Leksands IF

SHL · 27031 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:

BUUU

mattias - 74: Dravel? Ni gillar ju sånt med osportsliga extrapoäng efter att matchen har spelats klart. Det har ju Lundström sagt till DT i veckan. :-)

Vad är det för djälva dravel med Extraperioder dom kör med?

3 - 3 en bit in sista

2 mål av Weinstock och 2 ass av Prestberg

Jag hittade det själv :)

Db_04:

var följer man matchen mot Pelicans ?

mattias - 74: journalisten kanske borde läsa va han skriver innan han publicerar det... Stefan Strand ska vara Peter Strand och Peer Andersson ska vara Peter Strand

mattias - 74:
Ja, man kan ju börja med att fundera över rubriken.

Alisandali:

Vad skall man tycka om det här då?

mattias - 74:
Leksand saknar Daniel Nielsen och Bornhammar... 2-1 till RBK efter 1 period, Karlberg gjorde LIFs mål.

norrland:

rögle saknar Kenny och Thärnqvist ikväll så Leksand kanske vinner.

mattias - 74:
Ovanligt att vi får skador under försäsongen...hoppas att han kan vara med och leka med dom andra pojkarna snart.

87bth01:

Bekymren fortsätter för Prestberg

87bth01: Nu kan jag tyvärr inte stoltsera med att känna till sanningen, men tror att det inte är allt för långt borta att påstå att Bell var en del av Bel4 med tanke på hans ryggbesvärshistorik.

Bolivar:

Masken gör Comeback :)

Jag kom nyss att tänka på Curtis Bell, den där fysioterapeuten/tränaren/vad han nu var för nåt, som Leksand anställde i våras. Var tog han vägen? Var han överhuvudtaget i Leksand? Efter att Leksand presenterade honom på hemsidan hörde man ju absolut ingenting om honom. Någon som vet?

nyz:

Mindre rolig läsning men nu är ju det som står i tidnigen per automatik inte sant enligt dig :)

Alisandali:

Enligt några på superstars forum så skall Jackman komma och ansluta till truppen på Åland redan nu i veckan.

Blir han med hels säsongen månne tro eller är det bara nu på Åland han kommer spela efterosm han är artist och befinner sig i ett annat land ?

nyz: Nej DU får nog hoppas på P Jöback....

Storhonken: Och vi tackar Gud för att DU inte är leksing...

mattias - 74: Tack gode Gud att man inte är leksing!!!!!

Wayne Gresky:

Leksingarna tar "Janne Affären" med ro och trycker TOM upp en T shirt ev !

ett litet tillägg på det tidigare välutvecklade resonemanget;

Det är väl därför tejp finns?

Wayne Gresky: Tycker det där ämnet borde vara slutältat för länge sedan nu..Dock lite märkligt att han först river kontraktet och sedan ändrar sig, kan man tycka.

Dragan 2k:

Aftonbladet är som vanligt ute och cyklar? om de påstår att Janne rivit kontraktet och sedan ångrat sig. River man kontraktet öppet är väl det kontraktsbrott om man inte kommer överens och riva det och sedan återuppta det, vad säger den här tpen av kontraktssituationer ??

Dragan 2k: Han tar bakdörren än en gång verkar det som.

Bolivar: Och nu även officiellt på Leksands hemsida. Interna kommunikationsproblem lösta tydligen.

Vilket skämt.

Alisandali:Läste just att Jan Huokko är klar, - för Leksand! Men det visste ni kanske redan.

Bonäs norra: skulle du veta vad alla hockeyspelare har hemma så skulle du säkert hitta värre grejjer..... nu kom detta ut tackvare nån individ som snodde jannes telefon. är ju inte direkt han som lagt ut det själv.

Alisandali: Jag är morkar sedan 1600 talet, men detta men houkko gick alldeles för långt man kan förstöra folk på det viset.
Fegt att gå på barnen men det var läl barn som gjorde det antar jag.

spud: Det är väl tur för LIF att Pelle P tar J. H´s roll i laget fast han inte är lika bra på backchecking.

Db_04: Det troliga är väl att AB var tvingat att skriva att han lämnade LIF, och då var de även tvingade att få med en anledning. Och den anledningen som alla vet om kan de ju inte gärna skriva, främst för att det skulle drabba hans son. Därför var deras lösning väldigt smart, ingen drabbas som inte klarar av det. Och de som är intresserad av LIF vet den riktiga orsaken.

lechef:

Så ja nu lugnar vi oss med rövskämt annars åker suddigumit fram.

Db_04: Varför skulle han vilja spela för Sarpsborg, ligger inte det i arslet av världen?

Projta: om det är någon konflikt så har det säkert med den här andra soppan att göra

norrland: Ja men varför skulle ha han då skriva ett långt kontakt halv året före ? om det var sådan konflikt...
Nej detta handlar om de dära andra skiten

Sägs att Janne ska spela i Sparta Sarpsborg

Tråkigt att Janne slutar men han har säkert några baktankar...

Projta: Det tror inte jag heller, eller hoppas inte det iaf.

Det kom dock oväntat tycker jag.

Projta:

Det tror inte jag heller.

norrland: Enligt Aftonbladet, så äre styrelsen det är konflikt med !
Men ja det tror jag väl knappast ändå .

#länk

Synd att det har blivit som det blivt med Janne och allt runt omkring.

Hade inte någon bra känsla för backuppsättningen. Kan ju säga att det känns ju inte bättre nu när Janne lämnar in handduken.

Hoppas på en värdig ersättare - ser dock tunt ut med backar på marknaden.

Rock on Janne!

Alisandali:

Fy fan säger jag at inte hans son ens skall gå i skolan utan att de skall få höra massa skit.

En kompis till mig som jobbar på en mellanstadieskola i Borlänge berättade att det kom en 6:e klassare och visade " incidenten med Janne för honom på rasten ! Hur kan mellanstadiebarn få ha sådan saker på mobilen ? Antar att det är äldre syskom som skickat eller äldre vänner. Han har meddelat skolledningen , frågan är vad dom gör åt det. Förmodligen ingenting.

Bara att hoppas att Janne går vidare i sin karriär så småningom för han lämnar ett stort tomrum inom Leksands IF.

87bth01: Jo det står ju något riktigt elakt på flashback, hoppas det inte stämmer utan att det är andra skäl!

87bth01: Pricis vad jag fick höra ikväll på telefon , grabben hans har inte haft två lätta dagar i skolan och vägrar visst gå tillbaka dit .

spud:

Kan ju ha att göra med att skolorna börjar i dagarna och att hans ungar därmed fått höra en del skit.

Projta: i Munkfors... Micke Kovacs

mattias - 74: Och vart hittar vi en lika bra lirare som janne ?

mattias - 74: Helt omöjligt att svara på, men för det första hade jag ju aldrig i livet skrivit på för LIF. :)
Jo naturligtvis bryter han kontraktet för att det är jobbigt, menvarför just nu? Och inte för nån vecka sen? Måste handla om träningsmatcher.

« · 1060792 · »