mattias - 74: Är det inte lite naivt att tro att det officiella pressmeddelande står för hela sanningen. Jag skulle tro att sanningen ligger nån stans mitt mellan aftonbladets sensationsavslöjande och klubbens uttalande.
Faktikst inte alls förvånad. Han var Leksand bästa spelare under förra årets kvalserie men i år har han varit usel , och jag som hoppats att han skulle bättra sig men detta är nog enda rätta vägen att gå.
Modo, Rögle, Djurgården, Brynäs, Skellefteå, Timrå. Alla dessa lag har chans att hamna i kvalserien även om det lutar åt att nåt av de 3 förstnämnda hamnar i KS. Personligen hoppas jag på Rögle, Modo känns för bra trots att tabellen inte ljuger. Leksand och AIK visade så sent som i onsdags att lagen absolut kan ställa till det för ES lagen och då saknades nyckelspelare i bägge lagen.
3:gången gillt heter det som bekant. Sedan om det gäller Leksand får vi se.
Steff: Vänsterhanden tar tillsammans med övre delen av klubban i ryggen. Men knappast i nacken. Det är ingen klar Crosschecking iaf... Från Swehockey... "12.23 2 min BIF 41. WIDING, Daniel SLASH 12.23 5 min BIF 41. WIDING, Daniel CHARG 12.23 20 min BIF 41. WIDING, Daniel GA-MI"
Tycho: hahaha,du är rolig du......Såg du verkligen matchen?????Solklart han kom med klubban före........Konstigt Sjödin sa att det var en crosschecking då :)
mattias - 74: Skitlag, pratar du skit om ditt eget lag? ;-)
Vore kul se matchen på TV men sittter då på en buss på väg hem från Gävle, får bli sportradion om de sänder. Unnar er och Mora ett oavgjort resultat :-)
Som jag skrev så är det bara att ta det med en nypa salt det där med pisslag men tydligen tog ni åt er men som sagt så vill jag triss aopp stämningen lite inför imorgon, sedan är det väl ingen som påstår att vi skall tycka om varandras lag eller hur ??
Nyss hemkommen från grötland, Janne var inte Janne idag, Vopat godkänd, Bellan bra, Petro fortsätter måla, Green helt okej, Elof, synd på utvisningarna (i alla fall den ena) annars mål & det bästa va när han tog en för laget, sånt vill jag se mer av. Andra perioden glömmer vi %#"& snabbt. Härligt att se Karlberg jubla åt klacken.
Du å jag Mattias (se: du å jag Emil) alltså tippat rätt: 2 - 5.
Å i morgon ska vi heja fram blåvita laget igen, blir tufft mot Mora.
Sa jag, nää. Jag sjunger istället: BOXPLAY FRÅN DALARNA, tja la la la.
norrland: lyssnar på SR´s webradio... skåningen är riktigt riktigt dålig! Grötgluggen går i ett och beskriver i princip allt utom spelet. Efter IF´s 5-2 mål hängde rögleiterna med huvudena medans glade leksingar klappade spelare i isen :)
mattias - 74: Varför inte , men Grosek är ändå en okej lirare.. Dessvärrer gillar jag inte Vopat, han har inte gjort nå nytta alls, bara drar på sig massa utvisningar.. Sen mikael Karlberg han måste kliva fram, men han har inte gjort ett skit i kvalet han heller..
11 skott och 2 insläppta för Belfour, det vette fan om man kan säga att det är en stabil insats