Leksands IF

SHL · 27127 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno: Ni har inga alls, hur ska ni lösa det?

Db_04: ni har bara 2 bra backar hur ska ni lösa det?

svennis: Ja men Kevin Doell och Ric Jackman = 2 vem är den tredje transatlanten? Eric Johansson född och uppvuxen i Kanada har svenskt pass och spelar som svensk och räknas därför inte som transatlant.

Tror det kan hända lite efter 1 Juli ;)

Db_04: Jackman är i så fall den tredje.

svennis: vem är den tredje ?eric johansson må vara kanadensare som jag alltid sagt men han har svenskt pass

Projta: Ni har ju redan Jackman och eventuellt Doell. Då denne amerikan blir ju den tredje transatlant och man får bara använda 2 under match. En av dem skulle vara en dyr värvning för att ha på läktaren.

mattias - 74: Denna kille kan vara på G för LIF lika så Kevin Doell ! ska tydligen vara nära vänner de dära två

MorganaLefaey:

Gästrin förvånade mig också. Att han inte vill ha Jönsson är han inte ensam om kan jag lova !

mattias - 74: Måste säga att han inte hade allt för höga krav om Jörgen Sundqvist och Magnus Gästrin är de två första som ploppar upp i skallen på en fråga om vilka tre spelare från Sverige som han skulle vilja se i Leksand.

MorganaLefaey:

Just precis men då har vi 5 ½ då? :)

Hittade en bra intervju med Leksands klackledare.

mattias - 74:
Man kan faktiskt räkna lite olika här beroende på varför du tycker det är bra med svenska nyförvärv. Om det är beroende på vad som står i passet eller om du vill att de flesta skall förstå svenska.

Egentligen är det väl 6 utlänningar redan nu som kanske blir 7st, då Eric J visserligen har dubbelt medborgarskap, men inte pratar svenska.

Diaz:

Bra att Leksand värvar svenskt också. Hiitills har vi 5 utländska spelare, därav 2 danskar. Kommer Doell också har vi 6 mot fjolårets 11.

Jag tror att Per-Anton Lundström blir klart idag, säg att det plingar Star-News sms runt 11.30-12.00 ;) Ni vet vart ni hörde det först ;)

Bra stabil defensiv back som kom 6:a i +/- statestiken i ES förra säsongen!

Välkommen till Leksand ;)

Enligt källa är detta 90% trovärdigt!

87bth01:

Markus Persson uttagen i landslaget

Ryktas om att en center är klar ifrån Amerika/Kanada, ryktas även att Per-Anton Lundström är klar: www.eliteprospects.com/player.php?player=16

Samt att det diskuteras med en högerforward till "första femman"

Första femman skulle då bli:

Jackman - Lundström

Ny - Ny - Prestberg

mattias - 74: Kan alltid hoppas att det blir en Kanadesare ! och slippa de dära slöa Tjeckerna, tycker varken Vopat, eller Groosek va bra eller är bra !

mattias - 74: Ja känns som att värre saker händer ute i stugorna. :)

mok:

Jag är inne på din linje. Vissa hävdar att han tom har spelat färdigt i Sverige ! Tror jag inte ett dyft på.

87bth01: Även om han nu spelat in 2 små snuttar som kommit ut så förknippar iaf inte jag Leksand med porrfilm för dom har ju inget med saken att göra även om han lirar i Laget. Sen lär han säkerligen få höra ett och annat men hoppas bara han biter ihop och skrattar åt skiten.

horcoff:

Intressant spelare verkligen, Kanadensare med vinnarskalle är helt underbart att ha i laget

horcoff: Statistik på gubben.

mattias - 74: Här är en som är i tankarna iaf.

mok: Tror det blir en del fniss i vinter om LIF´s lagkapten åker ut på buttending.

mok:

Det är väl rätt enkelt att göra den kopplingen tycker jag, eftersom en av spelarna i laget har spelat in en porrfilm.

mattias - 74: Förstår inte hur man kan förknippa Leksand med porrfilmer bara för detta :)

mattias - 74: Det tror jag nog :) ;)

Alisandali:

Undrar om Hannula finns i Lundströms tankar ?

mattias - 74:
Ja, de flesta ser nog hellre Leksands spelare på isen än i porrfilmer.

Ola:

Nej nog skall Leksand förknippas med hockey allt.

mattias - 74:
Det Åhman syftar på med "sådant här", är nog inte att han har sex, utan att det filmas. Han vill nog inte att Leksand förknippas med porrfilmer.

Db_04:

Bellmare förlänger och får en signing bonus av superstars. STORT!

mattias - 74: precis,,blir svårt att ersätta huokko..annars får vi ta in den förre spelaren med samma namn Huckoo elle hur han stavas =)

Konstigt att det är helt tyst om Libor & Bellemare!

Projta:

Bra nyförvärv. Hoppas bara huokko stannar nu så vi slipper leta an klassback också för det blir inte lätt.

LillEric är klar för Leksand

Jag tror och hoppas att Janne blir kvar däremot kan dom ta bort hans C.

Fokus kommer ligga på det här ett tag och visst kommer han att hånas av vissa klackar men det grejjar han.

mattias - 74:
Jag tror att om Janne spelar i Sverige kommer alldeles för mycket fokus ligga på saker som inte rör hockey runt honom.
Därför tror jag att han kommer få svårt att göra sig själv rättvisa under kommande säsong. I förlängningen kan detta också inverka på den klubb han spelar i.

Steff:

Det är jag väl medveten om men jag tror han stannar. Förstår ärligt talat inte ens varför Leksand överväger att sälja honom. En sak som han gör privat i sängen kommer ut för allämn beskådning och plötsligt skall klubben bli lidande. Åhman sa följande i DT. " Vi skall inte förknippas med sådant här " Sådant här ?? vadå alla hockeyspelare har väl sex eller ? Tror Janne tycker det är mest pinsamt och jag tror inte han klämnar leksand hur som helst om han nu får vara med och bestämma.

mattias - 74: Han lär nog få höra det i ishallarna runt om i sverige om han spelar kvar i sverige :).......Dom spelare som var med på skandalen på hotellet spelar utomlands, Så han lär nog få höra lite om han fortsätter spela i sverige :)

horcoff:

Den glöms nog lika fort som den där skandalen på hotellet med tre spelare i Landslaget. Varför skall denna kommas ihåg längre menar du ? Vad folk gör i sängen är väl deras bekymmer ?

Metal Guru: Det lär vara en nyhet som inte glöms i första taget.

Metal Guru: OK, sorry. Hockeyn känns inte så het f n...

Fysisk hockey:
Du kör med förra veckans nyheter.

mattias - 74: Ni har inga fler filmer ni kan sprida ut på nätet när ni är intima. Har hört att den senaste är inte alltför fräsch... Ja halleluja för knätofsarna...

Diaz:

en spelare som avgör Sm Finalen är väl alltid välkommen till Leksand, att han tidigare spelat i Mora är av akademisk betydelse.

Eric Johansson verkar vara påväg till våran kära klubb!

Fågel eller Fisk?

Bajs eller Anus?

Bra eller Anus?

Bu eller Bä?

Projta: Han skrev väl på ett 3-års avtal inför förra säsongen har jag för mig. Men vill ryssarna ha honom lär Brynäs få en skön slant.

Diaz: Har inte Brendl nyss skrivigt ett kontrakt med brynäs?

Brendl påväg bort ifrån Brynäs, då åker dom verkligen ut nästa år :D

« · 1046165 · »