Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Silly season

« · 2221485 · » Till forumet


Sv: Silly season
Ben Thomas klar enligt Expressen :
Kommentera

Sv: Silly season
Alisandali:

Spännande spelare verkligen 👍🏻
Kommentera

Sv: Silly season
www.youtube.com/watch?v=tQEFeSXZb2s&t=85s

Wow vilken video!!!!! Jag rekomenderar alla som läser detta att lägga 2 minuter och kolla in den :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är det officiellt
Kommentera


Sv: Silly season
Längesen man hörde nationalsången innan en av Leksands matcher :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Lycka till i CHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Skandal att det där bli matchstraff. Perfekt tackling av Bishel men Slovaken är inte redo för fem öre även trots han var puckförande. Ingen axel eller någonting fult....
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: han träffade rätt högt med sin axel, vilket ledde till matchstraffet.. men tycker det var hårt 2+10 hade varit bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: 2+10 hade jag kunnat köpa men hans axel var i normal höjd. Sen är han 195 cm lång så det bidrar till axelns höjd.
Kommentera

Sv: Silly season
Efter mycket om och men så lyckas vi vända 0-2 och 2-3 underläge till 5-3 i öppen kasse.

Spelmässigt är jag väldigt bekymrad då Leksand var långt ifrån tillräckligt bra för att vara redo att spela SHL premiär om ca 2 veckor. Försvaret var ren katastrof emellanåt och det såg ut som när jag kollade HA finalen förra året med alla kontringar vi bjöd på. Till deras försvar så har vi fler CHL matcher att slipa på vårat spel innan SHL premiären.

En annan sak som bekymrar mig är att vår nya första keeper Kaskisuo har under sina 3 matcher hittills verkligen inte imponerat. Allt från lätta mål till rena misstag men även han har lite mer tid på sig att bli varm i kläderna.

Det positiva idag förutom 3p var att våra nya första linare Kloos och Ruohoma fick vara stora bidragare till 3-3, 4-3 och 5-3 målet. Förhoppningsvis ger detta både självförtroende och lugn att kunna fortsätta prestera i kommande matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Hur sköter sig Kloos?
Är Rosen redo för a-laget?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Av det lilla jag sett på försäsongen så tycker jag han lever upp till förväntningar men inte lika bra som Cehlarik var vid samma tid på försäsongen förra året(men det förväntar jag mig inte heller).

Rosen är definitivt redo för en andra eller tredje lina roll i år och kommer nog troligen få det också då jag inte tror det är några nya forwards påväg in (förutom Camper då). Tror Ritola kommer få nöta mycket 13e forward om vi inte får skador.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Min uppfattning med
Kommentera

Sv: Silly season
Nya matchtröjan är presenterad och det är väl egentligen två ändringar jämfört med förra året.

Den första är att Loggan är uppflyttad och förstorad. Jag måste säga att jag älskar denna ändring och det har verkligen gjort vår redan snygga tröja ännu snyggare.

Den andra är införandet av leksandsbandet som använder på vårat tredjeställ förra året. Jag är ganska neutral till denna ändring då jag även gillade dom randiga sektionerna vi haft tidigare på samma ställe.
Uppladdat:

450x300-troja-1.pngtroja-1.png

Kommentera

Sv: Silly season
Här är förra året matchtröja för att kunna jämföra.
Uppladdat:

450x300-troja-2.pngtroja-2.png

Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Snygga även om jag tycker designen på fjolårets vad finare
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Va!! tycker du? Berätta gärna varför du tycker så :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag håller med dig, nya tröjan ger ett mer balanserat intryck.
Sedan skulle det inte göra något om annonserna ovanför klubbmärket försvann.
Kommentera

Sv: Silly season
KulaShaker: I en perfekt värld så hade vi inte behövt sponsor pengar men i dagens SHL så behöver man det för att kunna konkurrera. Med andra ord så har jag inga problem med reklam om det hjälper vår prestation på isen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Som sagt, men det finns andra koncept.
Kommentera


Sv: Silly season
"Leksands schweiziske jättetalang (blott 17 år) kommer lite från sidan men inte ”tokblint”, puckföraren bör förstå att han komma att bli att tacklad, har ett val att göra när han fumlar med pucken, titta ner eller upp, väljer det förstnämnda – och är därmed oförberedd på smällen.

