Olsson utan skickar fram läkaren i rampljuset. Skall inte matcherna avgöras på isen och inte bakom ett skrivbort????. Om jag tolkar Färjestads anmälan så måste dom ha varit rädda för Leksand eftersom dom ville ha bort 2 st Lif spelare. Håkan Loob, du har varit stor i mina ögon men efter detta har du skjunkit långt ner i skiten. Inte ens värd att trampa på. Nej hoppas Leksand kan vinna några matcher så att vi kan avancera till semi så gör inte FBK:s anmälningar så mycket.
silver1: Det går kalla rysningar för en FBK:are när man nämner namnet Rådbjer. Jag ringer sjukhuset i Falun, Borlänge och Mora så att de förbereder sig med blodtransfusion etc.
bajenmattias: Det var ju skönt att inte Lodin blev avstängd i alla fall. 2 matcher på Olsson var väl lite väl att ta i men vad ska man göra när slipsnissarna redan har bestämt sig vilka lag de vill ha i finalen.
Jaja jag är inte förvånad... Har du varit med om att de avstängt en spelare så här Christer visste inte ens om att han inte skulle få spela i förrgår.....
Nu är det väl dags att göra sig av med Jardemyr....
Passningen han slår till prestberg i senaste matchen som gav 2-0 till Färjestad är det ju pojklagsklass på!!!!
Under den gånga säsomgen så har enligt mitt tycket Jardan varit totalt värdelös... Hårda ord kan tyckas men det är ju uppenbart att han inte hänger med... Klubban använder han till allt annat utan att spela ishockey med.......
Karl`n är totalt hjälplös.....
Han måste skärpa sig om han skall vara kvar i leksand!!
Om du har hört intervjun så riktar inte masken bara kritik till fbk utan det mesta av kritiken är till diciplinnämnden!!!
Masken sa att han var förvånad hur detta ärendet hade skötts med tanke på att det var på elitnivå.....
Han tyckte det var för jävligt att dret skulle skötas på detta sätt....
I dagens dalademokraten så säger han så här...Jag har hittat 4 fall som var värre än våra, men jag har beslutat mig för att inte sjunka till färjestads lågvattennivå...........
Jag förstår honom till fullo....
Hade FBK blivit drabbad av samma sak så hade säkert Håkan Loob som för mig var en stor ishockeyspelare regerat lika så ddu säger om Masken är ju inte riktigt.. Han har ju helt rätt i det han säger men att han kritiserar FBk är väl inte merän rätt tycker i alla fall jag!!
Jag såg honom som en stor spelare och ledare förut. Efter uttalandet han har gjort nu dom senaste dagarna angående FBK, även om det bara är psykningar. Så ser jag det så patetiskt att jag helt tappat respekten för den killen. Sorligt Masken, att du var så låg trodde jag inte. Att säga att FBK spelat kärringhockey i 25 år. Kanske dax att ni i leksand lär er spela som kärringar då, det verkar ju ge en del framgångar.
Lunkster: Mycket bra inlägg Lunkster, tack för det.
Leksand är pinsama som försöker skada spelare för att kunna vinna en match, och sen verkar dom tycka att det är märkligt att spelaren blir avstängd. Det enda jag tycker är konstigt i det här egentligen är att Olsson fick 2 minuter i matchen, och att inte supervisor domaren tog en anmälan direkt efter matchen, som han borde ha gjort. Sen om Leksingar vill kalla det sandlåda, gör det då. Anledningen till att Masken inte lämnade in 4 anmälningar mot FBK är att han knappast hittade 4 incidenter som skulle rendera i avstängningar iaf, och med det insåg han sin egen pinsamthet och avstog. Bra att du insåg det själv Masken.
Mälarmasen: HAHAHAHA !! Du är grym .. grym! Att ni inte kan spela hockey är ett faktum och att ni ska vinna över FBK är ett önsketänkade, kommer aldrig inträffa. Och innerst inne vet du det du också.
bennyi: Ikväll kan ni köra en ny hejaramsa. Krossa, kör över, mal dem till köttfärs, knäck bena, slå av huvudet, allt är tillåten. Får vi sedan stryk ändå så hänger vi domaren och strimlar honom till fiskmat. Skulle det inte räcka så åker vi till Karlstad och slår snder stan.
Skönt att inte "Masken" sänker sig till Färjestadnivå och skickar massa anmälningar. Han hade hittat 4 incidenter som var värre än Lodin och Olssons men avstår att anmäla. Han har fattat att matchen ska avgöras på plan. Bra Masken. Idag tar vi milleninets första slutspelas vinst (om vi inte får backbrist dvs).
