mattias - 74: "Randy Robitaille signed a one-year contract with Timra ik of the Swedish Elite League." Står i kommentarfältet på länken nedan. Tveksam källa, men ändå ett rykte...
nyz: Helt rätt nyz , jag citerar Simons "man vinner inga serier i Augusti och September" .
Fattar inte varför Mattias med flera har så jävla brottom att få ihop laget , vi är inte inne i Januari nu , vi har ju ett helt halvår på oss att hitta rätt spelare .
Absolut men man är ju så spänd på vad som komma skall.
Laget vi har nu är absolut ett lag som klarar serielunken till kvalserien för dit skall vi allt annat är ett fiasko, väl där så måste det in spets och målskytte.
mattias - 74: Varför då? Är du inte nöjd med att vi har ett lag att ställa ut på isen... vissa av våra konkurrenter (läs mora) har det lite sämre ställt på den fronten. Jag ser hellre att vi avvaktar och får nån som verkligen kan tillföra något, än att det blir nån Grosek-typ som tar onödig utrymme och istid.
Rykterna säger att Doell eller Randy Robitallie ( igen ) skall vara 2 namn som Leksand vill ha. Den sistnämnde är dock bara ett löst rykte medans Doell är högaktuell enligt Lundströms tidigare uttalanden.
"släpp sparken" skrek jag. Sen fick jag i minst 30min. förklara mig för Jesper Ollas. Tror att vi nånstans landade i samförstånd och enades i att han och övriga laget skulle skita i förväntningar och högt ställda krav och endast ge allt och göra sitt yttersta för att lyckas. Jag älskar Ollas hjärta för LIF och menar verkligen INTE att såga honom, men hoppas innerligt att man når långt högre än senast...
Hjärtliga grattulationer till Jens och Ingrid på bröllopsdagen - Och tack för att jag fick närvara!
Inte för att jag tror Janne blir kickad av klubben eller att han blir av med C:et för en icke olaglig grej, vem fan gör inte lite rajtan tajtat i sovrummet? tajtan kanske var fel ord men "skit"samma :p
Om detta att Janne skulle bli av med C:et skulle hända, så skulle jag kunna tänka mig Jackman som kapten, rutinerad, lirat i NHL, kan ryta till, har visat ledarskap på isen. Vad tror ni om det?
Klart jag tänker. Karln ger 100 % i alla lägen samt att han också skall vara en bra kille på och utanför isen och det är väl sådana egenskaper som är bra hos en kapten? men som nyz skrev så är han lite väl intensiv emellanåt om nu det är tillräckligt för att inte göra honom till kapten? Vem vill du se ?
wap.hockeysnack.com nyz: Kaksi kyyhkstä sopivat tapaamisen tornimäen. Yksi kyyhkysistä tuli sovittuun aikaan mutta toinen kyyhkynen ilmestyi vasta tunnin kuluttua...
Prestberg är helt klart ett kaptensmaterial men han är lite väl opolerad i vissa situationer så jag tror jag hellre föredrar Bergenström ( Sorry NYZ ) eller varför inte Ollas eller Vopat ?
Metal Guru: Han är och har under en längre tid varit proffessionell och van att separera privatliv och yrkesroll. Han åker knappast runt under match och funderar på om tapeterna i köket verkligen ska vara randiga, rutiga eller gröna! Vidhåller fortsatt att ni gör en större sak av det hela än vad det i realiteten är.
Ponera att han gör ett bättre jobb också borde finnas i åtanke! Det finns spelare som klarar psykningar galant och växer med uppgiften men hur Janne gör vet jag inte. Ang Kaptensrollen så tycker väl jag också att det inte borde påverka men frågan är vad hans arbetsgivare tycker ? I så fall ser jag gärna att de ger C till Bergenström .
nyz: "Varför skulle något av nämnda påverka lagets insats?"
Ponera att han gör ett sämre jobb som kapten än vad han gjort tidigare, därför att han får massa annat icke hockeyrelaterat att tänka på före, under och efter matcherna - sådant som kan tära på psyket.
PappaKeno: Ser inga problem med det... Motståndare, såväl supportrar som spelare får gärna lägga krutet på att göra sig själva till åtlöje - medans vi bär fram laget, så spelar Huokko och resten av de blå-vita hockey. Tror mig veta vilka som vinner på det!
nyz: inte laget men Jan kanske inte kommer må så bra under säsongen. i varje match få höra sånger om dildos och annat skit. Och du kan ju gissa vad Jämtin/Ledin typer kommer åka runt och viska i han öra för att få honom ur balans.
Db_04: Grejen med JH blir inte större eller konstigare än vad VI gör den till... Att det skulle påverka kaptensrollen tror jag inte, då den enbart bör bedömas på vad han gör för laget på isen - INTE vad som han har för favorit maträtt, färg eller annat icke hockeyrelaterat.