Bichsel jagar inte huvud, driver inte uppåt med armar/axlar, tacklar tungt – men i min värld schyst."


"Så här svarade mig en annan stor profil, KHL-backen Oscar Fantenberg, på Twitter:

"Ej matchstraff. Ingen rörelse uppåt, svart spelare som stirrar puck och kryper ihop och sätter sig själv i dålig situation.""

Analysen dom lägger i artiklen om situationen är perfekt.
Kommentera

Sv: Silly season
Det blev en vinst idag med 3-2 men det jag kommer ta med mig är att spelet har börjat falla på plats. Jag började känna igen laget som kom 3a förra året under stora perioder av matchen och jäklar vad bra Ruohomaa var idag. Med det sagt så finns det fortsatt mycket att jobba på (mest allmänt slarv) och jag är fortsatt väldigt skeptisk till vår nya målvakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tycker han släpper lite konstiga returer men det jobbar dom nog bort, för övrigt tycker jag han är het okej och kommer nog höja sig med fler matcher
Kommentera

Sv: Silly season
En 8e plats landar vi på enligt Sanny i år. Även trots jag är lite mer optimist än så så håller jag med om hans geting betyg.

Målvakter 3/5

Backar 3/5 (Jag hoppas och tror att vi kommer få in en till back under säsong)

Forwards 4/5

Tränare 5/5
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Läsvärd artikel om Leksands nya målvakt
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Vart hamnade Rbk på Sannys lista
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz:

Skulle vilja se hela listan 😀
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Vilken start av leksand mot Bratislava

Heineman drar till Florida efter denna säsongen om inte tidigare

Han kommer få sitt stora genombrott denna säsong
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Nja , bara för han lyckas
träffa mål och puckfan går in en gång , så är han i mitt öga en som missar mera , så NHL får nog vänta ett tag , eller två ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Alisandali:
Sänds er match idag någonstans
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Viaplay och viasat sport extra 👍🏻
Kommentera

Sv: Silly season
Wow då var sista matchen på försäsongen klar och nästa match är mot Malmö i premiären. Men innan vi pratar om det så vill jag sammanfatta denna försäsong som kanske var lite för bra.

Match 1 mot Djurgården: Vi torskar 5-6 på ÖT efter att ha haft 9 ordinarie borta (om jag minns rätt). Vi leder 5-3 med två minuter kvar av ordinarie tid och var det bättre laget men kollapsar och torskar på straffar.

Match 2 mot Frölunda: Väldigt likt match ett så leder vi med 2-0 med fem minuter och var även denna gången det bättre laget (enligt Roger) men kollapsar igen och torskar på straffar igen.

Match 3 mot Färjestad: Jag såg inte denna match så kan inte säga något om spelet men vi vinner med 5-3.

Match 4 mot Bratislava: Vi vänder ett tidigt 0-2 underläge till 5-3 även trots spelet såg ut som HA.

Match 5 mot Trinec: Vi gör en bra match mot ett välspelande Trinec och lyckas vinna med 3-2

Match 6 mot Bratislava: Klasskillnad är bästa ordet att beskriva matchen då vi vinner med 4-2 även trots det kunde varit med mer mål.

Match 7 mot Trinec: Vår bästa defensiva prestation när vi idag vann mot Trinec med 3-1. Synd att vi tar en onödig utvisning på slutet och rånar Kaskisuo på sin första nolla i leksandströjan.

