Leksands IF

SHL · 27077 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
sold:
Jo det har ju alltid varit så i alla kvalserier att elitserielagen kunnat åka ifrån lagen från Allsvenskan och därigenom klarat sig kvar. Det handlar mer om inställning än något annat.

sold:

Jo men tempot är väl i regel hägre bland ES lagen men årets upplaga av Mora imponerar inte ett dugg på mig men ni har ju som sagt tempot på er sida men inte spelet.

Dessutom,när man pratar med de flesta radiokommentatorer så säger dom att ES lagen kommer att "åka" i från lagen i allsvenskan.

Metal Guru:

Vi får väl ta sällskap till nån av matcherna då ? vi bor ju nästan grannar :)

mattias - 74:
Nej, enda anlerdningen till att ställa upp i kvalserien för vår del blir att samla fem omgångar med publikintäkter. Det kan vi behöva nere i Division 1.

nyz:

bra att du drar igång lite psykologisk krigsföring innan kvalserien, moringarna är rädda nu tro mig.

Metal Guru:

Självklart går vi opp tror du nåt annat ?? :)

horcoff:
Vi får väl säga grattis till ES-platsen åt Leksand, och för vår del är det väl bara att kavla upp ärmarna i Allsvenskan.

nyz: Det är alls inte klart vilka som skall kvala av ES lagen, sedan att ni önskar att få möta Mora om det blir så, det kan jag bara inte förstå.
Leksand kommer att ha pressen på sig att gå upp.

nyz: Ska bli väldigt kul att mäta sina krafter med Leksand!

Kvalserien
Smyger igång en tråd om det analkande kvalet - vi "kan inte" missa det och knappast vissa ES-lag heller... lägger upp en länk om vad som kan tänkas finnas på andra sidan!

« · 978497