Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 959829 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora på besök...
distanserad:

Nu håller rjag nästan på M gurus Mora ikväll för du brukar ju tippa helt åt helvete .

Mora på besök...
... och inte ska vi släppa in nåt mål den här gången heller.
Som någon skrev - verkligeheten har kommit i fatt Mora.
Dagens Tips får därmed bli 8-0 efter lite retroaktiv utdelning för LHC.

Vill passa på att hälsa Metal Guru (Guru?) och Mora - Lycka till mot Leksand.

Sv: Back in the days!
distanserad: Tror inte ens Acke kunde tippa det men antagligen just därför den lyckas :)

Vicke_LKPG: SSK blir nog svårt vill jag flagga för. Jag har tippat dem som årets överraskning, och de verkar ha fått ordentlig fart under grillerna nu.

Vicke_LKPG: Är inte i sverige då, så jag missar båda tyvärr. Hoppas kunna se dem via satelit dock.

Ja, Fransson är klar 1:a som det är nu. Synd att han fick kapitulera, (men vem fan kunde tro att Ackerström kunde göra såndana saker...) 2:an ska ju inte kunna sitta från den vinkeln, men å andra sidan gör han en bra sidledsförflyttelse - lite för snabbt bara...

BP var grymt. Trist att vi inte kan avgöra matchen tidigare, alt att vi avgör i slutet av matchen. Men ja ja. som sagt, 1 pinne får vara godkänt.

distanserad: ...och verkligheten har junnit ifatt Mora.. :P

Jäkligt skönt att vi har Jonas Fransson i alla fall, verkar vara riktigt bra nu, helt klart ett säkrare val än Stana just nu.
Bra BP idag också, vi reder ut dem riktigt bra!

Krossa Mora den tredje och röja järnet i Täjle den femte!
Du ska väl dit?

Asch.
Onödigt att tappa den ledningen. Jocke kan inte vara helt nöjd med sina missade lägen i slutet. Fan.

Men men, 1 poäng är alltid 1 poäng i scandinavium.

Sen kan man ju alltid glädja sig med att Luleå åkte på stryk... igen.

Vicke_LKPG: Ja. suck.

LHC-girl: Stollen erkänner i idag att han gjorde fel.
Målet är ju fullt regelrätt, skandal detta!
2:a matchen i rad dessutom!

Vicke_LKPG:
Ja det är helt sanslöst!! Hur f...n kunde han dömma bort det målet???

Back in the days!
Kul att domaren avgör ännu en match.. :(

Om målet hade blivit godkänt så hade matchen haft en annan vinnare, det är vad jag tror.

Sv: Mange
bobbe: Tja, vad är kontrakten egentligen värda nuförtiden?
Antingen blir han "utlånad" på något sätt, eller så gör han en "deal" med berörda parter.
Tills motsatsen är bevisad föredrar jag att vara pessimist... ;)

Larionov: Med tanke på att Mange mig veteligen har ett gällande kontrakt med LHC måste det brytas först vid en eventuell tripp till annan europeisk klubb (jämför Riksman...).

Tyvärr lär vi inte få se Mange i LHC oavsett vilket. Skattereglerna gör nog att han hamnar i någon annan liga utomlands, annars måste han helt plötsligt pynta svensk brutalsugarskatt på de (i sammanhanget) ynka dollares han skrapat ihop hittills. Och sedan blir frågan om hur han gör. Han fick sin NHL-chans, men tog den inte. Hur reagerar man då rent mentalt? Blir tanken att försöka skrapa ihop lite stålar utomlands, eller satsar man på Sverige och en ev. roll i LHC framöver?

Ingen aning. Men jag tvivlar på att vi får se Mange i den vackraste av alla tröjor den här säsongen...

Sv: Blomdahl avstängd 2 matcher
tk75: trodde vi hade slutat prata om det här, men godmorgon på dig.
Om du läser lite tidigare i boken finner du säkert att skadan måste föregås av ett brott för att straff ska utdelas. Eftersom domaren inte ansåg att det var ett regelbrott när han stod bredvid och tittade på, och inte heller när han tittade på video för att vara riktigt säker - så är det knappast så att han dömmer matchstraff bara för att Viktor blir skadad.

Nä kamma dig och kom in i matchen nu. Nog finns det väl nåt annat du kan fokusera på nu istället - typ att försöka hänga kvar i elitserien t.ex.

distanserad: lär er regel boken det står med klart text vid skada ska domaren döma matchstraff detta gjorde imte dommaren i fråga . att bara fick två matcher är skandal !!

distanserad:
Mange i farmarligan NO WAY!! kom hem istället!!
Kvällens match: ja jag kör på 4-1 till cluben

Mange
Jaadu, det kanske inte är så omöjligt att vi får se Mange i vinter trots allt...
Se länk.

