« Föregående · 421251 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo-Luleå
Stigsson: Jag både respekterar ditt beslut och tycker det var riktigt. Tack för tipset om avslutandet!
Sv: Modo-Luleå
Jan Simons: Under inställningar längst ner finns en länk med avsluta medlemskap. Och ja, det var jag som tog bort dina rader eftersom det var gränsfall till ett personligt påhopp eller åtminstona personligt förlöjligande.
Sv: Modo-Luleå
I länken finns Johan Håkanssons (NSD) åsikter om kvällens match. Visst kan killen ha vettiga åsikter ibland men ofta blir han pinsamt fjantig.
Sv: Modo-Luleå
Anfäkta och anamma! Besökte just Luggen, d v s Luggen-sidan. Jag skrev en del mycket intressanta och Luggande tankar där i går kväll, och döm om min förvåning när jag upptäcker att allt det skrivna har rest ända in i voiden! Det verkar som att de inte tror att jag är den riktige Luggen? Kan inte säga att jag trivs speciellt som Lugg heller. Bara jag hittar adressen till "var-vänlig-avregga-mig" skall jag be om just det. Försökte nyregga ett riktigare namn, för att lämna detta därhän, men se det gick inte alls, för då var min mailadress låst vid detta Lugga-namn.
Sv: Modo-Luleå
knaskamilla: Klar vi är chanslösa. Om vi inte tar till en specialare. Undviker både isskott och höjdare. Och lobbar allt det vi kan. F-n, jag tror t o m Gusten skulle kunna sätta en på Salo, han har lite av Myllys handleder, Gusten. Till denna prognos skall inräknas det faktum att man inte ens behöver träffa målet med lobben, eftersom Salo kan gå ut med plocken och valla in de lobbarpuckar han når, d v s Salo kan göra en s k Salo.
Men Foppa kommer förstås att dominera big time. Om han nu får låna pucken av sedinarna, som jantagligen tänker köra karusell med den, i sarghörnen hela matchen, nu när de återkommit till rinkar med stoooora sarghörn.
Men Foppa kommer förstås att dominera big time. Om han nu får låna pucken av sedinarna, som jantagligen tänker köra karusell med den, i sarghörnen hela matchen, nu när de återkommit till rinkar med stoooora sarghörn.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
lizzard:
Kul att Piteå vann, fast kunde dom inte vunnit med 4-2, då hade jag fått 3 poäng istället för 1 poäng......
Kul att Piteå vann, fast kunde dom inte vunnit med 4-2, då hade jag fått 3 poäng istället för 1 poäng......
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Då var allsvenska premiären klar 3-1 till Piteå över det topptippade laget Björklöven. Nobbe stod för 1 mål och ett assist. Andra målskyttar var Pär Holmkvist och Björn Lavander.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Efter två perioder har Phc vänt till 2-1 Kul. Mål genom en gammal Luleåspelare Nobbe
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hmm, ex-modoiterna är den enda femman som ännu inte gjort en poäng i SAIK denna match.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:Kors i taket.2-0 till Almtuna.Boden har också reducerat till 1-3.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Och Leksand ligger under borta mot Uppsalalaget Almtuna. Skulle vara kul om dom skulle skrälla.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Skellefteå verkar ha trampat gasen i botten mot Boden.3-0 efter 6,23.Piteå ligger under hemma mot Löven med 0-1.
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall:
Nä, Foppa gör bara ett. Resten passar han till. Alla sex. Tellström gör två mål, sedan blir han skadad och måste avbryta matchen efter två perioder.
Nä, Foppa gör bara ett. Resten passar han till. Alla sex. Tellström gör två mål, sedan blir han skadad och måste avbryta matchen efter två perioder.
Sv: Modo-Luleå
knaskamilla:
Nog gör Foppa mer än ett mål. Tänk på att vi bara har Gusten i målet.
Tellström två mål? Om han gör två mål till sammanlagt på de återstående 49 matcherna blir jag glad.
Nog gör Foppa mer än ett mål. Tänk på att vi bara har Gusten i målet.
Tellström två mål? Om han gör två mål till sammanlagt på de återstående 49 matcherna blir jag glad.
