Han gjorde en ful sak vid Nybros bås. På presskonferensen efteråt sa Tornberg ordagrant efter att han sett reprisen att "hade jag varit tränare i Nybro hade jag klappat till honom själv och då hade han inte rest sig det kan jag lova"
Håller med dig om Granath. Kanske dags och skyffla honom till Brynäs så det blir en hockeyspelare av honom. Dem lyckas ju uppenbarligen få ordning på fd Leksandsspelare.
Jag tycker att Leksand har alldeles för stort tålamod med Granath. Man har väntat i flera år nu på att han ska blomma ut. När ska man inse att han troligen inte blir bättre än vad han är nu?
Jag tror att anledningen till att han fått vara kvar såpass länge är att han är en egen produkt.
Spelar ingen roll om du är egen produkt, presterar du inte det bästa så skall du inte spela på den här nivån. Leksand har ambitioner att spela i ES och dit går man inte om man har spelare som Granath och Ullman i laget. Leksand har till April att spela i hop sig och vara som bäst då.
Målvaktssidan är också ett stort problem Läck är nr 1 men manne i Hedemora och Hanses är inte några målvakter som tar oss till ES. Sperrle nämndes och han är som jag ser det en klockren backup till Läck. Dessutom kan dom gott och väl turas om att stå för det skiljer inte så mycket mellan dom. Sperrle har dessutom massvis med rutin från ES vilket väger tungt i en kvalserie.
mattias - 74: Tror det kan vara riktigt att Ollas m.f stannar i ett kval ! de har då ett hjärta som kämpar för allt att Leksand ska gå upp, frågan hure är med en del andra ?
Utan att ha sett matchen igår så kan man efter det man fick rapporterat från Alisandali bilda sig en uppfattning om att Karlberg och Jonasen blir viktiga med sin lite jävlar anamman och den sistnämnde är en personlig favorit för mig med sin fysiska spelstil. Igår körde han tydligne på målvakten och tog en fajt för att tända laget. Mer sådant tack. Det är inte alltid skönspel vinner i längden.
Ali kanske kan berätta lite om matchen igår för oss som inte såg den.
Nu snackas det om att Tomas Johansson skall " förstärka " Leksand på backsidan inne på superstars forum.
Kopierar en text från superstars forum.
"Allsvenska klubbar visar intresse för Johansson......
..... Enligt vad Corren erfar visar bland andra toppklubbarna Malmö och Leksand intresse för backstjärnan. -Just de klubbarna vet jag inte om jag hört något ifrån, men visst är det allsvenska klubbar som tagit kontakt för att kolla läget....
...Enligt uppgifter till Corren finns allsvenska klubbar som är beredda att hosta upp drömlöner för att få Johanssons namnteckning på kontraktet efter jul. (det Lundström snackade om)
.... Jag ska göra en utvärdering om två veckor och sen får vi se hur det känns. Det är kul med matcherna, men än så länge har jag inte fått tillbaka träningssuget. Det måste komma om du ska kunna på elitnivå igen, säger Thomas Johansson."
mattias - 74: Jag läste först "Tomas Jonsson", och funderade egentligen på hur saftig krisen var i ert försvar, hann också tänka att "Åldern passar ju lite grann föreningen" - men så ser jag att ni pratar om en ungtupp.
mattias - 74: Men har Tomas Johansson överhuvudtaget kört någon isträning då i vinter? Om jag inte minns fel så ingick det väl i överenskommelsen om att spela matcher med Mjölby Hockey att han skulle slippa alla träningar och bara behöva spela matcher.
mattias - 74: Det är inte helt fel ändå att få den liraren. Sen tror jag att Tomas gör rätt att han går till en AS-klubb. så helt klart skulle han vara en bra spelare, t.o.m skulle jag villa se C på tröjan där
undrar om Lundström kollar Fransson i LHC? Han petades igår och har tidigare fått sparsamt med istid. Vore väl en hygglig förstärkning för LIF i en ev kvalserie.
Jackman uttagen till Spengler cup. Kanske bra för honom och få lite landslagsspel för Kanada. Så kommer han tillbaks efter jul och är kung som förra året.
HAHA krizan som Back Up i Kvalserien ? Han vill ha 1:a spaden och jag tycker vi kan ha läck som utpräglad 1:a målis. Krizan drar till Ryssland. Hade vi haft 2 ojämna målvakter så hade Krizan varit välkommen eftersom när han är i form kan han stänga vilken match som helst, men nu behöver vi inte honom anser jag eftersom vi skall satsa på Läck.
Alla backar är välkomna känns det som när vi har ullman och Bornhammar i laget. dessutom snackas det om att jackman ryktas bort från klubben men det hoppas jag inte stämmer, visst han har varit usel hiitills men vi vet ju vad han kan då han visade det under kvalserien förra säsongen. Kanske nyttigt för honom att få spela lite med det kanadensiska landslaget och få lite självförtroende.
Alla jublar inte över den här värvningen kan jag säga men personligen tror jag det är en bra värvning. Båda är bra men Läck lär förbli nummer 1. Klart han håller mot ES lag.
Han gjorde en ful sak vid Nybros bås. På presskonferensen efteråt sa Tornberg ordagrant efter att han sett reprisen att "hade jag varit tränare i Nybro hade jag klappat till honom själv och då hade han inte rest sig det kan jag lova"