Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Helt sjukt av Hjelm. Äger Puck snett bakom vårt mål. Då kommer ett Öre dit och bara tar pucken av honom.
Vad fan gör karln?
Övriga matcher:
Warulfven-Apan
Pungen-Trottoarkanten
Linköping ställer Rautio, vaktligans ledare med spaden medan Trottoaren låter Ahlsenfelt vila och plockar in Joakim Lundström, som tidigare stått tre matcher och faltiskt med knappt bättre % räddningar än Berguven.
Jaha, dags igen. På något sätt känns det inte som att man ser fram emot matcherna längre. Hur man än hoppas blir det ändå fikon och hur länge detta hållit på.
Svårt att hoppas på att något ska ordna sig dessutom.
Vi får Kuben och Nord, två zebror som inte hänger med och då blir det som vanligt gissningar i stället, lagda för att blidka hemmapubliken
Laget:
4th Line | 9. Forsberg, Johan | 36. Fogström, Niklas | 52. Fabricius, Karl | |||
---|---|---|---|---|---|---|
15. Jaros, Christian | ||||||
3rd Line | 32. Petrell, Lennart | 23. Wallmark, Lucas | 26. Cehlarik, Peter | |||
33. Hjelm, Andreas | 5. Fagerudd, Marcus | |||||
2nd Line | 97. Ledin, Per | 31. Granström, Jonathan | 27. Zaar, Daniel | |||
7. Sandström, Jan | 3. Oskarsson, Marcus | |||||
1st Line | 24. Abbott, Cam | 29. Abbott, Chris | 19. Mannberg, Daniel | |||
51. Näkyvä, Kristian | 8. Savilahti-Nagander, Per | |||||
Goalies | 34. Lassinantti, Joel | |||||
1. Larsson, Daniel |
Daniel tillbaka och tar spaden alltså. Själv vet jag inte varför han varit borta, inte ens tagit båsdörren. Inflammation i axeln, säger man i TV nu, jaha.
Kukan och Dixon är inte med idag. Granström igen tagit Wallmarks plats. Låter rimligt, en så stor switch som att sära på Wallmark och Zaar behöver tid på sig.
Backsidan ser skakig ut. Näkyvä och landslagsjanne OK. Men därutöver Hjelmen, Oscarssonm Savilahti och Fagerudd inger inte supertrygghet direkt.
vad blir det? Jubel? Eller Zzzzzzzzz.......?
M.Lemiux: Jag tycker att det är skitball!
För det första har jag svårt att se att Brashear - 42 år gammal och knappt lirat senaste åren - ska kunna hänga med överhuvudtaget på en stor rink. Kanske sitter han bara ombytt i båset hela tiden och det räcker? Kunskapen om att han finns där kommer att innebära att motståndarna inser att om de sätter in fulsmällar mot MooDooistiska junisars huvuden kommer Brashear ut på isen nästa byte...
Det tog lång tid för att få upp diskussionen om våld mot huvuden i svensk hockey och när difiplin-nämnden satt och dömde långa avstängningar för slagsmål medan attacker som kunde ge hjärnskador blev ohanterade av nämnden medan spelarna höll sig från att straffa de fula attackerna genom slagsmål kunde de fula attackerna galoppera vilt.
Men nu kanske Foppas beslut om att föra in NHL-vapnet mot fulspel kanske det blir ordning?
Armbågar som Johan Forsbergs eller sådana som Soldaten Sevc delar ut när han behöver stoppa någon...det kanske vi slipper nu? Om spelarna vet att dummar de sig kommer Bashear att slå dem sönder och samman. Å andra sidan kommer Disciplinnämnden att stänga av Brashear 50 matcher efter första fighten...
Jaja.
Jag tycker att det är skitkul av Foppa.
Hade gärna haft en Brashear i Luleå också och det närmaste vi hade var nog Fredrik. Som kunde spela hockey bra också men framför allt kunde spöa upp den som agerade fult mot oss. Kommer väl ihåg t ex hur han spöade upp äcklet i Timrå som satte en armbåge mot huvudet på Bulan, norrgutten som var ful mot Myllys, Salomonsson dpå i Djurgården samt Köplustan för några år sedan då de försökte - som Djurgården året innan - att vända kvarten mot oss genom att sikta in sig på Luleåhuvuden.
Way to go, Foppa!
Sven.Savage: Vad tycks om detta då??
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19918636.ab
Huge: Ja, Nordqvist blev väldigt bra hos oss. Under lockout-året bildade han, Per Ledin och Justin Williams en otroligt giftig lina, som öste in mål.
Men Värsta Köplusta bjöd ju dubbel lön och stal först Frallan, som de sedan skeppade, sedan Jonas Nordqvist och Karl Fabricius (Jonas är gift med Fabbes syrra) men sedan ett par år senare blev de båda sparkade sent innan seriestart, fast de hade långa kontrakt. Fabbe kunde jag möjligen förstå man Nordqvist var ju uselt bedömning som visade att sparkbollsputtarna i götet inte begriper hockey. Förståeligt att han drog till Pölsan, där fanns väl flera gamla kompisar till Nordan från en ovanligt fin junisgeneration hos Trottoarkanten.
