Leksands IF

SHL · 27031 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Db_04: den som lever får se! är skeptisk till Bornhammar men Per-Anton och Jonasén lär nog funka bra.

PappaKeno: vinner man matcherna så varför inte...vad gäller bornhammar har Kempe haft han i Skövde så han vet nog vad han får och hur man får ut max av honom.

Db_04: bornhammar blir bänkad eller iväg skickad. Jonasén och Per-Anton sitter i utvisningsbåset? :)

Och Ejendal gör nya storaffärer , se länk .

zeb:
Prestberg & Lill-Eric gör poäng
Jonasén/Bornhammar/Per-Anton ser till att motståndarna inte gör det på valfritt sätt

Weinstock hjälper till lite här å var
Ekman-Larsson och Manne softar på bänken

Db_04: Nja det är nog första gången på många år som man ser nån struktur på värvningarna,Blir helt klart att räkna med i vinter

zeb: det känns som leksand bygger klokt, bra ålder på dom som kommit inga gamla 35åringar med längre skadelistor än meritlistor än iaf

SIVASN:

Zeb har nog inte sagt det så länge =)

zeb:
Det har ni sagt lääääänge nu

Db_04:

Darcy Tucker var det visst han hette. fråga Kapanen :)

zeb: Kan nog vara dags att ta det stora klivet

Db_04: Mycket intresant lag Leksand får i vinter måste jag säga

mattias - 74: Darcy Tucker - dumpad av Maple Leafs

nyz: Jo givetvis är det så. Många klubbar är nog ganska bra på det numera för det räcker ju inte ofta med en lön om man har familj o grejer i släptåg. Skolor måste fixas o gärna jobb te frugan vilket ju är naturligt för allt skall funka så smidigt som möjligt och spelaren skall trivas och därmed spela som han skall.

mok: Leksand har faktiskt på senare år blivit riktigt duktiga på att ordna helhetslösningar åt sina spelare där man inte bara erbjuder spelaren i fråga en bra lön, utan ser till att fru/sambo och ev. barn får sitt också. Petrovicky är bara en i raden av spelare utifrån som stormtrivdes på den lilla orten. Mycket grundat på vad föreningen gjorde för hans barn, där dottern t.ex. fick bra möjligheter till att satsa på sitt tennisspelande.

Det var lite si och så med den varan tidigare. Minns t.ex. att Mike Stapleton var oerhört besviken på IF p.g.a uteblivna jobb och förskoleplatser med engelska som huvudspråk för fru respektive barn. Detta var utlovat och inskrivet i kontraktet, men ordnades aldrig och det faktum att familjen vantrivdes påverkade självfallet hans prestation på isen och slutade i att kontraktet bröts.

Metal Guru: ja det är det ju garanterat. Men frågan e hur mycket mer för att hellre spela i allsvenskan än i ES.

mok:
Kan det vara så enkelt att han fick mer av Leksand än av de ES-lag som ville ha honom?

mattias - 74: Visst styr pengarna mycke men visst är det äbndå underligt när en spelare vill spela i ES eller utomlands o välja Leksand. Visst mer cash säkerligen men säkerligen inte hysteriskt mycket mer än han hade fått någon annanstans.

mattias - 74:

Es och utomlands skall det stå.

mok:

En hög månadslön förstårs skriver han. Nog är det lit bitterhet i den meningen eftersom löven tydligen inte kunde matcha budet . Jag hade ingen aning om det där att han hallre ville spela es än utomlands men de flesta spelare går ju efter plånboken så det är ju inget nytt

mattias - 74: Tyckte inte skribenten va så bitter heller mest undrande vad PA håller på med vilket jag ubndrar med.

Bissett19:

Bitter skribent då ? besserwisser

mattias - 74:

Jag hittade inga bittra kommentarer från några supportrar,länkade du fel eller?

mattias - 74: men man kan ju undra vad som styr om han säger han vill spela i ES eller utomlands o väljer Leksand.... pengar pengar som sagt. Men ser ingen direkt bitterhet i den länken du skickade :)

norrland:

Lövensupportrarna är lite bittra över Per Antons val :)

norrland:

Så klart skall det stå fanns ledig !

mattias - 74:

Fanns ledig...Nu har ju LIF kontrakt med honom :-)

Db_04:

Man skall ju inte tycka om den där typen av bentacklingar jag länkade till. Man kan skada nån för livet även om det inte är medvetet. Hoppas han skärper till sig i LIF bara. Han är dessutom 10:a bland backarna i ES +/ - statistik så det finns absolut kvaliteer ! Kanske är han dessutom den just nu bästa svenska defensvia backen som finns ledig på marknaden ?

Stigsson: har alltid gillat sånna spelare , men de är klart spelar dom hos ärkerivalen så blir det att man ser rött!

Stigsson:

Toukko har jag sett spela massa gånger och han har blivit snällare han med.

Är det denna bentackling som gör att du kallar Lundström för vårdslös? I Slutet av klippet

Skelleftefansen får väl skriva vad de anser om honom. Jag har som sagt sett för lite av honom.

mattias - 74: Du som brukar vara så snabb att döma på hörsägen när det gäller andra klubbar? ;-)

Stigsson:

Jag har sett för lite av honom för att bilda mig en uppfattning.

Db_04: När dom finns i eget lag, då duger det?

mattias - 74: härligt :) råskinn är aldrig fel

mattias - 74: Om ni har gnällt på Tuokko så är han bara en fis i rymden jämfört med er nya kille. Totalt vårdslös.

norrland:

Denna artikel är väl inte direkt rolig att läsa om Lundström.

mattias - 74: Hemsidan nu med... kanske sista backen in då? skulle gissa på att Ullman får chansen från början iaf

Diaz:

Verkar som om dem som har hand om hemsidan har semester men nu står det i Dalarnas tidingar också .

mattias - 74:

Nu är det officiellt på Eliteprospects också.

Db_04:

Enligt svenska fans så är P - A Lundström klar för Leksand men jag väntar tills det kommer opp på Hemsdian.

Välkommer Per - Anton säger vi väl då.

Diaz: mmm , Johan Alcén var faktiskt klar för Leksands juniorlag men i samma veva försvann Fredrik till Västerås för Leksand valde dumt nog att satsa på Marcus Lundell i J20 och Pekka försvann med sen dök han ganska snart upp i Brynäs

Db_04: instämmer! Är Pekka Alcen fader till Johan & Fredrik Alcen?

Eddie Läck blev inte draftad däremot så fick brynäs hela tre målvakter draftade. snacka om att det var dumt att slarva bort Pekka Alcén

svennis: vad jag kan se så har vi ingen back vid namn Brian som är klar för klubben... den som det snackas flitigast om på backsidan är P-A Lundström

PappaKeno: Det visar sig, Mora har ett halvt lag hur ska ni lösa det?

Db_04: Jag svarade Projta när han hänvisade till Brian Fahay som är amerikan, och han hade blvit den tredje i så fall.

mattias - 74: I vart fall en ;-)

PappaKeno:

Vi har 2 backar som håller högre klass än de andra skulle jag vilja säga :)

« · 1047422 · »