Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen

Tja...

Tja...
Tänk om vi fått VF ändå i kvarten...
Istället fick vi Sveriges bästa lag och respass...

Sv: Tja...
MAStermind: ja tror att VF tar sig i kragen å tar guldet

...nåja...skit detsamma... :)

Annars är det förbaskat lugn på "Silly Season"-fronten f.n.
Inte ett nytt rykte så långt mina närsynta ögon når.

Ett par riktigt bra backar står på min önskelista iaf, fastän det är långt till jul. Sedan en bra förstekeeper...ehhh...Backlund...brrrr...törs nog inte lita på den lösningen...hepp.

Framåt behövs en förstecenter med pondus och hydda. En som är svår att flytta på framför motståndarkassen och som vet var målet är beläget. En tvåvägsspelare med "fina" handleder och bra moral.
F-n att Barkov i Tappara skall vara 38 år... :)

Zcootah: VF tar guld..?

Nä, har hela tiden förordat FBK.
De har smugit lagom fint under grundserien och har ett komplettare lag än VF. Enda osäkra länken är ju målvaktsspelet, men nu tycks ju Wallinheimo tätat igen.

MAStermind: Backlund blir nog inte den som blir ´´förstemålvakt´´ möjligt att dom kör nån grej med 2 bra målvakter.....

Hehe Barkov ska tydligen lägga av...Tappara värvade Modos center Stefan Öhman som ersättare till han...men leksand är ju känt som ´´gubblaget´´ så varför inte barkov? *skämt osido*

Zcootah: Nä, Backlund är ju tänkt som reservkeeper och back-up. Men blir det Petter "Jag har ryggont jämt" Rönnqvist som blir förstemålis? Har svårt med tanken själv och hoppas "Masken" har det också.

Genom åren har vi gjort en hel del kassa värvningar och man är alltid lite orolig i dessa värvningstider...

Har dessvärre inga direkta målvaktsnamn på lager heller. Blir helt klart en utmaning för "Masken".

MAStermind: Jag tror inte Petter blir kvar.... men om man ser det så här ... Frölunda...Varken Norrena eller Lundqvist vill va andremålvakt...en av dom lämnar nog klubben....Lundqvists kontrakt går ut nu...Norrena har 1 år kvar!

Zcootah: Tja, att hoppas på Lundqvist är nog bara en dröm. Varför skulle han köpa ner sig och gå till LIF..?
Lockar verkligen titeln som förstemålvakt så starkt?...Knappast.

Nä, det blir nog en utlänning (som vanligt...).

Tycker f.ö. att vi är dåliga på att rikta blickarna mot Finland annars. Där vi finns många pålitliga spelare att kika efter. Speciellt eftersom vi har 12:anen som tränare.

Satsar man på Rönnqvist river jag mitt medlemskort!
nä skämt o sido...fan vill har ett nyförvärv snart!! =)

MAStermind: Jo visst lundqvist men iaf. Hans utveckling kräver nog att han får spela mycke. men leksand har nog inte råd...

Ja det finns många bra finska målvakter....synd att Jarmo (myllys) börjar bli gammal...han hade vart sevärd =)

t0rre: nej dom värvar nog HSK´s målvakt *ASG*

Zcootah: inge fel på Thomas! ;)

t0rre: iof inte....tyckte det var fel när han blev typ petad i BHF...men men den andra dom har verkar lite ostabil :)

Zcootah: Myllys spelade sin sista match idag då Blues förlorade mot Tappara i den 5:e och avgjörande match i finska slutspelet

NallePhu: ska han lägga av nu eller?

« · 248970