Den Stora Poängtvävlingen mellan KHL-stjärnorna.
Linus Omark från Luleå: 31 poäng
Ex-Aporna (Hollywood PLUS Och-Apa): 29 poäng
ExAporna imponerar! Nu går Hollywood upp på hela 14 pinnar och Möller på 15! Men Omark, just nu nio på listan har lika mycket som de två tillsammans, plud två pinnar mer!
Och i o m detta inlägg passerar jag timråiten mike66 på "flestainlägglistan" och är nu #32.
mike66 är jag tacksam mot. I ett läge för tio år sedan typ gjorde jag misstaget att slå vad med El Maco. Har för mig att det gällde vilket av våra två lag som skulle sluta högst i serien, eller om det gällde vem som skulle vinna när vi möttes i slutspelet. Jag kände mig så övertygad att jag lovade bli medlem i Timrå IK om jag förlorade vadet och El Maco lovade detsamma, men han skulle bli Lulmedlem alltså.
Jag förlorade. Det var ju svårt att snacka bort det men jag försökte förhandla. Då klev mike66 in och frågade om jag i stället kunde betala medlemsskap i Timrå under ett år för honom, eller om det var hans son. Absolut, svarade jag - om El Maco accepterar det. Och han var generöd och lät mig komma undan. Hoppas du hade glädje av medlemsskapet, mike66, eller att din son hade det.
Hm, tre matcher i SHL ikväll. Nu sitter jag visserligen och jobbar men kan väl ha på någon av matcherna parallellt. Men vilken match?
Pölsan-MooDoo?
Hm, kanske det. Den lär ju bli livligt diskuterad här på snacket. Pölsan, som började dåligt länge, har ju imponerat stort på senare tid men tydligen många skadade och borta nu. MooDoo å andra sidan har ju varit nere oi formgrop länge ungefär som Luleå, men det lät ju på Anders Forsberg som att nu skulle det bli defensiven främst till den ordnade upp sig. Kanske idag?
HV-Djurgårn?
Ja kanske. HV verkar ju ha fått ihop ett lovande lag efter alla inköp och klättrade mot toppen. Men har fastnat lite på senare tid och halkat lite bakom Köplustan och Apan. Djurgårn är ju främsta överraskningen positivt i serien, trots eller kanske pga att de har Säcken. Och skulle de slå HV nu klättrar de upp på samma poäng.
Läjkrarna-Köplustan?
Landets just nu bästa lag, serieledarna Köplustan, mot de före säsong av de flesta tippade mästarlaget, Läjkrarna? Borde ju vara intressant
Jag tror jag börjar med Pölsan-MooDoo så får vi se senare.
Just nu PP för Pölsan, det lär de ju vara ganska bra på. Medan MooDoo har sämsta boxen enligt stats. Fast nu har ju Ullmark kommit igång. Nej där såg jag fel. Det är en Pölsa som är ute, men Pölsan har nästan lika dåliga stats i box som MooDoo, men MooDoos PP har inte imponerat så mycket.
Redigerad kommentar
Huge: En till f d Luleåspelare till er! Imponerande. Nästan så att, förutom de Luleåspelare som Pungen eller Warulfven samt tidigare Köplustan snor av oss mot löften om dubblerad ersättning, väljer de som lämnar Luleå att gå till er.
Emil ja. När han kom upp som junis fanns det stora förhoppningar på honom och man trodde att han skulle bli en stor och viktig spelare för oss i många år. Redan efter några år fick han bli assisterande lagkapten vilket väl säger lite om karaktären, uppskattad person. Men han fastnade väl lite i utvecklingen, gjorde sitt jobb men utmärkte sig inte så mycket som man skulle önskat. Du vet, inte tillräckligt komplement för första kedjor, ingen större målfarikation och så.
När han gick vidare var det väl något som klubben och han var överens om. Påminner lite om Anders Burra Burström som slog igenom som målgörare blev landslagsman och ville ha bra lön. Men sedan blev det mest åka och vilja men inte måla. Då erbjöd klubben honom en lönesänkning i nya avtalet varpå han drog och var borta tre år. Men Burra kom sedan tillbaka och hade blivit enormt värdefull som boxplayspelare och dödade utvsiningar nästan själv. Fabricius en annan som fastnade i utvecklingen och fick inte in målen. Numera fungerar ju Fabbe väl i linan med Fogström och Forsberg, en brunkarlina men som ofta jagar livet av motståndarna, även om det inte blir så många mål.
Men nu har Emil varit borta så länge så jag har svårt att bedöma hans värde idag. Övertygad om att han fått erfarenhet och utvecklats vidare men har inte koll på exakt hur han fungerar idag. En uppskattad kille har han däremot alltid varit, laglojal.