Nu tycker jag att alla drantar ska rannsaka sig själva och sluta skylla ifrån sig. Är det inte domarens fel så är det motståndarens låga nivå. Nej börja spela hockey och bänka såna som Holm o Jardemyr, såna hör inte hemma på en arena. "Kom igen nu FBK o slå ut pajasarna"
Du har aldrig funderat på att skriva deckare, roman eller liknande? Tror du skulle lyckas på ett enastående sätt med din utmärkta känsla för fantasi och uppbyggnad av olika senarier. Tror det skulle passa dig som handen i handsken.
gripen66: Visst.... kalla anmälningar och liknande för fegspel.... dock kan inte dessa avstängda spelare blir förlamade från huvud och ned pga en avstängning.... En crosschecking i nacken, en boarding i full fart eller en slashing i ögat.... det däremot är fegt och borde rendera i spöstraff medelst spottstock.... varför det... jo för att det är fegt att försöka vinna på det sättet, samt farligt, onödigt och så vidare.... Man skall inte behöva sätta sitt liv på spel i en hockeyrink... även om det gäller för vissa lag att hänga kvar i elitserien och med detta argument verkar tillåta vad som helst.
Jag har alltid gillat Leksand pga av deras fans och glada spel... numera är det värre spel än FBKs gamla ryggsäckstaktik som var så otroligt kritiserad för ett tag sedan, vilket idag är en bortglömd pinsamhet.
Är det verkligen så att ni tycket att anmälningar borde ge mer skam än farligt spel??? då låter det ungefär som Hells Angels syn på tjallare....
Någon som ni lyckades få ur balans med ert "fysiska" spel som någon valde att kalla det är just Jenni och Nordan.... och inte så jäkla konstigt.... När ni går in med taktiken att få spelare ur balans via idiotiska tilltag, så förvänta er inte att ngt lag vänder andra kinden till.... och att ni och er taktik sedan är så genomskådade att det är ni som får spelare avstängda är det ingen som tycker är konstigt förutom ni själva....
Lev upp till bra spel och regelmässiga kämpatakter.... då skall jag börja ta er på allvar igen...
BJ: Klassiker... *rodnar* ;-) Ja, även en saktmodig man som Masken kan ju få nog - jag med, även om jag stundtals inte är lika saktmodig...
Det där ynkliga tricket med nämnden rågade liksom måttet kan man väl säga. Om ni nu tycker det det är ovärdigt ett förut finlirande lag som Leksand att plötsligt börja spela lite tuffare än vad vi gjort oss kända för, så det fasen i mig betydligt mer ovärdigt ett lag som FBK att köra parallellmatcher vid skrivbord i Stockholm - och tillika gömma sig bakom sin läkare när man gör det. På den punkten är tom HV renhårigare då deras anmälningar mot DIF (och tvärtom) inte ger sken av att vara annat än från klubben i sin helhet och dessutom ren och skärt jävelskap. Sandlåda alltså - men man erkänner det åtminstone...
Så inte FBK... Där låter man sin läkare (säkert mycket villigt och med hela FBK:s goda minne) agera någon slags "moralisk sköld" för att därigenom ställa sitt låga agerande i någon slags bättre moralisk dager... fast alla borde veta att det är precis samma bevekelsegrund som HV/DIF...
Någon annan slutsats är det ju svårt att komma till när en spelare som enligt läkaren lider av en hjärnskakning från föregående match som ett trollslag är så frisk att han kan delta i nästa - något som inte skulle funka alls om inte "hjärnskakningen" bara var av den typen som bekvämligtvis finns på ett papper i Karlstad för vidare befordran till clownskolan på förbundet...
ELLER så har denne Lindwall åsidosatt sitt läkarkall genom att låta en "hjärnskakad" spelare delta i spel. Något som inte låter troligt - troligare då att det är frågan om en pappershjärnskakning...
Nå, lågt är det i varje fall... klart lägre än att spela lite tufft trots att det går lite på tvärs med spelstil förut. skrivbord, är det er nya spelstil? :->
Vargatjutet skrev: "Det ni kör med är inte fysiskt spel.. Det är fult och farligt spel.. Tackla spelare i ryggen när dom står mot sargen är ju en av LIF favorit tackling.."
Nu vill jag att du visar statistik på hur många "Checking from behind" Leksand blivit utvisade för. För att göra det hela rättvist bör du även kolla upp FBK´s stats för det också...
Vargatjutet: Ja du vargatjut, vad ska man säga? På dig låter det som om Leksand knappt vet vad hockey är eller hur man spelar det spelet. Du skriver om farliga tacklingar bakifrån nära sargen. Om du va och tittade på första kvartsfinals matchen så kanske du såg Marcels Jennis tackling på en Leksandsspelare??? Det var en riktigt ful tackling 1 meter från sargen. Ta och syna i era egna led innan du börjar gasta allt för mycket.
Imorgon vinner Leksand och förstör FBK:s svit i slutspelsmatcherna!
Dragan 2k: Även fast jag är Leksing så tycker jag det är tjatigt att vissa ska kalla han "gnäll" Conny, va fan, tycker det är samma sak som att säga att Leksand spelar fult JÄMT! ;) Tycker f.ö att Tobbe Holm borde skärpa sej betydligt till nästa säsong, pååkningen på wally var fruktansvärt onödig.
Hört att Rönnmark inte dömer matchen imorrn, stämmer der? :)