Leksands IF

SHL · 27125 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74:
Jag tycker klubben gör helt rätt som plockar tillbaka Petter Ullman på try-out. Får han vara skadefri är han i mina ögon en habil allsvensk back.

87bth01: han platsade knappt i Almtuna... imponerade knappt i TEAM Uppsala

Db_04:

Jag håller med Ullman måste höja sig avsevärt om han skall få ett kontrakt i Leksand. Jag tror inte han lyckas!

mattias - 74: kanske nått för BHF eller Hedemora

Db_04:
Det berodde kanske på skadorna?

Så som jag har förstått det så har Ullmans 2 senaste säsonger förstörts helt av skador. Han var bra i Elitserien tycker jag och jag är glad att han fått "Try-Out"-kontrakt...
Hjärta har han och nu har han sommaren på sig att visa om han även har kunskapen!
tror han kan bli en bra, defensiv back. Med vår skakiga defensiv så skulle det kännas lite skönt med en stenhård, tokdefensiv back faktiskt!

Ang. Pelle.P så blir jag bara spyfärdig...

Nån som har nå kåll på denna kille ?!?!

*Länk

Projta: han var hack-kyckling i Frölunda senast han var där men hyllad i VIK.

87bth01: Kan stämma, men som sagt han har ju tryout.... är han kass så får han förhoppningsvis gå

Projta: Han är en bra allsvensk spelare men håller inte elitserieklass, han gjorde åtminstone inte det i Frölunda 06/07.

Nemecek är kontraktlös.... perfekt ersättare till elof? ;)

Db_04:

vad länkade du till nu ?

mattias - 74: klubbens hemsida....står lite längre ner i nyheten

Db_04:
Ja den värvningen vore ju helt överrensstämmande med Mikael Lundströms linje att värva spelare med "anknytning till klubben".

87bth01: kanske han skulle försöka sig på 39 årig Jensa Nielsen då..han har ju anknytning så de smäller om det

mattias - 74:

By the way... Inga spår av "Tofsen" denna vecka på Svenskafans..
Kan han ha slutat?? Antagligen inte men just nu är det tofsfritt...

Djanzon: Skönt att den "tomten" kan göra ett uppehåll , kanske dags att gå in och kolla på Leksands sidan där igen .

Alisandali:

Han skulle ju till thailand tror jag han nämnde vid nåt tillfälle. Hoppas han blir kvar :-)

Leksand väljer just nu mellan att ha kvar Gabbe Karlsson eller värva Fredrik Johansson.. HMM! :S

Jag skulle ta Gabbe alla dagar på året före F. Johansson!

Diaz: ja men gabbe förtjänar lira förstaliga hockey :)

Db_04:

Presskonferens kl 14. Prestberg presenteras som nyförvärv enligt de flesta, dessutom snackas det om ytterligare en spelare från topp 4 i ES.

Eric Johansson ?

mattias - 74: Är det denne du menar ;-)

65selander:

hmm nää inga Skevä spelare =)

65selander:

Webb Tv direktsänder presskonferensen. Det är onekligen nånting stort på g .

mattias - 74: Ejendal ocgh Percy flyttar Leksand till Hyllie?

65selander:

Yeah right :)

65selander:

Då var Prestberg klar då !!

vet inte vad jag skall tycka :-)

mattias - 74: kommer säkert göra några mål i Allsvenskan för er...men låter lite som att det kan bli en dyr flopp värvning också.

mattias - 74: Det verkar finnas kosing i Dalarna, men vad hjälper det när ni fegar ur varje gång det verkligen gäller.

Men grattis till en välbetald målskytt.

PappaKeno:

Dyr är han säkert men gär man 30 mål i es så är sannolikheten liten att man floppar i AS fast i leksand vet man aldrig =)

Tikinmyheart:

2 års kontrakt dessutom!

mattias - 74: Haha. Jag förstår din inre konflikt.:-)

mattias - 74: Ngn förklaring till varför han väljer AS och inte ES?

Tikinmyheart:
ersättning i förhållande till insats?

mattias - 74: Du skulle ha litat på mig när jag berättade det för dig , för cirka en och en halv månad sen .

mattias - 74:
Du ville ju inte ha Prestberg, så det är väl bara att beklaga.

Metal Guru: Som grädde på moset blir nog Andreas Johansson nästa förvärv. Vi får nog åka till Leksandsskogarna och hjälpa till med bärplockningen så de får råd att behålla Andreas och Pelle kontraktstiden ut :)

Tikinmyheart: Nää nu får jag sluta att vara ironisk. Timrå har tydligen värvat nån center Jesper från Vita hästen (Div 1).

Dragan 2k:

Det gör ingenting om han gör 30 mål i Allsvenskan bara han lägger av att spela så förbannat fegt. Hoppas han får en rejäl lektion om vad som gäller när du skall representera sveriges bästa hockeylag.

mattias - 74: Vad blygsam du är Mattias! Sveriges bästa lag... Vi skulle ju för f-n kunna gå in och visa att skåpet är blått i VM!

nyz:

Du din finnjäv*l

Tycker personligen att det är en ruskigt bra värvning! Inte Ryder klass men mål kommer det kunna bli ! :)

Tikinmyheart: Leksand ville också ha han....ja såg han 2 gånger i allettan ....han var inte bra

Diaz:

Håller med dig. Jag tror att detta är en bra värvning. En kille som vet var pucken ska in.
Bara han inte fått för sig att man kan lalla omkring och göra ca 30 mål.
Sen må det vara lite surt att han kommer från FBK...skitsamma. Nu ska han spela för LIF.

norrland: Alltså... Jag var inte stormförtjust i ryktet om Pelle, men ser ändå potential i denna värvning. Jag bearbetar hela tiden mina tidigare intryck av honom mot kommentarer om och av honom.
Bl.a. det att han gått hockeyskola i LIF´s regi under 6 somrar och även sökte till hockeygymnasiet i Leksand utan att bli antagen och uttalandet (som man kan ta med en nypa salt) om att cirkeln nu blev sluten.
Han kommer garanterat att producera och kanske t.o.m med rätt gubbar hålla lekstuga.
Att jag ogillar filmningar, fegfasoner och fbk vidhåller jag dock fortsatt.

nyz: han gick ut i pressen när han lämnade munkfors för FBK där på 90-talet att hans favoritklubb var Leksand och idolen Färjestads Håkan Loob.....tror det var nån intervju med blaskan

Db_04:

Enligt nån tjomme på Svenska fans så skall David Bornhammar vara klar för Leksand. Tjena säger jag!

mattias - 74: Då kunde vi lika bra haft kvar Herman... hahaha Bornhammar är bland det sämsta jag sätt!!

mattias - 74: de låter konstigt... en klassback på div 1 nivå kanske han är

Ryktas om presskonferans imorgon!

« · 1036954 · »