Eftersom jag inte vet hur bra han är idag är det svårt att bedöma men jag tror inte han har Enterfeldts kapacitet.
zigge: Yep. Han ledsnade väl på att varje inlägg MOT honom blev grönat medan ingen alls gillade det han "producerar". När dåren härjade ner Applanket på Svenska Fans var det förutom han själv dessutom två andra nicks som stödde detsamma (troligen naturligtvis han själv). Denne Barbrud har under flera år på Svenska Fans bara haft följande att säga 1. Sven Sewage är en enastående begåvning: kunnig, rolig och bästigast. 2. Allt Apan gör är bästigast. 3. Allt som handlar om Luleå är skit. 4. Allt som handlar om MooDoo är skit. Uppskattar proportionerna som 1. 85% 2-4 5% vardera.
Att ett troll bara skulle vara stödpatrull till ett annat troll är förstås extremt osannolikt. Det ligger inte i trollens natur av megalomani och patologisk narcissism. Så alla har ju bedömt att det är ett och samma troll, under olika nick.
Det jag kommer ihåg bäst om Barbrud - hans dravel att slicka fötterna på hatbrottslingen är pladder jag inte lägger på minnet - var när han skrev sjuhundra inlägg på några dagar vars kärnpunkt var att han aldrig någosnin ens hade läst något skrivet på Svenska Fans Luleåsida. När någon därefter visade att han suttit 8 timmar en dag och dränkt Luleåplanket med idiotiska inlägg försökte han med "det räknas inte".
Ungefär som hatbrottslingen "Nej, Gävle ligger inte i Norrland." :-)
Wilhelmsson: Yep, och nu drar någon Lindholm också, antagligen för att det ska bli enklare att hålla alla dessa Lindholms i sär.
När Bagdad-Bob gick in och bjöd pengar och möjligheter för denne Göteborgsjunis kändes det som ett ytterligt desperat grepp av Bagdad-Bob och man anade att det går nog åt helvete. För det första kändes han inte riktigt hemma i Apdoktrinen, däremot Egodoktrinen, för det andra tycktes det baseras på Bagdad-Bobs "marknadsföring"av Apan vilket i verkligheten inte stämmer.
Och så blev det förstås.
M.Lemiux: Svar till din kommentar om Frallans bedömning: håller helt med dig. Mycket bra beskrivet!
Man undrar förstås hur Frallan kan säga en sådan sak. Nog borde han förstå bättre. Jag vet inte, men kanske han var lite sur på Luleå Hockey. Senaste åren har det ju varit diskussioner om att han skulle gå utomlands för att tjäna pengar och det har väl delvis varit problem eftersom han, mot hög lön, skrivit på ett så långt kontrakt med Luleå och att Luleås krav på viss kompensation för att släppa honom varit ett störande moment från hans synvinkel. Och så ger han ett tjyvnyp tillbaka av sådana irrationella skäl.
Ingen har väl glömt hur vår dåvarande kapten - Mikael Renberg - gav Luleå tjuvnyp efter tjuvnyp som "hämnd" för att klubben inte ville ersätta Norrbottens rikaste person för att de pengar som Luleå betalt Renberg i pensionsersättning försvunnit eftersom Obol-Bosse var en svindlare. Grejen var ju den att de tidigare reglerna innebar att pensionsersättningar för hockeyspelare efter överenskommelse spelarfacket och förbundet betalades till ett tråkigt men tryggt investbolag, men Renberg krävde att de skulle gå till Obol vilket accepterades. Hade inte Renberg drivit och krävt det skulle ingen ha blivit lurad, men nu förlorade ett flertal pengar och moraliskt var det Renberg som orsakat detta. Luleå hade dessutom redan betalt ut pengarna och skulle nu, enligt Renberg, betala igen! Nej, det var helt vridet. Men Renberg tyckte annorlunda. Det påstods att han hade en väldigt speciell syn på pengar och berättelserna i den frågan är många, men jag hoppar över dem nu eftersom jag inte vet om det är skitsnack bara. Men sedan "hämnades" han genom att gå till Apan. Tycker att det var riktigt dåligt bedömt av honom, allt det där och i stället för att leva kvar som en hyllad hjälte i Luleå och Norrbotten solkade han ner det ordentligt.
Håller helt med dig om din bedömning att Aporna, som lyckats väl i den Elitserie SHL vars nivå kraftigt försvagats som följd av spelarflykten, är helt borta i pallet när de inbillar sig att de är bästigast någosin och då kan förklara stöddigt för alla om allt. Inklusive elithockeyn i Sverige 2004-2005, då vi antagligen var världens bästa hockeyliga, hade varit en munsbit för senaste årens Apa. Helt förryckt bedömning. Men som du på ett bra sätt beskriver - APhockeyn på den tiden handlade om helt andra apangelägenheter:-)
BGJ: Marlies har spelat 16 matcher och Petter Granberg har spelat 14 av dom.
Tack för informationen. Tänk att jag, som är så extremt kritiskt mot Vennersohn gör misstaget att en enda gång ta in något han skrivit och naturligtvis visar det sig att han är lika borta som vanligt.
NHL-stjärnan Petter Granberg platsar alltså i AHL. Trevligt för norrbottenspojken.