I helhet så tar vi 5 3p och 2 torsk på straffar i matcher vi ledde med två mål inför slutminuterna och enligt mig så var vi bättre laget i samtliga matcher. Det är nästan en sån försäsong som jag brukar vara rädd för när det går för bra och då brukar det gå katastrof i riktiga säsongen när det faktiskt spelar roll.
Kommentera

Sv: Silly season
Pär Arlbrandt har Leksand som 4a i år och han är nog den första "experten" som jag sett tippa Leksand så högt. Man har ju lyssnat på diverse poddar med Arla och tycker alltid han har gett ett vettigt intryck så jag litar mer på han än andra "experter".
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Högst sannolikt är ni ett topplag, svårt att säga var för ofta består toppen av flera lag som gör det väldigt bra och små saker avgår men skulle inte förvåna mig om ni slutar topp-4.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Jag har en önskan att alla nykomlingar i SHL får ett friår likt Leksand och Oskarshamn att bygga upp sig på.
Snacka om att vinna på lotto som förening!!
Var jävligt ödmjuka bara hoppas jag. Finns ingen förening i historien som fått såna frislängar....
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: Jag kan hålla med dig till viss del. Det är väldigt svårt att vara nykomlingen men att alla ska få ett friår känns bara orättvist mot övriga SHL lag om man får kvala även trots man har 2 lag under sig.

Istället borde man underlätta för nykomlingar på andra sätt t.ex göra så att alla lag betalar jämlikt på fallskärm till nedflyttade lagen istället för att nykomlingar som har sämst förutsättningar ska betala det.

Att Leksand och Oskarshamn fick ett friår var ju såklart väldigt gynnsamt då åtminstone någon av oss högst troligt hade åkt ur om man kollar till att ett SHL lag i snitt hade åkt ur varje år sen införandets av dom förra reglerna med BO7 mot HA.
Kommentera

Sv: Silly season
Nu har alla AB "experter" gjort sina tabeller och helvete vad dom inte tror på Leksand ens Ros tror på topp 6. Aja hellre var tippade lågt och överraska som förra året än att vara tippade favoriter och ha press på sig.
Kommentera

Sv: Silly season
Vilken jävla otur..... Dubbla hjärnskakningar i sista träningsmatchen innan premiären. Det handlar om Lang och Verroneau för dom som inte har plus för artikeln. Det står inget om hur allvarliga hjärnskakningarna är men vi kan hoppas på snabb återhämtning.
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: Hade det vart ett annat lag än just Leksand hade det nog inte blivit så, finns nog inget lag som åkt så mycket räkmacka som maslaget gjort.
Kommentera

Sv: Silly season
snushane: Sant det finns något inget lag som har haft det lättare under det 21a decenniet som Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
Med några timmar till premiär så är det dags för mitt tabelltips.

1. Luleå
2. Rögle
3. Färjestad
4. Leksand (Ja jag är optimist)
5. Växjö
6. Örebro
7. Frölunda
8. Skellefteå
9. Djurgården
10. Malmö
11. Linköping
12. Oskarshamn
13. Brynäs
14. Timrå

Guld: Luleå

Åker ur: Brynäs
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tror inte Rbk kommer topp 3, möjligen kring plats 6-9.
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz: Ni slaktade oss iallafall och vi kommer tydligen komma 4a enligt mig xD

Nu med några omgångar in så hade man gjort lite ändringar men Rögle topp 3 hade stannat. Jag tycker ni har ett bra lag på pappret och ni har spelat bra i början på säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tack, det var vänligt. Men säsongen är dock lång, Man vet inte hur det ser ut efter 30 omgångar och lagen har sämre trupper än förra året. Är nog lite överdrivet försiktig i mina bedömningar.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

3 raka torsk men ändå ett fall framåt igår, kvällstidningarna väljer att skriva att Skellefteå krossade Leksand, vet inte vilken match de såg.

Tycker Leksand var minst lika bra om än inte bättre, var ju bara målen som saknades.

Vann ju skotten ganska klart med.

Leksand fick ju en tung start även i fjol men vi vet ju alla hur det gick sen.

Inte alls orolig.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Grejen är väl att man inte kan jämföra mot förra säsongen, andra förutsättningar/annat lag nästan varje år.

Ni har tappat betydligt bättre spelare än vad ni har fått in.

Det kan man inte blunda för.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Med tanke på den enorma press som Leksand hade senast mot Skellefteå, och om bara oturen i avsluten ger med sig, vinner Leksand med en stekhet Kaskisuo i målet komfortabelt mot Frölunda borta nu på torsdag.
Kommentera

Sv: Silly season
Det är bara för Tjomme att öppna plånkan.
Kommentera

« · 2221485 · »