Leksands IF

SHL · 27076 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
mattias - 74: Är det inte lite naivt att tro att det officiella pressmeddelande står för hela sanningen. Jag skulle tro att sanningen ligger nån stans mitt mellan aftonbladets sensationsavslöjande och klubbens uttalande.

Gidde:

Tydligen var det inte bråket som var orsaken, utan helt och hållet utifrån sportsliga grunder

Gidde:

Faktikst inte alls förvånad. Han var Leksand bästa spelare under förra årets kvalserie men i år har han varit usel , och jag som hoppats att han skulle bättra sig men detta är nog enda rätta vägen att gå.

mattias - 74:

En spelare mindre i truppen?!

Modo, Rögle, Djurgården, Brynäs, Skellefteå, Timrå. Alla dessa lag har chans att hamna i kvalserien även om det lutar åt att nåt av de 3 förstnämnda hamnar i KS. Personligen hoppas jag på Rögle, Modo känns för bra trots att tabellen inte ljuger. Leksand och AIK visade så sent som i onsdags att lagen absolut kan ställa till det för ES lagen och då saknades nyckelspelare i bägge lagen.

3:gången gillt heter det som bekant. Sedan om det gäller Leksand får vi se.

Metal Guru: Med tanke på att Widing inte har nån hals så satt den nog högt upp på honom... ;P

Steff:
Jag tyckte det såg ut som en rak arm med knuten näve hållandes i en klubba, som träffade Basti.

Den raka armen var fastsatt på högt upp på Widing.

Steff:
Vänsterhanden tar tillsammans med övre delen av klubban i ryggen. Men knappast i nacken. Det är ingen klar Crosschecking iaf...
Från Swehockey...
"12.23 2 min BIF 41. WIDING, Daniel SLASH
12.23 5 min BIF 41. WIDING, Daniel CHARG
12.23 20 min BIF 41. WIDING, Daniel GA-MI"

Tycho: hahaha,du är rolig du......Såg du verkligen matchen?????Solklart han kom med klubban före........Konstigt Sjödin sa att det var en crosschecking då :)

Steff: Han åkte för charging...
Sen var det handsken och inte klubban som tog i ryggen....

Alisandali:

Här kommer sammandrag från matchen ..

65selander:

Tydligen så var segern inte tillräckligt för Kempe o co.

Hoppas att det blir ändring i spelet. De 2 första perioderna igår var minst sagt dåliga, framförallt den 2:a !

Se länk!

Tycho: Crosschecking i nacken är det tillåtet? Var får du roughing ifrån?

65selander: Tycker ändå det är ett löjligt matchstraff, 2+2 för roughing hade räckt...

mattias - 74: Nä ligger nog något annat bakom än bara det sk skottet efter avblåsning.

65selander:

Hehe kan ju iof förstå honom att han reagerar så där men det försvarar inte att man skall trycka opp klubban i nacken !

mattias - 74: Lite övertänd ;-)

65selander:

Ja ni var ju 7 sekunder från att vi skulle ligga 3:a i tabellen . Månsson måste drömma mardrömmar om det där läget :-)

vad gjorde Widing ? Finns det nåt klipp?

mattias - 74: Skitlag, pratar du skit om ditt eget lag? ;-)

Vore kul se matchen på TV men sittter då på en buss på väg hem från Gävle, får bli sportradion om de sänder. Unnar er och Mora ett oavgjort resultat :-)

Tännström:

Som jag skrev så är det bara att ta det med en nypa salt det där med pisslag men tydligen tog ni åt er men som sagt så vill jag triss aopp stämningen lite inför imorgon, sedan är det väl ingen som påstår att vi skall tycka om varandras lag eller hur ??

Pisslag kanske är fel men Skitlag då ?? :-)

Ola:

Notera :-) Ta inte allt personligt är ni snälla!

Nyss hemkommen från grötland, Janne var inte Janne idag, Vopat godkänd, Bellan bra, Petro fortsätter måla, Green helt okej, Elof, synd på utvisningarna (i alla fall den ena) annars mål & det bästa va när han tog en för laget, sånt vill jag se mer av. Andra perioden glömmer vi %#"& snabbt. Härligt att se Karlberg jubla åt klacken.

Du å jag Mattias (se: du å jag Emil) alltså tippat rätt: 2 - 5.

Å i morgon ska vi heja fram blåvita laget igen, blir tufft mot Mora.

Sa jag, nää. Jag sjunger istället: BOXPLAY FRÅN DALARNA, tja la la la.

Powerplay, hmm... nu går jag å lägger mej.

mattias - 74:
Pisslaget?

mattias - 74: Det blir nog du som pissar på dig på Lördag.

mattias - 74: Piss??

mattias - 74: Trodde ni var körd där ett tag...

Alisandali:

Ja, har sällan hört någon ha så dålig koll som denna man. Helt slut.

Vi vann iaf.

norrland: Ja , det var en riktig virrpanna på webbradion .

nyz:

Jag lyssar på samma sändning som du, karln har ju inte ett rätt.

norrland: lyssnar på SR´s webradio... skåningen är riktigt riktigt dålig! Grötgluggen går i ett och beskriver i princip allt utom spelet. Efter IF´s 5-2 mål hängde rögleiterna med huvudena medans glade leksingar klappade spelare i isen :)

norrland:
19:53 2-2 ;0)

mattias - 74:

Verkar som om det står 2-2 i mora,

norrland:

Bra sista period och nu ser det genast bättre ut inför matchen mot Pisslaget på lördag :-)

2-5 nu

Frisco: Nu är vi i Eliten igen ;)

Frisco:

Hur kan du vara före oss :-)

2 - 4 nu!

2-4

Moooorten

norrland: Yes !!!! så rättvist =)

2-3 nu

Nu gäller det att hålla i

mattias - 74: Oki kanske nån vi kan sno tills nästa år !
Kom igen nu klara av detta, sen gör vi 3-2

Projta:

Nu åkte han ut.

Salomonsson är bra som fan i Rögle !

mattias - 74: Sa ju det =) Elof laddar på ;)

Frisco:

Härligt, Fan vad snabb du var ??

mattias - 74: Jonas E. Ja där ser man.

Projta:

Ja nu kan de spela hur de vill. Skiter i om det spelar grishockey

mattias - 74: Är det inte knepigt hur man kan presstera så bra hemma.. sen borta blire helt godnatt !

Men men 1 period kvar, bara hoppas att Elof laddar ifrån röd =)

Projta:

Jo det är det han har spelat bra men Janne Huokko är inte att känna igen!

mattias - 74: Varför inte , men Grosek är ändå en okej lirare..
Dessvärrer gillar jag inte Vopat, han har inte gjort nå nytta alls, bara drar på sig massa utvisningar..
Sen mikael Karlberg han måste kliva fram, men han har inte gjort ett skit i kvalet han heller..

11 skott och 2 insläppta för Belfour, det vette fan om man kan säga att det är en stabil insats

Projta:

vad vi behöver ??

Just idag så behöver vi nån som sätter chanserna. Kanske borde värvat Bartek istället för Grosek ?

« · 1130087 · »