Wilhelmsson:
eller så har grabben för höga tankar om sig själv. han 18 år. det sas från början att han skulle spela mest i J20. snarare hemlängtan och för höga tankar om sig själv än nå annat...
en till som flyr från apan
http://www.hockeysverige.se/2014/11/24/bryter-med-skelleftea-en-manad-innan-jvm/
Sven.Savage:
Vet att det är en sent svar, till det Tom skrev tidigare om vad Johan Fransson sa om det finallag SKAIK hade var det bästa motstånd han mött på.
Nja, OM Fransson verkligen sagt det måste han antingen vart drogad eller hade en pistol mot tinningen av Fehlman, för SKAIKs Guldlag de senaste två säsongerna är långt ifrån det bästa lag i Elitseriens historia....ta bara säsongen 2004/2005....det Frölunda är det klart bästa laget någonsin, att ens påstå något annat är blasfemi och det tror jag att även de flesta SKAIK-supportrar håller med om.
T.o.m Mora det året, som precis missade slutspel, skulle vunnit över SKAIKs guldlag.
Men kan förstå att riktigt enögda cyklop-SKAIKare har svårt att förstå detta då de inte ens lirade bland grädden då...då sysslade de med att misslyckas i kvalserien (trots att de hade ett till synes nästan omöjligt försprång att tappa), spelare som drack sig redlösa för att sedan köra mot krogen kåta och berusade, fans som mordhotade reporter och hennes barn som presenterat sanningen om denna händelse så dom var tvungen att flytta därifrån, fansen som dessutom blev upptrissade av en viss reporter som skrev kritiserande saker om denna stackars kvinnliga reporter bara för att hon presenterade sanningen och denne "reporter" fick sedan ett pris för att presentera sanningen om en annan påhittad händelse av en förvirrad bokklubb....jaja, snacka om ödets onani.
Redigerad kommentar
BGJ:
Håller med dig i att Wennerwimsig inte har direkt någon större koll på hockey :)
Sven.Savage:
Wennerfjant har ju dock inte läst på och gör en bedömning utan att ha fakta bakom. Marlies har spelat 16 matcher och Petter Granberg har spelat 14 av dom..
På allmän begäran är det återigen dags att kolla läget för de XX NHL-stjärnorna Apan har skeppat iväg. Och dagen till ära tar vi hjälp av riksmedia. Då kör vi.
1. Viktor Arvidsson, Milwaukee Admirals
2. Petter Emanuelsson, Worcester Sharks
3. Melker Karlsson, Worcester Sharks
4. Petter Granberg, Toronto Marlies Riksmedia: "Och Petter Granberg har svårt att platsa ens i Torontos farmarlag Marlies.".
5. Joacim Ericsson, Utica Comets
6. Johan Alm, Nashville Predators
7. Oscar Lindberg, Connecticut Whale
8. Oscar Sundqvist, Scranton Penguins (men drog till Apan)
Mäktiga NHL-stjärnor hela bunten. Så mäktiga att de inte ens behöver spela i NHL för att bli NHL-stärnor.
Och - lyssna nu: De sju som harvar runt i AHL-bussarna nattetid för att spela inför halvtomma läktare av berusade ointresserade - får tillsammans mindre i lön än Bagdad-Bob betalar Superstjärnan Zachrisson, som harvar runt med minusstats i SHL medan han blir rik. Eller för den delen glasliraren Lehtonen, likaledes med minus men han brukar ju vara förkyld i strumpan och ligga hemma och spela TV-spel när han inte tvingas in då han står och vilar mot sargen vid bortre blå.
9. Joakim Lindström, St. Louis Blues. Han gjorde ju två PP-mål i en match för några veckor sedan och förklarade för pressen att "Det är det som JAG är här för. Att göra mål". Ett något tveksamt uttalande, tyckte jag, eftersom han under hela j-a hösten hade fått chansen för Blues ochg tackat för det genom att göra ett enda mål innan. Det tyckte visst Blues tränare också för hör nu på riksmedia: "I natt var SHL:s överlägset bästa spelare i fjol, Jocke Lindström, petad för andra matchen i rad i St Louis."
10. David Rundblad, Chicago Blackhawks. Verkar som att de ger upp på honom igen och det blir väl AHL som vanligt snart. Riksmedia: "Backen David Rundblad satt också på läktaren när Chicago krossade Edmonton borta."
11. Jimmie Hollywood EriKsson, SKA St Petersburg. Nejjo, inte NHL ens, men KHL är väl typ samma. Hollywood har gått så bra att Omark bara gjort tre ggr så mycket pinnar som Hollywood typ.
12. Näste succé-KHLare OchApa Måller i AK Bars som har lyckats ungefär som Hollywood, fast några pinnar fler, Omark har bara gjort drygt dubbelt så många pinnar som OchApan.
13. Bud Holloway. Ja, där har vi en lirare som var chanslös för såväl NHL som KHL och fick ta pengarna i Bern, Schweiz i stället, där de säkert har fina kioskflickor.
14. Adam Larsson, som mest suttit på läktaren som en annan Lee Goren. Hur mycket har han spelat i år? Är det över totalt 15 minuter nu? Vi frågar Riksmedia: "Adam Larsson spelade visserligen för sitt New Jersey i natt, men hänger fortfarande på gärdsgården och har inte alls blivit den backstjärna jag trodde han skulle vara vid det här laget." Jahaja.
