svennis: Ja men Kevin Doell och Ric Jackman = 2 vem är den tredje transatlanten? Eric Johansson född och uppvuxen i Kanada har svenskt pass och spelar som svensk och räknas därför inte som transatlant.
Projta: Ni har ju redan Jackman och eventuellt Doell. Då denne amerikan blir ju den tredje transatlant och man får bara använda 2 under match. En av dem skulle vara en dyr värvning för att ha på läktaren.
mattias - 74: Måste säga att han inte hade allt för höga krav om Jörgen Sundqvist och Magnus Gästrin är de två första som ploppar upp i skallen på en fråga om vilka tre spelare från Sverige som han skulle vilja se i Leksand.
mattias - 74: Man kan faktiskt räkna lite olika här beroende på varför du tycker det är bra med svenska nyförvärv. Om det är beroende på vad som står i passet eller om du vill att de flesta skall förstå svenska.
Egentligen är det väl 6 utlänningar redan nu som kanske blir 7st, då Eric J visserligen har dubbelt medborgarskap, men inte pratar svenska.
mattias - 74: Kan alltid hoppas att det blir en Kanadesare ! och slippa de dära slöa Tjeckerna, tycker varken Vopat, eller Groosek va bra eller är bra !
87bth01: Även om han nu spelat in 2 små snuttar som kommit ut så förknippar iaf inte jag Leksand med porrfilm för dom har ju inget med saken att göra även om han lirar i Laget. Sen lär han säkerligen få höra ett och annat men hoppas bara han biter ihop och skrattar åt skiten.
mattias - 74: Det Åhman syftar på med "sådant här", är nog inte att han har sex, utan att det filmas. Han vill nog inte att Leksand förknippas med porrfilmer.
mattias - 74: Jag tror att om Janne spelar i Sverige kommer alldeles för mycket fokus ligga på saker som inte rör hockey runt honom. Därför tror jag att han kommer få svårt att göra sig själv rättvisa under kommande säsong. I förlängningen kan detta också inverka på den klubb han spelar i.
Det är jag väl medveten om men jag tror han stannar. Förstår ärligt talat inte ens varför Leksand överväger att sälja honom. En sak som han gör privat i sängen kommer ut för allämn beskådning och plötsligt skall klubben bli lidande. Åhman sa följande i DT. " Vi skall inte förknippas med sådant här " Sådant här ?? vadå alla hockeyspelare har väl sex eller ? Tror Janne tycker det är mest pinsamt och jag tror inte han klämnar leksand hur som helst om han nu får vara med och bestämma.
mattias - 74: Han lär nog få höra det i ishallarna runt om i sverige om han spelar kvar i sverige :).......Dom spelare som var med på skandalen på hotellet spelar utomlands, Så han lär nog få höra lite om han fortsätter spela i sverige :)
Den glöms nog lika fort som den där skandalen på hotellet med tre spelare i Landslaget. Varför skall denna kommas ihåg längre menar du ? Vad folk gör i sängen är väl deras bekymmer ?
mattias - 74: Ni har inga fler filmer ni kan sprida ut på nätet när ni är intima. Har hört att den senaste är inte alltför fräsch... Ja halleluja för knätofsarna...