Sv: Modo-Luleå
Portello: Nä, nu jäv... nu ser du till att lösa in dig på matchen och få senapsfläck på tröjan och allt. Kom speciellt ihåg det där med senapsfläcken, den är lyckobringande...
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall:
Hmm. Ja, då vinner vi kanske med 6-1. Eller, nä, 7-2. Johan Tellström gör två mål. I MoDo gör Foppa, Jocke L, Jesper Damgaard, H Sedin, D Sedin, Weinis och (helt otippat) Snyggjanne mål.
Hmm. Ja, då vinner vi kanske med 6-1. Eller, nä, 7-2. Johan Tellström gör två mål. I MoDo gör Foppa, Jocke L, Jesper Damgaard, H Sedin, D Sedin, Weinis och (helt otippat) Snyggjanne mål.
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall: Har en känsla av att det inte går så där fort imorgon för Justin pga av tidsomställningen.
Blir grymt kul imorrn.Hoppas att luleå försvarsmässigt gör en lika bra match som mot Timrå, då får Modo problem att vinna matchen.
Appro på matchen, funderar på att inte se den.Man kanske kan tjäna sig en rejäl hacka på svarta marknaden och istället sitta i bilen och lyssna på sportradion.
Blir grymt kul imorrn.Hoppas att luleå försvarsmässigt gör en lika bra match som mot Timrå, då får Modo problem att vinna matchen.
Appro på matchen, funderar på att inte se den.Man kanske kan tjäna sig en rejäl hacka på svarta marknaden och istället sitta i bilen och lyssna på sportradion.
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall: Hmm, kulramen vet jag inte vem det är, däremot fanns det en Marcus Ramén under Boorkens tid i klubben. Tror att han (ja alltså inte Boorken) spelar i Norge nuförtiden.
Sv: Modo-Luleå
knaskamilla:
Om det är slutspelet 2001 du refererar till så blev det 6-1 till Modo i två av matcherna. Trots det så slog Lule ut Modo med 4-3 i matcher. Flera ruskigt spännande matcher i den serien, om jag minns rätt så avgjordes tre av dom i sudden.
Om det är slutspelet 2001 du refererar till så blev det 6-1 till Modo i två av matcherna. Trots det så slog Lule ut Modo med 4-3 i matcher. Flera ruskigt spännande matcher i den serien, om jag minns rätt så avgjordes tre av dom i sudden.
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall:
Vi vinner med 7-2. Det är siffror som funkat förr mot er, har jag för mig. Eller var det kanske 7-1?
Joru, MoDo av årgång 2004-05 är det bästa klubblaget någonsin. Ryssar, vadå?
Vi vinner med 7-2. Det är siffror som funkat förr mot er, har jag för mig. Eller var det kanske 7-1?
Joru, MoDo av årgång 2004-05 är det bästa klubblaget någonsin. Ryssar, vadå?
Sv: Modo-Luleå
knaskamilla:
Ajfan, var det till och med bästa klubblaget NÅGONSIN? Imorron möter ni ett lag som tippats i botten av nästan alla, dessutom på hemmais. Allt under en seger med 6-7 mål måste väl närmast betraktas som dåligt från Modos sida. Du tar väl med kulramen imorron va?
Ajfan, var det till och med bästa klubblaget NÅGONSIN? Imorron möter ni ett lag som tippats i botten av nästan alla, dessutom på hemmais. Allt under en seger med 6-7 mål måste väl närmast betraktas som dåligt från Modos sida. Du tar väl med kulramen imorron va?
Sv: Modo-Luleå
Albert Hall:
Jag tror att det var någon i AB som skrev att MoDo just nu är det bästa hockeyklubblaget någonsin i hela världen. Jojjo...
Jag tror att det var någon i AB som skrev att MoDo just nu är det bästa hockeyklubblaget någonsin i hela världen. Jojjo...
Modo-Luleå
Justin Williams är uppsatt på laguppställningen till Modomatchen imorron. Visserligen i fjärdekedjan, men ändå.
