... och inte ska vi släppa in nåt mål den här gången heller. Som någon skrev - verkligeheten har kommit i fatt Mora. Dagens Tips får därmed bli 8-0 efter lite retroaktiv utdelning för LHC.
Vill passa på att hälsa Metal Guru (Guru?) och Mora - Lycka till mot Leksand.
Vicke_LKPG: SSK blir nog svårt vill jag flagga för. Jag har tippat dem som årets överraskning, och de verkar ha fått ordentlig fart under grillerna nu.
Vicke_LKPG: Är inte i sverige då, så jag missar båda tyvärr. Hoppas kunna se dem via satelit dock.
Ja, Fransson är klar 1:a som det är nu. Synd att han fick kapitulera, (men vem fan kunde tro att Ackerström kunde göra såndana saker...) 2:an ska ju inte kunna sitta från den vinkeln, men å andra sidan gör han en bra sidledsförflyttelse - lite för snabbt bara...
BP var grymt. Trist att vi inte kan avgöra matchen tidigare, alt att vi avgör i slutet av matchen. Men ja ja. som sagt, 1 pinne får vara godkänt.
distanserad: ...och verkligheten har junnit ifatt Mora.. :P
Jäkligt skönt att vi har Jonas Fransson i alla fall, verkar vara riktigt bra nu, helt klart ett säkrare val än Stana just nu. Bra BP idag också, vi reder ut dem riktigt bra!
Krossa Mora den tredje och röja järnet i Täjle den femte! Du ska väl dit?
bobbe: Tja, vad är kontrakten egentligen värda nuförtiden? Antingen blir han "utlånad" på något sätt, eller så gör han en "deal" med berörda parter. Tills motsatsen är bevisad föredrar jag att vara pessimist... ;)
Larionov: Med tanke på att Mange mig veteligen har ett gällande kontrakt med LHC måste det brytas först vid en eventuell tripp till annan europeisk klubb (jämför Riksman...).
Tyvärr lär vi inte få se Mange i LHC oavsett vilket. Skattereglerna gör nog att han hamnar i någon annan liga utomlands, annars måste han helt plötsligt pynta svensk brutalsugarskatt på de (i sammanhanget) ynka dollares han skrapat ihop hittills. Och sedan blir frågan om hur han gör. Han fick sin NHL-chans, men tog den inte. Hur reagerar man då rent mentalt? Blir tanken att försöka skrapa ihop lite stålar utomlands, eller satsar man på Sverige och en ev. roll i LHC framöver?
Ingen aning. Men jag tvivlar på att vi får se Mange i den vackraste av alla tröjor den här säsongen...
tk75: trodde vi hade slutat prata om det här, men godmorgon på dig. Om du läser lite tidigare i boken finner du säkert att skadan måste föregås av ett brott för att straff ska utdelas. Eftersom domaren inte ansåg att det var ett regelbrott när han stod bredvid och tittade på, och inte heller när han tittade på video för att vara riktigt säker - så är det knappast så att han dömmer matchstraff bara för att Viktor blir skadad.
Nä kamma dig och kom in i matchen nu. Nog finns det väl nåt annat du kan fokusera på nu istället - typ att försöka hänga kvar i elitserien t.ex.
distanserad: lär er regel boken det står med klart text vid skada ska domaren döma matchstraff detta gjorde imte dommaren i fråga . att bara fick två matcher är skandal !!
distanserad: Har Chicago värvat mange som maskot eller? "- Han har varit väldigt, väldigt professionell i sin framtoning och attityd och passar bra in i vårt omklädningsrum och ger oss energi när det behövs, säger Tallon till Chicago Tribune."
Vicke_LKPG: Jo, sant. Men då får det allt vara lite mer än en "hyfsad" dussinlirare. Men det är klart. En renodlad PP back skulle behövas. Så sant så sant.
Sitter och funtar lite på om vi skulle behöva förstärka någon i Januari. Kan inte riktigt hitta nåt argument för att vi skulle behöva det (om nu inte Mange skulle komma hem). Frammåt ser det ju ljust ut och sparkapital finns i zacke, Mattias mfl. Bakåt tycker jag de spelat upp sig avsevärt under hösten.
Jag säger Nej. Finns inget intressant på marknaden som skulle tillföra något tror jag. Vad tror ni?
Tänka sig att man skulle sympatisera med herr Roos på ålderns höst...:
"Anser att disciplinnämnden sätter en tuff nivå för tacklingar och jag tror att det finns risk för mass-anmälningar för liknande tacklingar. Lyfter den tacklande spelaren bara några millimeter från isen i tacklingsögonblicket så ska det vara avstängning. Det är ju fakta nu."
Nu håller rjag nästan på M gurus Mora ikväll för du brukar ju tippa helt åt helvete .