15. Tim Erixon, Columbus Blue Jackets. Fjärde året i NHL eller AHL nu och har faktiskt lirat 17 matcher för Columbus i år. Men ligger på minsupoäng...-blir det snart läktaren och därefter AHL? Som vanligt.
16. Pierre-Edouard Bellemare, Philadelphia Flyers. Köpespelaren den franske Bellemare har också faktiskt fått spela. 19 matcher har det blivit. Imponerande.
Jahaja. 16 små neg...apor som alla blivit NHL stjärnor. Nu är det bara 3 kvar sedan Jocke High-Sticking Lindström och Rundbland åkt upp på läktarna. Som vanligt.
Och allvarligt talat, Adam Larsson har ju tillbringat mesta tiden på läktaren, han också. Nu har han fått spela några minuter per match på senare tid, men det tycks ju snart vara dags för läktaren igen.
Tim Erixon lirar ju, men med minuspoäng och försvinner han också är den ende neg...apan som blev NHL-stjärna franske Bellemare, sannolikt för att landslagsjanne lärde honom hårt spel i fjol.
Som jag sagt tidigare. Det skulle inte förvåna mig om AIK eller Malmö, speciellt om de inte går upp I SHL till våren, väljer att gå in i KHL då.
Frågan är om det är rätt lag? Jokerit har ju gjort kanon-succé men så hade de också en väldigt stor publik redan innan. Översatt till Svenska förhållanden skulle det nog snarare handla om Djurgården eller Köplustan. De andra lagen med hygglig publik har ju inte så mycket att bygga vidare med plus krångliga kommunikationer.
Men OM det sker kan vi räkna med att den svenska KHL-klubben kommer att dammsuga Elitserien SHL för att plocka upp de eventuellt fortfarande befintliga dugliha hockeyspelare vi har. Vilket innebär att standraden på SHL droppar ytterligare och vilket gäng som helst, speciellt om de inte tappar spelare, oväntat kan ta Gludet. Kanske blir det Asplöven som tar Gludet 2016? Kunde Apan kan väl Aspis...
Hatbrottslingen SS-Apan går från extremt galen till ännu värre.
Häromdagen kom han med något riktigt korkat utfall varefter ett antal skribenter kände sig tvungna att informera SS-Apan om att det handlade om ironi, med all sannolikhet för att rädda servern för sjuhundra meterlånga inlägg av SS-Apan i samma riktning.
Men det fungerar förstås inte. Troll lever ju på att få igång knäppa "diskussioner" och med kunskap om begreppet ironi börjar han nu lägga inlägg efter inlägg där han tolkar alla uttalanden som ironiska. Snart påstår han att alla stöder hans "uppfattning" om att Gävle inte ligger i Norrland, hans uppmaning att "hylla Breivik" att alla utanför Aporna är "undermänniskor" att jorden är platt och att Kajsa Grytt sjunger vackert.
Rikstäckande media kommer ut med viktig information:
Varför har Skellefteås spelare så svårt att slå igenom här borta?
I natt var SHL:s överlägset bästa spelare i fjol, Jocke Lindström, petad för andra matchen i rad i St Louis.
Backen David Rundblad satt också på läktaren när Chicago krossade Edmonton borta.
Och Petter Granberg har svårt att platsa ens i Torontos farmarlag Marlies.
Adam Larsson spelade visserligen för sitt New Jersey i natt, men hänger fortfarande på gärdsgården och har inte alls blivit den backstjärna jag trodde han skulle vara vid det här laget.
Det här är ingen vetenskaplig undersökning, utan bara några tankar som dykt upp under mina snart två veckor här i Toronto.
Men visst är det underligt.
Hmm, nu måste väl Bagdad-Bob komma ut ur apdoktringarderoben? Han har ju förklarat att Apan utvecklar Skellefteåpojke efter Skellefteåpojke till NHL-stjärna. Kommer han att skicka fram CryBert som vanligt?
– Den bild som projiceras är att vi far med osanning, att vi är lögnare, att vi stoppar huvudet i sanden. Vad har ni för ansvar? frågade Bert Robertsson och blickade ut mot journalisterna på presskonferensen. Ibland är den här världen så konstig...den är jättekonstig. Mina barn...och gruvarbetarna! Menar ni att varenda gruvarbetare ljuger? Vad? Menar ni det? Nej nu, nu lir jag ledsen i ögat igen...BUHUUUUU....
Jaja. När de blivit klara med sanningen om Apans NHL-stjärnor kanske det är dags att göra upp räkningen med Apans KHL-stjärnor, där stjärnan Jimmie Hollywood EriKsson och stjärnan OchApa Möller TILLSAMMANS lyckas göra lika många pinnar som Linus Omark....NÄSTAN.
KulaShaker: Tack för att det upptäckte och informerade om det, KulaShaker:-)
Visserligen är det Vennrlind men ändå.