Matchen imorron ska bli riktigt, riktigt kul. Det känns som om vi absolut inte har någonting att förlora, vi möter ju (har jag läst) världens för närvarande bästa klubblag på bortaplan och kan bara gå ut och ha kul, göra vårt bästa och sedan se hur långt det räckte. Jag har bestämt mig för att inte ens bli sur och grinig efter förlusten. Det är inte den här matchen som ska vinnas, utan matcherna mot de som vi slåss om att undvika kvalserieplatserna med.
Målvakter:
33 Gusten Törnqvist 31 Kristian Antila
Backpar:
26 Niclas Wallin 5 Johan Fransson
43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä
28 Roger Åkerström 7 Jan Sandström
6 Erik Lindberg 3 Jonas Johansson
Forwards:
10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström
23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist
27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 15 Emil Lundberg
17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 11 Justin Williams
Som bonus får ni på länken ännu ett mål av Justin. (Tack Da Beezer.) Killen verkar vara bra på rören. Ja, inte Da Beeezer, utan Justin alltså.
Matchen imorron ska bli riktigt, riktigt kul. Det känns som om vi absolut inte har någonting att förlora, vi möter ju (har jag läst) världens för närvarande bästa klubblag på bortaplan och kan bara gå ut och ha kul, göra vårt bästa och sedan se hur långt det räckte. Jag har bestämt mig för att inte ens bli sur och grinig efter förlusten. Det är inte den här matchen som ska vinnas, utan matcherna mot de som vi slåss om att undvika kvalserieplatserna med.
Målvakter:
33 Gusten Törnqvist 31 Kristian Antila
Backpar:
26 Niclas Wallin 5 Johan Fransson
43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä
28 Roger Åkerström 7 Jan Sandström
6 Erik Lindberg 3 Jonas Johansson
Forwards:
10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström
23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist
27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 15 Emil Lundberg
17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 11 Justin Williams
Som bonus får ni på länken ännu ett mål av Justin. (Tack Da Beezer.) Killen verkar vara bra på rören. Ja, inte Da Beeezer, utan Justin alltså.
Sv: Omröstning.
Portello: Ja erkänner gärna, inget som är svart kan vara snyggt! Jo ok en smoking eller frack, men inget annat...
Sv: Omröstning.
Portello:
Jag tyckte den var helt ok , den var stilren men saknade det lilla extra tyckte jag .. men alla har ju olika smak och det kanske är tur det
Jag tyckte den var helt ok , den var stilren men saknade det lilla extra tyckte jag .. men alla har ju olika smak och det kanske är tur det
Sv: Omröstning.
Albert Hall:
Haha, det låter troligt. Skulle vara rätt kul att veta vilka som rösat på det tredje alternativet. Jag har bara hört en tycka att det var fult, och det var Mattias-74.
Så, ge er tillkänna, om ni törs! :)
Haha, det låter troligt. Skulle vara rätt kul att veta vilka som rösat på det tredje alternativet. Jag har bara hört en tycka att det var fult, och det var Mattias-74.
Så, ge er tillkänna, om ni törs! :)
Sv: Omröstning.
Poffa:
Om det är Ledin så beror det i alla fall inte på att han supit bort huvudet. Han är nämligen nykterist.
Portello:
Alla sura tikar får så dåliga vibbar av det där matchstället att dom naturligtvis kommer att rösta på bort, bort alternativet. Jag kommer i alla fall att räkna in även det alternativet bland dom positiva.
Om det är Ledin så beror det i alla fall inte på att han supit bort huvudet. Han är nämligen nykterist.
Portello:
Alla sura tikar får så dåliga vibbar av det där matchstället att dom naturligtvis kommer att rösta på bort, bort alternativet. Jag kommer i alla fall att räkna in även det alternativet bland dom positiva.
Sv: Nya tröjorna!!!
Albert Hall:
Set ut som Per Ledin fått stå modell också. Personen på bilden ser ut att spela lika huvudlöst som Ledin. :-P
Set ut som Per Ledin fått stå modell också. Personen på bilden ser ut att spela lika huvudlöst som Ledin. :-P
Sv: Nya tröjorna!!!
Här är bilden. Fast originalet är snyggare.
