mattias - 74: Jag tycker klubben gör helt rätt som plockar tillbaka Petter Ullman på try-out. Får han vara skadefri är han i mina ögon en habil allsvensk back.
Så som jag har förstått det så har Ullmans 2 senaste säsonger förstörts helt av skador. Han var bra i Elitserien tycker jag och jag är glad att han fått "Try-Out"-kontrakt... Hjärta har han och nu har han sommaren på sig att visa om han även har kunskapen! tror han kan bli en bra, defensiv back. Med vår skakiga defensiv så skulle det kännas lite skönt med en stenhård, tokdefensiv back faktiskt!
Metal Guru: Som grädde på moset blir nog Andreas Johansson nästa förvärv. Vi får nog åka till Leksandsskogarna och hjälpa till med bärplockningen så de får råd att behålla Andreas och Pelle kontraktstiden ut :)
Det gör ingenting om han gör 30 mål i Allsvenskan bara han lägger av att spela så förbannat fegt. Hoppas han får en rejäl lektion om vad som gäller när du skall representera sveriges bästa hockeylag.
Håller med dig. Jag tror att detta är en bra värvning. En kille som vet var pucken ska in. Bara han inte fått för sig att man kan lalla omkring och göra ca 30 mål. Sen må det vara lite surt att han kommer från FBK...skitsamma. Nu ska han spela för LIF.
norrland: Alltså... Jag var inte stormförtjust i ryktet om Pelle, men ser ändå potential i denna värvning. Jag bearbetar hela tiden mina tidigare intryck av honom mot kommentarer om och av honom. Bl.a. det att han gått hockeyskola i LIF´s regi under 6 somrar och även sökte till hockeygymnasiet i Leksand utan att bli antagen och uttalandet (som man kan ta med en nypa salt) om att cirkeln nu blev sluten. Han kommer garanterat att producera och kanske t.o.m med rätt gubbar hålla lekstuga. Att jag ogillar filmningar, fegfasoner och fbk vidhåller jag dock fortsatt.
nyz: han gick ut i pressen när han lämnade munkfors för FBK där på 90-talet att hans favoritklubb var Leksand och idolen Färjestads Håkan Loob.....tror det var nån intervju med blaskan
Jag tycker klubben gör helt rätt som plockar tillbaka Petter Ullman på try-out. Får han vara skadefri är han i mina ögon en habil allsvensk back.