Eftersom hatbrottslingen SS-apan regelbundet läser av den här sidan för att därefter jiddra på Apsidan blir han säkert också tacksam för detta. Tror ta mig tusan jag citerar in det som eget inlägg!
Sven.Savage:
vill bara påpeka ett faktafel :P
"2008 | - | 2009 | Kvartsfinalförlust mot Färjestad" Skellefteå gick till Semi den säsongen ;) |
Dags för icke hockey.
Jag brukar avslutningsvis skumma igenom nyheter och lite annat, t ex lyssnar jag på sådana framträdanden från så mycket bättre som berömts. En höjdare var Amanda Jensen köra en egen version av "När vi gräver Glud i USA" av bl a Orup.
Nyss lyssnade jag på Orup framträda med "Främling", en låt från 30 år sedan men som jag tror att en stor del av folket har någon sorts relation till.
Orup är ju någon jag gillar och MyGod vilken härlig version han hade skapat, något man inte trodde var möjligt. Och Carola blev djupt rörd, enorma och åkta känslor som utspelades inom henne.
Det var ett stycke TV-historia.
Men vad händer i detta Jante-lagens Sverige?
På Aftontrasan sitter något NoName Nunstedt och förklarar att det var oäkta, bottennapp, programmet är falskt och borde läggas ned och fortsatt dravel i samma stil.
Fråga: Vad har nunstedt åstadkommit under hela sitt j-a liv? Spillt rödvin på tröjan typ? Vem frågar var han köpt sin tröja och vem kommer att sakna honom när han tagit ned skylten?
Jag antar att han hämnas hela den orättvisa världen som skiter i honom genom att sitta och hata andra. Som en icke nämnd hatbrottsling.
Hatbrottslingen SS-apan får ett rupus till, när han skrattas ut av flera vettiga, sedan han inte begripit ironi, och börjar yra om Apklubbens ANRIKA historia.
Apklubbens senaste år har vi ju alla koll på. Men vad gjorde de innan dess? Det är nog inte så bekant och SS-Apans påstående väcker intresset. Jag har ju redan skrivit om det här men inlägget försvinner ju längt ned och missas så på allmän begäran kommer det igen!
Apans Anrika Historia!
1975 | - | 1976 | Finalförlust mot Leksand 4-11 samt 0-14 hemma i Skellefteå isstadion, där publiken säkert grät av lycka |
1976 | - | 1977 | Did not make playoffs |
1977 | - | 1978 | Vann final |
1978 | - | 1979 | Did not make playoffs |
1979 | - | 1980 | Fick kvala sig kvar |
1980 | - | 1981 | Semifinalförlust mot Färjestad |
1981 | - | 1982 | Did not make playoffs |
1982 | - | 1983 | Did not make playoffs |
1983 | - | 1984 | Did not make playoffs |
1984 | - | 1985 | Fick kvala, misslyckades |
1985 | - | 1986 | Var inte ens med i elitserien, kvalade upp |
1986 | - | 1987 | Fick kvala sig kvar |
1987 | - | 1988 | Fick kvala sig kvar |
1988 | - | 1989 | Fick kvala sig kvar |
1989 | - | 1990 | Fick kvala, misslyckades |
1990 | - | 1991 | Var inte ens med i elitserien |
1991 | - | 1992 | Var inte ens med i elitserien |
1992 | - | 1993 | Var inte ens med i elitserien |
1993 | - | 1994 | Var inte ens med i elitserien |
1994 | - | 1995 | Var inte ens med i elitserien |
1995 | - | 1996 | Var inte ens med i elitserien |
1996 | - | 1997 | Var inte ens med i elitserien |
1997 | - | 1998 | Var inte ens med i elitserien |
1998 | - | 1999 | Var inte ens med i elitserien |
1999 | - | 2000 | Var inte ens med i elitserien |
2000 | - | 2001 | Var inte ens med i elitserien |
2001 | - | 2002 | Var inte ens med i elitserien |
2002 | - | 2003 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2003 | - | 2004 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2004 | - | 2005 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2005 | - | 2006 | Var inte ens med i elitserien, kvalade upp |
2006 | - | 2007 | Fick kvala sig kvar He he he he he...det är för härligt! Mest imponerad är jag av att man i final om Svenska Mästerskapet så knappt förlorade matchen hemma på Skellefteå Isstadion våren 1976. 0-14! Det måste vara rekord! Ett rekord värdigt Apor-Anor! Kan det vara det - 0-14 - som är den sägensomsusade värdegrunnnnnnden? Ha ha ha ha ha...... Nu snackar vi den 68-årige hatbrottslingen, som tvärtemot alla övriga bedömare inklusive apsupportrar anser att Apan TOTAL DOMINERAT de gånger de vunnit mot Luleå, när alla andra säger att det var jämnt. Apropos TOTAL DOMINANS...4-11 och 0-14! Det var nog domarns fel? Ha ha ha ha ha.... |
Redigerad kommentar
M.Lemiux: Jo, nu är det tungt. Som du säger, tidigare tappade vi pinnar trots att vi var värde dem, nu tappar vi dem hur rättvist som helst:-(
Hopaps Skuggan kan ingjuta lite Taavola-strategi på Fagervall. Då menar jag inte alls spelstil eller så utan förmågan att själva och också spelarna ha is i magen. Under Tavves år låg vi regelbundet sist, ibland avhängda men när vi fått igång spelet kom vi alltid igång och klättrade förr eller senare över slutspelsstrecket och gick därefter långt i slutspelet.
