mattias - 74: Finns mycket som är svårt att förstå. Jag själv fattar inte hur universum kan vara oändligt. Vi grubblar alla över olika saker. Skillnaden är att du får svaret redan ikväll. Jag tvivlar på att jag någonsin får ett lättbegripligt svar.
För 10 minuter sedan höll jag på DIF i kvällens match. Nu hoppas jag köpelaget fullständigt kör över skitlaget som inte ens har råd att spela i sin egen arena. Upplägget med Globen är det absolut sämsta som någon förening gjort i sverige. Grattis sveriges sämsta mästare.
Ja se där - då har bitterheten fått ett ansikte. Grattis Hans Särkijärvi.
Du sjönk just 34 steg på min poppislista. Hur fan kan en tränare i en kommersiell serie bittert och nedvärderande säga så om några som råkar vara framgångsrika?
ES handlar om helhet - vilken organisation som skapar bäst förutsättningar för sportslig framgång. DIF är som bekant inte riktigt med i den matchen. Det är däremot HV. De har skaffat förutsättningarna och jobbat hårt genom åren för att nå dit man är idag. Man har fått en hel bygd bakom sig. Att man ska se ner på sådant arbete och hylla de klubbar som inte har en kompetent ledning nog att hänga med i utvecklingen är väldigt typiskt vänster-sverige. Något norrländskt som nu letat sig ner till Stockholm.
Fy fan Hans. Önskar dig snarast uttåg ur ES. För DIF och hockeysveriges skull hoppas jag att du får sparken din bittra bakåtsträvare.
För övrigt har Bergnäset redan tagit SM-guld det här seklet. Peter Larsson fixade det i sin moderklubb. Larsson tävlar dock numera för Hudiksvall. Fast när han vann världscuppremiären i helgen så tävlade han för sverige.
Albert Hall: Nä, jag tror också att Luleå HF kommer att få det svårt att ta nåt SM-guld i fotboll inom den närmaste framtiden.
Men Sävehofs damer har nog en hygglig chans att knipa guldet. Ja, i damhandoll kanske man ska tillägga. Vissa verkar ju som sagt ha lite svårt med tråddisciplinen...
distanserad: Förlåt jag missuppfattade dig, jag troddde vi snackade fotboll. vad tror du förresten om Sävehofs chanser att upprepa sitt SM-guld i handboll för damer?
distanserad: Jag håller faktiskt med, Luleå är rätt långt från att vinna fotbollsguldet. En allsvensk säsong 1971, och en hårsmån från att ta oss upp 1992 i kvalet mot Frölunda är våra största meriter hittills.
Kvalet 1992 var en riktig rysare, seger hemma i den första matchen på konstgräset ute på Hertsön med 1-0 och ledning i bortamatchen på Ruddalen med 2-0 i halvtid räckte inte eftersom Frölunda gjorde fyra mål i andra halvlek.