Sv: Nystart
LHC-girl: Ja, känns jäklig bra att han hittat formen! Blir viktigt med en bra andra keeper då Stana är rätt skakig emellanåt.

sen måste man ju bara bocka och buga för Franssson!!
Härligt att hålla nollan!!

LHC-girl: Haha... Mora kvitterade just också...

TREVLIG OMGÅNG DET HäR!
Brynäs - släpp inte in en i sudden nu...

distanserad: jamen vi är helt överens!!

LHC-girl: Kan väl lika gärna önska att mora kvitterar också så Luleå ramlar ner på sista platsen.. :)

distanserad:
Jepp heja Brynäs!!

Hockeygudarna är visst med mig idag. Brynäs kvitterade just. In med ett till vet jag!

Wow!! vilken show !! lekstuga i Swedbank..

Vicke_LKPG: Om nu bara Brynäs kunde knipa nån poäng av HV också...

Så stämmer snart min tippade tabell.. :)

distanserad: O där kom 5:an av Emvall... Hoppsan vad det kan rinna iväg

distanserad: Så jäkla gött, äntligen vinner vi i Swettbank Arena.

5-0 emmis! :D

Vicke_LKPG: Och 4-0 av Mattias! Tjoho! Ska bli riktigt kul att följa honom när han får upp tempot!

distanserad:
ojojoj!
3-0 av Staalmannen!

Sv: Nyförvärv?
spud: verkar inte bättre...

distanserad: Har Chicago värvat mange som maskot eller?
"- Han har varit väldigt, väldigt professionell i sin framtoning och attityd och passar bra in i vårt omklädningsrum och ger oss energi när det behövs, säger Tallon till Chicago Tribune."

Nystart
Modo-LHC

Känns som en tung start, dags som sagt var att vinna i ladan...
Hjärtat tippar ju seger som vanligt.. 1-4
Hjärnan är neggo idag och säger 4-1

Vem står förresten?

mok: Jo precis. Det var min poäng.

mok:
Absolut!!är han värd all lycka "over there"men kommer han hem är han sååå välkommen!!
Ikväll är det väl dags att vända trenden i Ö-vik !!

distanserad: Mange är väl värd all lycka på andra sidan pölen

distanserad: Tror tyvärr vi kommer få se Mange inom en inte allt för lång framtid. Tyvärr får man väl säga.

Vicke_LKPG: Jo, sant. Men då får det allt vara lite mer än en "hyfsad" dussinlirare. Men det är klart. En renodlad PP back skulle behövas. Så sant så sant.

distanserad:
Har ingen koll på marknaden men om det poppar upp någon hyfasat offensiv back tycker jag att Cluben ska kolla på honom.

Visst det funkar väl bra nu men det ser ju lite kärvt ut i PP ibland..

Kom hem MANGE!

Nyförvärv?
Sitter och funtar lite på om vi skulle behöva förstärka någon i Januari. Kan inte riktigt hitta nåt argument för att vi skulle behöva det (om nu inte Mange skulle komma hem). Frammåt ser det ju ljust ut och sparkapital finns i zacke, Mattias mfl. Bakåt tycker jag de spelat upp sig avsevärt under hösten.

Jag säger Nej. Finns inget intressant på marknaden som skulle tillföra något tror jag. Vad tror ni?

mok: jo men det blir ju inte direkt en smart kommentar av dig när jag redan förbrukat skämtet själv i inlägget innan... snarare korkat.

smålustigt plnk det här, 90% består av att distanserad debatterar med sig själv.

distanserad: Kunde inte låta bli när det kom en sådan straffspark :)

mok: Hörru, när jag redan gjort narr av mig själv så är det inte tillåtet att sparka igen på stackarn som ligger ner... ;(

distanserad: Jo ganska sorgligt att du pratar så mycket med dej själv :)

73Sjöbba: Visst är det sorgligt.. ;)

Tänka sig att man skulle sympatisera med herr Roos på ålderns höst...:

"Anser att disciplinnämnden sätter en tuff nivå för tacklingar och jag tror att det finns risk för mass-anmälningar för liknande tacklingar.
Lyfter den tacklande spelaren bara några millimeter från isen i tacklingsögonblicket så ska det vara avstängning.
Det är ju fakta nu."

distanserad: Du pratar mycket med dig själv idag =)

« · 959829 · »