Jag gjorde beräkningar och visade att Luleå i stort sett varje år blev bättre till våren, t o m rejält bättre.
Sven.Savage:
Vi i Brynäs kommer att få väldigt svårt att gå förbi Luleå.
Vi har snart inga spelare kvar.
Vi har fem seniorbackar och nio seniorforwards friska.
Under JVM kan vi i värsta fall bli av med tre anfallare ytterligare.
Sven.Savage:
Nä, det går verkligen inget bra för oss nu, det verkar som självförtroendet efter de många matcher vi förlorade fastän Luleå var det bättre laget och gjorde allt rätt förutom att sätta puckjäveln i öppna mål har gått i botten och de senaste tre matcherna har vi vart rent dåliga, det värsta är att inga passningar sitter där de ska, inte ens om spelarna bara står 2-3 meter från varann, bottennappet mot Trottoarkanten senast bevisar detta. Tyvärr har herr Fagervall i min mening saknat lite fingertopskänsla i både denna och förra matchen då han tar ut målisen då det är över 2 minuter kvar av tredje och vi ligger bara under med ett mål, vilket har resulterat att spelarna åker mest å såsar och verkar tänka att vi har mkt tid kvar och det har resulterat med ett snabbt mål i baken istället.
Min mening är att måliden behöver inte plockas ut förrän det är ungefär en minut kvar då man bara ligger under med ett mål, då blir desperationen högre också.
Stackars MoDo hade inte så mkt att säga till om idag och SKAIK studsade lite tillbaka i spelet efter några matchers kräftgång där de rättvist förlorat också, men vad jag inte förstår är vilket mål som felaktikt blev bortdömt för SKAIK, som bland annat SS-Voldemort gapar över??
Den enda situation jag såg var i andra perren då domaren blåste av för tidigt och Ullmark tappade pucken, men den pucken hann aldrig över linjen hursomhelst innan en MoDoback rensade undan den, det såg man klart å tydligt på reprisen, så det skulle ändå inte blitt mål oavsett om spelet skulle blåsts av på rätt sätt.
Men det kan ha vart en annan situation än den jag tänker på, eftersom jag missade några delar av matchen, så därför lämnar jag det ändå lite öppet att SKAIK kan ha fått ett felaktikt bortdömt mål.
He he, nu har Tollefsen kommit ut ur matchstraffsgarderoben och hur han än uttrycker det har han tydligen hotat med att strypa linjemannen som försökte hålla honom borta från Simon Bertilsson som Tollefsen ville slåss emd, frö att bevisa hur modig han var och eftersom Warulfven låg under med 4-0 mot Pölsan.
Medianissar som inte vet något brukar ha fått för sig att Ledin är en "buse" vilket förstås bara är skitsnack, men hatbrottslingen, som vare sig begriper hockey eller ironi, tror det ju också.
Riktiga busar. Då talar vi Tollefsen eller den lile soldaten Sevc, hatbrottslingens hjälte eftersom han också uppträtt hatbrottsligt och blivit avstängd för det.
He he. Ser att Zappaholic måste fråga hatbrottslingen "Du förstår inte ironi va?"? Det handlar om min kommentar att Apan gorde mål efter typ 100-1 i skott på MooDoo och jag kommenterade det "Tur-Apa"?
Nej, Zappaholic. jag tror du har rätt. Tänk på att SS-apan är 68 år. Ironi användes inte när han växte upp och han har inte hängt med på utvecklingen senaste trettio åren.
Men att han inte förstår ironi är inte så konstigt. Förståndet därvidlag är ju precis lika utvecklat som på andra områden som hockey, social kompetens, m m;-)
Och så avslutar vi dagens betraktelser genom att hylla Apan, det anrika laget från Apschtaan (Gävle ligger inte i Norlland, vi är bäst), genom att se över deras anrika prestationer sedan landet startade den sportsliga högsta divisionen, Elitserien SHL.
Vi hoppar över de sista åren som avviker lite och ser över hela den lång, anrika, historien!
Åh, så vackert den började.
Hur slutade det nu, finalmatchen mellan Trottoarkanten och Apan i Apstadion?
