« Föregående · 390590 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nyförvärv.
Paddan:
Obsutfarten skulle verkligen behöva förbättras. Där råder det ständigt kaos. Inte blir det bättre att det ofta är bönder från omkringliggande orter som är där och storhandlar. Dessa är ju inte vana vid det intensiva trafiktempo som råder i lule... Nej, hela vägnätet på Storheden är underdimensionerad och måste åtgärdas snarast! Inte har det blivit bättre sedan Willys och en del andra etablerat sig där. Nu ska visst ICA Maxi dit också, ojoj...
Jävla tur att inte Coop-arena ligger där.
Obsutfarten skulle verkligen behöva förbättras. Där råder det ständigt kaos. Inte blir det bättre att det ofta är bönder från omkringliggande orter som är där och storhandlar. Dessa är ju inte vana vid det intensiva trafiktempo som råder i lule... Nej, hela vägnätet på Storheden är underdimensionerad och måste åtgärdas snarast! Inte har det blivit bättre sedan Willys och en del andra etablerat sig där. Nu ska visst ICA Maxi dit också, ojoj...
Jävla tur att inte Coop-arena ligger där.
Sv: Nyförvärv.
Paddan: Och inga bomber har briserat ännu. Bäst att det händer snart annars tappar jag förtroendet för Rayko.Men visst ja, det är ju svårt, har ju aldrig haft förtroende för honom.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Både Renberg OCH killen på obsutfarten, jäklar nu får de väl krupp på luleforum. Fast det är klart, rayko har ju lovat att ni skulle få minst 7 högkalibriga nyförvärv.
Sv: Nyförvärv.
knaskamilla:
Det är deras problem, är dom så dumma har dom bara sig själv att skylla.
Själv har jag inte lovat något sånt.
Det är deras problem, är dom så dumma har dom bara sig själv att skylla.
Själv har jag inte lovat något sånt.
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Hur ska lulingarna hantera situationen om Renberg skriver på för Lule? Har för mig att folk lovat att aldrig mer lösa säsongsbiljett, t.ex., om han skulle komma tillbaka...
Hur ska lulingarna hantera situationen om Renberg skriver på för Lule? Har för mig att folk lovat att aldrig mer lösa säsongsbiljett, t.ex., om han skulle komma tillbaka...
Sv: Nyförvärv.
Artiklar om två tilltänkta nyförvärv inför nästa säsong:
www.nsd.se/index.php?artikel=112762&option=2
www.nsd.se/index.php?artikel=112808&option=2
Skulle gärna se dom i luleå nästa säsong.
Men för den ene lär det väl ta ändå in i Augusti innan han kan bestämma sig.
www.nsd.se/index.php?artikel=112762&option=2
www.nsd.se/index.php?artikel=112808&option=2
Skulle gärna se dom i luleå nästa säsong.
Men för den ene lär det väl ta ändå in i Augusti innan han kan bestämma sig.
Sv: Underbart :)
Albert Hall:
Det är sannerligen spännande tider framför oss. Bara att hoppas det blir klart med några spelare snart, men jag skulle inte bli förvånad om det dröjer till efter VM.
Angående VM, visst skulle truppen tas ut imorrn eller hörde jag helt fel?
Det är sannerligen spännande tider framför oss. Bara att hoppas det blir klart med några spelare snart, men jag skulle inte bli förvånad om det dröjer till efter VM.
Angående VM, visst skulle truppen tas ut imorrn eller hörde jag helt fel?
Sv: Underbart :)
lizzard: Det blir en spännande tid här framöver. Intressant att se om det blir NHL-strejk och vad som händer i elitserien då, också.
Sv: Underbart :)
Jante klagar ju bara på Rönken, å nu behöver han ju inte hitta någon annan att dissa hela tiden.
Sv: Underbart :)
Albert Hall: Såg mycket positivt ut det Strömwall skrev... Kul att vi fick behålla Rönken.. (har vissa läs Jante) att klaga på
Sv: Underbart :)
Portello: Det där låter ju ganska hoppfullt. Det är ju helt rätt att samtliga kniper käft så länge inte allt är 100%. Det bor nog en nilssonj i oss alla... ;-)
Sv: Underbart :)
nappen: Tja, enligt alla ryktesspridare på forum så är väl halva Europa plus delar av Nordamerika på väg till LHF.
Sv: Underbart :)
Paddan: Så rolig man kan vara. ;)
Ska bli kul att se vad vi får ihop iår, verkar bli något stort. Rönnqvist sa i NSD/Kuriren för någon vecka sen att vi hade något stort på gång.
Ska bli kul att se vad vi får ihop iår, verkar bli något stort. Rönnqvist sa i NSD/Kuriren för någon vecka sen att vi hade något stort på gång.
Sv: Underbart :)
Portello: Hmm, jag trodde att Petter hade skrivit kontrakt med ett lag i den tyska andradivisionen...