[bild]www.companyline.nu/lh/bilder/replicasvart.jpg[/bild]
[bild]www.companyline.nu/lh/bilder/replicasvart.jpg[/bild]
Sv: Nya tröjorna!!!
knaskamilla:
Lite överdrift är det ju, det är ju inte enbart tröjorna som får upp motståndarna på läktarna. Per Ledins kroppsfinter spelar nog en viss roll också.
Lite överdrift är det ju, det är ju inte enbart tröjorna som får upp motståndarna på läktarna. Per Ledins kroppsfinter spelar nog en viss roll också.
Sv: Nya tröjorna!!!
knaskamilla: Hahah ja det kan man väl undra om det gör. Kanske bli så skrämda av att dom e så snygga isånna fall.
Sv: Nya tröjorna!!!
lizzard:
Är inte detta att överdriva lite? "Den nya supersnygga matchtröjan som skrämmer motståndarna upp på läktaren." Jag skulle då bli mer rädd för er säl/valross/vaddetnuär... ;)
Är inte detta att överdriva lite? "Den nya supersnygga matchtröjan som skrämmer motståndarna upp på läktaren." Jag skulle då bli mer rädd för er säl/valross/vaddetnuär... ;)
Sv: Nya tröjorna!!!
lizzard: Där ser man. När vi tittade igår (tror jag det var) så fanns de inte där. =)
Sv: Nya tröjorna!!!
Carina: Dom har den till försäljning i Coop Arena i sovenirshopen. Finns även på souvenirshopen på nätet....
Länk:
Länk:
Sv: Nya tröjorna!!!
lizzard: Intressant. Var hittade du dessa till försäljning? Sambon blev som tokig efter en sådan. Och ja, jag tyckte också de var riktigt snygga faktiskt.
Sv: Nya tröjorna!!!
Danne_l:
PR? Snarare pengar i försäljning. Du såg väl lizzard, han gick på det direkt och shoppade en extra tröja. :)
PR? Snarare pengar i försäljning. Du såg väl lizzard, han gick på det direkt och shoppade en extra tröja. :)
Sv: Nya tröjorna!!!
knaskamilla:
Lite löjligt. Nån slags PR-kupp. "Missa nu inte vårt tredjeställ, vi spelar nästan aldrig i det men snyggt är det"...typ.
Lite löjligt. Nån slags PR-kupp. "Missa nu inte vårt tredjeställ, vi spelar nästan aldrig i det men snyggt är det"...typ.
Sv: Nya tröjorna!!!
Danne_l:
Jag förstår inte riktigt det där. Varför ska alla snygga tröjor vara tredjeställ? Är det för att vi inte ska bli för bortskämda?
Jag förstår inte riktigt det där. Varför ska alla snygga tröjor vara tredjeställ? Är det för att vi inte ska bli för bortskämda?
Sv: Nya tröjorna!!!
knaskamilla: Jag tyckte dom åxå var översnygga de nya luleå stället var tvungen att köpa en replika tröja av den :)
Sv: Nya tröjorna!!!
knaskamilla:
Om jag inte är helt ute och cyklar var stället de hade i måndags ett tredjeställ? Tycker dock de var riktigt snygga.
Om jag inte är helt ute och cyklar var stället de hade i måndags ett tredjeställ? Tycker dock de var riktigt snygga.
Sv: Nya tröjorna!!!
mattias - 74:
Utan att ha någon större koll på hur Lules alla tröjor sett ut genom åren skulle jag nog vilja påstå att tröjorna de hade i måndags är de snyggaste de någonsin haft. Någon luling får gärna visa bild på en snyggare Luletröja om ni anser att jag har fel.
Utan att ha någon större koll på hur Lules alla tröjor sett ut genom åren skulle jag nog vilja påstå att tröjorna de hade i måndags är de snyggaste de någonsin haft. Någon luling får gärna visa bild på en snyggare Luletröja om ni anser att jag har fel.
Nya tröjorna!!!
Kunde inte undgå att starta en tråd här. Jag tyckte de nya tröjorna var eent sagt för jävligt fula *S* varför har inte de kvar de gamla *S* sedan svarta dessutom
« Föregående · 421251 · Nästa »