1975 | - | 1976 | Finalförlust mot Leksand 4-11 samt 0-14 hemma i Skellefteå isstadion, där publiken säkert grät av lycka |
1976 | - | 1977 | Did not make playoffs |
1977 | - | 1978 | Vann final |
1978 | - | 1979 | Did not make playoffs |
1979 | - | 1980 | Fick kvala sig kvar |
1980 | - | 1981 | Semifinalförlust mot Färjestad |
1981 | - | 1982 | Did not make playoffs |
1982 | - | 1983 | Did not make playoffs |
1983 | - | 1984 | Did not make playoffs |
1984 | - | 1985 | Fick kvala, misslyckades |
1985 | - | 1986 | Var inte ens med i elitserien, kvalade upp |
1986 | - | 1987 | Fick kvala sig kvar |
1987 | - | 1988 | Fick kvala sig kvar |
1988 | - | 1989 | Fick kvala sig kvar |
1989 | - | 1990 | Fick kvala, misslyckades |
1990 | - | 1991 | Var inte ens med i elitserien |
1991 | - | 1992 | Var inte ens med i elitserien |
1992 | - | 1993 | Var inte ens med i elitserien |
1993 | - | 1994 | Var inte ens med i elitserien |
1994 | - | 1995 | Var inte ens med i elitserien |
1995 | - | 1996 | Var inte ens med i elitserien |
1996 | - | 1997 | Var inte ens med i elitserien |
1997 | - | 1998 | Var inte ens med i elitserien |
1998 | - | 1999 | Var inte ens med i elitserien |
1999 | - | 2000 | Var inte ens med i elitserien |
2000 | - | 2001 | Var inte ens med i elitserien |
2001 | - | 2002 | Var inte ens med i elitserien |
2002 | - | 2003 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2003 | - | 2004 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2004 | - | 2005 | Var inte ens med i elitserien, misslyckades i kval |
2005 | - | 2006 | Var inte ens med i elitserien, kvalade upp |
2006 | - | 2007 | Fick kvala sig kvar Ja det är verkligen en strålande anrik historia, detta det bästigaste och mäktigaste laget i Norrland (Gävle ligger inte i Norrland) under alla tider! Vi bugar och beundrar. ANRIKA! |
Redigerad kommentar
Och nu dags för Den Stora Poängtvävlingen mellan KHL-stjärnorna.
Om jag ser rätt har Linus Omark satt två nya målpass idag, varav den ena helt enkelt suveränt snygg*, men dessa två nya poäng har ännu inte kommit in på statsen. Men jag tror att det stämmer, så jag chansar att lägga till dem.
'Testa Hockeysverige.se där Robert Pettersson visar denna vackra passning:-)
Ni känner ju förutsättningarna? Luleås Omark mot köpespelarna Jimmie Hollywood och OchApa Möller från köpeklubben Apan och för att det ska bli match får de två sistnämnda slå ihop sina pinnar för att försöka matchen Omark.
Ska och Bars har nu spelat och ex-Aporna blev poänglösa medan Linus alltså satte två pinnar vilket ger oss följande ställning:
Den Stora Poängtvävlingen mellan KHL-stjärnorna.
Linus Omark från Luleå: 31 poäng
Ex-Aporna (Hollywood PLUS Och-Apa): 27 poäng
Man får åtminstone gratulera Apans KHL-stjärnor till att de får delta i högsta divisionen. Till skillnad från alla ex-Apor som är stjärnor i NHL, majoriteten utan att ens spela i NHL. Det är listigt.
tottex: He he, såg att hatbrottslingen bröt ihop fullständigt när han läste att jag skrev att Apan hade tur. Inte för att han imponerat med någon talang för tänkande men att han sitter och tror att jag menar allvar där får ju en att undra om han är riktigt riktig....nu förstår jag! Han troode naturligtvis att jag var lika korkad som han, när han förklarade att i en match i semifinalen mellan Apan och Luleå för några år sedan var Apan fullständigt dominerande - samtidigt som alla andra Apsupportrar förklarade att det var otroligt jämnt och Luleå låg närmare segern.
Jaja. Det kan inte vara lätt att vara inkompetent. Akademiker? Ho ho ho ho.... Thailandsresenär med "speciella utgifter"? Stämmer nog bättre.
tottex: Nej, inte den här gången. Men en mänsklig målvakt och inte Ullmark som kommit igång som i fjol nu hade det snarare lutat mot tvåsiffrigt. Du får uppfatta mitt "tur" i detta fall som ett avundsjukt ironiskt påstående:-)
Forsberg har tydligen beslutatt MooDooisterna nu ska fokusera på att få igång defensiven och har de en Ullmark i toppslag kan de nog få till det. Med det som stöd kanske de blir farliga framåt våren eftersom de har rätt vassa forwards.
Redigerad kommentar
Sven.Savage:Tur? Ser du verkligen på matchen?
Återigen så kan jag se en viss underhllingen i din å den andra Svens näbbande men du måste ju ändå ha lite nyanser i ditt skrivande. Jisses!!
Hm, Örets spel med puck. I försvaret varsin lirare längst nere i hörnen för att kunna spela. Sargut primär inställning om inte säkra pass. Öser på genom mittzon, dumpar gärna. Överbelastande forechecking där två ören går mot puckägande luleback där den första skrämmer gonom, den andra övertar pucken, eftersom Luleå försöker spela puck och inte via sargen ta ut den.
Sammantaget galopphockey allötså och det blir chanser åt båda håll.
Luleå mer ägande inledningsvis genom riktig hockey men därefter har Öret fått igång galopphockeyn och då får de chanser. Lite kaoshockey över det spelet, och jag tycker den är lite trist.