Sv: Underbart :)
Passande trådnamn.
Rönnqvist har skrivit på ett nytt kontrakt med Luleå enligt TT.
Väldigt skönt.
Nu är det bara att vänta på bomben :)
Rönnqvist har skrivit på ett nytt kontrakt med Luleå enligt TT.
Väldigt skönt.
Nu är det bara att vänta på bomben :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Usch, vilken hemsk träningsvärk jag har.Var ett under att man tog sig upp ur sängen öht.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
gud: Nope,var närskyddare. Du vet , när man inte var i fält hade man inte så mycket att göra på kvällarna. Tv-spel på soldathemmet eller ligga i sängen eller framför tv:n och käka godis var alternativen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
för att hinna med 7 påsar på 3 dagar innbär att du var en malaj??
för att hinna med 7 påsar på 3 dagar innbär att du var en malaj??
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Tycker jag att du ska göra.Var tvungen att göra det i går kväll, men dum som jag var så köpte jag bara en påse.Och som du säkert förstår så är den slut för länge, länge sedan.
När jag var i lumpen så åt jag väldigt mycket Ahlgrens.Vid ett tillfälle så åt jag 7 påsar på tre dagar.
När jag var i lumpen så åt jag väldigt mycket Ahlgrens.Vid ett tillfälle så åt jag 7 påsar på tre dagar.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
Mer Ahlgrens åt folket! Det är nästan som knark .. Var ett tag när det nästan var en påse om dagen. Nu har jag inte ätit det på länge, borde kanske gå och handla lite?
Mer Ahlgrens åt folket! Det är nästan som knark .. Var ett tag när det nästan var en påse om dagen. Nu har jag inte ätit det på länge, borde kanske gå och handla lite?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Oj, vad jag blev sugen på Ahlgrens bilar. Måste ju vara det bästa godiset. Skulle nog lätt kunna trycka en 3-4 påsar just nu, menn det kanske inte är så bra eftersom man ska och röra på döfläsket snart.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Läste att det var någon gubbe som gnuggat sina hjärnceller och kommit fram till att man borde slå ihop Boden och Luleå. Då är det väl lika bra att slå ihop hockeylagen också, vore finfint det.
Sv: Nyförvärv.
Kickan: Ska bli väldigt spännande att se hur Gusten sköter sig när han får spela oftare. Ska även bli kul att se Antila.
Är det någon som sett honom "In action"?
Är det någon som sett honom "In action"?
Sv: Nyförvärv.
Paddan: Nej, inget är uttalat. De får kriga om platsen. Helt rätt, tycker jag iaf. Jag ser till och med målvaktsbesättningen som starkare nu än i fjol eftersom vi nu har två som är beredda på att få visa vad dom går för och inte kräver att vara uttalad förstemålis för att rita på. Två unga, hungriga, talangfulla målvakter blir kanon.
Sv: Nyförvärv.
lizzard: Iofs skriker ju Norrbotten efter tandläkare så hon hade kunnat få jobb här hur lätt som helst. När en kompis, som är tandläkare, flyttade upp från Stockholm för ett och ett halvt år sedan fick hon jobberbjudanden från hela länet. Vissa från Oluleå erbjöd henne att få pendla på arbetstid utöver att hon skulle få - med tandläkarmått mätt - jävligt bra lön.
Sv: Nyförvärv.
Kickan: På tal om nyförvärv, är det redan nu uttalat vem av Antila och Gusten som kommer att vara förstemålvakt eller krigar de än så länge på lika villkor?
Sv: Nyförvärv.
Kickan: Japp bara önska honom lycka till... Var ju därför flickvännen har jobb i Örebro han bestämde sig för SSK.
Sv: Nyförvärv.
lizzard: Vi får väl önska Burra lycka till. Finlandsäventyret var väl ingen jättesuccé.
Sv: Nyförvärv.
lizzard:
Personligen tror jag att Jonte blir kvar i DIF.Men jag hoppas verkligen att jag har fel...
Personligen tror jag att Jonte blir kvar i DIF.Men jag hoppas verkligen att jag har fel...
Sv: Nyförvärv.
Portello: Skulle ju inte va otrevligt om han skulle skriva på... Hoppas även Jonte kommer "hem"
Sv: Nyförvärv.
Burra tillbaka till Luleå? Enligt svenskafans.com är visst Burström mycket nära ett kontrakt med sin moderförening.
Skulle väldigt gärna se honom tillbaka i laget.
Skulle väldigt gärna se honom tillbaka i laget.
Sv: Hockeykväll på SVT
Paddan: Huga nämn inte P-A Gullö får ju hemska mardrömmar när man hör det namnet..
« Föregående · 390590 · Nästa »
Tydligen så ska Luleå väldigt nära kontrakt med Sakari Pasola från Kärpät.
Han är 32 år och är center.
Undra vad Pölsasupportrarna säger om vi värvar en 30+ finne. ;)